Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 07/08

Sv: Truppen 07/08
horcoff: Jag tycker det är dåligt att dom gav Wessner så lite med speltid förra säsongen. dom gav inte Wessner chansen att spela in sig i Mora men jag tror det kan bli bättre i år för Wessner när han får vara med från början och tycker verkligen att han ska spela istället för Granström.

PappaKeno: haha jasså du :) Får väll lita på dig då!

horcoff: Jag tycker inte att Wessner var en onödig värvning. Janne ville ju ha Wessner redan tidigare men Harri sa nej så förutsättningarna var väl inte så väldigt bra. Wessner är en gryvlare som ska stå framför mål i PP och vara otrevlig, det är hans stil. Han är ingen lirare utan ska vi ha någon användning av han så måste han användas rätt. Han ska vara vår Jämtin/Ledin och reta upp motståndarna. Han är dessutom svensk och har helt rätt karaktär för att lyckas i detta lag, men då krävs en tränare som också har det...

PappaKeno: Då hopppas vi att det är bra med Djoos och att även Granström skriver på. Tycker det var en onödig värvning av Wessner om det skulle vara på bekostnad av Granis.
mora> visst är det kanon att Lasse får andra-spaden och att det sattsas på spets-spelare.

Jag måste säga att det känns väldigt bra inför nästa säsong. För en gångs skull har ledningen kunnat fokusera på "spets-spelarna" och inte behöva jaga "mellanspelarna".

Bra att man ger Lasse Johansson chansen som andrakeeper. Där ger man i alla fall en junior chansen men det verkar ingen ta någon notis om, bara att man inte satsar på Ceder och Lill-Bambis.

Jannes uttalande i tidningen om att man behöver två forwards och två backar med spets känns helrätt.

kjelleman: Kurvinen gör 20 mål nästa säsong ;)

horcoff: tror allt snack om Djoos är överdrivet...tror inte det finns nått problem med Djoos...Granström behöver vi inte ha kvar helller egentligen...

Kultanen klar för Tälje....

Ge mig en back som kan göra mål då?.snälla..
Eller ska skogs få den rolle? >_

Byter upp sig i lägenhet.

PappaKeno: I dagens DD säger Simons att han inom kort väntar på ett positivt besked från Jonathan Granström.(vill inte betala för honom?) Vi får hoppas att han byter upp sig då. Kan han ha något otalt med Djoos ?

som sagt så kan man få kolla på Granströms lägenhet så en flytt verkar vara på gång nånstans...antingen ny lya i Mora eller nån annanstans kanske...

Bonäs Norra mena jag inte tubest såg fel =D

Tubest tyckte du inte han var dålig....Jag tror iaf att han slagit elitserie rekord i antal felpassningar på en säsong. Och hans +/- statisik var också på väg att gå till historie böckerna. Men han spela upp sig i slutat iaf.

horcoff: Inte precis så.
Kanske nån som har hittat ett gammalt urklipp:)

Underligt, skulle Granis vara kvar så borde ju han redan skrivit på, eller ?
Inte ett ord har nämnts om honom idag.

MIK 7-1: Har du liksom hört det i vinden på stan då är det definitivt ett ryckte ;-)

Stigsson: Haha, nej har hört det på "stan".

MIK 7-1: Du hittade just på det?

Vart kommer ryktet "Lupaschuk tillbaka till Mora IK" ifrån?

Bonäs norra: Har ni hört om det är något på gång på Forvarssidan?

Tubest: Ja, jag har inte sett det förträffliga med Kurvinen

Bonäs norra: både Kurvinen och Pirre J hade vi kunnat vara utan enligt mig men Pirre hade kontrakt så det är kanske inte så mycket att göra åt men tycker Kurvinen var en onödig förlängning...

Bonäs norra:
Hade hellre sett Jarno kvar än Kurvinen ja.

Bonäs norra: Vi klarar oss säkert utan Kultatnen, men frågan är vad blir det istället, kurvinen kan nog inte ses som det slutgiltiga.

maztro: Jag tycker inte Kultanen var så dålig, han var dock sämre i år en förra året.

maztro: mmm att han och Rämö var försvann var det enda bra som hände idag...

Så skönt att kultanen e borta han var så strulig säsongen igenom.

Stigsson: Sedan är det ju så att hade det funnits mera pengar att värva "kanon" backar för och haft en toppbesättning, så hade det kanske varit enklare att matchat in dem den vägen.

