Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 07/08

Sv: Truppen 07/08
Fet-Ecke: Kan ju vara så att Mora har tackat nej också

65selander: Jo,det kan ju vara fallet. Synd i alla fall.

Fet-Ecke:
Mora blev inte inbjudna, eftersom MoDo ville vara med.

Metal Guru: ha ha ha ha.......dom säger att det blev mer klass på cupen nu när MoDo kom ist för Mora ;D

Ja abosolut, timrå_ik:
ha ha ha ha.......

Anders i Budum:

här ska du få två ryckten att bita i.
1. lupaschuck
2. straka ( inte martin straka utan hans bror som spelar i finland).

Seabiscuit: Josef Straka....låter inte billigt....ja tror Simons hittar nån okänd kille som kommer å gör succé i stället för en svindyr tjeck

Seabiscuit:

Hm, Lupaschuck var iofs bra senast han var i Mora, men vad hände sedan. Han var väl rätt medioker och näst intill osynlig denna säsong om jag inte tar fel?. Vill vi verkligen ha hit honom igen?!

wille: Han var kung i Kärpät! Han gjorde 5+21 poäng på 35 matcher. Lägg därtill att han slutade på + 25, så anser iallafall jag att du tar fel när du påstår att han var medioker och näst intill osynlig. Jag skulle gärna se honom här i den röda tröjan igen!!

Dino: Det stämmer mycket väl. Han gjorde succé i Finland. Däremot i Malmö så gjorde han ingen människa glad, förutom motståndarna. Jadå visst är han välkommen åter.

Tången: Men jag kan å andra sidan inte komma på en enda spelare som lyckats i Malmö, de senaste tio åren......

Dino: Jo Pust´n, men han har slutat! *L*

Dino:
Då ber jag isåfall så hemskt mycket om ursäkt för mitt, minst sagt, korkade uttalande. Jag hade faktiskt inte ens koll på att han hade lämnat Malmö överhuvudtaget, därav att jag tyckte han var osynlig. Men ja isåfall; hit med honom!

Tången:
Ja tror inte att det blir nån av de två som spekuleras om nu, jag tror mer på två riktiga ess som räven Simons har snokat rätt på.
Kan även bli nån Basse modell, okänd men som blommar ut riktigt i MIK.

Tången:
Tja, ja jo, Lupaschuk var ju en färgklick. Det hände ju alltid något runt karln. Såväl framåt som bakåt. Ibland bra, ibland inte allt för bra (för att uttrycka sig diplomatiskt). Jag är nog lite axelryckare vad gäller hans vara här i MIK. Kommer han tillbaka så är det väl kul. Kommer han inte så okej då...

Däremot är det väl inte hans namn jag vill se just nu :-)

Knogen: undra om inte horcoff syns på stan snart med en mosbricka ? ;)

Db_04:
Haha, äntligen ett rykte med lite substans ;) Alla vet att Horcoff kommer... ;)

wille: ni får väll lägga lite pengar på Martin Bartek annars...

Db_04: Jag tycker jag läste nånstans att vi skulle ha spelare med kvalitét...... :)

Dino: han skulle garanterat vinna er skytteliga

Db_04: Jag skulle inte skriva under på den garantin...

Dino:
Har inte sett honom spela och egentligen inte följt Leksand alls, men det är väl inte en dålig värvning? Han kan ju inte ta poängansvaret från någon annan men funkar nog säkert i laget. Men inte kommer han att vara spetsen vi söker.

Dino: Lugn bara lugn, tids nog kommer det spelare med kvalitét!

Tången:

Vi hoppas och hoppas... Men jag önskar att den dagen kommer inom kort nu, så att det inte dröjer tills det är tio omgångar kvar av grundserien och Mora är hjälplöst sist... Just nu, om jag ska vara ärlig, känner jag mig inte det minsta trygg med truppen vi har. Vi har i princip bara mediokra elitseriespelare, och som jag ser det, vissa tveksamma allsvenska spelare. Jag vill hemskt gärna se några riktiga ess nu!

wille: Du är inte ensam om det ,bör komma något bra snart .( vet att det kommer). kanske höra något på Årsmötet?

Db_04:

Roligt att läsa Moras Gästbok på Svenska fans =)

Detta citat från grötting är roligt.

