Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07

RQT: Lita aldrig på saker som står i Expressen :-)

Dom lär väl ha ringt runt och fått preliminärbesked av oss eftersom bokslutet inte är färdigt än. Vi får nog fortfarande vänta på årsmötet innnan vi vet säkert.

Tången: Jag gör liksom RQT och väntar på ett officiellt uttalande först innan jag börjar glädjas på allvar.

Tången: Jo visst, verkar som ett grymt bra förvärv. Men jag väntar då till det är offentligt innan jag börjar diskutera, tycker det varit så många som varit "klara" innan. Även om källan verkar riktigt tilförlitlig.

Det verkar inte vara ett så där överväldigande mottagande vår nye VM-back fick här i forumet! Det verkar vara en hyfsad back och han har gjort 7 fler landskamper än vad jag har gjort. Bara en sån sak...

Stigsson: Vad tror du om nuffrorna i Expressens pappersupplaga, angående elitklubbarnas kapital och omsättning? Tror du dom stämmer? Gör det det så är jag mycket positivt överraskad. Bara Frölunda, Färjestad, Hv 7-1 och leksand med större eget kapital. Låter ju för bra för att vara sant nästan :P

Wessner har förlängt med Bofors nu

horcoff: Den sprang förbi utanför morsans fönster i utmeland!!

horcoff: Ja, man kanske skulle fara dit och jaga på honom lite ;P

RQT: Pavel har inte fått nån nuffra än, månne testerna falla väl ut i Hemus först ??
Har hör att det springer älgar på stan.

RQT:

Lite besvärligt dock med två stycken som kör med 00 bara ;-)

Db_04: Ja, så Ymer har bytt altså. Vore lite småfränt om Pitkämäki körde med 00 på ryggen, lite väl kaxikgt kanske :P

Stigsson: Det var på tiden Bästa än så länge

mora93: Jag gissar på HC Ceské Budejovice ;-)

_R0B1N: Vad kommer han ifrån?

Lite nya nuffror i er trupp såg ja :)

Stigsson: ingen dålig värvning.... var med i VM nu i år (vilket in SMREK var t.ex)

rbn: Kanske ska lägga ut statsen också.

_R0B1N: Enligt statistiken så verkar han vara en defensiv back, och det är inte det som behövs just nu.

Det säg att Tomas Harant är klar för mora kan någon bekräfta det?

MIK 7-1: känns ju som Modo, Brynäs och LHC alla kan bli målvaktslösa

Bonäs norra: Ska bli intressant att se, vad detta VM, gör med de andra lagen...

Bonäs norra: Jag tror att mora kan få ihop ett skapligt lag
trots allt, många andra lag verkar tappa värdefulla
spelare tex HV vidare så ser tex DIFs trupp ganska tunn ut.

Stigsson: Ja, va nog lite trött...

horcoff: Senaste nytt som inte var nåt nytt. På länken står ju bara att han har varit aktuell för Mora. Inget om att det fortfarande ska vara aktuellt.

Db_04: Skönt att höra trodde det var försent

BBO: Senaste nytt i Wessner fallet.

Db_04:Vi lär vara en hel del här som inte kan finska, eller är det bara jag som inte hängt med och lärt mig finska ? ;-)

Mika Lehtinen är alltså ej klar för bofors utan är forsatt tillgänglig på marknaden...

För er som ej kan finska finns det länkar i bofors boken på svenska:)

Nr19: Efter att se din länk tror jag på dig nu

Nr19: Du ljuger kan inte alls stämma

Nr19: Det tänker man ju på. Backarna och målvakterna verkar ok. Men fler köp på forwards sidan. Brendl verkar ju vara bra. Han har ju gjort några NHL matcher.

Stigsson: Aha, så var det ja. Ber om ursäkt, sätter mig neroch väntar på årsmötet :P

RQT: Svarar som jag gjorde förra gången du frågade ;-) Siffrorna offentliggörs på årsmötet som är någon gång i juni har jag för mig.
Före det skulle det förvåna mig mycket om du lyckas få någon att svara på den frågan.

