Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
oddset: Jag håller med db 04.
Vilken som blir förste och andre är klart.
Om det blir en junis som tredje, är det bara bra.

Det här blir nog bra ska du se:)

MIK 7-1: ja känns nästan som det vore idioti att inte ge Lasse chansen att i alla fall få vara med och träna på försäsongen

MIK 7-1: en junior som tredjemålvakt blir bra

Bonäs norra: ja , han släppte också lite myckey returer

mora93: SVT slår till med den fina rubriken "Oksa lämnar Mora"! Noll koll?

Db_04: okej. Då får vi söka vidare på något annat

Stigsson: ungefär som ´´Skellefteå värvar skyttekund´´ :)

Stigsson: jag fattade heller ingen´ting av det. Den som skrivit det där är nog inte sport intresserad

Db_04: Har dom skrivit det också? Otroligt hur man bara kan göra så

mora93: nej det var Skellefteås egen webbiz som skrev så.... ett stavfel men det blev lite lustigt.

Db_04: Ja det kan man ju allt säga

Stigsson: "Oksa lämnar Mora"
Det var då en riktig nyhet, en nyhet som ingen hade en aning om:)

såg att Ernlund samt en juniorback ska spela i Jonstorp i div 1

MIK 7-1: Ja Oksa var lite anonym i sin tid uti smidjegrav!

Tycker mig kunna förstå av informationen på Ilves hemsida att Tomas Kurka nu har skrivit kontrakt med Ilves.

Paddan:

Det kom Db_04 fram till 13:41 idag också...

Gidde: Åfan, då fick jag inte vara först med den nyheten alltså. Tro förresten om herr Kurka dansar både vals och mazurka?

Vet inte om ni ska gråta över att Kurka inte kom....menar -38 i +/- är ju inte direkt jättebra.

Föresten så har Elithockey.net lagt upp en sillyseasonrapport i går kväll

Db_04:
haha, han på elithockey trodde ju att det skulle gå jättebra för alla lag.. utom skellefteå.

att säga att djurgården har en starkare trupp i år än ifjol kan han inte mena.

mora får verkligen anstränga sig om de ska nå slutspel. personligen är jag glad om de slipper kval.. men så tänker jag iofs varje år :p

immelmann: nja så skrev han väll ändå inte han skrev att de såg hyfsat ut för många och i vissa fall var det många OM dom får dom som de snackas om med.

ja tror inte de roliga är slut för Mora även om dom inte har nått topplag på pappret...

Enl. DD ska Simons ha en forward och en back till förutom att han väntar på svar från Ross.
Simons har ännu inte tagit beslut om Daniel Wessner ?? Han ska väl vara ute ur spelet. Ser lite tunnt ut på backsidan fortfarande just nu, men skönt att de söker en till.

horcoff: är nog som de snackats om bara ett tryout kontrakt aktuellt för Wessner... han är inte tillräckligt bra för att ta den sissta forwardsplatsen ...

Ni behöver väll en utpräglad målskytt och inte en grovjobbare till

Db_04: Ja, helt riktigt behövs det en målskytt till. Är nog inte så roligt att vara Boforsare idag ; se länk

horcoff: han gick ut hårt den där Stefan

´´vi ska försöka värva dessa´´
Calle Steen - sålde sig till SSK
Emil Kåberg - Stannade i FBK
Oskar Steen - Valde Modo
Jonas Elofsson - Valde Leksand
Daniel Sperrle - Valde Brynäs

sen har det snackats om fler

Verkar som laget börjar ta form! Nu väntar vi bara på en riktig powerforward som kan sätta trissan i krysset! Fan, man längtar till nedsläpp!

Anders i Budum: sen behöver ni väll minst 1 back också

Db_04: VI behöver minst 1 back inte "NI" ;) hehe

Db_04: Ja, det har du rätt i! Man hoppas Simme lyckas viska fram nån med lite klippa i bössan..

Såg ett ryckte på Dalastark om Jan Huokko ?, till MORA för att lånas till Leksand ??? eller nåt.

horcoff: det där ska du nog inte tro på :) Janne blir kvar i Södertälje....

Fast de som menas är att Janne som INTE får gå till Leksand just nu eftersom han har gällande kontrakt, har en klausul i kontraktet som gör att han får lämna för ett lag i Elitserien vilket Mora är.

Anders i Budum :Ja de löser sig nog skulle jag tro!
Men han får nog öppna sedelfacket då också och inte värva nån målskytt med växelpengarna

Db_04: Att han skulle gå till MIK är väll inte helt otänkbart.

Men att han sedan skulle hyras ut till Leksand!
DET kan inte vara möjligt.

Men å andra sidan är sportchefen moring.
Så vi kanske går mot en framtid där LIF är farmarlag till MIK.

Det mest sannolika är att han blir där han är.

MIK 7-1: Även om Moras fans inte gillar Leksand och tvärtom så har faktiskt klubbarna en hel del grejjer man samarbetar med t.ex JVM.

När jag intervjuade Janne Simons för lite mer än ett år sedan så lät de som att han och Masken som då var sportchef i Leksand pratade i stort sett dagligen.

så helt omöjligt är de inte även om en del Morafans inte skulle uppskatta det.

Och SSK´s sportchef skulle troligen bli skogstokig eftersom han räknar Huokko som en av dom viktigaste spelarna.

Anders i Budum: Men Brendl verkar ju vara bra

Stigsson: Nån som vet hur det går med Wessner??

Matti: Han räknar då inte jag med längre. Vet ej hur det egentligen ligger till.

Stigsson: Harri vill inte värva Wessner utan att ha sett han spela. Därför erbjuder Mora ett try-outkontrakt, eller något liknande i alla fall... Wessner är inte intresserad av det och kommer säkerligen också hamna i det nya Bofors, dvs Södertälje.

m o r a: det som talar emot SSK är att han och Leif Strömberg inte direkt kommer överens

Stigsson: jag också. Det står fortfarande att han är påväg till mora bland rykten på:www.elithockey.net. Och fler och fler skriver att han har blivit erbjuden kontrakt. Jag tror nog det inte blir något med det

mora93: rykten ska tas med en nypa salt... så länge han inte är klar för nått eller vi hör att han ABSOLUT inte är aktuell längre så står han kvar.

Db_04: Nej, det var bråk med Leffe Strömberg som fick Wessner att flytta från BIK. Trots det fick han mycket speltid av Strömbeg, men som ytterforward. Men vi BIK-supporters tror väl att Wessner även förhandlar med Brynäs och Skellefteå, framföräält Boork gillar Wessner.

BBO: Brynäs har väl ändå en så smockfull trupp en klubb kan ha? Eller hur många spelare ska dom skicka ut på lån?

RQT: Bork hade tidigare svarat att intresset för Wessner var lika med Noll ?
men man vet aldrig...

RQT: du vet masken bor i gävle området nu :) kanske dom anlitat han som konsult ?:) hans värvningsmetoder är värva allt som finns.... be spelarna bifoga skadelista och eventuell meritlista samt lönekrav :)

Defensiv back på ingående? en finsk källa påstår i alla fall det.

Db_04: Till Leksand då hoppas jag det räcker nu i Mora

zeb: ne nog för att de är finnar på väg dit också men inte denna

Db_04: Fan Db dags att uppgradera dig till snäppet över "smygmoring" snart?

Dino: hehe kanske....var i mora i går på intervju med skolan så snart byter man riktnummer igen.

Dino: Håller med han pratar om Mora hela tiden

Db_04: Det snackas om Mika Lehtinen också

« · 716765 · »