horcoff: det där ska du nog inte tro på :) Janne blir kvar i Södertälje....
Fast de som menas är att Janne som INTE får gå till Leksand just nu eftersom han har gällande kontrakt, har en klausul i kontraktet som gör att han får lämna för ett lag i Elitserien vilket Mora är.
Anders i Budum :Ja de löser sig nog skulle jag tro! Men han får nog öppna sedelfacket då också och inte värva nån målskytt med växelpengarna
MIK 7-1: Även om Moras fans inte gillar Leksand och tvärtom så har faktiskt klubbarna en hel del grejjer man samarbetar med t.ex JVM.
När jag intervjuade Janne Simons för lite mer än ett år sedan så lät de som att han och Masken som då var sportchef i Leksand pratade i stort sett dagligen.
så helt omöjligt är de inte även om en del Morafans inte skulle uppskatta det.
Och SSK´s sportchef skulle troligen bli skogstokig eftersom han räknar Huokko som en av dom viktigaste spelarna.
Stigsson: Harri vill inte värva Wessner utan att ha sett han spela. Därför erbjuder Mora ett try-outkontrakt, eller något liknande i alla fall... Wessner är inte intresserad av det och kommer säkerligen också hamna i det nya Bofors, dvs Södertälje.
Stigsson: jag också. Det står fortfarande att han är påväg till mora bland rykten på:www.elithockey.net. Och fler och fler skriver att han har blivit erbjuden kontrakt. Jag tror nog det inte blir något med det
Db_04: Nej, det var bråk med Leffe Strömberg som fick Wessner att flytta från BIK. Trots det fick han mycket speltid av Strömbeg, men som ytterforward. Men vi BIK-supporters tror väl att Wessner även förhandlar med Brynäs och Skellefteå, framföräält Boork gillar Wessner.
RQT: du vet masken bor i gävle området nu :) kanske dom anlitat han som konsult ?:) hans värvningsmetoder är värva allt som finns.... be spelarna bifoga skadelista och eventuell meritlista samt lönekrav :)
Taget från Bofors Gästbok; Wessner förhandlar ENDAST med Mora, f.ö. De vill ha Wessner på tryout en till två veckor efter ispremiären innan de fattar beslut. Wessner har sagt nej, och Mora tänker just nu... Innan de har svarat fattar Wessner inget beslut.
Stigsson: Det troode vi alla - i Karlskoga gick ryktet att det var Skellefteå eller Brynäs som tagit över efter Mora och föhandlade med Wessner, men enligt Bofors sportchef så ligger bollen hos Mora var Wessner ska spela. Inga andra klubbar finns tydligen med i bilden enligt Daniels besked till BIK. WEssner vägrar tydligen try-out, det är det som är problemet. Mora vill väl se honom i träning och träningsmatch innan de bestämmer sig
Bonäs norra: Satt här och kollade på Detroits hemsida och noterade att Dan Cleary inte verkar ha gjort någon kanonsäsong direkt, ni kanske förstår vad jag vill säga med det!? Men det vore nog att hoppas lite för mycket..!!
Stigsson: Wessner har fått ett bud från BIK. Förbättrat kontraktserbjudande, som gäller till söndag fm. Simons måste väl ändå leta efter någon bättre oavsett Wessner. Räknar Simons kallt med Pavel Brendl gör succe....det är frågan
Bonäs norra: Cleary spelade väll mest i den så kallade checking linen... dom matcher jag såg så gjorde han då ett kanonjobb men poängmässigt kanske inte nån topp säsong men ändå ligger han ungefär på samma poäng som han gjorde säsongerna före lockouten
Nr19: Jo, nog är det så. Men han har ju själv sagt att han utvecklats mycket i Mora. Han fick ju en hel del speltid här. Han har ju mer än fördubblat sin poängskörd i år från tidigare år i Edmonton.
RQT: helt självklart har han utvecklats i Mora.... va många som nästan skrattade när Simons presenterade sina 2 första NHL värvningar... va ju knappast nå jättekända killar som kom men dom 2 första NHL värvningarna var även Moras 2 bästa...ja tycker Horcoff var klart bättre än Hossa
Nr19: Tycker inte man ska jämföra Horcoff och Hossa. Horcoff var en slitvarg, som kämpade i 50 omgångar. Medan Hossa kom och sprutade in 32 pinnar på 24 matcher. Så visst var båda 2 bra, men hade jag fått välja en spelare att plocka till Mora nu hade Horcoff varit ett självklart val.
RQT: Hossa är lite mer en divig spelare...jobbar knappast speciellt hårt i de defensiva... skulle ja få välja en av dom om ja hade ett lag skulle de solklart bli Horcoff
Bonäs norra: Ja verkligen. Han kommer nog inte tillbaka mer bara om det blir lokaout säsong igen. Han väljer ju hellre dom stora pengarna i NHL.Men visst jag önskar ju det också men då får vi nog längta förjäves!
Fast de som menas är att Janne som INTE får gå till Leksand just nu eftersom han har gällande kontrakt, har en klausul i kontraktet som gör att han får lämna för ett lag i Elitserien vilket Mora är.
Anders i Budum :Ja de löser sig nog skulle jag tro!
Men han får nog öppna sedelfacket då också och inte värva nån målskytt med växelpengarna