Jag tror jag har frågat förr, men jag frågar igen. :)

Är det någon som har bra insyn i klubben och har koll på MIKs egna kapital och omsättning för säsongen? För visst är det väl offentliga siffror?

mattias - 74:Hyfsade målvakter ,bra backsida än så länge.....men vad har dom framåt har dom inte mycke att hänga i granen....

Nr19:

Bofors verkar få ett ganska bra lag!!

Mika Lehtinen som ryktades till Mora är klar för Bofors....Samtidigt ska Wessner vara väldigt nära Norge och Bengan Höglunds Stavanger Oilers tillsammans med Martin Strandfeldt

horcoff: Enligt Kanon (www.kanon.se ) så är inte längre Wessner aktuell för Mora - parterna har inte förhandlat på två veckor och står kvar på smma punkt, dvs. Mora vill ha Try-out och Wessner inte. Aktuellast nu är kvar i Bofors eller flytt till Stavanger.

horcoff: Äntligen!!!
Det blev en sen kväll det här, men jag har nog äntligen hittat länken:O

Mycket roande, Tornberg är inte lika dum som han ser ut:)

Det intressanta börjar 2:40 in på videolänken.

MIK 7-1: Någon som är duktig på att leta ? Helt klart finns det, men när ? var ? Hockeykväll ? Thornbergs webbkrönika ? Till 100% minns jag att han började meningen exakt så här;Vem gjort mest.... Shwan Horcoff i Mora, men tyvärr kom Marian Hossa ....

Ola: Nagy, honom hade jag glömt.
Han övertygade inte riktigt i Moratröja.

Ser att du glömde en annan favorit, Lilja:)
Med honom i laget, de sista matcherna, hade det blivit slutspel...

MIK 7-1:
Marian Hossa gjorde 92 poäng på 80 matcher, Marcel gjorde 16 poäng på 60 matcher och Shawn Horcoff fick ihop 73 poäng på 79 matcher. Daniel Cleary är ju ingen poängmaskin i NHL, utan fick nöja sig med 15 poäng på sina 77 matcher. Ladislav Nagy spelade bara 51 matcher, men lyckades skrapa ihop 56 poäng på dessa.

horcoff: Se där, Thornberg är nog en bra "hittapåare":)
Det är en länk jag vill se;)

MIK 7-1: Thornberg fick i Hockeykväll frågan vilken spelare som gjort mest för sitt lag i ES.04/05. Svar: Shwan Horcoff i Mora, men tyvärr kom Marian Hossa och tog för mycket speltid för Cleary och Horcoff. Han var ju världsspelare och fick mycket speltid. Han menade att Horcoff var nyttigare åt bägge hållen. Var då beredd att hålla med honom..ska leta efter länk..

RQT: Rätta mig om jag har fel,
men var inte Pavlikovskys topp samtidig som Hossas?

RQT: Nog kan det vara så att vi är överens:)

Jag säger inte heller att Hossa är dålig, det är bara att titta på statistiken.
Min åsikt kan färgas av att;
de flesta matcher jag såg, var han direkt värdelös.

Såg inte lika många matcher som i vintras dock.

Det jag menar är att Horcoff ÄR bättre än Hossa,
och att man KAN jämnföra dem.

Man ska inte stirra blint på siffror:)

Hur gick det föresten för Hossa, säsongen som gick?

MIK 7-1: Det är ju precis vad jag säger. Men inte är Marian dålig för det. Man kan ju inte säga annat än att han är ruggigt effektiv. Han nyper så fort han få chansen. Men därimellan gör han inte väldigt mycket.

RQT: Om vi för en sekund antar att Hossa eller Horcoff var aktuella tills i höst, och allt berodde på mig.
Då hade det, utan tvekan, blivit Horcoff.

Hossa var precis lika bra som han var dålig.
Han satte fart på grillorna totalt ca 2min/match, blev det inget mål då så hamnade han snart i utvisningsbåset.

Horcoff var nästan lika bra varje match, och en riktig kämpe.
Bättre center får man leta efter.

mora93: ingenting är klart med kurvinen eller lehtinen så vem vet kanske båda kommer men tror nog högst en av dom kommer för mora vill nog ha en bättre förstaback

« · 719796 · »