Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
horcoff:
Låter bra. Men Kapla kommer inte spela med a-laget under säsongen, så vitt jag förstått?

Anders Nilsson-Patric Cedergren-Jonas Kapla var bäst enligt Djoos.

Db_04: ja Hulth har väl inte spelat så mycket än

Mike Skinner: Vet egentligen inte annat än att det stått att det är ett topplag

horcoff:
Precis. Känns som att vi ställer upp med lite av ett b-lag. Å andra sidan har jag ingen aning om hur bra Kloten är. Någon som kan upplysa mig?

Mike Skinner: Å då va ju 5 forwards hemma bla. Eloma-Tuokko-Simons-Bogg-Johansson

Skönt att vi torskar en match ändå, man vill ju inte vara för bra på försäsongen, vi vet ju hur det kan sluta.

Mike Skinner: Slut nu. 2-1 til Kloten, men vi vinner skotten med 26-36.

Mike Skinner: Slut. Men vi vann skotten iaf. Alltid något. Nej du har rätt Harri verkar inte vara het på det.

MonkeyBoyF:
Jag har inte fått något timeoutförtroende för Harri ännu, med Lückner var det däremot andra bullar. :)

Mike Skinner: 44 sekunder kvar och Mora tar timeout.

2-1 Kloten. Jävlar.

Och där kom Brendls första utvisning. Puck-out! Killen verkar ha hög penalty-resist, som det heter i EA Sports eminenta hockeyspel.

horcoff:
Bacon har ju alltid känts stabil tycker jag, skön enforcer med målsinne, men om du har rätt och han utvecklas till en bättre målskytt blir jag ännu gladare. :)

Db_04: Kul att Bergqvist gör mål...han kommer i år.

Dino: ok ...ska bli kul att följa i alla fall!

Db_04: Mot Kalpa var Danielsson bäste back på plan!!

Db_04:
Ja, Cedergren är den som visat mest och bäst hittils.

zeb: André Hulth och Danielsson har vart blekare va?

Db_04: Cedergren är mycket bra redan, å får inte han chansen så vet jag inte hur man ska få in några egna jun...Jag har då inte sett något bättre j-20 kille på många år ,jag har sett en och annan kille om man säger

Db_04: vad jag kan förstå så har hon kalvat redan.

horcoff: trivs inte frugan lr är hon på tjocken?

Db_04:
Juniorerna skulle få mycket speltid idag enl. morahockey`s sida.
Jag förstod skämtet. Har varit lite orolig för att han skulle tillbaka till Finland för sin Frus skull.

horcoff: ja vet att det är stort steg och att inte många klarar det på en gång men hoppas dom får sina chanser  i alla fall...

Och det är med Määttä var ett skämt

horcoff: Ungefär vad Alf Spolander sa i Radio Siljan för ungefär 2 timmar sen :P

Db_04:
Juniorena är ju med för att se och lära och bli vana tempot och träningarna. Tror inte man kliver in direkt i A-laget från J20 och det är de säkert medvetna om. Klivet från J20 till en högklassig ES-serie är ganska stor, men vi får hoppas att de får många möjligheter att spelas in i laget.
Tero Määttä är signad på 2 år.

immelmann: visst men hoppas ändå han får sina chanser....nu tänker inte jag reta gallfeber på stigsson med att nämna vissa saker igen så :)

men en lösning vore ju att vi i leksand fick Tero Määtä  av er så kan ni signa kurvinen utan att få för många backar :)

Db_04:
fast man brukar ju inte sätta så stora krav på juniorer. när man säger att en junior imponerar menar man oftast "han var inte sämre än seniorerna"

sold: ryktet om kurvinen fanns på elithockey.net mitt i sommaren..... gör han bra i från sig så är det väll inte omöjligt....hoppas dock att Cedergren får sina chanser för enligt er moringar har han imponerat

sold:
hehe, verkar inte ens som att FK snackat med mora, de har bara skrivit om pressmeddelandet som finns på deras hemsida.

anyway så vet jag inte, isf blir det ju på bekostnad av en junior antagligen.

immelmann: Någon mer som tror att denna spelare kommer att representera Mora denna säsong?

måste ju iaf vara lätt att aklimatisera sig i mora, finns alltid någon någon kan samma språk som.

Uddan:
Det är det vi också undrar.

Uddan:
ja, vi är i puberteten nu.

horcoff: ska ni ta in en till finne?

Mike Skinner: Men nu är då Tero Määttä med på papperet mot Kloten i Ånge, det var iallafall lugnande.

Och någon underskrift verkar det i nuläget inte vara tal om.

Nu har iaf klubben gått ut med lite förtydligande, men Don verkar fortfarande hemlighetsfull.

Mike Skinner: Vet inget om Määttä, en del säger att han har varit med sin gravida fru/flickvän och andra påstår att han själv genomgått en lättare operation. Vet tyvärr inte vad som är sant av allt detta.

Stigsson:
Vem tror du kommer att få lämna plats för honom? En av junisarna? Jag tycker vi börjar få lite för mycket backar nu. Vet du något om Määttä?

Enligt vissa källor så har den defensivt skicklige finske backen Mikko Kurvinen som vi lånade in under turneringen på Åland skrivit på ett ettårskontrakt med Mora. Uppgifterna är dock inte bekräftade officiellt från klubben än.

Jardine? Det är ju ett avgassystem till MC, vad har vi köpt? Fast dom systemen är ju bland de bästa på marknaden, så då måste det här vara ett klipp :-)

RQT: Ok bara vänta å se vart han hamnar då!!

mattias - 74: ja ja men de är inte samma sak

Uddan: VI har inga transatlantplatser kvar

Db_04:

Du är smygmoring :)

Stigsson:

Jag har inga brister, skulel va att jag umgås med moringar då :P

Db_04: Ahaa ok men ja pratar me dom som är morait då!!!!

Uddan: Eran ? jag är Leksing inte Moring... vi har 0 transatlanter ....

mattias - 74: Det tog inte alls emot, du vet väl att jag tycker om dig trots alla dina brister och konstiga sympatier? ;-)

« · 741137 · »