MIK 7-1: Vi vet ju inte hur bra de är ju. Rykten är inte alltid sanna. Hoppas dom ialafall går till slutspel. Jag tycker det skulle vara skönt att klara nytt kontrakt även denna säsong
Nu vet ja inte om det ligger nånting i detta men ja hörde nyligen ett rykte om att det INTE ska vara Kari Lehtonen utan Ari Ahonen som ska vara lösningen ...
Ari & Harri känner varandra bra sedan tiden i IFK Helsingfors
m o r a: Fortsätter värvningarna i samma stil... Om fler av de fantastiska ryktena visar sig vara sanna. Då kan va se fram imot en mycket trevlig vinter.:P
Idag får vi ju, eventuellt, få lite mer info angående Wessner. Hoppas faktiskt verkligen på Wessner, visst har vi fler av hans sort men med 55 omgångar i ES behövs en bred trupp. Spelare som går på mål och som besitter en förmåga att få motståndare ur balans är alltid välkomna.
Om Brendl är den humörlirare han verkar vara är det nog viktigt att han få en lekkamrat hit till Mora, antagligen och gärna i form av Kurka, som han kan kampera ihop. Barmarken med Lisspers är inte att leka med...
Moras forwardsbesättning börjar kännas härligt tung nu, många kilon att kasta in på mål. Jobbigt att möta och med Brendl´s eventuella spetskompetens beträffande avslutningar kan det bli riktigt skojigt.
horcoff: Reichel har väl alddrig varit aktuell, det var mest ett löjligt försök till att få oss "sillyseason"- törstande supportrar att vädra morgonluft..... Vad det gäller Bülov och Fagemo så är de nog ganska kalla spår idag..... Däremot så tror jag att det är bra med en till tjeck i laget (Kurka)..... Kari Lehtonen skulle vara en dröm, måtte den bara bli sann.
horcoff: Jo, men som en del säger. Det kan ändå ligga nånting i det, som att Simons blir skogstokig om det kommer ut osv.
Jag har för mig att ledningen hade "lovat", eller rättare sagt pratat om en målvakt i värdsklass. Vi måste i vilket fall som helst ha en ny målvakt, eller två om inte Lasse blir andre.
Enligt Expressens obekräftade uppgifter så skall Tomas Kurka ha skrivit på för Kärpät i finska ligan, men jag undrar om inte Brendl är en del av ett spelarpaket med Brendl och Kurka?!
horcoff: Jag har inte hört något om dessa, jag är mest sugen på att höra mer om Kari Lehtonen-ryktet, stämmer det törs jag säga att vi har elitseriens bästa målvakt :)
RQT: Ja, för att se det possitiva...har en "känsla" av att Rindell med sin ledarskapsfilosofi kommer att greja det. För säkert har de pratat igenom en hel del med Brendl, och hoppas att han blir väl mottagen...och det blir han i Mora. Tror på en succè tills motsattsen bevisats.
MIK 7-1: Brendl blir skitbra i MIK :) Om han nu är så lat kan han väl åka över offensiva blå lite lungt fram och tillbaka, vänta på att få en fin macka och ladda den beryktade bössan. Skjuter han så förbannat hårt som det sägs kanske han kan smälla in målvakten tillsammans med pucken ^^
Paddan: Hur stort tålamod MIK har återstår att se... Men med tanke på hur länge Krestanovich stannade, är tålamodet ganska stort. Elomo han med att blomma ut och förlänga med 2 år.
Det är viss skillnad på Mora IK och Phoenix, t.ex. pengar och istid.