« Föregående · 508439 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Säsongen inställd
88Lindkvist: Varför skulle det inte vara nån kris? Tänk om den dragit igång nu i slutspel vad hade dom då stått med för uppstälning?
Sv: Säsongen inställd
LingaN: Vadå kris?? det skule ju vara bra för "oss" om den skulle dra igån men kanske inte för alla..
Sv: Säsongen inställd
En av anledningarna till att klubbarna förhalat det hela är att så länge den inte är inställd, måste de inte betala tillbaka alla säsongsbilljetter.
Personligen har jag trott ända sedan i november på att nhl säsongen ska ställas in.
Nu är det bara att fortsätta njuta av ES...
Personligen har jag trott ända sedan i november på att nhl säsongen ska ställas in.
Nu är det bara att fortsätta njuta av ES...
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
Nu är det bara att andas ut eller gilla läget för dem som hoppades på annat. Själv ser jag fram emot ett höjdarslutspel i Elitserien och sen tidernas VM turnering ;)
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
Poffa: Ja då kom det föga överraskande beskedet att det inte blir någon säsong.
Skönt det. Skönt att besket är här så man kan koncentrera sig på resten av säsongen. Dock är man glad att man inte är sportchef eller liknande.
Skönt det. Skönt att besket är här så man kan koncentrera sig på resten av säsongen. Dock är man glad att man inte är sportchef eller liknande.
Säsongen inställd
Jaha, då vet vi det. Säsongen 04/05 är inställd och ES kommer att fortsätta vara kanonfull med superba spelare.
Jag hyllar beslutet men tycker det kommer för sent.
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
Deas:
På länken kan man följa presskonferensen online om man vill. Både enbart ljud och även video om man vill.
På länken kan man följa presskonferensen online om man vill. Både enbart ljud och även video om man vill.
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
Kl 17 idag vet vi. NHLPA har gått med på ett lönetak och nu förhandlar de bara om vart det ska ligga. Skulle inte förvåna mig om de når en kompromiss på kring 45 miljoner :/
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
hsand:
För att hockeyn tappar mark varje dag lockouten håller på och juniorerna ska spela seniormatcher för att utvecklas ytterligare.
För att hockeyn tappar mark varje dag lockouten håller på och juniorerna ska spela seniormatcher för att utvecklas ytterligare.
Sv: AK Bars Kazan
För en tid sedan signade de Heatley och nu har de även fixat Nylander. Tråkigt lag de har på pappret :P Däremot så är det inte Chelsea's ägare som äger dem, som vi spekulerade i här förut. Det är fjolårssegrarna Avangard Omsk som delvis är sponsrade av honom (enligt ESPN).
Lockoutspelare i AK Bars Kazan: AK Bars Kazan:
Denis Arkhipov, Fred Brathwaite, Dany Heatley, Darius Kasparaitis, Nikolai Khabibulin, Ilya Kovalchuk, Alexei Kovalev, Vincent Lecavalier, Alexei Morozov, Brad Richards, Ruslan Salei, Alexei Zhitnik och nu även Micke Nylander.
Deras trupp duger :D Däremot ligger de "bara" 4a i Ryska ligan, fast i ett slutspel borde det ju kunna gå vägen ändå.
De skulle äga elitserien rätt bra tror jag...
Lockoutspelare i AK Bars Kazan: AK Bars Kazan:
Denis Arkhipov, Fred Brathwaite, Dany Heatley, Darius Kasparaitis, Nikolai Khabibulin, Ilya Kovalchuk, Alexei Kovalev, Vincent Lecavalier, Alexei Morozov, Brad Richards, Ruslan Salei, Alexei Zhitnik och nu även Micke Nylander.
Deras trupp duger :D Däremot ligger de "bara" 4a i Ryska ligan, fast i ett slutspel borde det ju kunna gå vägen ändå.
De skulle äga elitserien rätt bra tror jag...
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
hsand: klart man hoppas på att de löser sej.. de e ju kul me alla proffs i en och samma liga... men annars håller jag me dej.....
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
yaqop: varför hoppas vissa på att det ska lösas? Det är ju bara att se och njuta. Juiorerna lär sig otroligt mycket på det här oxå!
