Bårlänge: Som just sades på mik.se så har spelarlistan på morahockey.se uppdaterats med en hel del spelare. Inga nya namn dock. Kanske är det alla dessa spelare som presenteras, plus någon till kan man ju hoppas. Men nu spekulerar jag bara.
Nån som har numret till nån typ av sportchef i Lugano? Har hittat några lirare som vi kan erbjuda en varsin tvåa i Tomtebo samt fönsterbordet på Helmers. Nummelin är backen vi behöver, Hentunen och Peltonen är två hyfsade forwards som säkert skulle passa in =)
Jag hör från allt flera håll att Stana skulle vara klar för spel i MIK..... Kanske ligger det når i det, vi får se. Hörde även idag från en initierad källa att Linus Fagemo är om inte klar, så iallafall väldigt nära en signatur med MIK.....How exiting!
Åj ! Ett livstecken från Rindell och Simons. Idag är fem ES klubbar oklara med målvakter, Stana blir nog inte så lätt att signa ?..Smrek var inte så klar som det ryktades, kanske är Luleå och rycker i han också ?
Jisses, kollar på Elite Prospects och ser att 6 av våra 10 forwards står som centrar där. Flera av dem har ju spelat på andra posotioner, men lite märkligt är det ju. Wessner är ju även han center.
Är den aktuella laguppställningen vad vi får i spelarväg i år, det kommer att bli tuuungt! Det verkar ju inte hända mycket som är officiellt just nu, är det nån som har något rykte eller liknande!!??
RQT: ja diskuterar han inte till leksand de gör mok . ja diskuterade att de kanske inte skulle va så dumt för killen å spela i 1an ett år och få slå igenom rejält
Db_04: Sååå jäkla bra är han inte men kanske för bra för Div 1 iaf det är det jag menade men vi får la se. Vissa bra kvaliteter har han visat men behöver lära sej vissa saker mer. Spelet utan puck är han bra på men med puck behöver han gå ett steg till.
m o r a: Det ryktas om div1 (obs inte allsvenskan) för Demén-Willaume. Han platsar helt enkelt inte i elitserien, men det blir nog allsvenskan till slut. I och med att han har spelat i en proffsliga (ES) så får han inte spela collegehockey enligt reglerna.
Angående Sperrle så ville han väldigt gärna ha Brynäs målvaktstränare Pekka Alcén igen. Alcén hade Sperrle redan i Leksand och har ett väldigt gott rykte som målvaktstränare.
Men jag hörde ett mycket trovärdigt rykte om, att Sperrle inte var någon vidare lagspelare. Han näst intill önskade att Mora skulle få stryk, så han fick stå. Inget vidare att önska sitt eget lag i fördärvet.
Så vem vet, utan Sperrle får vi kanske en förste målis.
Hockeymålvakten Daniel Sperrle kommer nästa år att spela för Brynäs, enligt ett pressmeddelande från klubben. 23-årige Sperrle som denna säsong spelat för Mora har skrivit på för två år med Gävlelaget.
henrikj: Det skulle inte vara helt fel med ett nyförvärv som man har hört namnet på snart...Man börjar ju bli lite fundersam....Eller ska vi få lära oss namnen på tre- fyra nya finnar? Något måste ju hända snart...