Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 06/07

Sv: Truppen 06/07
Tubest: Det var på tiden att Simons skrev på.
Jag hoppas lite på M. Eriksson, också.

Hur blev det nu med dessa juniorer?

MIK 7-1: inget ont om mackan så men han platsar ju inte ens längre... och är 30 bast... äre inte bättre att nån junior tar hans plats??? han har gjort en hel del för er klubb men ja tycker som ja ofta säger om leksands spelare också att man ska inte ha kontrakt på gamla meriter.

Db_04: Säga vad man vill om Mackan , så hade han ialla fall 25% mål på skotten...

Stigsson: Hoppas Wessner skriver på nu!!! Om han inte redan gjort det?? Kan nog bli ganska bra!!

enligt falu kuriren kan Mackan Eriksson följa Sandbergs & Ross till Frisk-Asker

Db_04: Simme klar för 2 år till

sold: Stabilt! Trevligt med både Boggs och Simmes påskrifter.

Vad kan återstå av nyförvärv?
*En målspottande forward? (Eller blir den eventuelle Wessner siste anfallare?)
*En eller möjligen två backar varav en för förstafemman? (Beroende på om Smrek stannar eller inte)
*En eller två målvakter. (Beroende på om Vehanen stannar).

LA Kings: Sorry, läste inte om Bruun förrän efteråt. Då lutar det väl snarare åt en eller ingen back alls till (beroende på om Smrek stannar eller inte)?

LA Kings: Verkar väldigt segt måste jag säga,måste väl komma något bra Wessner ja vist men bättre vill man nog se

sold: Kanon med Simons, hade ju räknat med han...frågetecknet är ju Smrek. Ross L. lär man inte få nått svar förrän i Juni...Målspottande forward ??

horcoff:

Målspottande forward ??

Simons ???

mattias - 74: Målspottande forwards saknas !

horcoff: Var inte Teemu Elomo tänkt som notorisk målskytt, men fick inte till det förra säsongen. Han kanske kan få det att lossna i år.

RQT: Jo Elomo har ju onekligen en hel del kvar att bevisa......Jag tror också att han har en hel del inom sig, som Harri känner till från Finland, för annars hade han väl inte varit kvar.....Eller?

horcoff: Det ska bli spännande att få ha Bastiansen och Beaudoin från början oxå.....

horcoff: Vad hände med Huokko- ryktet? Nån som vet nåt?

Dino: han blir kvar i SSK .... ett årskontrakt

RQT: Jo, man hade nog hoppats på fler än 19 poäng av #49. Dock tyckte jag han blev bättre och bättre ju längre säsongen gick. I början spelade väl #49 med firma Fabus/Krestanovich om jag inte minns helt fel? Då åkte han väl mest runt och gled ikapp med dem två.
Jag tror absolut han gör fler än 19 poäng nästa säsong.

ja sa faktiskt i höstas att de va en av era finnar ja inte trodde på ...nämligen Elomo ...:)

Dino: Bastiansen kommer säkert höja sig. Någon som hört något om juniorerna; Danielsson och Cedergren, det kan ju vara dags att de får pröva på, eller ?
I morrn kanske vi vet.

horcoff: Ja vem vet....Händer det saker imorgon eller? Vad jag hört så borde Danielsson ha fått en chans redan iår, han hade väl petat i allafall Calle..... ska bli spännande att följa honom oxå....

Dino: Var kan man få reda på storleken på juniorerna ?
Det har ryktas om Onsdag iallafall..

horcoff: enligt eliteprospects.com så är Danielsson 183cm lång och väger 83 kg...

Cedergren är lite mer Magnus Hedlund typ 178 cm lång och väger 74 kg...

Vi behöver ju tydligen två målvakter då Vehanen tydligen sticker till Ryssland. Dock bara rykten än så länge. Men källan är trovärdig i alla fall...

m o r a: Jasså, ska han till Ryssland.
Jag hade väl lite större förväntningar på honom. Tycker att han varit alldeles för ojämn. Dock kanske han har mer att ge till nästa säsong, men det får vi väl kanske aldrig veta då.

Det har ju varit så tyst om Österby i Leksand...inte kan han vara aktuell?

henrikj: Hoppas vi får en riktig storfräsare till burväktare :D

horcoff:

Han får ni gärna ta =)

horcoff: Nog för att han hängde 2 strutar mål MIK i omg.49 men honom vill vi inte ha. :)

henrikj: Tyckte han tillhörde en av de bättre backarna i Leksand av vad jag hann se...förlåt! och det säger förståss inte så mycket.

horcoff: Att vara en av de bättre backarna i Leksand säger väl egentligen inte så mycket. ;-)

horcoff:

Han är bra men han drar på sig så jävla mycket onödig dumma utvisningar

mattias - 74: Hur än det är så vill jag se att Smrek ritar en kråka hos Don Simons.
Angående dumma utvisningar, lite orolig om det blir Wessner..eller han kanske skärper till sig lite i ES

horcoff:

Wessner kommer säkert inte änga med för fem öre och antagligen kommer han bättra på sin utvisningsstatistik men vad vet jag =)

mattias - 74: Wessner kommer bilda ett klockrent radarpar tillsammans med Tuokko om han skriver på :D

Jag tror och hoppas att Wessner i MIK skulle lugna ner sig lite och ta mindre utvisningar. Inget ont om Bofors men deras spelstil är på gott och ont väldigt tuff. Kanske skulle han kunna få en lite annorlunda roll i MIK?

Tomas Kurka till MIK ? Det vore nåt 34 poäng (23+11) på 56 matcher.
Vore det inte bättre att tidningarna höll tyst tills det har blivit något ?

Tomas Kurka, Kurka på Järna-mål betyder;Har man kurkat då har man tagit totalt slut !?!?...kanske det är samma på svenska å Moramål ? Ibland är man inte säker på dialekten heller.
Länk till profilen:

horcoff: Jodå det betyder ungefär samma sak. Tänkte samma sak som du när jag läste hans namn:-)

Ny målvakt sägs vara klar! Kari Lehtonen :D

RQT: Mer info om honom på länken om det nu är så att det är korrekt at han har skrivit på för Mora.

RQT: Länk till killens stats. Herregud vad jag hoppas det stämmer!!!

Statistiken för årets säsong är att han har spelat 38 matcher för Atlanta Thrashers och då haft en räddningsprocent på 90,6.

RQT: Draftad som nummer 2 totalt av alla spelare 2002!

Stigsson: Stämmer det här så bör Simins adlas!! En världsmålvakt!!

Thomas W: Håller med till 100%, men jag törs ännu inte ta ut något.

RQT: Vis av erfarenhet så vet man att ingenting är klart förräns Don Simons själv har sagt det så jag ligger lite lågt än ett tag.

Stigsson: du har inte hört något om att kari,wessner blir klar samtidigt idag ? om det är nu så att wessner blir klar

Stigsson: Nej, jag är lite rädd att det är för bra för att vara sant. Men på något sätt verkar det som om den där Miko har koll :)

« · 713389 · »