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
Deas:
Kan hålla med dig, men tittar man på det stora hela så är Svenska Elitserien en proffsigare och seriösare liga än den ryska!
Kan hålla med dig, men tittar man på det stora hela så är Svenska Elitserien en proffsigare och seriösare liga än den ryska!
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
dobben: Jag tar tillbaka det om Tjeckiska, de har inte lika stora profiler. Ryska dock är minst lika bra som ES sett till vilka nhl spelare de har där.
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
yaqop: jojo.. men men.. hoppas det startar till hösten iaf :D
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
dobben:
Men det är ju det jag skriver att det bästa vore om säsongen startar till hösten.
Men det är ju det jag skriver att det bästa vore om säsongen startar till hösten.
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
Deas: inte på som jag har sett av dom.. men dom e ju fan inte dåliga asså men jag tycker faktiskt att e-serien e mkt bättre.. :D ...
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
yaqop: mmjoo.. de e ju sant men va fan.. de e ju ingen ide att starta en NHL säsong denna säsongen ändå.. de e lite synd att de blev så här men å andra sidan e de ju skoj som du säger att har den hockeyn på hemmaplan..
jo de e ju klart att de e mindre folk som ger upp hoppet om en ny NHL säsong när dom e så sega med svaret men ngn gång måste ju säsongen börja igen annars får la publiken flytta hit isf... :D .. hade ju vart ngt de me :D ..
jo de e ju klart att de e mindre folk som ger upp hoppet om en ny NHL säsong när dom e så sega med svaret men ngn gång måste ju säsongen börja igen annars får la publiken flytta hit isf... :D .. hade ju vart ngt de me :D ..
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
ERIKSSON47: vem vet.. man vet ju sen länge tbx att de inte bli nått bara onödigt o hoppas
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
yaqop:
9000st, en dålig siffra. Tänk om man kunnde säga lika dant här hemma i Sverige...
9000st, en dålig siffra. Tänk om man kunnde säga lika dant här hemma i Sverige...
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
dobben:
Ja ska man tänka lite egoistiskt så är det givet att man vill ha ett mini NHL på hemmaplan, man vill självklart se världshockey live här hemma. Men ska man se på hockeyn som helhet så är jag övertygad om att dom tappar så fruktansvärt mycket mark i USA och Kanada, sponsormässigt och publikmässigt om NHL ställs in ytterligare en säsong att det skulle ta väldigt lång tid att reparera, om det ens går.
NHL hade ju under senaste säsongen redan då sviktande publiksiffror för vissa lag, minns Boston som under en hemmamatch hade runt 9000 åskådare, vilket får ses som väldigt lite med NHL mått mätt.
Ja ska man tänka lite egoistiskt så är det givet att man vill ha ett mini NHL på hemmaplan, man vill självklart se världshockey live här hemma. Men ska man se på hockeyn som helhet så är jag övertygad om att dom tappar så fruktansvärt mycket mark i USA och Kanada, sponsormässigt och publikmässigt om NHL ställs in ytterligare en säsong att det skulle ta väldigt lång tid att reparera, om det ens går.
NHL hade ju under senaste säsongen redan då sviktande publiksiffror för vissa lag, minns Boston som under en hemmamatch hade runt 9000 åskådare, vilket får ses som väldigt lite med NHL mått mätt.
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
dobben: Den tjeckiska är typ lika bra och den Ryska antagligen bäst ;)
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
yaqop: jo de tycker jag med men de hade ju vart kul att ha världens bästa liga här en säsong till..
eller vad säger du?
eller vad säger du?
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
Salle: men va fan.. de märkte man ju för länge sen att det inte blir ngn NHL säsong..
kanske nästa år om vi har tur men samtidigt vill man, eller iaf jag, att det inte ska bli ngn nästa år heller..
de e ju skoj när elitserien e bäst i världen..
kanske nästa år om vi har tur men samtidigt vill man, eller iaf jag, att det inte ska bli ngn nästa år heller..
de e ju skoj när elitserien e bäst i världen..
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
En lagägare säger anonymt till ESPN att ligan officiellt lägger ner säsongen 04/05 på torsdagen eller fredagen. Detta OM inte en "större oförutsedd omvändning" sker i nattens förhandlingar.
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
yaqop:
håller med dej det är bäst om vi väntar till hösten!
håller med dej det är bäst om vi väntar till hösten!
