Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 07/08

Sv: Truppen 07/08
MIK 7-1: Hm nu blev det snack om lite för många Höglund.
Vad gäller Bengt blev det 94 träffar i sverige, 7 i Dalarna och en i Mora.

Trevlun boggen. visste väll de :)

trevligt att en av Moras viktigaste spelare har skrivit på och för 2 år dessutom!

Får väl hoppas att Bengt ska va ass. tränare och lurar hit brorsan! Skulle ju sitta fint att ersätta Tjeckiens långsammaste skridskoåkare med en av Sveriges vassaste snipers. Ja ja! Drömma kan man ju alltid!

Teg: Det är inte så konstigt,hans flickvän/fru tillika mor till deras barn kommer ju från Sollerön!

Dino: Ja vadå Jonas Höglund är ingenting, finns betydligt bättre och billigare

Teg: Gud bevare mej vad hemskt

PappaKeno:
Underbart!

zeb: Ja, men inte på denna planet.....:)

Teg: nej inte slipsen Höglund som ass tränare :S

PappaKeno: Alla f.d. spelare som flyttar "hem" behöver väl inte bli tränare. Örjan Nilsson är på G att bygga hus också, vem ska han träna?

Stigsson: Orsa? :)

PappaKeno:
Skönt att Bogg fick ett riktigt bud av Simons också och att han blev nöjd.
Hurra igen !
Tycker det börjar se skapligt ut redan och vi lär kunna hoppas på någon klasspelare till.

Nr. Spelare Kontrakt till
1. Lars Johansson 2007/2008
30. Juha Pitkämäki 2008/2009

6. Patrick Cedergren 2007/2008
10. Pierre Johnsson 2007/2008
22. Tero Määttä 2007/2008
23. Tomas Skogs (A) 2007/2008
70. Anders Danielsson 2007/2008
Martti Järventie 2007/2008

9. Håkan Bogg (A) 2008/2009
11. Anders Bastiansen 2008/2009
13. Marco Tuokko 2007/2008
27. Eric Beaudoin ????/????

Toni Dahlman 2007/2008
36. Ivan Huml 2007/2008
41. Kenneth Bergqvist 2007/2008
43. Anders Nilsson 2007/2008
49. Teemu Elomo 2007/2008
72. Daniel Wessner 2007/2008
77. Martin Jansson (A) 2007/2008
78. Mikael Simons 2007/2008

SIVASN:
Antti Bruun till 08/09
Beaudoin till 08/09
Bastiansen 09/10 ?

Stigsson ursäkta, det kanske blev fel på Bastiansen.
Stigsson har Lagbygget på höger sida under Mora IK

horcoff: 21 spelare redan e inte dumt känns lugnt å tryggt

horcoff: Tycker faktiskt att börjar kännas riktigt bra inför nästa säsong nu när Bogg Håkan har skruivt på oxå.

Bonäs norra: Bli lissjerk kuer?

Bonäs norra: Det käns som om vi kommer få fördel i kvarten nästa år!

zeb: zeb: Billigare och bättre än J. Höglund? Om man ska hålla sig till kategorin (Svenska) målskyttar finns det väl få bättre men många billigare. En titt på den gångna säsongens topplista över gjorda mål (Där Jonas är på en 11 plats med 20 baljor) kan man se att av dom 25 första spelarna som syns på stats.swehockey.se/ bör Höglund vara en av dom billigare. I stort sett alla andra på den listan är spelare som nog pga av deras högre spelnivå bör lyfta en högre lön. Ska dock sägas att hans erfarenhet bör ju vara värd en krona eller två,

Dock får väl vi säkert se Simons dra något ess ur rockärmen till nästa säsong också som man knapp har hört om i 'bästa' fall. Vilket säkert blir en Finne/Tjeck eller transatlant. Synd att Svenska målspottare är så ovanliga. Av dom utpräglade målskyttarna mäktade endast Patrik Hörnqvist med mera mål än (den åldrande) Jonas Höglund den gångna säsongen.