Skrevs av: Grötting
Skrevs: 10:12 (2007-06-12)

En inte allt för vild gissning är att Arvedson är den enda tränare i Sverige som spelat ihop med Yashin i 4 säsonger. Kanske kan det bli ett litet kompisförvärv av den ryska superstjärnan/divan? Divor brukar ju lyckas bra i Mora så varför inte?

vad skall man säga? Silly Season är fantastikt :-)

mattias - 74:
Yashin i Mora, ja det vore ju trevligt.

mattias - 74: den här divan tjänar dock en nolla för mycket

Db_04:

Platsar väl in i Moras lagbygge då :-)

mattias - 74:
Med tanke på budgetlaget vi har just nu så har vi nog råd med både en och två Riktiga stjärnor. Jag menar, det är ju inte precis några storstjärnor i laget just nu, så det borde definitivt finnas utrymme att värva en spelare som kan få lön.

Db_04: Haha ... Islanders köpte ju ut honom från hans kontrakt så han har ju råd att spela utan den sista nollan ett tag! :-p

Ja Yashin hade inte varit helt fel :)

PappaKeno:

vill också ha Yashin, men det känns som det är lite mycket att hoppas på.. Men det är klart, ge mig en Lockout i alla ligor utom ES så kan det väl tänkas att även Mora kommer värva någon bra spelare...

wille: haha jo nog ska det mycket till för att han kommer hit men vem vet våran tränare kan ju slå en pling till honom iaf och höra :) Men lär väl bli ryska ligan för den gode Yashin så han får ännu mer pengar...

PappaKeno: Yashin. Hmmm, silly season diskussion så det skriker om det! Ärligt talat vete sjutton om jag vill se Yashin i Mora. För dom pengarna kan man nog få något roligare. Finns väl en anledning till att han inte fick stanna i Islanders .... Känner endel N.Y. Islanders fans som jag brukade skratta gott åt pga. det galna kontrakt NYI skrev med Yashin (7 el. 10år minns ej exakt). Fick alltid ett trevligt "Shut-up!" till svar. New York folk är alltid så artiga! Dock får dom ju fortfarande dras med Rick diPietros 10års kontrakt (Eller vad det till och med 15år?!).

Teg: "On September 12, 2006, DiPietro signed a 15-year, $67.5 million contract with the Islanders. It is the longest official NHL contract ever to be signed, topping teammate Alexei Yashin's contract of 10 years."

Teg: lägg ner diskutionen han kommer aldrig komma till mora, möjligen som motståndare

Db_04:
Nej det finns väl egentligen ingen anledning att han skulle komma dit? Han har ju inte rötter där, och bättre betalt får han ju säkerligen i Ryssland.

Tja enda anledningen vore väl Arvedson, då.

87bth01: Ja men det räcker inte i detta fall ...ryssland eller Tyskland lr Schweiz...skulle det blir sverige så blir det i ett lag som överbetalar spelare som t.ex Hv

Db_04:

Man kan ju i alla fall hoppas på det bästa.

natta:

jag hoppas också.

natta: Vad tror ni om kultanen ville mik ha kvar honom eller inte?
För man skriver på flera ställen att det var en tung förlust (inte mik själva)men..
År det någon som vet något om det spörsmålet?

Bonäs norra:

vad jag hört så var det lite både och. han ville ha mer betalt än vad mora ansåg honom vara värd. sen om det finns nån substans i det vet inte jag men det finns säkert nån här inne som vet.

Bonäs norra: Medelmåtta spelare hade vi gott om förra säsongen. Nu ska vi ha rejäla spelare om sm- guldet ska kunna bärgas.

Anders i Budum: Tack för svar bud-anders och Seabiscuit .
Det var nog så att Kultanens aktier inte var så starka vif förhandlingen.
Låt oss hoppas på något mer kittlande nu i veckan!!

är väl imon nhl fönstret stänger om jag minns rätt så det borde ju kunna ramla in lite rykten snart!

PappaKeno: Nja. Imorgon är sista dagen för NHL klubbar att dammsuga de europeiska lagen på kontrakterade spelare. 1: juli är annars nästa intressanta datum, om man bortser från NHL Draften. Då kommer free agent marknaden igång.

Dragan 2k: aha det var så det var! tack för upplysningen :)

Hej vänner!

Jag förstår att ni är frustrerade över att MIK inte presenterar några lyxlirare.
Men hav tröst. Bättre att skilja agnarna från vetet. Snart kommer nog "Chocken".

Tången: Ja det tror jag åxå! Bäst att man spänner fast sig innan Simons släpper bomben!

« · 887449 · »