« Föregående · 536722 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Trevligt med några nya mukulat i vårt lag. Ska bli kul att se vad dom går för.
Sv: Silly Season inför 05/06
m o r a: På tok för dåliga tredje och fjärdekedjor, då tänker jag alltså bara på forwardsen, förutom Bogg då kanske.
Såg att Simons i Expressen igår sagt att det laget med den bästa målvakten vinner sm-guld, med den inställningen blir man lätt orolig.
Jag trodde man åtminstone behövde 6 bra backar och 9 bra forwards också, men det är ju uppenbarligen inte Simons terori.
Fler målvakter tack...
Såg att Simons i Expressen igår sagt att det laget med den bästa målvakten vinner sm-guld, med den inställningen blir man lätt orolig.
Jag trodde man åtminstone behövde 6 bra backar och 9 bra forwards också, men det är ju uppenbarligen inte Simons terori.
Fler målvakter tack...
Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04: Mora får ett kanongäng. Förvänta dig inte ett lag med stjärnglans men väl ett arbetande ishockeykollektiv. Svårmött och byggt för 50 omgångar. Laget vi hade i år var bara byggt för en halv säsong. Men ack vilken första halva det var.
Sv: Silly Season inför 05/06
m o r a: Beror ju helt på va janne har i bakfickan om Mora får ett kanongäng som i år eller om det blir ett betyligt sämre lag ?
Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04: Jag tror att Leinonen blir kvar. Det var ju inte direkt så att han inte fick chansen. Han har ju etablerat sig väl som 1:a i MIK och det är väl vad en målvakt vill. Det är bara det jag går på.
Sen kanske han inte trivs eller vill tjäna mer pengar eller vad som helst. Men hockeymässigt lär han inte ha något att klaga på i mora.
Sen kanske han inte trivs eller vill tjäna mer pengar eller vad som helst. Men hockeymässigt lär han inte ha något att klaga på i mora.
Sv: Silly Season inför 05/06
Step: Marco Tuokko är en Center från TPS Åbos 3e-4e femma va? om ja inte minns helt fel .....va 1,5 år sen ja såg TPS senast
Sv: Silly Season inför 05/06
MrAce: på lunarstorm eller ?:) ....han är väll dessutom polare med Bergquist som också roar sig med tidigare nämnda sajt
Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04:
Pratade med Bjurling för någon dag sedan och då lät det som om han ev. skulle norrut, men det fanns ett par anbud att välja på också..
Pratade med Bjurling för någon dag sedan och då lät det som om han ev. skulle norrut, men det fanns ett par anbud att välja på också..
Sv: Silly Season inför 05/06
m o r a: tror du verkligen Leinonen blir kvar? Nog för att ja inte är moring men ja tror faktiskt att Leinonen drar....Däremot har ja hört att Bjurling inte blir kvar i DIF
Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson: Och om vi tittar på vad vi har så här långt och lägger till några "antagligen" samt några "med stor sannolikhet" så får vi:
MV1: Tero Leinonen
MV2: Daniel Sperrle
MV3: Marcus Ernlund
B1-B2
F1-C1-F2
B3-Marko Kauppinen
F3-C2-F4
Peter Nolander - Thomas Skogs
Kenneth Bergqvist-Magnus Sandberg-Anders Nilsson
Calle Bergström-Pierre Johnson
Martin Jansson-Håkan Bogg-Marcus Eriksson
Jonas Westerling - Jonathan Granström - Mikael Simons
MV1: Tero Leinonen
MV2: Daniel Sperrle
MV3: Marcus Ernlund
B1-B2
F1-C1-F2
B3-Marko Kauppinen
F3-C2-F4
Peter Nolander - Thomas Skogs
Kenneth Bergqvist-Magnus Sandberg-Anders Nilsson
Calle Bergström-Pierre Johnson
Martin Jansson-Håkan Bogg-Marcus Eriksson
Jonas Westerling - Jonathan Granström - Mikael Simons
Sv: Silly Season inför 05/06
m o r a: Summering av vad vi har så här långt.
