Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
Mike Skinner: jag tror också Mora kan få behålla honom men de kan uppstå problem om t.ex Hv71 och Frölunda kommer och lockar med pengar och chansen att vinna guld

MIK 7-1: Det låter förtroendeingivande när Simons säger att de siktar högt vad det gäller de nyförvärv som återstår att skaffa till. En målvakt, en back och en forward, tycker Don Simons att det behövs.....

MIK 7-1: Var kan man läsa onm vilka Juniorbackar det är frågan om. Cedergren,Danielsson;och Melin är det ju lite storlek på.

Dino: Ja, även om de får Wessner så måste de ju ha tag på en(minst) vass forward till.

horcoff: Här har du en länk angående juniorerna.

MIK 7-1: Ja, det är Aftonbladet det. Men officiellt, mig veterligt så är det bara Andreas Hult som är upptagen till A-laget.

horcoff: Helt rätt, än så länge är det bara Hult som är officiellt upptagen i A-laget. Simons har dock nämnt i förbigående i nån artikel i MT att man "ska ta upp ett par juniorbackar" i truppen. Vad jag vet så är inte dessa namngivna på annat ställe än i Aftonbladet vilket för mig inte är världen mest trovärdiga källa.
Personligen trodde jag att Jesper Olsson som fick chansen med A-laget vid ett par tillfällen förra säongen skulle vara en av dessa men han är enligt länken klar för Tyringe i div 1.

Stigsson: Och så glömde du länken din idiot!

Dino: Hört något mer om Kerman förresten? You gotta have faith...

Mike Skinner: Inget nytt på den fronten ännu....

Mike Skinner:

Är inte han förloras sedan länge??

Bonäs norra: Kanske, kanske inte....

Dino: Klart som fan Kerman är förlorad, såvida du inte konverterar till Luleå...

Dino: Hehe. Trots alla pessimister väljer jag att hoppas på Dino här.

Dino: Men det hade varit intressant att veta var du fått det här ifrån? Du är säker på att det inte är något du drömt? :)

horcoff: ja ta upp Melin också :) kan inte bli för mycke Borlänge killar i elitserien :)

Mike Skinner: Det kan ju vara så att det kommer från Kalle själv.....:)

Dino: Haha, okej. Nåja, får väl vänta och se...

horcoff: på www.elithockey.net

mora93: ja men killen som la in det där gick på aftonbladets uppgifter...

Stigsson: Tack som reder ut detta:)

Jag har nog bara läst det hos Aftonbladet, när jag tänker efter.
Det och Simons utalande, plus allt snack om att just de skulle vara klara,
har nog gjort att jag tog ut dem i förskott:)

Db_04: Det står på elithockey att en målvakt från juniorlaget ska kanske upp i a-laget. Han heter något med Johansson. Vad har ni fått det ifrån?
Det står på rykten

mora93: våran källa har sagt att Lasse ska få chansen att vara med alaget en del... som 3e målvakt alltså

MIK 7-1: Lupaschuk är så offensiv att han kunde ska spelat forward

Db_04: Hur är det med Oksa och Kurka är dom nära att skriva på?

mora93: ingen aning faktiskt..

mora93: Hur fan ska db04 veta det

zeb: är inte ens säker på att Simons vet än :)

zeb: För han är nog med och skriver på elithockey

mora93: vi får veta en del å så men vi vet inte allt för det... många gånger vet andra mer än oss...

Vi får en del rykten från inside källor i vissa klubbar men vi tar även rykten från diverse sidor.

Var kommer ryktet om Jonas Soling ifrån? Elithockey.net står det på, kan man lita på den sidan eller?

Wessner ?, nog måste Simons leta efter något bättre, även om Wessner skulle ansluta ?
Han är ju trots allt en Allsvensk spelare som drar på sig många onödiga utvisningar. Att dra på sig dumma utvisningar i "kritiska" lägen är inte nåt att ha. Jag tycker Simons gör helt rätt som erbjuder ett try-out kontrakt först. Står väl inte och faller med Wessner, nej fram med en målspottare och två vassa backar. Hur bra är jr.Lars Johansson i målet ? Varför intr try-in.

horcoff: asse har varit väldigt bra i J20-laget under säsongen. Om han håller i ES är det ju ingen som kan veta, men som 3:e målvakt tycker jag han är självklar.

Mike Skinner: Verkar inte som man kan göra det alltid.Vissa saker dom skriver verkar inte vara sanna

Mike Skinner: Men nu står det att han är påväg till Djurgården

Dino: sluta klaga

Mike Skinner: Soling ryktet kom i samband med att de snackades om att LHC försökte göra sig av med han vilket dom försöker Mora & Djurgården är dom lagen som nämnts sen om det är bullshit eller sanning vet jag dock inte... men det kommer från källor inom LHC

Verkar bli en målvakt från Ilves, dock inte Tuukka Rask ;)

RQT: Den här kanske ;-)

Tången: Precis, han ser väl rätt hyffsad ut...Eller nått...hmm

RQT: han är bra men Ilves ledning har bestämt att dom ska satsa på Tuukka Rask som 1a

Pitkämäki ville antingen inte vara 2a (i år delade på ansvaret men till nästa år är Rask uttalad förstemålvakt) eller så fick han inte vara kvar för att klubben ville låta Riku Helenius vara 2a...

Tomas Kurka är klar för Ilves

RQT: Har du hört något namn på någon eventuell burväktare?

verkar vara klart med Juha Pitkämäki nu

Db_04: Kul! Vet du någonting om honom?

Bonäs norra: ja en hel del....han har spelat 6 år i ligan.... varav 3 där han vart förstemålvakt....

I år har han dock fått stå åt sidan för Tuukka Rask en hel del men ändå fått stått i 29 matcher med 91,9 % ...

Ja tycker han är bättre än Vehanen i alla fall...

Db_04: Det låter inte så dumt! Jag tycker vehanen gjorde ett ganska
darrigt intryck ibland , särskilt i hanterigen av klubban .

Bonäs norra: Ja , Petri hade ju som sagt spelat i Norge om inte Simons ringt han

Det här känns inte alls bra med målvaktsida..ingen uttalad förstemålvakt,två andre målvakter som ska göra upp om förstaspaden.Känner mig väldigt kluven till de här,bara hoppas oron är obefogad när säsongen väl drar igång.

oddset: visst båda var backups men Pitkämäki kommer garanterat bli förstamålvakt...

« · 716051 · »