Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
Nr19: Efter att se din länk tror jag på dig nu

Nr19: Du ljuger kan inte alls stämma

Nr19: Det tänker man ju på. Backarna och målvakterna verkar ok. Men fler köp på forwards sidan. Brendl verkar ju vara bra. Han har ju gjort några NHL matcher.

Stigsson: Aha, så var det ja. Ber om ursäkt, sätter mig neroch väntar på årsmötet :P

RQT: Svarar som jag gjorde förra gången du frågade ;-) Siffrorna offentliggörs på årsmötet som är någon gång i juni har jag för mig.
Före det skulle det förvåna mig mycket om du lyckas få någon att svara på den frågan.

Jag tror jag har frågat förr, men jag frågar igen. :)

Är det någon som har bra insyn i klubben och har koll på MIKs egna kapital och omsättning för säsongen? För visst är det väl offentliga siffror?

mattias - 74:Hyfsade målvakter ,bra backsida än så länge.....men vad har dom framåt har dom inte mycke att hänga i granen....

Nr19:

Bofors verkar få ett ganska bra lag!!

Mika Lehtinen som ryktades till Mora är klar för Bofors....Samtidigt ska Wessner vara väldigt nära Norge och Bengan Höglunds Stavanger Oilers tillsammans med Martin Strandfeldt

horcoff: Enligt Kanon (www.kanon.se ) så är inte längre Wessner aktuell för Mora - parterna har inte förhandlat på två veckor och står kvar på smma punkt, dvs. Mora vill ha Try-out och Wessner inte. Aktuellast nu är kvar i Bofors eller flytt till Stavanger.

horcoff: Äntligen!!!
Det blev en sen kväll det här, men jag har nog äntligen hittat länken:O

Mycket roande, Tornberg är inte lika dum som han ser ut:)

Det intressanta börjar 2:40 in på videolänken.

MIK 7-1: Någon som är duktig på att leta ? Helt klart finns det, men när ? var ? Hockeykväll ? Thornbergs webbkrönika ? Till 100% minns jag att han började meningen exakt så här;Vem gjort mest.... Shwan Horcoff i Mora, men tyvärr kom Marian Hossa ....

Ola: Nagy, honom hade jag glömt.
Han övertygade inte riktigt i Moratröja.

Ser att du glömde en annan favorit, Lilja:)
Med honom i laget, de sista matcherna, hade det blivit slutspel...

MIK 7-1:
Marian Hossa gjorde 92 poäng på 80 matcher, Marcel gjorde 16 poäng på 60 matcher och Shawn Horcoff fick ihop 73 poäng på 79 matcher. Daniel Cleary är ju ingen poängmaskin i NHL, utan fick nöja sig med 15 poäng på sina 77 matcher. Ladislav Nagy spelade bara 51 matcher, men lyckades skrapa ihop 56 poäng på dessa.

horcoff: Se där, Thornberg är nog en bra "hittapåare":)
Det är en länk jag vill se;)

MIK 7-1: Thornberg fick i Hockeykväll frågan vilken spelare som gjort mest för sitt lag i ES.04/05. Svar: Shwan Horcoff i Mora, men tyvärr kom Marian Hossa och tog för mycket speltid för Cleary och Horcoff. Han var ju världsspelare och fick mycket speltid. Han menade att Horcoff var nyttigare åt bägge hållen. Var då beredd att hålla med honom..ska leta efter länk..

RQT: Rätta mig om jag har fel,
men var inte Pavlikovskys topp samtidig som Hossas?

RQT: Nog kan det vara så att vi är överens:)

Jag säger inte heller att Hossa är dålig, det är bara att titta på statistiken.
Min åsikt kan färgas av att;
de flesta matcher jag såg, var han direkt värdelös.

Såg inte lika många matcher som i vintras dock.

Det jag menar är att Horcoff ÄR bättre än Hossa,
och att man KAN jämnföra dem.

Man ska inte stirra blint på siffror:)

Hur gick det föresten för Hossa, säsongen som gick?

MIK 7-1: Det är ju precis vad jag säger. Men inte är Marian dålig för det. Man kan ju inte säga annat än att han är ruggigt effektiv. Han nyper så fort han få chansen. Men därimellan gör han inte väldigt mycket.

RQT: Om vi för en sekund antar att Hossa eller Horcoff var aktuella tills i höst, och allt berodde på mig.
Då hade det, utan tvekan, blivit Horcoff.

Hossa var precis lika bra som han var dålig.
Han satte fart på grillorna totalt ca 2min/match, blev det inget mål då så hamnade han snart i utvisningsbåset.

Horcoff var nästan lika bra varje match, och en riktig kämpe.
Bättre center får man leta efter.

mora93: ingenting är klart med kurvinen eller lehtinen så vem vet kanske båda kommer men tror nog högst en av dom kommer för mora vill nog ha en bättre förstaback

horcoff: Ja det stämde , kanske inte ska lita på den sidan!

