Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 07/08

Sv: Truppen 07/08
Visste inte att fernholm var fostrad i mora.

maztro:
hockeygymnasium

Metal Guru: Håller med dig jag tror också att boorken kommer att bänka brendl.

varför måste vi börja prata om den där jävla Brendel igen det gick ju så bra förra gången?

Metal Guru: vart det inte nått tjaffs mellan Fernholm och Mora i samband med att han lämnade klubben?

PappaKeno: Vadå jävla Brendl? Han var skillnaden mellan slutspel och kvalserie. Punkt!

Tången:

gjorde han inte alls det. han gjorde bara ett mål på de elva sista matcherna.
till och med granström gjorde fler.

Tången: har du nåt annat samtals ämne så varsågod.

Tången: bah...orkar dock inte diskutera honom igen gick inge bra alls senast.

PappaKeno:

Jacques Martin om Arvedsson som elitseriecoach:

"Redan när jag hade "Arvie" som spelare tänkte jag att det var en blivande tränare. En smart man, seriös och mycket hockeykunnig. Under många år var han också en av världens bästa spelare i numerärt underläge, sa Mr Martin,"

Pavel Brendl och ämnet "Truppen 07/08" har inget med varandra att göra.

Bissett19: låter bra...har sett han som ett bra namn för tränar rollen ända sen han blev presenterad!

Seabiscuit: Verkar vara ett känsligt ämne så vi begraver väl det då.

Tången:
det var en som pratade om ett nyförvärv till Mora.
En slovak skulle det vara, back. två ppmål i nån match nu i vm.
Nån som hört nåt om det eller är det bara nån som hoppas för mycket.

Peter Podhradsky heter han

Hrm ... Herr Podhradsky verkar ju dock inte vara 202cm som står i artiklen på Svenska fans. Snarare 187cm enligt diverse webbsidor och det stämmer ju bättre med den angivna vikten Tyckte han lät spinkig först!

Seabiscuit: låter ganska intressant med Podhradsky. , Jag tror att det är viktigt att humel får en kompis han kan tala sitt modersmål med oxå

Är det nån som vet om chefen är i Moskva och sonderar terrängen, eller?

Dino: Jag såg han i bil på Vasagatan utanför kyrkan igår vid lunchtid. Om han har varit där tidigare eller om han ska dit till slutspelet vet jag dock inget om.

Dino: på värvningsfronten intet nytt?

Bonäs norra: ps såg just detta: Renberg lämnar Luleå

Bonäs norra: Ge mig Renberg! Eller fanns det någon ny adress klar för denne, sveriges bästa hockeylirare?

wille: snackas om Skellefteå och Frölunda eller inget alls

Granström har skrivit på för 2-år. Skönt !

horcoff: Då är det bara Lill-Eric kvar från förra årets trupp som inte vi har fått nåt besked om.

horcoff:

"Skönt!"

Det var väl bara förnamnet det! :-D

Viktigt!!

horcoff:
Granströms kråka känns riktigt jävla bra, skönt att laget ser till att han vill stanna! Och som sagt, Lill-Eric förlänger, en eller två vassa backar samt gärna någon målfarlig forward till så har vi oss ett bra lag inför hösten!

Fler träningsmatcher klara:
10/8 Hedemora: Mora IK - CSKA
17/8 Nobelhallen: Bofors - Mora IK
30/8 Ejendals : Mora IK - Brynäs
31/8 Ejendals: Leksand - Mora IK
1/9 Ejendals: Mora IK - Timrå IK
15/9 FM Mattsson: Mora IK - Södertälje SK
20/9 Långshyttan : Mora IK - Brynäs IF

sold: Tycker truppen börjar se bra ut med stommen klar. En till två forwards och en back med bra skott och det ser riktigt bra ut. Sedan återstår att se hur mycket Simons lättar på lädret.
Tycker att Södertälje har värvat bra och ser giftiga ut.

horcoff: jo men fråga är vem som blir deras andra målvakt.... enroth vet man aldrig om han håller i Elitserien

Db_04: nog tror jag Enroth håller i elitserien var ju minst lika bra som Frölundas målis under junir VM tillexempel.

PappaKeno: tycker jag inte alls han var...tycker joel var mycket mer stabil

Nu väntar man bara på att Sverige ska åka ur VM så att Dick Tärnström kan skriva på för Mora ;)

PappaKeno: Tror du tärnström kan tänka sig mik? Vore kul

Bonäs norra: njaaa är ju lite tveksamt :) men vem vet...han kanske känner våran tränare eller nå? :)

Teg:
Peter Podhradsky verkar vara på väg till Skellefteå !

Massebros: Det är nog många som rycker i honom. Men att Mora IK skulle ha pengar att konkurera med är väl tveksamt, det gör en ju lite orolig för framtiden då alla andra mer eller mindre förstärker.

Är väl inte konstigt om flera lag är och rycker i en sådan kille. Försökte hålla ett öga på Peter Podhradsky i kvartsfinalen såg ju inte så dumt ut, spelade i par med Chara och matchades även i slutet av matchen. En offensiv rightare är ju just vad Mora behöver. För hoppas att Moras tidigare Slovaker kan lägga ett gått ord för Mora så han kommer hit =)

På tal om backar talade jag med en hocky intressarad Finne som numera bor i Sverige. När han såg min Mora tröja gratulerade till värvningen av Järventie. En riktig klassback enligt honom en av finska ligans bästa. Hoppas han har rätt!

Ser fint ut inför nästa säsong en back och lite anfallskrydda så ska man väl kunna få se kvartsfinaler i FM Mattsson arena igen nästa år.

PappaKeno: Enroth sägs ju vara talangfullare än både Modig och Gistedt så han borde ju räcka till i Elitserien men men man vet ju aldrig.

Om Pitikimäki blir långtids skadad för finns väl risk för målvaktsproblem för Mora också =/

Teg: Länk till Skellefteå-tidning.

Teg: Det är ju en sak att sägas vara talangfullare och sedan att verkligen bli det.

mok: Vad dött det var här då!

sold:

mm, det pågår fortfarande ett wm. och då brukar det vara så. blir bättre när wm är slut. då kommer alla spekulationer igång på nytt igen. det är väll även så att alla ryckten som uppstår efter wm har generellt sett en bättre sanningshalt.

Seabiscuit:
Pågår det ett wärldsmästerskap?

Metal Guru: det ryktas om det

Db_04: VM iofs men tänkte på att det varit mycket annat "snack" här på HS!

sold:

det glömmer vi och blickar frammåt.

Metalguru:

de andra lagen/ länderna har haft det iaf. men iihf borde ställa krav på alla deltagare att ställa upp med det bästa laget man kan, för det gjorde inte b-å

Db_04:
Men är det ett världsmästerskap när inte världens bästa lags spelare är med? Jag förstår ingenting.

Seabiscuit:
jag var iofs mest förundrad över den kreativa förkortningen 'wm', och försökte klura ut vad den skulle tänkas betyda.

Wärldsmästerskap.

Lite 1700-tal, tycker jag mig förnimma.

Metal Guru:

ha ha, jag förstår. men så är jag lite till ären också:)

« · 880373 · »