Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
mattias - 74: På vilket sätt menar du? Svagaste backarna?

RQT:

Svagaste också anser jag men det sa jag om brynäs i fjol så jag får väl äta opp detta efter 50 omgångar också =)

immelmann: Som vanligt satsar vi på konceptet med att värva vänner/syskon för att snabbt få in nya spelare i gänget. Ryan J och Eric B verkar ha spelat fem säsonger tillsammans tidigare.

Hmm, undra på fan om inte vi har ES tyngsta forwardsuppsättning? Dock har vi ES lättaste backuppsättning :P

Db_04:

99 kg är väl ingen ting chara vägde väl typ 200 =)

zeb: mja i alla fall var Jardine större och vägde 99 kg :)

Db_04: ja jag tror det med,han verkade lite vek norsken

zeb: tror då mer på JArdine än en kille som lirat i norska ligan

Db_04: Vi får väl ge killen en chans så får vi väl se vad han går för,kan nog bli rätt bra

RQT:
jo jo, det är ju ofta tillfälligheter och så som avgöra ifall en spelare trivs och producerar i en klubb och uppenbarligen funkade eric utmärkt i sverige. men faktum kvarstår ju fortfarande att en spelare med väldigt fina siffror har större chans att lyckas än någon med dåliga. :)

immelmann: Jämför du Jardines målskörd i AHL med Eric Johansson, så finner du att den är bättre. Och jag har hellre Eric Johansson i laget än Yetman, det är en sak som är säker.

Föresten har vi våran sniper redan, Brendl. Bara formen håller i sig :P

Och massa beröm till mik.se crewet som snokar reda på grejer låångt i förväg! Bra jobbat!

immelmann:
Faktiskt. Verkade vara lite väl stor skillnad på hans poängproduktion i Nordamerika och Tyskland, men det där förklarade förhoppningsvis saken.

uppe på moras hemsida nu

var väl iofs bra/dåligt att höra att han brutit handleden, förklarar ju en del.

han lär ju iaf bli en bättre forward än lupaschuck hade blivit om han gått in som ytterforward (dessutom billigare!)

immelmann:
med tanke på det låga antalet NHL matcher har jag inte sett han spela så nån bedömning tänker jag inte ge mig på .. och bedömma nån spelare efter stats inget jag pysslar med eftersom inte vet om han nån sorts rollspelare

immelmann:

Så var det väl tidigare också? Dvs en Patrik Ross sen ett starkt kollektiv bakom honom, knappast har väl Mora varit en klubb som vart känd för sina många "fixstjärnor" ?

Mike Skinner: mycke gamla kanadicker men finns riktigt bra spelare också.... vet faktiskt inte

immelmann:
Dumt att ändra på ett fungerande recept :)

WarhawK:
jo, och enligt tsn verkar han vara som Beaudoin fast liite sämre :p

men dom kanske blir värsta radarparet eftersom dom spelat ihop i AHL, antar att det sociala också är viktigt..

verkar som att mora verkligen blir ett "kämpa-lag" i år... med undantag för brendl då ;)

Db_04:

Hellre en Jardine än en Yetman. I Sverige spelas hockey med fysik det görs det inte i Norge!

Db_04:
Precis, det är svårbedömt. Ser ändå ut som en hyfsad poängplockare om man kollar AHL-statsen, men jävlar vilken plus-minus.. Hur är tyska ligan jämfört med ES?

Mike Skinner: vem vet ...han kanske får ett rejält genombrott i MIK ?

Denna Yetman kan tydligen göra poäng i Norge.... Men det kan även Svenska Div 1 & Allsvenska killar kanske inte lika mycke men väl 40talet poäng i Norska ligan.

Så denna Jardine kanske inte är så tokig? vem vet han kanske hade öst i poäng som Yetman om han spelat i norska ligan ?

immelmann:

www.tsn.ca/nhl/teams/players/bio/?id=588&hubname=nhl

lite stats och omdömen om Jardine

immelmann:
Ok. Vad tråkigt om det är så, det är ju en målskytt vi verkligen behöver. Å andra sidan klarade vi oss rätt bra förra året utan. Kerman i all ära, men det känns ändå inte som han gjorde de viktigaste målen.

Om Jardine är som Beaudoin men med målsinne tror jag han blir bra i laget.

Mike Skinner:

jopp

:( för att jag hellre sett yetman!

jardine verkar vara en sämre version av Beaudoin.. ingen sniper direkt (även om jag gillar Beaudoins spelstil, grym i boxplay etc etc)

immelmann: Varför :( ?

immelmann:
Är det 100% säkert alltså?

Stigsson:

Ryan Jardine är det, fick nyss mail :(

hade hellre sett Yetman

Stigsson:
Låter toppen. Då är det bara att hålla tummarna alltså.