Måste ju sammanhanget sägas att Håkan Boggs signatur är bra mycket viktigare än både Brendls flytt och Jonas Höglunds VÄLDIGT hypotetiska spel med S:t Mikael och Draken på bröstet. En egen produkt som Håkan är oersättligt! Varken Kerman, Lupaschuk eller Brendl kan sägas att vara det.

Diskussioner som denna är väl varför det just kallas SILLY season =)

För att gå över till lite mera allmänna kommentarer: Moras trupp till nästa år ser stabil ut. En offensiv back skulle väl inte kan skada (Kan Järventie klappa till pucken tro?!) var ju en otrolig brist på goda skyttar i Mora under den just avslutade säsongen. Drömmen vore ju en högklass center, Pastorn vore ju mumma men man får ju lov att rätta laget efter plånboken och hoppas på ett fortsatt gott jobb från hittils oupptäckta förmågor som kan förädlas.

Blir spännande att se Ivan Huml nästa år. Han är väl kanske ingen Jönsson, Davidsson eller Andreas Karlsson men helt klart en man som kan bli mycket viktig för Mora som center.

Hrm ... "få bättre men billigare" ska det vara istället för "få bättre men många billigare" Det låter ju bara knäppt!

En edit knapp vore trevligt ;-)

sold: hon e från malung inte sold

Teg: En offensiv back skulle inte skada,
men vi har redan flera backar med bra skott.
Vem vet, i Arvedson strategi kanske det ingår backskott.
Han kan kanske tvinga igång de vi har att börja skjuta.
Väntar just nu på Blataks kråka.

Vi har bra centrar men det saknas en riktigt bra tekare.
En sån där som kan gå in och ta hand om de otroligt viktiga tekningarna i PP och BP.

Huml är en av de som kommer att bli mest intressant att följa.
Kan bli kommande säsongs målskytt.

Just den där knappen du nämner ville jag ha tidigare i dag:)

Bonäs norra: Inte enligt ryktet,
men jag väljer att inte lyssna till det och håller hoppet uppe.

teg: Vill du verkligen ha hit trötte Höglund?
Han lär knappast bli snabbare på skridskorna.
Svenskar i alla ära men jag ser hellre då en utlänning av Huml-typ (Grovjobbare som även kan göra poäng) än Höglund. Det lär säkerligen inte bli dyrare heller. När MIK gjorde sin första säsong i ES skulle vad jag hört Höglund ha 3 millar för en säsongs spel med brorsan sin.

Men skulle han däremot dyka upp i MIK trots allt men med en acceptabel lön så visst, något mål kan han säkert trycka in även i MIK när returerna dimper ner på klubban åt honom med öppet mål. :-)

henrikj: Nja inte är den 35åriga Jonas Höglund en spelare man ska spränga banken för! Som du själv säger för en rimlig lön är han dock mer än välkommen. Det behövs ju någon som står på rätt ställe när Bogg och Elomo skickar sina mackor! Det faktum att Jonas Höglund är bland dom bättre svenska målskyttarna säger väl kanske mer om svenska målskyttar än om Herr Höglund ......

Jag antar att vad som behövs är en frivillig idiot/junior utan självbevarelse drift och med målkänsla som kan stå framför mål och trilla in i Boggens passningar? =)

maztro: Sen när ligger Sollerön i Malungs kommun?? Har jag missat nåt? :)

Dino:

Du menar inte att du låg och sov när hemvärnsgubbarna från Malung i natt kom simmande över Siljan från Borstnäshållet, invaderade Sold, och deklarerade marken som del av Malungs kommun?

Synd nog för dem blev de stelfrusna på kuppen eftersom isen just gått, och de kom inte längre än till Macken. Boork är sålunda forfarande i tryggt förvar :-)

Knogen: Kastar bara ut en tanke tror in han hade varit något för Mora, Jiri Bicek?

Bonäs norra: dyr , inte direkt den som jobbar hårdast , floppade rejält i Brynäs

Rycktas att Kultanen blir kvar, någon som vet något.
(Trots att det sas innan säsongen att barnen skulle börja i finsk skola).

horcoff: har inte hört nått om det är helt inställde på att han drar...och jag vill inte ha kvar honom heller bättre att få in nån ny back.

