Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

« · 784762 · » Till forumet


Sv: Truppen 06/07
Stigsson: enligt kanon.se så kommer uppgifterna från Karlskoga kuriren som intervjuat Olle Djoos storebror
Kommentera

Sv: Truppen 06/07

mattias - 74: Jag skulle tro att men resonerar som så att man behöver en tuff kille som ska in och störa framför mål för att få igång målskyttet. Vi har varit alldeles för mesiga med det skitgörat i år. Vet inte varför du hakat upp dig på våra backar så, det började du ju med redan innan serien hade börjat.

AiB: Kom igen nu, inte börja såga innan han har fått chansen att visa vad han kan. För övrigt vet vi inte att det är sant än eftersom ingen officellt från klubben har kommit.

Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson:

Konstig värvning,

Har ni inte spelare som kan sitta på utvisningsbänken redan=)

En bra back är väl det ni borde ha i första hand eller ??
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: Å nej..inte en till spelare på botbänken..
Kommentera

Sv: Truppen 06/07

Bara vänta och se om Expressen har rätt.

Kommentera

Sv: Truppen 06/07
RQT:
Var ryktas det om det? Vad ska vi med honom till, egentligen? Mer än att retas mer med hockeysverige, förstås? :P
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Ryktas om ett nyförvärv har jag sett. Ivan Huml från TPS, låter lite märkligt. Men men.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Seabiscuit: "HV?
Huskvarna eller Jönköping? :)"

HJ71? ;)
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Seabiscuit: Det ser väl OK ut förutom att Jardina som egentligen heter Jardine ska vara bland inkomna spelare.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson:

Jag läste på tv4.se om övergångarna och tycker inte det ser så illa ut men att de räknat jakobs och ernlund som förluster, nja jag vet inte.
Dom var ju inte ordinarie så.
Sen skrev dom att jardaine lämnade?
Han kom ju nyss så jag tror dom har dålig koll.

Kan du titta på detta och rätta det. kul att se hur det egentligen ligger till, eller nån annan som har koll...



Övergångar - Mora

In: Pavel Brendl, f, San Antonio, Miroslav Blatak, b, Zlin, Tero Määttä, b, Esbo, Antti Bruun, b, Lukko, Mikko Rämö, mv, Helsingfors IFK, Juha Pitkämäki, mv, Ilves, Tomas Slovak b Lowell Lock Monsters, Mikko Kurvinen, b, Helsingfors IFK.

Ut: Ross Lupaschuk, b, Malmö, Kalle Kerman, f, Luleå, Peter Nolander, b, Brynäs, Magnus Sandberg, f, Calle Bergström, b, Duisburg, Daniel Sperrle, mv, Brynäs, Petri Vehanen, mv, Jens Jakobs, f, Nyköping, Marcus Ernlund, mv, Jonstorp, Petr Smrek, b, Frankfurt, Ryan Jardina, f, Hamburg.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Metal Guru:

shit pomfritt, Stigsson:
men killen är åtminstone uppväxt i HV.????????????????????????????

HV?
Huskvarna eller Jönköping? :)
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Bissett19: nja ville inte ge Stigsson så mycke onödigt jobb
Kommentera

Sv: Truppen 06/07

shit pomfritt, Stigsson:
men killen är åtminstone uppväxt i HV.

nåja - andemeningen går väl fram, hoppas jag - trots en något förhastad källkoll.

Kommentera

Sv: Truppen 06/07

Metal Guru: "Varför skulle han räknas som 'sämre' än exempelvis den nye Leksingen Gabriel Karlsson, ursprungligen från HV71?"

Snyggt försök till argumentation om det inte hade varit så att Gabriel är född i Borlänge ;-)

Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Db_04:Det enda du lyckades få ur dej?
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Bissett19: haha....sicken lirare du är
Kommentera

Sv: Truppen 06/07

Db_04:
Anders Bastiansens moderklubb är IF Frisk Asker från strax utanför Oslo. Det betyder att han har närmare hem - alternativt är uppvuxen närmare Mora - än om han kommit från Jönköping eller Önsköldsvik.

Varför skulle han räknas som 'sämre' än exempelvis den nye Leksingen Gabriel Karlsson, ursprungligen från HV71?

Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Db_04: Det jag reagerade på var att du drog upp Lavins som spelmässigt var en av våra tre bästa backar förra säsongen.
Nej förlåt vad dum jag är det står ju inte i Swehockeys databas.

Stirra dej inte blind på statistiken.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
mattias - 74: mjo antar du har rätt där
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Db_04:

Han blir putt oavsett vem man sågar, fråga mig! =) hehe
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Bissett19: men vi säger L-E Spets då om du blir putt när man klagar på lettländarn
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Bissett19: ja har sett han ett antal matcher på tv .... ett par gånger live både hos er och när han lirade i gnaget
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Db_04: Ursäkta Statsnissen, vad vet du om Lavins egentligen??
Kommentera

Sv: Truppen 06/07

mattias - 74: ja gnäller inte på spelare som kallio och pirnes....

däremot på sånna här dussinlirare som Pentikäinen , Lavins , Bruun med fler...

