RQT: Lita aldrig på saker som står i Expressen :-)
Dom lär väl ha ringt runt och fått preliminärbesked av oss eftersom bokslutet inte är färdigt än. Vi får nog fortfarande vänta på årsmötet innnan vi vet säkert.
Tången: Jo visst, verkar som ett grymt bra förvärv. Men jag väntar då till det är offentligt innan jag börjar diskutera, tycker det varit så många som varit "klara" innan. Även om källan verkar riktigt tilförlitlig.
Det verkar inte vara ett så där överväldigande mottagande vår nye VM-back fick här i forumet! Det verkar vara en hyfsad back och han har gjort 7 fler landskamper än vad jag har gjort. Bara en sån sak...
Stigsson: Vad tror du om nuffrorna i Expressens pappersupplaga, angående elitklubbarnas kapital och omsättning? Tror du dom stämmer? Gör det det så är jag mycket positivt överraskad. Bara Frölunda, Färjestad, Hv 7-1 och leksand med större eget kapital. Låter ju för bra för att vara sant nästan :P
Bonäs norra: Jag tror att mora kan få ihop ett skapligt lag trots allt, många andra lag verkar tappa värdefulla spelare tex HV vidare så ser tex DIFs trupp ganska tunn ut.
horcoff: Senaste nytt som inte var nåt nytt. På länken står ju bara att han har varit aktuell för Mora. Inget om att det fortfarande ska vara aktuellt.
Nr19: Det tänker man ju på. Backarna och målvakterna verkar ok. Men fler köp på forwards sidan. Brendl verkar ju vara bra. Han har ju gjort några NHL matcher.
RQT: Svarar som jag gjorde förra gången du frågade ;-) Siffrorna offentliggörs på årsmötet som är någon gång i juni har jag för mig. Före det skulle det förvåna mig mycket om du lyckas få någon att svara på den frågan.
Mika Lehtinen som ryktades till Mora är klar för Bofors....Samtidigt ska Wessner vara väldigt nära Norge och Bengan Höglunds Stavanger Oilers tillsammans med Martin Strandfeldt
horcoff: Enligt Kanon (www.kanon.se ) så är inte längre Wessner aktuell för Mora - parterna har inte förhandlat på två veckor och står kvar på smma punkt, dvs. Mora vill ha Try-out och Wessner inte. Aktuellast nu är kvar i Bofors eller flytt till Stavanger.
MIK 7-1: Någon som är duktig på att leta ? Helt klart finns det, men när ? var ? Hockeykväll ? Thornbergs webbkrönika ? Till 100% minns jag att han började meningen exakt så här;Vem gjort mest.... Shwan Horcoff i Mora, men tyvärr kom Marian Hossa ....
MIK 7-1: Marian Hossa gjorde 92 poäng på 80 matcher, Marcel gjorde 16 poäng på 60 matcher och Shawn Horcoff fick ihop 73 poäng på 79 matcher. Daniel Cleary är ju ingen poängmaskin i NHL, utan fick nöja sig med 15 poäng på sina 77 matcher. Ladislav Nagy spelade bara 51 matcher, men lyckades skrapa ihop 56 poäng på dessa.
MIK 7-1: Thornberg fick i Hockeykväll frågan vilken spelare som gjort mest för sitt lag i ES.04/05. Svar: Shwan Horcoff i Mora, men tyvärr kom Marian Hossa och tog för mycket speltid för Cleary och Horcoff. Han var ju världsspelare och fick mycket speltid. Han menade att Horcoff var nyttigare åt bägge hållen. Var då beredd att hålla med honom..ska leta efter länk..
Jag säger inte heller att Hossa är dålig, det är bara att titta på statistiken. Min åsikt kan färgas av att; de flesta matcher jag såg, var han direkt värdelös.
Såg inte lika många matcher som i vintras dock.
Det jag menar är att Horcoff ÄR bättre än Hossa, och att man KAN jämnföra dem.
Man ska inte stirra blint på siffror:)
Hur gick det föresten för Hossa, säsongen som gick?
MIK 7-1: Det är ju precis vad jag säger. Men inte är Marian dålig för det. Man kan ju inte säga annat än att han är ruggigt effektiv. Han nyper så fort han få chansen. Men därimellan gör han inte väldigt mycket.
RQT: Om vi för en sekund antar att Hossa eller Horcoff var aktuella tills i höst, och allt berodde på mig. Då hade det, utan tvekan, blivit Horcoff.
Hossa var precis lika bra som han var dålig. Han satte fart på grillorna totalt ca 2min/match, blev det inget mål då så hamnade han snart i utvisningsbåset.
Horcoff var nästan lika bra varje match, och en riktig kämpe. Bättre center får man leta efter.
mora93: ingenting är klart med kurvinen eller lehtinen så vem vet kanske båda kommer men tror nog högst en av dom kommer för mora vill nog ha en bättre förstaback