Bonäs norra: Ja verkligen. Han kommer nog inte tillbaka mer bara om det blir lokaout säsong igen. Han väljer ju hellre dom stora pengarna i NHL.Men visst jag önskar ju det också men då får vi nog längta förjäves!

Nr19: Vi hade hellre sett han i Mora såklart!

horcoff: Va? Det verkar ju konstigt jag ska också kolla det

horcoff: Ryktet är att Kurvinen som är defensiv speciallist ska ersätta halvardsson i hv71.

Lehtinen var rykteslämnare osäker på men han kan fortfarande vara aktuell men rykteslämnarens källa hade sagt att han inte längre visste om de stämde.

Elithockey; Mika Lehtinen och Mikko Kurvinen står inte kvar som ryckte på elithockey till Mora, däremot Mikko Kurvinen till HV71.

RQT: Hossa är lite mer en divig spelare...jobbar knappast speciellt hårt i de defensiva... skulle ja få välja en av dom om ja hade ett lag skulle de solklart bli Horcoff

Nr19: Tycker inte man ska jämföra Horcoff och Hossa. Horcoff var en slitvarg, som kämpade i 50 omgångar. Medan Hossa kom och sprutade in 32 pinnar på 24 matcher. Så visst var båda 2 bra, men hade jag fått välja en spelare att plocka till Mora nu hade Horcoff varit ett självklart val.

RQT: helt självklart har han utvecklats i Mora.... va många som nästan skrattade när Simons presenterade sina 2 första NHL värvningar... va ju knappast nå jättekända killar som kom men dom 2 första NHL värvningarna var även Moras 2 bästa...ja tycker Horcoff var klart bättre än Hossa

Nr19: Jo, nog är det så. Men han har ju själv sagt att han utvecklats mycket i Mora. Han fick ju en hel del speltid här. Han har ju mer än fördubblat sin poängskörd i år från tidigare år i Edmonton.

RQT: :) ne kanske inte men sen beror ju Horcoffs utveckling lite på att hans omgivning i Edmonton har blivit ganska mycket bättre tackvare lönetaket.

Nr19: Det är klart, alla kan inte utvecklas som Horcoff efter en säsong i Mora :)

Bonäs norra: Cleary spelade väll mest i den så kallade checking linen... dom matcher jag såg så gjorde han då ett kanonjobb men poängmässigt kanske inte nån topp säsong men ändå ligger han ungefär på samma poäng som han gjorde säsongerna före lockouten

Stigsson: Wessner har fått ett bud från BIK.
Förbättrat kontraktserbjudande, som gäller till söndag fm.
Simons måste väl ändå leta efter någon bättre oavsett Wessner.
Räknar Simons kallt med Pavel Brendl gör succe....det är frågan

Bonäs norra: Satt här och kollade på Detroits hemsida och noterade att Dan Cleary
inte verkar ha gjort någon kanonsäsong direkt, ni kanske förstår vad jag
vill säga med det!? Men det vore nog att hoppas lite för mycket..!!

Nr19: Tack!!

Stigsson: Det troode vi alla - i Karlskoga gick ryktet att det var Skellefteå eller Brynäs som tagit över efter Mora och föhandlade med Wessner, men enligt Bofors sportchef så ligger bollen hos Mora var Wessner ska spela. Inga andra klubbar finns tydligen med i bilden enligt Daniels besked till BIK. WEssner vägrar tydligen try-out, det är det som är problemet. Mora vill väl se honom i träning och träningsmatch innan de bestämmer sig

Stigsson: Ja, tydligen ?? Har anat lite ugglor i mossen då det varit så tyst från Moras sida.

horcoff: Håller dom på med den där killen än? Jag trodde det var över.

Taget från Bofors Gästbok;
Wessner förhandlar ENDAST med Mora, f.ö. De vill ha Wessner på tryout en till två veckor efter ispremiären innan de fattar beslut. Wessner har sagt nej, och Mora tänker just nu... Innan de har svarat fattar Wessner inget beslut.

Bonäs norra: här har du stats å så

Gidde: Tack för info!

Bonäs norra: Han spelar i Tps ÅBO och många verkar tycka han är bra. Jag vet inte varför, men jag hoppas att han går till Mora!

Gidde: vadå Mika? Vad menar du?

Bonäs norra:

Här kommer en fin bild på Mika:

www.frisco.se/hs/modomikkka.jpg

Bonäs norra:

Inte en aning, men jag tvivlar på det...

Mika är en stentuff back som man inte vill mucka med framför motståndarens mål.. (Y)

Gidde: Det lät ju intressant om han skulle vara aktuell.
Blir Pavlikovski kvar hos er?

Bonäs norra:

En grym back som jag fortfarande saknar i MoDo!!

Ni ska vara glada om han går till er!

« · 718982 · »