Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
bobbe: Det är ju absolut ingen omöjlighet att Holmqvist sticker. Får han förstaspaden i VM och storspelar där t.ex. är han nog snart klar för NHL igen.
Men vågar verkligen Brynäs satsa på Sperrle som förstemålvakt isåfall?
Jag tvivlar...

RQT:
Nu kommer Camilla och vad-tvillingsjälen-nu-heter byta fokus. 

Stigsson: Skit! och åter skit! Hade viljat se honom gå till Bofors istället...

Ett lite märkligtbeslut av Sperrle, kan tyckas, men vi vet ju inget om BIF:s locktoner. Honken flyttar man nog inte på så lätt. Men signalerna från tränare och organisation i MIK kanske inte heller gav så ljusa framtidshopp. Trist dock, jag tror att Sperrles utveckling hade sett bra ut om han fått stå mer under säsongen, potentialen finns onekligen.

henrikj: Trodde Sperle tyckte han själv öppnat för många båsdörrar genom åren....

henrikj: Personligen tror jag ju att Holmqvist drar till Nordamerika. Frågan är om Sperrle är så iskall att han också räknar med det?

oddset: Ja, verkligen.

Om han inte vill stå och vakta båsdörren längre borde han ju välja ett topplag i Allsvenskan (Exempelvis Bofors). Det tror jag skulle varit bättre för hans utveckling men nu blir det väl en säsongs dörröppning till.

Oj vad mkt speltid Sperrle kommer få i Brynäs när Honken är där.

Forever MIK: Det blev Brynäs för Sperrle.

Snälla, snälla J Simons ge oss något namn. Förstår du inte vilken plåga du utsätter oss för med denna tystnad. Ge oss en liten godbit i väntan på den stora.

Richard Demén-Willaume är utan kontrakt i Frölunda. Nu är ju risken såklart stor att han sticker över pölen och provar hockey där. Men om han inte gör det så hoppas jag verkligen att Mora är där och hugger.

Puven: 97%, det låter väldigt nära. Å andra sidan förvånar inget när det gäller Simons förmåga att locka skickliga spelare till föreningen.

97%, lite udda men tvärhäfigt.

Hur blir det med Stana?,och vart kommer ryktet med Johan Bulow ifrån?

www.elithockey.net/guestbook.php

horcoff: Hehe, jo jag har hört att Karalahti har kommit på drift. Men det jag hört är att det inte är honom som ska vara klar, någon annan.

Inte heller säkert att det är Stana som är på G som målvakt, som sagt vi får vänta och se, tror detta löser sig utmärkt till slut :)

RQT: Om du menar Karalathi så är han på drift?? ingen vet var han befinner sig. Stana är också HV 71 intresserade av.

RQT: ja vi får väl se när det händer något,om det finns något kvar

zeb: Håller med, men det ryktas ju att en målvakt ska vara klar, samt en finsk back från Sm-liiga

RQT: Ja det är långt ifrån färdigt Backsidan ser inte bra ut, målvakterna??????????

zeb: Jag tycker främst det är en målskytt som behövs. Vi blev av med Kerman, därför behövs en ny Kerman. Harri har säkert någon sniper på gång från SM-liiga ska du se. Än finns det ju rätt många luckor att fylla. Wessner tycker jag verkar väldigt intressant.

RQT: Ja men det måste komma lite klass-spelare också betydligt bättre än Welssner,verkar vara svårt att det ska bli något,en topp Center b.l.a

zeb: Klart det är, men sköter Simons sina kort rätt nu så ska det nog gå vägen. (se länk)

m o r a: Det är fler klubbar som är ute efter han!!!!

mora1: Eller 9mm? Liten men effektiv och livsfarlig :D

mattias - 74: Måste vara 30-06

m o r a:

Vilken kaliber då?? :)

m o r a: Hahaha! :D

mattias - 74: Kanske blir så att motståndarna stannar kvar i båset och vägrar komma ut på isen när de möter MIK :)
Sveriges svar på New Jersey Devils ?

mattias - 74: Ross gjorde ju hiskligt med poäng.. och wessner är inte helt bakom flötet vad gäller poängen heller.

Däremot är Tuokko av en annan kaliber =)

RQT: ... och räknar man in Hult har vi 2. Tar man sen bort Hult så har vi 1 igen. Lägger man se till Hult, Bogg och Simons har vi 4. Lägger man sen på 11 så får man 15, vilket är exakt så många poäng Mora kom före LEksand i ES i år.

m o r a:

Nu syftade jag mer på den typen av spelare som ni har, Tuokko Ross Wessner.. INga poängolockare precis :)

mattias - 74:

Tvärtom... FBK börjar bli likt oss, och i år gjorde dom det ganska hyggligt.. Vem vet, dom kanske snart är ikapp =)

mattias - 74: How come? Mora har ETT nyförvärv, om man inte räknar in Hult.

m o r a:

Skall ni ha wessner också. Va fan ni börjar ju bli mer och mer lik FBK i Lagbygget... hehe

m o r a: Räknar du med kvalseriens 10 matcher då är han uppe 244 minuter på 48 matcher, vad blir det ?

horcoff: Wessner snittar även 5,11 minuter i utvisningsbåset per match. Lägg därtill Lupaschuk´s 3,43 samt Tuokko´s 2,86 minuter så får vi bygga ut =)

En sån där kille som på ett eller annat sätt hamnar i matchprotokollet.

Dino: Ja vi får hoppas att värvningen går i lås.

horcoff: Kul, men faktum är att mål som kommer med reducerat manskap på isen räknas inte in i den statistiken...... Så han har nog snarare varit inne på många mål framåt!

foscos: Wesnner har ovanligt mycket +pluss poäng(18), kan det bero på att han suttit i utvisningsbåset under tiden ?

mattias - 74 & sold:

Kanske beroende på det som stod i länken som postades?

Vad vet jag, men det är min gissning i alla fall...

sold: Om Mora värvar Wessner, vilket verkar ganska rimligt att tro, så har vi tillräckligt med power-forwards. Vi behöver en annan typ av spelare än han, mer spelskickliga som kan leda PP.

Soling är en humörspelare som har gjort 18 poäng som bäst i ES, och det var för 5 år sen. Visst kan han få en nytändning i Mora men den chansen har vi inte råd att ta, enligt mitt tycke.

Daniel Wessner skörd denna säson
12 mål
18 assist
+ 18 i pluss minus
194 Utvisnings minuter

Hans utvisnings minuter kan få tucko avundsjuk nästan;)

Tuff forward som gör mycke p

VÄRVA NU

sold:

Det undrar jag också!!

m o r a: Vaför inte Soling???

Nr19: Soling? Nej tack, verkligen inte.

Puven: Hörde de av en kille som är med i White Lions kan dock bara vara lösa rykten

m o r a: mmm sägs nu att Jonas Soling ska kunna vara aktuell också

Nr19: Om Wessner skriver på för Mora har vi fyllt kvoten av arbetare. Jansson, Nilsson, Granström, Tuokko, Bastianssen, Beaudoin är allihopa spelare som jobbar från sarg til sarg (vissa även genom sargen). Det bör även ramla in 2 st klass-forwards för att man ska vara nöjd. Nån som håller i pucken medan de jag räknade upp ovan vräker sig in på mål.

Puven: då blir han antagligen klar inom kort då!

« · 709910 · »