MV1:
MV2: Daniel Sperrle
MV3: Marcus Ernlund
B1-B2
F1-C1-F2
B3-B4
F3-C2-F4
B5-Thomas Skogs
Kenneth Bergqvist-Magnus Sandberg-Anders Nilsson
B7-Pierre Johnsson
Martin Jansson-C4-Marcus Eriksson
Övriga:
Jonathan Granström (Granström kanske är C4?), Jonas Westerling, Mikael Simons.
MV1:
MV2: Daniel Sperrle
MV3: Marcus Ernlund
B1-B2
F1-C1-F2
B3-B4
F3-C2-F4
B5-Thomas Skogs
Kenneth Bergqvist-Magnus Sandberg-Anders Nilsson
B7-Pierre Johnsson
Martin Jansson-C4-Marcus Eriksson
Övriga:
Jonathan Granström (Granström kanske är C4?), Jonas Westerling, Mikael Simons.
Sv: Silly Season inför 05/06
Forzlund: Ytterligare en forward i 3:e eller 4:e kedjan. Det börjar bli en del såna nu =)
Undrar när Harri har kollat klart på alla videoband och samlat sig en egen uppfattning om de spelare som finns. Tror inte han har gjort det än. Spetskompetensen vill han nog själv bestämma och Mora får nog mer att säga till om vad gäller "utfyllnaden".
"Utfyllnad" = billigt
"Spetskompetens" = dyrt
Undrar när Harri har kollat klart på alla videoband och samlat sig en egen uppfattning om de spelare som finns. Tror inte han har gjort det än. Spetskompetensen vill han nog själv bestämma och Mora får nog mer att säga till om vad gäller "utfyllnaden".
"Utfyllnad" = billigt
"Spetskompetens" = dyrt
Sv: Silly Season inför 05/06
DomarenOne: Roligt, en spelare som knappt var topp tio i laget förra året.
Då var vi elva stycken då, börjar ju likna Inters hemmaståläktare det här, medelmåttor och folktomt.
Forza Milan
Då var vi elva stycken då, börjar ju likna Inters hemmaståläktare det här, medelmåttor och folktomt.
Forza Milan
Sv: Silly Season inför 05/06
Jahapp då sägs även Bergqist nu ha kontrakt inför nästa säsong.
Måtte han nappat på ett skambud.
Måtte han nappat på ett skambud.
Sv: Silly Season inför 05/06
Forzlund: Nä, nu var de ju inte riktigt så ja skrev, men de kan ju ha varit din farsa :)
Sv: Hur utveckla FMMA?
DomarenOne: Med tanke på alla pengar som spelare inte får så lär det väl knappast finnas pröjs till att rusta upp hallen....
Sv: Hur utveckla FMMA?
Finns några pengar? Var ju snack om att höja tak och ta bort irriterande stolpar på ståplats bl.a.
Sv: Silly Season inför 05/06
m o r a: Har för mig att han rätt att bryta sitt kontrakt med Skellefteå för spel i elitserien.
Sv: Silly Season inför 05/06
Jaha. Leksand tillbaks igen igen igen igen. Stor som jag är så gratulerar jag våra grannar till detta och ser fram emot att få spöa dom några gånger i högsta serien nästa säsong.
Någon som vet något om Jimmy Eriksson i SAIK? Får vi se han här eller har han längre kontrakt?
Någon som vet något om Jimmy Eriksson i SAIK? Får vi se han här eller har han längre kontrakt?
Sv: Silly Season inför 05/06
Anders 1972: Då ger jag nog hellre Söderberg ett bud. Wernblom känns lite "over the hill".
Sv: Silly Season inför 05/06
Db_04:
har dom inte nerver, SAIK?
jag trodde det var det enda de var uppbyggda av, från bortesta hälsenan och hålfotsinlägget, förbi svanskota, mjälte och solar plexus, ända upp till det bakre hjälmfästet.
har dom inte nerver, SAIK?
jag trodde det var det enda de var uppbyggda av, från bortesta hälsenan och hålfotsinlägget, förbi svanskota, mjälte och solar plexus, ända upp till det bakre hjälmfästet.
Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson:
Nu när kvalet är slut..
..varför inte lägga ett bud på Wernblom?
Nu när kvalet är slut..
..varför inte lägga ett bud på Wernblom?