Kommentera

Sv: Truppen 06/07

Ola & Gurun: ja tyckte de va fel me 12 och jag tycker de är fel med 8 också men vad ska man göra? inte jag som är sportchef och värvar dit dom

 Sivasn: det har inget med Mora å göra de där.... de spelar ingen roll vilket lag som gör de

Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Ola:

personligen så tror jag DB innerst inne tycker att det är åt helvete med alla dessa utlänningar i ES och det gör även jag men så länge de är bra så spelar det mindre roll om de hjälper klubben man håller på! Minns ju ryder och Hossa b.la
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Ola: Ja trodde Db_04 hadde blivit Moring vid det här laget de känns som de e på gång ialla fall men kommihåg Db_04 att det är en lång resa att bli avprogramerad
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Db_04:
Förmodar att du tycker att Leksands senaste värvning är helt felaktig. Ni är ju uppe i åtta utlänningar nu.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
MIK 7-1: Vissa verkar ju ha hjärta för klubben redan första året som TUOKKO.Men annars håller jag med
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Db_04: För min del är "riktiga" MIK-spelare från orten, MIK som moderklubb eller från MIK:s J20.

Resten är utfyllnad men kan godtas efter många säsonger,
och kan då nästan räknas in i gruppen "riktiga".

Det är dessa "riktiga" som jag går för att få se.

De andra spelara har det ingen som helst betydelse var de kommer ifrån.
Men det är lättare att komma ihåg utländska namn,
poblemet är att det inte alltid går att uttala dem.

Med andra ord, spelar antalert utlänningar ingen roll,
det är antalet egna, "riktiga" MIK-spelare; som spelar roll.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Db_04:
Så på vilket sätt försökte du påverka Leksand under förra året att behärska sig i sina värvarorgier utomlands?
Kommentera

Sv: Truppen 06/07

Metal Guru: nej ja gnällde ganska friskt på leksands alla också......

 Jag tycker en gräns på 5 är lagomt men det tycker inte ni moringar punkt slut.

Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Db_04:
Ni hade tretton ytlänningar i er slutrooster förra året.
Det var väl helt o.k, förmodar jag - det är ju någon känslig gräns där mellan 13.2 och 13.6 där allt tippar över till "förstör för juniorerna/förstör för svensk hockey/förstör i största allmänhet"?
Kommentera

Sv: Truppen 06/07

Db_04:

Vad tyckte Leksingarna om förra året?
Alltså innan man på allvar parkerade sig på rock bottom.

Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Db_04: Väldigt snack om det där med utlänning , Vad är en utlänning? Att definiera detta torde då vara på sin plats. Ta exemplet Åland, en ö som sedan 1918 tillhör Finland men är med sitt svenska språk och traditioner mera svenskt en Sverige. . Definierar man språk och kultur som svenskhet så är Stockholm snart inte svenskt eller rättare sagt bara delvis svenskt , man kan bara titta sig omkring minareter och hucklen vart man än vänder sig.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
horcoff: finns många fler som tycker så :) tillåme en och annan moring
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
horcoff:

du såg ju hur det gick för den gode Ulf Samuelsson i Nagano =)
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Db_04: Låt det vara ditt eget problem.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07

Stigsson: hehe jo, sen hur seriös man varit där är väll en annan sak :) inte bara metalgurun som kan va ironisk :)

Men ja tycker de är helt åt h*lvete med 14 utlänska spelare i truppen vilket ja står för.... sen att Eric J är svensk och lirat för Tre Kronor är ju bara fakta :)

Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Db_04: Tänkte närmast på din tidigare inställning i frågan. Du har ju varit benhård på din linje i tidigare diskussioner.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: nja frågade så jag inte kunde ha några argument :) ....hörde att en annan kille med dubbla pass kunde vara aktuell för svensk hockey... Jonathan Hobson (Can/Swe) men vilken klubb lr nivå fick ja ej veta....
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Db_04: Dubbelt från födseln. Sorry, jag vet att det inte passar in i dina argument. ;-)
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: en fråga....har Eric J alltid haft dessa dubbla pass eller sökte han svenskt medborgarskap i fjol?
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
mok: Diskussionen har uppstått eftersom systrarna är lika svenska/osvenska som vår Eric Johansson men i deras fall så tror jag inte det är nån som är tveksam eller skulle tvivla.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Dino: Så dom är amerikanskor trots svenska föräldrar och svenskt medborgareskap?
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: Finns det någon i detta avlånga land som klassar systrarna Kallur som utlänningar? De är ju lika utländska som Eric Johansson..... Födda i Nordamerika av svenska föräldrar, med dubbla medborgarskap som följd. De hade ju rösträtt i det senaste Amerikanska presidentvalet.... En amerikanska som vann 100m häck vid Friidrotts- EM häromsistens.....Coolt!
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Matchen mot Brynäs; Saknade lite av Smrek och Ross snabba uppspelspass från egen zon, de som väl kom gick lite fel.
Rindell var ju inte nöjd med vissa spelare, är det därför vissa spelare stått över ?
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: okej....kan va nog jobbigt de
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Db_04: Inga skelettskador så vi pratar nog om en kraftig stukning eller nåt sånt.
Kommentera

Sv: Truppen 06/07
Stigsson: kanske lite :) hur gick de me rämös hand?
Kommentera

« · 784762 · »