Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
MIK 7-1: Tja, MIF hade väl bara tålamod med Brendl i ungefär en vecka förra säsongen om jag minns rätt.

Steff: När han blev tradad till Phoenix i februari talade han i en tidningsintervju om en nystart och att han skulle stanna i Phoenix för en lång tid framöver. Den långa tiden framöver stannade vid två NHL-matcher.

Paddan: Vänta lite nu...
Du jämnför med säsongen 04/05.
Den säsongen var väl lite speciell på många sätt...

Massor av spelare på marknaden.
"2:a-ligor" i klass med "1:a-ligor".

Och sist men inte minst...
Han gjorde ca. en poäng per match i de ligor han inte platsade.

Ganska hög lägsta nivå, om du frågar mig:)

MonkeyBoyF: Glassar han här...är han borta ganska snabbt...

Paddan: Efter att just ha läst några artiklar om honom har jag fått bilden av att det är en oerhört stor talang, men som inte förstått vikten av att träna. Är det så finns det väl två anledningar till att han valt just Mora. Antingen har han till slut insett sitt eget problem, och då kan Mora vara en bra klubb att komma tillbaka till toppen i. Eller så tror han att Mora bara är en liten fjuttklubb som han kan glassa runt i. Och då har han kommit helt fel. Vilket tror du jag hoppas på?

MIK 7-1: Med tanke på att han sparkade sig runt Europa förra säsongen så tror jag inte att ni ska ha alltför stora förhoppningar, även om han gick som fjärde totalt i draften -99. Har man inte kunnat behålla en plats i laget i varken den finska andraligan, schweiziska andraligan eller den tjeckiska andraligan så har man nog vissa problem, förmodar jag.

MIK 7-1: Precis som jag sa, det är inte alls grundat på faktisk kunskap. ;)

MonkeyBoyF: Klart att killen kommer att bli bra.
Jag menar, 22 poäng på 76 matcher i NHL, och har gjort ett dåligt jobb!
Han kommer med säkerhet att plattsa i ES, även om han är lat.

Frågan är hur mycket istid han har haft i NHL,
och vilken kjedja han har spelat i.

Horcoff gjorde succé.
Han har aldrig lat, men ingen stortalang heller.

Glöm inte att Brendl är bättre än Fabus.

Jag tror att Brendl kommer göra toksuccé. Nu grundar jag inte det på några egentliga kunskaper utan helt och hållet på skrock. När Fabus värvades trodde jag att han var vår frälsare eftersom han verkade så otriligt bra i Slovakien. Denna kille verkar inte riktigt vara lika bra, alltså kommer det gå totalt tvärtom och gå vägen!

Db_04: Har svårt å tänka mig att han både är dyr å har dåligt rykte

mattias - 74: Vill inte. Vill inte!

Tången:

Ni kan gärna få honom!

Ni behöver fler svenskar =)

mattias - 74: Heheheheheheheh. Den var bra!

Dino:

Ni kan säkert få flera spelare som ni har hör namnet på? Österby tex =)

Dino: Ja exakt, sen får vi hoppas att han klarar av den hårda träningen. Fast å andra sidan, varför går han hit om han inte är villig att offra hörntänderna? :-)

Tången: Framförallt är det kul, roligt och inspirerande med ett nyförvärv som man har hört namnet på tidigare......

Db_04: Jag både tror och hoppas att de ansvariga känner till hans rykte. Han kommer hit i mitten av maj och får då genomgå den fruktade Hemusträningen. Om det skulle visa sig att han inte mår bättre av den så tror jag att han är borta innan isträningen börjat! Kanske är det hans stora chans att bevisa hur bra han egentligen är. Hoppas att han besitter den viljestyrka som krävs. Jag hoppas att man kan locka fram den, och i så fall så kan det vara årets kap!

här en artikel från svenska fans om Brendl

zeb: en känsla av Brendl är att han inte är nå vidare billig ..och har tydligen lite dåligt rykte ...men han gör ändå en hel del poäng och lyckas ni få han å trivas kan de nog bli riktigt bra

Db_04: vist kan det vara så men jag är kritisk till det som har kommit det är för dåligt (har väl för stora fodringar) men det är väl inte färdigt än laget så vi får se

henrikj: har haft många fajter i den hallen... bland annat som tränare mot step´s lag :)

foscos: Pallar han inte med träningen kan han stanna där han är.

Db_04: Helt riktigt. Det är Ryssahallen.