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
hsand:
Inte för dig kanske.
Det bästa för hockeyn i stort vore att NHL drar igång till hösten igen.
Inte för dig kanske.
Det bästa för hockeyn i stort vore att NHL drar igång till hösten igen.
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
Deas: Inte i dagens möte i alla fall. 2 timmar och sedan fick det vara nog. Enligt SVT Text var intresset måttligt från NHLPA.
Sicken överraskning:-)
Sicken överraskning:-)
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
rbn: Vem vet, spelarfacket kanske vacklar snart. Det har ju ryktats en del om att många kan tänka sig ett lönetak.
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
hsand:
Jo, juniorerna tycker jag nästan det är bättre för. Men dom skulle fått vara med och träna eller sitta med på matcherna. I Mora får dom inte det, fast dom har två duktiga 19 åringar... Men det blir inte så bra konsekvenser för resten av hockeyvärlden fall kanada inte får se mer hockey
Jo, juniorerna tycker jag nästan det är bättre för. Men dom skulle fått vara med och träna eller sitta med på matcherna. I Mora får dom inte det, fast dom har två duktiga 19 åringar... Men det blir inte så bra konsekvenser för resten av hockeyvärlden fall kanada inte får se mer hockey
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
rbn: det skulle inte göra någonting för mig. ALLA nhl-proffs skulle komma hit till dom fixat en ny liga där. Och juniorer? dom skulle lära sig mycket!
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
Dragan 2k:
Nej, har svårt att se att det ska kunna dra igång. Men man får ju hoppas aatt det kommer igång till hösten annars kan hela hockey intresset i USA / kanada dö ut...
Nej, har svårt att se att det ska kunna dra igång. Men man får ju hoppas aatt det kommer igång till hösten annars kan hela hockey intresset i USA / kanada dö ut...
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
Nikki: NHL insisterar att köra vidare på sin linje med lönetak. NHLPA har kategoriskt sagt tack men nej tack till förlsag där en av premisserna varit lönetak. Ser inte varför det denna gång skulle gå vidare och bli ett avtal.
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
NHL-ägarna lägger nytt bud, som den obotliga pessimist jag är så tror jag skiten drar igång...
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
Dragan 2k:
:0)
Ser framför mig hur de andra barnen bygger sina legohus, medan en liten obstinat Dragan 800 föröker övertyga en ointresserad dagis-vikarie om för- och nackdelar med olika transfersystem, moral och etik i ekonomi och kommande lockouter som vänder upp och ned på den verklighet vår värld finns i.
"Ja, ja", säger hon mellan lodrät åtta och vågrät 4, "men varför spelar man hockey överhuvudtaget, om det nu ska vara så svårt med allt det där andra?"
:0)
Ser framför mig hur de andra barnen bygger sina legohus, medan en liten obstinat Dragan 800 föröker övertyga en ointresserad dagis-vikarie om för- och nackdelar med olika transfersystem, moral och etik i ekonomi och kommande lockouter som vänder upp och ned på den verklighet vår värld finns i.
"Ja, ja", säger hon mellan lodrät åtta och vågrät 4, "men varför spelar man hockey överhuvudtaget, om det nu ska vara så svårt med allt det där andra?"
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
Huge: Faktiskt så har jag alltid tyckt så. Även som litet barn på dagis hade jag dessa tankar om detta förkastliga system.
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
Dragan 2k: Tyckte du det också, när ni låg 30 mille back ? ;-)
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
GulSvartaMalin: Om jag ska säga min mening - och det ska jag - tycker jag hela NHL systemet är kasst. Det borde rimligtvis vara som det är i Sverige och i elitserien. Man som klubb är ansvarig för sina spelartransaktioner, sin ekonomi och sina förehavanden. Kan man inte sköta sig så vips ala bim så åker man ut ur organisationen med huvudet före.
Sv: Ingen NHL-säsong, varför dröjer det med beskedet?
Jag tycker inte att klubbarna ska ge sig, varför är det så hemskt med lönetak?
« Föregående · 508439 · Nästa »
Basarna för facket och NHL borde avgå!!! Det verkar ju som dom inte fyller nå´n funktion.
Jag säger bara en sak: LÖJLIGT!!!