Elithockey.net om MIK:s värvning av Mikko Rämö: "Trodde det var ett skämt när jag läste detta , Han är knappast nån målvakt som håller elitserieklass." Tror mycket på Tero Määttä i alla fall. www.elithockey.net/reportage.php?id=26
MIK 7-1: ska bli kul och se vad Cedergren kan göra.... känns lite som en magnus hedlund kopia.... bra me puck , bra speed och gör en del poäng...frågan är hur han klarar sig mot seniorer
Db_04: De 74 kilona såg lite lite ut, men vem vet..någon talang har han ju annars skulle han inte bli upptagen i ES. Men försvinner (inte kommer till) Ross och Harant ser det ju inte bra ut.....men det är bara att hålla tummarna att de blir kvar.
horcoff: Högerfattad defensiv, tuff och skridskostark spelare i bra ålder med stor utvecklingspotential och med 50 J-landskamper inkl. 3 Junior-VM bakom sig..
´´Onlinetidningen Hockeys future skriver att Slovak har haft svårt att anpassa sig till den amerikanska hockeyn och att han är känd för att vara lite lat.´´
lite lat....känns de igen ???? från fd lagkamraten & Nuvarande Pavel Brendl´s beskrivning ?
Hoppas för Moras del att dom vet vad dom får....för lata tjecker och slovaker har dalarna redan skådat.
Stigsson: Nog var han en talang allt, hans junior siffror är fantastiska. Tung och rightare presic vad vi behöver. Hoppas han blir vad han kan bli. Hm, känns som jag har skrivit det här förr.
Får vi behålla de andra två, har vi en backlinje som får ES-lag att darra:)
zeb: nja att värva massa utlänningar som stannar typ 1 år är inget långsiktigt tänkande... och blir svenskarna mindre och mindre i antal för varje säsong är det svårt att komma ur den onda cirkeln..... finns en del mora fans som säger nu ´´skiter i om han heter andersson eller brendl´´
Leksand gjorde stora misstag med sina värvningar i fjol..
zeb: Det är det du får se pessimist-zeb. Om du slutar stirra på flaggor, ser du snart att det ser riktigt bra ut. De flesta av de 11 är egna resurser, det är bra.
MIK 7-1: Mik var ruggigt bra på att få fram egna ...det är nått klubben är känd i hela sverige för....eller var....
Av dom svenska spelare ni har nu så är Tomas Skogs , Håkan Bogg, Anders Danielsson , Martin Jansson , Jonathan Granström och Micke Simons ´´Morakillar´´
Mot 11 när ni gick upp om jag inte har fel.
+ att det mora som gick upp i Elitserien inte hade en enda utlänning....
Håvard Böe Mathiesen var visserligen med i truppen men spelade inte mycket (4 matcher totalt)
Db_04: Om jag inte minns fel brukar LIF inkludera alla som har spelat i J20. Då ska listan förlängas med: Patrik Cedergren, André Hult och Pierre Johnsson.
OK, Johnsson var nästan att ta i, och ja, de andra är från Borlänge.
MIK 7-1: Jo då det ser rätt bra ut,men det kan väl inte vara bra att värva många utlänningar på på ett-årskontrakt,nästa år är det samma visa igen, tycker att det är lite fel väg att gå
Db_04: Stopp ett tag, det var du som nämde LIF först. Många ynglingar, kan vara bra för er i framtiden.
zeb: Dessa har gjort minst 3år innan kontrakten går ut, om de inte bryter det. Tuokko, Marco Elomo, Teemu Bastiansen, Anders
Dessa har snart spelat i MIK i två säsonger, som du vet. Kultanen, Jarno Johansson, Eric Beaudoin, Eric Lupaschuk, Ross???
Tero Määttä har ritat på för två år.
Vet inte hur länge nedan stående har skrivit på. Pitkämäki Slovak
Personligen tycker jag att det är bra att de inte skriver mer än ett års kontrakt med oprövade utlänningar, förren de vet hur de funkar i ES.
Förstår inte vilken utväckling ni syftar till. Det är bara två utlänska som inte förlängt sina kontrakt, av de som spelade serien ut. Grymt possitiv utväckling jämfört med 04-05, då alla gick vidare.
Stigsson: Det var inget skämt mora93: Jag ser hellre svenska än utländska trupper i den svenska elitserien, jag vet inte vad jag ska vara avundsjuk på, precisera gärna.