Stigsson: eller så blir han jagad av någon galen innebandyspelare i ryssahallen :) (ryssahallen är väll där bilderna kommer i från om ja inte ser helt fel :)

zeb: vi får väll se....mora har lyckats få folk att slå igenom förr...

kan lova att många i Lappeenranta är förvånade över hur pass bra kalle kerman var i år

stranda: just ja :) bom av mig.... var nån månad sen ja höll på me de där :)

i vilket fall så fyller man ändå i plus minus på både pp och bp ... även om de inte räknas :)

Db_04: Fan vad matt jag blir när man ser vilka värvningar man gör

Magnus: Vi skickar ut han på lite klassisk försäsongsträning i Hemus så får vi se hur han svarar på träningen. Se länk.
Antingen orkar han med det och blir en riktig attraktion eller så tröttnar han ur och försvinner lika fort som Fabus gjorde förra säsongen.

Samma sak med Fabus. HAN TRÄNA VI NER SÅ HAN INTE ORKADE SPELA MED OSS I STÄLLE!

Låt grabben träna men kanske inte lycka mycket utan att man höjer dosen sakta.

Verkar som det dog ut lite här..Alla funderar ?
Lite Hemus kanske ? Kanske Herr Rindell lyckas med en attitydförändring, vem vet. Tror inte han kommer nåt långt med lathet i Mora.
Vi får hoppas på det bästa.

Db_04: hm??? om bp= boxplay så kan jag säga att det inte räknas in i plus/minus statistik! inte heller pp powerplay gör det!!!!:p

Brendl hade underbara handleder...men han var också sjukligt lat och ointresserad i allmänhet av allt vad träning heter. Dessutom räcker inte hans talang till för att han skall vara bra utan hårt jobb. En tråkig kombination alltså. Får hoppas för er skull att han mognat och är beredd att jobba röven av sig för att lyckas. Så han inte bara åka runt på en skena och hoppas på att genombrottet på hög nivå skall komma gratis.

Frella: alla passar inte in i Nordamerika...

Men Brendl kan bli en succé i Elitserien....men han kan också misslyckas som Leska & Fabus (som ja trodde skulle göra dundersuccé i ES)

DÅ VAR BREDL KLAR

Db_04: Det som sammanfattar Brendl bäst är väl just att han är en jättetalang som väl gick tidigt i draft, men som aldrig blev något. Oftast ges väl förklaringen till det att han inte orkat jobba för det. Han verkar rätt nöjd med att kuska runt och vara medioker och ändå få betalt.

Db_04: Jopp, samma spelare..

Kolla statsen här nedan så ser du att Malmö finns med som klubb, men med 0 spelade matcher

Stigsson: okej :) va de inte denna Brendl som fick sparken av MIF innan han hade spelat en enda match för att han var för lat?

Han har imponerade stats även om hans +/- inte var på topp men sånt kan ju förklaras med mycket bp spel eller att han spelat i dåliga lag.

Db_04: Nu är ryktet spårats tillbaka till huvudkällan och det gör att vi börjar tro på detta.

Metal Guru: här är statsen iaf.. :)

en jävla massa utmärkelser när han var yngre iaf :)

Metal Guru: kom de från nån av dom trovärdiga skribenterna ?:)

horcoff:

se mik.se för ny värvning.
Pavel Brendl.

dölfors: Kanske ett tecken på att Simons vill kolla upp andra spelare först innan han bestämmer sig för Wessner.
Läget på Smrek fronten ? Nära ? Nära skjuter ingen.........

Stigsson: Håller med om Frisk Asker, här har det varit FLOD och sedan EBB idag förstår jag.

RQT: mmm få se till att vara i dalarna då bara :)

Db_04: Samma här, bäst att passa på när det är nära :)

sold: då ska jag vara på plats :) är frälst av det gamla CCCP/CSKA på den gamla goda tiden :)

Mora skall möta CSKA Moskva i augusti då de är i Hedemora på träningsläger.

RQT: Fick det här från Jonas von Wendt på Hufvudstadsbladet nyss!!

Hej!
Lehtonens kontrakt går ju ut i vår och med hans skadehistoria kan det vara svårt att få ett nytt. Men något säkert vet jag inte.
Skulle inte förvåna mig om han kommer till Europa. Frågan är om Mora kan tävla med exempelvis Schweiz i lönefrågor. Skall höra mig för om någon vet något.
Mvh, Jonas von Wendt
Jonas von Wendt
Journalist, sports
Hufvudstadsbladet

Hoppet finns ju iallafall!!

Stigsson: ok . ja mr.simons sa ju att dom skulle fatta ett beslut angående wessner idag

dölfors: Wessner spåret har varit stendött sista dagarna. Inte ett ljud om det.

För övrigt så kommer jag för första gången i mitt liv att hålla på ett lag i norska ligan. Kan man göra annat med hjältar som Sampa, Marcus Eriksson och Rossen i samma klubb ;-)

« · 714587 · »