Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
Step: Ja, han gjorde ju många mål också.

mora93: Ryckte på Elithockey.net att Ross Lupaschuk är på väg till NHL, det har han ju varit helatiden eller är det nått nytt på gång att han får kontrakt. Någon som vet om det är någon substans i det ?

horcoff: ingen aning men han har ju chansen att vänta typ hur länge som helst

Verkar som Blatak är kvick i benen iallafall, men lite oroande att det inte står något om hur Brendl är på försäsongen, det är väl honom man är lite skeptisk mot?

horcoff: Tråkigt för er att tappa er bästa spelare till Malmö!

Swordster: tung förlust för mora...men kanon för mif att få Lupaschuck i laget.....då hade han inte så mycke till klubbhjärta ändå då..

ännu en anledning till att ni kommer sist iår

rödovithockeydy: äsch dom kan ju värva Håvard Mathisen Bøe som nyligen blev ledig....han har ju lite klubbkänsla för MIK också....kanske?

Db_04: Ärligt talat så var nog inte Mora så villiga att betala allt för mycket för Ross, personligen har jag aldrig räknat med han. Pratade med Eric J. igår och han hade pratat med Ross och att han skulle då välja Mora om han kom till Sverige. Mora satsar hellre på forward.

Db_04:

Skall bli roligt och se hur lång tid det tar nu innan vissa moringar sågar honom och säger nånting i stil med att Har aldrig gillat honom " eller "han var väl inget vidare"

Finns vissa som är ganska pigga på det här på HS!

mattias - 74: Jag sågar då inte han, förlusterna av "slarven" Smrek och Kerman är klart Stora, men Mora har bra backar med de värvningar de gjort och jag vet att de letar efter en målspruta i form av en forward.
Hade MIK så gärna velat ha honom hade de också betalat för honom.

horcoff:

Tyvärr kan nog intre simons mäta sig med herr nilsson lönemässigt!

Slänger in en länk också!

mattias - 74: Var ju dig jag skulle svara, är väl lite kluven själv i den frågan. Ross var en poängmaskin framåt med defensiva problem.
Hoppas på en mål-forward till om vi inte redan har en.

horcoff:

Skall ni inte ersätta ross nu ist då ! Forwards brukar vara enklare att få tag i än bra backar, speciellt backar som ross som gör massa mål också!

mattias - 74: inte alla...men de finns några som brukar totalsåga alla som lämnar.... Kerman vare ju ganska många som började gnälla på.

Db_04:
jag tror att vi kommer överraska er med att ta det hela med ett stoiskt lugn.

Metal Guru: hehe vi får väll se :) mora93 kanske hittar på nått skoj :)

Brendl tar Ross plats på blålinjen i PP och sen värvar Mora en ny transatland forward så blir de här bra :)

mattias - 74: Å plötsligt fick mattias - 74 luft också.....Bara för att "gotta" sig åt andras olycka..... Typiskt leksingar!! Fy Fan!

Metal Guru: Man får väl hoppas att inte Simons och kompani har försummat nån riktig kanonlirare bara för att vänta på grisen Ross.....

Dino:

vad har jag gjort nu jag bara sa att vissa av er har en tendens att såga era spelare när dom lämnar men du verkar ju vara en sådan som gillar att fördöma leksingar, kan lova dig att jag har ett större hat mot ett annat lag än MIK!

Dino: som att inte ni gottar er åt vår olycka dom senaste åren då ?

Db_04:
Klart vi gör ;-)) men nu har ni ju en moring vid rodret så det blir lite ordning i leden.

Tubest: HEDEmoring :)

Db_04:
Bor i H-mora men är från Mora

Db_04: pengar och åter pengar lille vän, är det enda som styr,klubbhjärta är det inte tal om.

zeb: Mora hade 9 backar sedan de värvat Slovak och Blatak och bara det säger en del, att de inte skulle betala något överpris.(om de ens har tänkt det).
Har man hört intervjuer och läst mellan raderna så har inte Rindell varit helt överförtjust i Ross offensiva stil (en back är en back).
Jag tycker att det ser bra ut backsidan.
Förstärker man sedan med en till målsprutande forward så ser det det riktigt bra ut.

horcoff: helt rätt, det är på gång med nån forward, Ross hade väl sina ljusa stunder ,Bättre att han hade gått till nån utlänsk klubb

zeb: ja visst....har inte sagt nått om klubbhjärta men vissa moringar hade fått för sig att han skulle stanna eftersom han trivdes så bra...

Vad är det för supportrar som brukar kalla spelare för "Judas" när de drar? :)

Db_04: fast på den punkten kommer faktiskt inte mora i närheten av leksand. de hurrarop och den lycka man sett på internet när nyheter som att bröderna Steen och Bemström sticker kom ut. Helt plötsligt var bröderna Steen det sämsta som någonsin hänt ishockeyn.