Enligt uppgift så blir det presskonferens idag 15.00

Om det nu var nån som hoppades på Marcel Hossa i mora tröjan kan ni släppa dom tankarna nu när han kommit överens med Rangers

www.tsn.ca/nhl/news_story/?ID=173568&hubname=nhl

MIK 7-1:

huga!
trodde att det var ernst udet som fått spatt, men så ser jag att ni pratar dalska...

RQT: Ig trur itje äd. Ig trur äd ä Bonäs-mål.
Etan jän ä Färnäs-mål:)

horcoff: Sprôk du Järnamål hännä? :D

Db_04: Varför ska man skriva om en spelares nackdelar när han fortfarande är med i klubben???

Bonäs norra: Hôn sjâlvan säj du ?

Metal Guru: ig old å bli så wid di, Klå di i fisikkå!!

Metal Guru: och anledningen att ja säger nått om att ni ska såga han... sen hur allvarligt ni tar på inläggen om sågningar är upp till er själva... ja menar inte speciellt mycke allvar i det.... men det borde en sån ironi mästare som du förstå?

Metal Guru: anledningen att ja ens svarade på immelmans inlägg om bröderna steen och bemström var för att det var bland dom sämsta jämförelserna jag sett :)

immelmann:

Db_04 avhandlar ämnet Ross i flertalet gästböcker på denna site, och även på andra hockeyforum. Samtliga inlägg går ut på en sak:
"Jajjamen! Nu ska Moraiterna såga Ross jämns med fotknölarna."

Jag ber honom förorena någon annanstans än här.
Om du har problem med det är du välkommen att bubbla mig.

Metal Guru:
hehe, med tanke på att ross blev klar för malmö igår är det ju inte direkt något överdrivet tillbakablickande :P

dessutom har väl leksands trupp varit spikad sen någon månad så det finns inte mycket att diskutera i den avdelningen. db gör väl som många andra, diskuterar den hockey som finns att diskutera en varm julidag :)

snart börjar försäsongen! då får vi en fingervisning om hur säsongen 06-07 kan tänkas gå (eller i leksands fall, inte gå ;))

Hawerchuk:
Ja, jag är riktigt orolig. Den där va-han-nu-heter på Aftonbladet tippade ju inte oss fetsist iår.

Metal Guru: Touché. ;-)

Jag tror på Mora. Men det kanske inte är bra med tanke på helvete-alla-tippar-oss-sist-nu-jävlar-syndromet?

Men bäste Db_04:
Du tycks gilla att älta Ross. Han har signat en annan klubb, och är därmed historia för oss. Vi tycker om att se framåt, och de möjligheter som finns där.
Om du vill cementera svensk hockeys uppfattning om att leksingar mår bäst av att se allt i förfluten tid, var vänlig gör det annorstädes.

Good Evening Mr Bonäs norra !
Personligen har jag känt hela tiden och trott att han inte skulle komma tillbaka, att han producerat bra framåt och varit en ledargestalt går inte att förneka. Värvar de en super-forward som kan göra mål istället så tycker jag det är bättre än att ha någon som sitter i utvisninsbåset. Som jag sagt tidigare ser det bra ut på backsidan. Och större förluster var Kerman och Smrek, men på papperet iallafall ser det ut som de platserna fyllts.
Jag törs sällan vara någon större optimist men tror att Brendel i Rindells händer kommer att bli bra.
Desto mera nederlagstippade Mora är desto bättre blir de.

Bonäs norra: ja äre inte lika bra å tänka på allt negativt han gjorde så man kan frångå att han var er bästa lirare

horcoff: Good evening Mr Horcoff!
Vad tror du om Lupachuck? Är det kanske inte någon större förlust
ändå trots allt? Han tog ju onelkigen många idiotutvisningar!!
ps Har du någon info om någtra storvärvningar som är på gång?

immelmann: här är ross moring än :)

immelmann: ja sitter fortfarande och berömmer oskar steen .

Bemström har väll ingen nånsin gillat av Leksandsfansen?

Calle Steen är den största divan ja träffat förutom Stefan ´´Loppan´´ Hellkvist. Har inte gillat honom varken när han spelade i Hammarby,Färjestad eller Leksand.... men ja trodde han kunde va en bra värvning i höstas eftersom han gjorde en fin säsong i färjestad året före. men han var kass...

Bicek hade vart skoj att ha kvar men förstår att han inte vill spela i allsvenskan + att det är nog en ganska stor avgift att betala att han en sån spelare i Allsvenskan.

Db_04: fast på den punkten kommer faktiskt inte mora i närheten av leksand. de hurrarop och den lycka man sett på internet när nyheter som att bröderna Steen och Bemström sticker kom ut. Helt plötsligt var bröderna Steen det sämsta som någonsin hänt ishockeyn.

För övrigt tycker jag det är synd att ross stack, men det är klart att en back inte ska ha någon fantasilön för att spela forward. bara att hoppas på att han inte trivs i skåne och drar på sig massa utv :)

« · 737947 · »