Vi får inte glömma att Mora har en begränsad plånbok i jämfört med många andra lag men har samma behov av att ha breda trupper för att palla en hel säsong. Sett till hockeykunnande per lönekrona så är jag övertygad om att dessa herrar är bra värvningar/förlängningar. De ger även backbesättningen en mycket större bredd.

Jag tror och hoppas mycket på Cedergren och Danielsson (mest på Cedergren) men jag tycker lik förbannat att dom ska vara back 8 och 9 i truppen. Förväntningarna och kraven på dom tas bort i och med det och dom kan få vara underdogs. Sen tor jag också att utlåning till Allsvenska klubbar är ett krav för att de ska utvecklas ordentligt. Att gå direkt från juniorhockey till ES är det inte många som klarar. Titta på Skogs som behövde 30 matcher i allsvenskan innan han på riktigt tog en tröja i truppen.

Hörde också idag att man kan komma och kolla på Granströms lägenhet! verkar vara en flytt på gång från Mora eller till ny lya?

Att Kultanen lämnar tycker jag är bra men varför behålla Kurvinen? Cedergrens chanser försvinner mer och mer och jag hade hellre sett fler nya backar än dom vi kontrakterad nej jag är besviken över backuppsättningen!

Stigsson: Inte med Djoos i båset.

horcoff: Varför skulle dom inte få speltid av den anledningen? Är man tillräckligt bra så får man speltid, så enkelt är det.

Kultanen lämmnar och blir det så att det kommer in en till back lär ju inte juniorerna få någon speltid.

Knogen: Kurvinen stannar. Hade förväntat mig något annat eller att det kommer en offensiv back till.

Bonäs norra:
Ja, inte vill då jag se Höglund i Mora direkt. Känns som en Leksandsvärvning i den högre skolan.

Jehupp, 300 000 bagare i månaden. Så förtjusande! Ännu en anledning att ogilla det där kulturlösa pop-laget. LHC går därmed spikrakt in på listan över kända löneupptrissare. Men med tanke på var två andra av de mest kända löneupptrissarna - Malmö och Leksand - spelar, så kanske det finns hopp.

Anders i Budum: Vore kul med höglund tycker jag ,han brukar alltid göra mål mot oss vore kul att se honom göra mål för oss i stället.( tex mot brynäs)

Såg att vinhandlaren skulle få 300000 i månaden hos lhc, inte så märkligt att vi måste vara bra på scoouting!?

Anders i Budum: Enligt ryktet så...

Nytt för årets säsong är att MIK är den klubb, efter SSK, som har minst spelarförluster.
Nu har vi ett antal frågetecken man det är ändå en trendbrytning i min smak.

Är Jonas Höglund på g?

Dragan 2k: haha det visste jag inte att han kallades ;)

PappaKeno: Hehe. Det tycker jag.
Han kallades inte Segkola för ingenting.:-)

Dragan 2k: okej får lita på dig då att det var lika bra att han inte gick till Mora då :)

PappaKeno: Tror inte ni ska vara så besvikna över att Seikola inte lirar hos er. Han kan i sina bästa stunder vara riktigt bra men har en väldigt låg lägstanivå. Dessutom kan han vara riktigt oinspirerad och lat. Ni hittar säkert ngt bättre än det.

horcoff: jo såg det men det dyker nog upp nånting snart :) Kan även meddela att Harri idag befann sig på Vi på Hörnet och blev avtackad av Moras Styrelse! Han fick en jätte stor dalahäst och även en tavla med tidnings skribenternas nederlags tips inför varje säsong! lite små kul :) simons höll ett tal och sa att han hoppades på att Harri skulle fixa lite spelare till Mora från Finland nu :)

PappaKeno: Och Marcus Seikola går till Finland.

Ja nu är Marcus Jonasén klar för Modo som ryktades till Mora för ett tag sen...

tja , det enda jag vet är att Mr Horcoff är klar. Mötte honom i spåret i Hemus, flåsandes bekräftade han att han var klar men samtidigt sa han att han hade bråttom att hämta barnet på dagiset i Kråkberg. Därefter så skulle han cykla ner på Babs och köpa en mosbricka tillsammans med Daniel.

SIVASN:De har 2 och en halv timme på sig! För idag var det.

Hörde ryktas att de skulle vara presskonferans idag kl 1500 men det verkar det ju inte ha varit?????????????

« · 876751 · »