PappaKeno:Fantastiskt med så många spelare i truppen redan nu i April.
Nya och förlängningar:
Bogg
Pitkimäki
Bruun
Beaudoin
Dahlman
Arvedson
Järventie
Inte illa och bättre ska det bli.

horcoff: ja man tycker ju det ser lovande ut när vi för en gång skull har många spelare klara och på fler års kontrakt känns stabilt tycker jag...bara jag får min sniper där bak som jag tjatar om så blir jag nöjd och några intressanta namn där fram så kan nästa säsong bli riktigt kul! :)

Jag brukar inte rätta mig men nu blev jag tvungen.
Pitkämäki ska det vara, inte lätt att stava i det här laget ;-)

PappaKeno: En back med ett bra skott och en,två forwards av klass är ju vad man väntar på.

horcoff: mmm....en center som är spelskicklig och kan vinna lite tekningar vore inte fel heller. jag säger 1-2 backar 1 center och 2 forwards...Blatak och en till back ser jag som mina backar helst.

PappaKeno:Simons tror inte Blatak blir kvar enl. MT`s pappersbilaga sägs det. Och det lär ju vara samma sak som att Blatak inte blir kvar.(synd)
Jag undrar om det blir så värst många NYA till. 5 st. är nog i överkant men att det skulle vara bra.

horcoff: jo jag tror Simons är lite snål och håller hårt i pengapungen tyvärr :) både på gott och ont.

PappaKeno: Det är nog därför han räknar med att Blatak är påväg bort.

MIK 7-1: jo kan nog vara så men jag tror även att Blatak och Moras ledning inte går riktigt bra ihop heller...

horcoff: "Jag brukar inte rätta mig men nu blev jag tvungen.
Pitkämäki ska det vara, inte lätt att stava i det här laget ;-)"

Ne, tänk om dem hade halva laget svenskt iaf.. hade det ju underlättat... men nu är det inte så. Har Mora någon SVENSK kille på G än då? Ni om någon vet väl swr. Skulle va kul faktiskt.

Jonte321: "Ne, tänk om dem hade halva laget svenskt iaf.. hade det ju underlättat... men nu är det inte så."
Du är då en sorjlig filur. Räkna själv så ser du att halva laget ÄR svenskt.
Och det är faaktiskt nån svensk kille på G.
För övrigt är det bara du här inne som bryr sig i det.
Det som gynnar Mora IK är att ta fram egnaprodukter inte värva andras.
Men det här är också en diskution som är helt onödig och avslutad för länge sen.

Jag tänker inte diskutera mer med dig i det ämnet heller.
Du slänger ur dig grodor som du inte kan backa upp med fakta,
tillför inget vettigt och är bara irriterande.

Jonte321: Ge dig nu! Du sabbar för alla andra som vill ha en god ton mellan de olika lagens supportrar.

Ps. Om du prompt MÅSTE kladda i nåt annat lags gästbok...ta leksands vettja ;)

MIK 7-1: Istället för att skriva att du inte ska diskutera med sådana som Jonte321 längre så lovar jag dig att det är mer effektivt att helt enklet ignorera det han/hon skriver. Det myntades ett jättebra uttryck i någon av gästböckerna i vintras. "Mata inte trollen", fungerar jättebra.

Stigsson:
"Don't feed the trolls" - 198.000 täffar i Google.

Eller 182.000...

Metal Guru: Oh, it´s a international expression. Det viste jag inte, världsvan som jag är så såg jag det första gången här på HS.

Det fungerar i vilket fall!

Jonte321: När Kankaanperäa och Korhonen har skrivit på så finns det 8 st utlänningar i Brynäs och det kan bli fler, så ge dig nu.

Nicholas Angell-USA
Antti Hulkkonen-Finland
Juuso Hietanen-Finland
Markus Kankaanperä-Finland
Markus Korhonen-Finland
Janne Hauthonen-Finland
Mads Hansén-Norge
Pavel Brendl-Tjeckien

Stigsson: Jo nog har du rätt i det.
Jag vet att det inte tjänar nånting till.
Har bara så fasligt svårt att låta bli:)

« · 873113 · »