NHL

14153 inlägg · 804 ämnen

Sudden mot 1000

240435 · » Till forumet


Sv: Sudden mot 1000
Nolas: Foppa i sin form just nu är bättre än alla. Jag sa heller inget om det.
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
Deas: Tack för svaret men är inte Foppa men sin form just nu bättre än Näslund!!
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
Nolas: Vem har sagt att Sudden är det? Dessutom är både Lidström och Näslund bättre än Sundin. Om du tycker det är konstigt att Forsberg inte har lika många poäng som Forsberg totalt sett så tycker jag du ska kika lite på antal spelade matcher....
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
"Sudden" är inte Sveriges bästa hockeyspelare det är solklart Peter Forsberg fattar inte varför han har så lite poäng!
Kommentera


Sv: Sudden mot 1000
Deas:

"Jag tycker det är lite fel. Om en spelare har spelat flera matcher mindre borde det gå före antal mål gjorda."

- Jo, men dt hör ju till hockey att vara skadefri oxå...
Så det vore inte rätt tycker jag att man skulle se på matcherna.

Finns egentligen inget som är rättvist...
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
Deas: Tänk om sudden blev skadad nu och inte kunde spela mer, fan vad jag skulle garva, ganska snöpligt isåfall...
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
Jag tycker det är lite fel. Om en spelare har spelat flera matcher mindre borde det gå före antal mål gjorda.
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
klm:

Okej... men då är det ju som jag säger.

Att han som gjort flest mål vinner.

Sen visste jag inte att man går efter vem som gjorde första målet på säsongen ifall dom hade samma statistik (matcher, mål)

Men nån måste ju vinna, så det är väl kanske enda sättet.
För det är ju inte så lägg att dela på en trofée.
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
finne85: Låt oss bringa klarhet!

"If two players finish the season with the same number of points, the trophy is awarded in the following manner: 1. Player with most goals; 2. Player with fewer games played; 3. Player scoring first goal of the season. "

Detta gäller alltså för Art Ross Trophy, priset till årets bästa poängplockare.

Läs mer i länktipset!
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
Kärran:

"Är det antal gjorda mål eller spelade matcher, någon som vet säkert?"

- Jo. dt är väl självklart att man går efter målen?
Har inte hört om nån serie där dt inte är så.
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
DAVID EKAN: Avgorde han i nat?
Ja det är inte illa, riktigt snyggt mål också.
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
Hmm. Undrar när hans tusende poäng kommer. Det verkar gäcka honom....
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
scim: hmm...jag har för mig att man kör efter antalet matcher...
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
Kärran:

Om man tittar på statistiken som finns på nhl.com (se länk) så verkar det vara att man - precis som i Sverige - går efter antal gjorda mål.
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
Det kan bli så att Foppa och Näslund står på samma poäng, vad skiljer dem åt då. Är det antal gjorda mål eller spelade matcher, någon som vet säkert?
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
DAVID EKAN: ja det var ju svensk fest i natt..Arvedsson 2p,Alfie 3,Nylander 2, P.J 3, Kim Johnsson 1, Foppa 2 , Näslund 2 , Renberg 2 , H.Sedin 1, Weinhandl 1,Timander 1 . Sudden var väl en av de få som inte gjorde någon poäng..
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
Deas: Foppa avgorde i nat
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
Just ignore me.
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
samjo: Etta och trea menar du? :)
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
samjo: jag tror på Joe Thornton, mycket speltid i Boston
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
Skidrow: Nä, inga poäng för Sudden. Men våra två svenska superstjärnor (Näslund och Forsberg) fortsätter ösa in poäng. Etta och tvåa i NHL's poängliga!

Point Leaders
Name Team GP G A PTS PPG SHG GWG GTG PIM Shots +/-
1. Markus Naslund Van 69 42 47 89 22 0 11 1 50 247 8
2. Mario Lemieux Pit 58 28 58 86 14 0 4 0 41 209 -15
2. Peter Forsberg Col 62 24 62 86 7 0 2 0 60 138 36
4. Joe Thornton Bos 63 32 53 85 11 1 4 0 97 171 11
5. Milan Hejduk Col 68 40 40 80 17 0 3 1 30 205 35

Det är ett tight race om vem som ska vinna. Vem som helst av de fyra första har ju chansen. Men Macke har ett litet försprång just nu.
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
Skidrow: och inte blev det nån poäng inatt heller
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
klm: jepp men det är ändå lite speciellt tycker jag att ha ett snitt över 1 p /match
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
Skidrow: Hehe. Precis! Fantastiskt facit ändå! 1000 pinnar i NHL. Eller, ja, 999 just nu då...
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
klm: ja sudden måste börja producera nu annars hamnar han under 1 p per match snitt 999 p på 992 matcher nu...
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
Sebbe: Skjuter man ett enda skott på mål i en period (Toronto i andra perioden mot Vancouver i natt) så förtjänar man inga segrar eller poäng...

Kom igen nu Sudden! Tusen vore väl rätt skoj!
Kommentera

Sv: Sudden mot 1000
Peter72: synd att 4:ans nya kanal 4+ inte visar NHL-hockey, för den matchen hade ju vatt nått
Kommentera

Sudden mot 1000
Ikväll gör sudden sitt 1000 NHL poäng. det skulle vara kul att se den matchen. Toronto mot Vancouver. Sudden mot Näslund. en sån höjdarmatch.
Kommentera

240435 · »