Sv: Silly Season inför 05/06
warp7: Så Mora ska alltså värva varenda kille som tränar där ute? Hoppas ingen kör förbi min farsa bara då.
Sv: Silly Season inför 05/06
Forzlund: Här om dan körde ja förbi en som var ute och joggade, är nästan säker (99%)på att de var Örjan Nilsson, de behöver iofs inte betyda nått, men kanske han dyker upp i mora dressen i år, vem vet??
Sv: Silly Season inför 05/06
MrAce: Frågan är då istället vilka spelare som skulle få prestationskontrakt, just nu är det 9 stycken som skulle kunna skriva på ett sådant.
Värva spelare från Venjan Devils snart eller?
Värva spelare från Venjan Devils snart eller?
Sv: Silly Season inför 05/06
Knogen:
Ett prestationskontrakt innebär väl att man har en grund med en viss del fast lön. Längre än den man egentligen skulle få, men mer med en bonus inriktad del. Spelarna i Finland går väl inte på socialbidrag? :-)
Eller kanske därför många finnar söker sig över gränsen..
Ett prestationskontrakt innebär väl att man har en grund med en viss del fast lön. Längre än den man egentligen skulle få, men mer med en bonus inriktad del. Spelarna i Finland går väl inte på socialbidrag? :-)
Eller kanske därför många finnar söker sig över gränsen..
Sv: Silly Season inför 05/06
MrAce:
Prestationskontrakt? :-)
Då hade väl Mikkola fått se sig tvungen att leva på socialbidrag den här säsongen :-)
Nja, att sätta sån press på spelarna är nog ingen höjdare. Vi vet ju alla hur det går för spelare under hård yttre press. Titta på S(k)AIK.
Bättre då att från början inhandla lite vinnarskallar. Såna som inte presterar för att de måste, utan för att de vill.
Prestationskontrakt? :-)
Då hade väl Mikkola fått se sig tvungen att leva på socialbidrag den här säsongen :-)
Nja, att sätta sån press på spelarna är nog ingen höjdare. Vi vet ju alla hur det går för spelare under hård yttre press. Titta på S(k)AIK.
Bättre då att från början inhandla lite vinnarskallar. Såna som inte presterar för att de måste, utan för att de vill.
Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson:
Ja eller prestationskontrakt :)
Undrar varför det inte skrivs några prestationskontrakt i Sverige?
Ja eller prestationskontrakt :)
Undrar varför det inte skrivs några prestationskontrakt i Sverige?
Sv: Silly Season inför 05/06
MrAce: Hemligheten ligger alltså i att skriva kontrakt för en månad i taget. :-)
Sv: Silly Season inför 05/06
Stigsson:
Tror det var så här, månaderna okt-dec så spelade han för kontrakt, när kontraktet var skrivet så var han inte lika motiverad.
Tror det var så här, månaderna okt-dec så spelade han för kontrakt, när kontraktet var skrivet så var han inte lika motiverad.
Sv: Silly Season inför 05/06
MrAce: "Känns faktiskt inte som någon större saknad om vi skulle tappa Rusty."
Motivera ditt påstående. Han var ju trots allt mycket bra okt-dec.
Fanns det andra anledningar till att han dippade efter jul? Är han svår att arbeta med? Var det humöret som svek och därmed intresset att spela när Hossa d ä lämnade klubben?
Jag fick intrycket att han inte längre var intresserad av att prestera när lekkamraten försvann.
Motivera ditt påstående. Han var ju trots allt mycket bra okt-dec.
Fanns det andra anledningar till att han dippade efter jul? Är han svår att arbeta med? Var det humöret som svek och därmed intresset att spela när Hossa d ä lämnade klubben?
Jag fick intrycket att han inte längre var intresserad av att prestera när lekkamraten försvann.
Sv: Silly Season inför 05/06
Forzlund:
Känns faktiskt inte som någon större saknad om vi skulle tappa Rusty.
Hoppas dom erbjuder honom lika mkt som Skrbek fick, då gör dom ett rejält nerköp!
Känns faktiskt inte som någon större saknad om vi skulle tappa Rusty.
Hoppas dom erbjuder honom lika mkt som Skrbek fick, då gör dom ett rejält nerköp!
« Föregående · 536722 · Nästa »