peo m: Jag ser också väldigt gärna Daniel i MIK-dressen nästa år. Tycker det inhopp han gjorde i slutet av förra säsongen visade att han klarar spel i eliten.
Han kan ju åtminstone få chansen och träna lite med grabbsen.
Om det nu går trögt i förhandlingarna mellan klubben (läs Janne) och Boggen bör man tänka på att Håkan har ett extra värde också som inte syns direkt på isen. Han har ett symbolvärde som ingen annan i truppen kan matcha; han är mr Mora, han är populär bland fans och folk i största allmänhet och han är en kultfigur hos media. Detta är egenskaper som inte går att värva eller köpa. Därför ska Boggen ha ett bud han inte kan tacka nej till.
peo m: Håller fullständigt med om att Boggen är viktig. Verkar som de flesta förhandlingar har stannat av, alla vill ha mycket ur portmonän...man undrar hur mycket de har tillgång till...
peo m: jo men frågan är hur mycket budet på ryssland är på ...man kan ju inte köpa klubbkänsla för hur mycke som helst men visst ska man göra allt för att behålla han
peo m: Kanske får vi, från ett mörkt hörn på ett rökigt café, vid någon sliskig bakgata downtown Mora, höra Don Simons väsa: "I ska dja ån jett böd ån int beller nåjk mi" :-)
Nr19: Han passar ju inte i MIK:s ung-och-lovande-koncept direkt men vill han träna med laget och försöka få ett kontrakt på det viset är det helt ok för mig. MIK har ju inget att förlora på att han försöker (om han nu gör det).
LA Kings: Vi skulle väl ha lite bredare trupp nästa år så vi får väl se vad vi hittar för spelare kanske han får plats om det ser tunt ut till hösten,kul med Mora hjärtan i klubben.Skulle kunna tänka mig Calle Bergström kvar åxå om det blir dåligt med backar tycker han har haft ett riktigt Morahjärta fast han ej är härifrån.
Nr19: lite lustigare är att Pasi Petriläinen är klar.....han har spelat flertalet säsonger för ärkerivalen Tappara vilket säkert inte är så populärt :)
Även 42år unga Raimo Helminen är klar för 1 år till där :)
LA Kings: Nog tycker jag att Back borde kunna ta en platts i truppen. Han gjorde riktigt bra ifrån sig när han kom tillbaka i våras. Visst kan det vara bra med hjärta i klubben. Det blev platts för en "gamling" när Sandberg lämnade.
Nogån som vet hur det har gått för honom i Nyköping???
MIK 7-1: tycker varken Back eller Calle B bör få stanna inte heller Mackan Eriksson...
visst dom har alla 3 vart bidragande till att klubben tog sig upp för några år sedan men Mackan bidrar inte med mycke längre , han är för de mesta bänkad/skadad , Calle är väll ingen toppback men spelar med stort hjärta för klubben.... men ja vill se nytt folk ..spelar ingen roll om de är finnar
Nr19: Det får inte bli för mkt nytt heller, lite kontinutet är bara bra, vill gärna att man fyller på med lite riktiga spjutspetsar. En ny målskytt är ett måste!
Nr19: Håller definitivt med RQT. Kontinuitet måste vara en ambition inom varje klubb. Därför skulle jag vilja se alla tre skriva på ögona krök!
Nu verkar dock Mackan försvinna, och Calle ser ut att pysa till Tyskland så det är väl inte mycket att orda om längre. Bara att hoppas Back lyckas ta en plats, och skriver på.
Jag är inte alls förtjust i stor spelaromsättning, och ska det in nåt nytt får det gärna vara nåt nygammalt. Då får man hjärtat i alla fall.
Nr19: Med så många trogna förluster behövs det nygamla tillskott. Det är bara att titta över Siljan så ser man hur det kan gå:) Ska bli intressant att se vem/vilka det blir. Så behövs en rejäl topp förstårs.
Knogen: Håller med om att kontinuitet är viktigt. Men om äldre spelare börjar hamna på bänken brukar det samtidigt vara läge att släppa dem. Kan vara farligt att vara för blödig när det gäller trotjänare.
Fast sedan kan det ju finnas speciella anledningar också. Mackan har ju varit skadad och eftersom laget spelade bra var det svårt att ta tillbaka platsen i laget när han väl kom tillbaka.
Sedan är det alltid speciellt med en ny tränare. Tidigare ordinarie spelare kan hamna utanför laget utan att det för den skull är dåliga och slut. Och utan istid är det svårt att prestera bra. Så jag skulle inte säga att Calle B bara kommer att bli sämre för att han är lite äldre. Och, som sagt, så var han bättre på slutet.
Jag ser också väldigt gärna Daniel i MIK-dressen nästa år. Tycker det inhopp han gjorde i slutet av förra säsongen visade att han klarar spel i eliten.
Han kan ju åtminstone få chansen och träna lite med grabbsen.