Knogen: Men ingen tror ju på mig........... Olle öst var klar att ta över Mora men Mora blev bättre sedan och då fick Rindell stanna. Det stod ju i Aftonbladet att det var helt sant.
Dragan 2k: Okej. Men hur pass bra är han då? Jag har ju bara läst på eliteprospects, och han verkar ju vara en sån spelare som Mora redan har en hög med, alltså powerforward. Kan han näta?
Mike Skinner: Han är en helt ok spelare. Men ingen som höjer sig över mängden direkt. Han passar skulle jag tro väldigt bra i Finland med det rakt på mål spelet som gäller i den ligan. More kan nog hitta bättre spelare.
Haha. Nu kör jag på och dissar den finska ligan men om sanningen ska fram så gillar jag inte den ligan ändå. Elitserien däremot - där har vi grejor.
Mike Skinner: Vi måste ju behålla Brendl och köpa in 2 målgörare till. Inte lönt att värva fler powerforwards.JAG KAN TÄNKA MIG ATT TA TILLBAKA KALLE KERMAN.HAN KAN JU FÅ EN NYTÄNDNIG I mORA OCH BÖRJA PRODUCERA IGEN.
Fan, hade en mardröm inatt, T Bendelin som ny tränare i MIK. Nog skulle väl han göra något annat nästa säson? Snälla säg att det var en dröm...
Såg i skvallerpressen att FBK beklagade sig över domherren, var det inte samme domherre som P Ledin tyckte var en av de bästa, det svänger fort i den här branschen
Enligt Aftonbladet så kan backarna Marko Kiprusoff 35 från TPS och Martti Järventie 30 från Jokerit vara på väg till Mora. Verkar vara stabila poängspottare Marko verkar vara lite bättre men jag gillar inte att han är så pass gammal han har även 51 NHL matcher på kontot och har spelat för Finlands landslag. Martti har gjort 1 nhl match. Så Marko verkar vara den bästa värvningen men det är ingen långsiktig lösning lösning för Mora precis.
PappaKeno: Marko har två säsonger med Malmö 96/97 - 97/98 på sitt samvete också. Skulle han vara den mest intressanta värvningen för att han har fler NHL matcher på meritlistan eller har du andra skäl till det påståendet?
Känns inte direkt som superlirarna vi behöver, men det gjorde inte #27 och #11 heller, så vi får väl se hur det går. Om man ska tro på statistiken har ju bägge lite offensiva kvalitéer också. Någon som kan berätta mer om dessa båda? Är det något att ha?
Stigsson: Tackar ! Hult hade ju en såndär kam i nacken. Hade själv en sådan kam i småskolan, från fram till bak i nacken med avklippt på sidorna och det var ju för att jag var indian ;-)
Det mest intressanta nu är ju hur det blir i tränarfrågan, vi får se om det händer något i veckan.
Db_04: Kanske det men jag tror att han skulle tillföra en del offensiva takter i t ex powerplay om nu inte PB blir kvar samtidigt som vi ju behöver förstärka just på dessa positioner. Kom ihåg att han ju är lite rotad i Mora och det behövs spelare som blir kvar här från år till för att bygga stomme.
horcoff: I like it Ung och verkar göra poäng! Men är säkert en sån som alla vill ha :) är ju inte Moras största styrka att värva spelare som på förhand verkar vara bra...vi letar fram guldkornen som ingen har hört talas om :)
Stigsson: Lite allmänt skvaller: Fått bekräftat att Blatak sagt upp sitt telefonabonnemang och bredband i Mora. Alla andra spelare har kvar sina bredbandsabonnemang trots off-season. Blatak verkar vara på väg från klubben alltså.
Sedan har jag hört från flera håll att Adam Andersson vill tillbaka till Mora. Han och Simons hade kontakt i samband med näst sista ES-matchen och diskuterade läget.
Mr Walker: Mycket möjligt , Adam kom väll till Mora som typ 16 åring första gången ? sen vart det nått strul och han fick flytta hem ett tag sen kom han tillbaks