För övrigt tycker jag det är synd att ross stack, men det är klart att en back inte ska ha någon fantasilön för att spela forward. bara att hoppas på att han inte trivs i skåne och drar på sig massa utv :)

immelmann: ja sitter fortfarande och berömmer oskar steen .

Bemström har väll ingen nånsin gillat av Leksandsfansen?

Calle Steen är den största divan ja träffat förutom Stefan ´´Loppan´´ Hellkvist. Har inte gillat honom varken när han spelade i Hammarby,Färjestad eller Leksand.... men ja trodde han kunde va en bra värvning i höstas eftersom han gjorde en fin säsong i färjestad året före. men han var kass...

Bicek hade vart skoj att ha kvar men förstår att han inte vill spela i allsvenskan + att det är nog en ganska stor avgift att betala att han en sån spelare i Allsvenskan.

immelmann: här är ross moring än :)

horcoff: Good evening Mr Horcoff!
Vad tror du om Lupachuck? Är det kanske inte någon större förlust
ändå trots allt? Han tog ju onelkigen många idiotutvisningar!!
ps Har du någon info om någtra storvärvningar som är på gång?

Bonäs norra: ja äre inte lika bra å tänka på allt negativt han gjorde så man kan frångå att han var er bästa lirare

Good Evening Mr Bonäs norra !
Personligen har jag känt hela tiden och trott att han inte skulle komma tillbaka, att han producerat bra framåt och varit en ledargestalt går inte att förneka. Värvar de en super-forward som kan göra mål istället så tycker jag det är bättre än att ha någon som sitter i utvisninsbåset. Som jag sagt tidigare ser det bra ut på backsidan. Och större förluster var Kerman och Smrek, men på papperet iallafall ser det ut som de platserna fyllts.
Jag törs sällan vara någon större optimist men tror att Brendel i Rindells händer kommer att bli bra.
Desto mera nederlagstippade Mora är desto bättre blir de.

Men bäste Db_04:
Du tycks gilla att älta Ross. Han har signat en annan klubb, och är därmed historia för oss. Vi tycker om att se framåt, och de möjligheter som finns där.
Om du vill cementera svensk hockeys uppfattning om att leksingar mår bäst av att se allt i förfluten tid, var vänlig gör det annorstädes.

Metal Guru: Touché. ;-)

Jag tror på Mora. Men det kanske inte är bra med tanke på helvete-alla-tippar-oss-sist-nu-jävlar-syndromet?

Hawerchuk:
Ja, jag är riktigt orolig. Den där va-han-nu-heter på Aftonbladet tippade ju inte oss fetsist iår.

Metal Guru:
hehe, med tanke på att ross blev klar för malmö igår är det ju inte direkt något överdrivet tillbakablickande :P

dessutom har väl leksands trupp varit spikad sen någon månad så det finns inte mycket att diskutera i den avdelningen. db gör väl som många andra, diskuterar den hockey som finns att diskutera en varm julidag :)

snart börjar försäsongen! då får vi en fingervisning om hur säsongen 06-07 kan tänkas gå (eller i leksands fall, inte gå ;))

immelmann:

Db_04 avhandlar ämnet Ross i flertalet gästböcker på denna site, och även på andra hockeyforum. Samtliga inlägg går ut på en sak:
"Jajjamen! Nu ska Moraiterna såga Ross jämns med fotknölarna."

Jag ber honom förorena någon annanstans än här.
Om du har problem med det är du välkommen att bubbla mig.

Metal Guru: anledningen att ja ens svarade på immelmans inlägg om bröderna steen och bemström var för att det var bland dom sämsta jämförelserna jag sett :)

Metal Guru: och anledningen att ja säger nått om att ni ska såga han... sen hur allvarligt ni tar på inläggen om sågningar är upp till er själva... ja menar inte speciellt mycke allvar i det.... men det borde en sån ironi mästare som du förstå?

Metal Guru: ig old å bli så wid di, Klå di i fisikkå!!

Bonäs norra: Hôn sjâlvan säj du ?

Db_04: Varför ska man skriva om en spelares nackdelar när han fortfarande är med i klubben???

horcoff: Sprôk du Järnamål hännä? :D

RQT: Ig trur itje äd. Ig trur äd ä Bonäs-mål.
Etan jän ä Färnäs-mål:)

MIK 7-1:

huga!
trodde att det var ernst udet som fått spatt, men så ser jag att ni pratar dalska...

Om det nu var nån som hoppades på Marcel Hossa i mora tröjan kan ni släppa dom tankarna nu när han kommit överens med Rangers

www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=173568&hubname=nhl

« · 731196 · »