Olympiska spelen

3842 inlägg · 51 ämnen

Damhockey

« · 679946 · » Till forumet


Sv: Damhockey
mattias - 74:
Förstår mej inte på de där!
Damkronornas framgång skulle vara en större framgång än om killarna skulle ta en bronspeng t.ex. !! (nästan) Alla hade från början tippat USA-Kanada i final så deras skräll är större än tre kronors ev. framgång för om tre kronor skulle få någon framgång så skulle nog de flesta tycka att 'Ja det var vad vi väntade men självklart hade guld varit bättre.' (om de nu inte tar guld, inte så troligt med deras spel i nuläget)
Kommentera

Sv: Damhockey
piff:

Förmodligen!!
Kommentera

Sv: Damhockey
mattias - 74:
Undra hur Englund hade reagerat om tre kronor tog silver?
Lite skillnad trolgtivis..
Kommentera

Sv: Damhockey
mattias - 74: englundarna är som dom är...men allt är inte enbart deras fel
Kommentera

Sv: Damhockey
Paddan:

Nej det är fan helt otroligt!!
Kommentera

Sv: Damhockey
mattias - 74: Vad jag förstår så kommer väl förbundet ändå inte att "fira" hockeytjejerna med bland annat bonuspengar även om de mot all förmodan skulle vinna guld.
Kommentera

Sv: Damhockey
Db_04:

Tydligen hårda krav på tjejerna!

vad säger man om herr Englunds uttalande `??
Kommentera

Sv: Damhockey
mattias - 74: ja tror dom har en chans....men då måste verkligen hela laget vara på topp...sånna skitmål som man släppte in mot kanada i gruppen....då svenska andramålvakten inte fick mycke till hjälp av backarna....

men jag tror tyvärr det blir kanada vinst...dock inte någon överlägsen
Kommentera

Sv: Damhockey
250kg kärlek:

Tror ni om kvällens drabbning då? Kan wikegårds teorilektion hjälpa tjejerna till en megaskräll eller är det kulramen fram ??

Jag är skeptisk till svensk Seger!!
Kommentera

Sv: Damhockey
piff: är väll just inga länder som satsar.... sverige lär inte få nå bättre lag än så här så länge ligan är så urkass
Kommentera

Sv: Damhockey
Kerstin_k:
Allt det du just skrev att det är final mellan USA och Canada och bronsmatch mellan Finland och Sverige det visste redan de flesta att det skulle bli så.
Visst spännande att se vem som får vilka medaljer men varför finns det så få länder som har ett ok damhockeylag?
Kommentera

Sv: Damhockey
Dream Team: Okej. Det hade jag ingen aning om. Då kanske det kan bli en spännande final, innan dess är det inte vidare spännande. Bronsmatchen mellan Finland och Sverige (antar att de båda lagen hamnar där) lär väl också bli spännande.
Kommentera

Sv: Damhockey
Kerstin_k: USA är väl regerqande världsmästare, efter seger i finalen mot Kanada under Sverige-VM förra säsongen? Så ja, dom kan garanterat mäta sig.
Kommentera

Sv: Damhockey
Lumber Jack: Frågan är om det är sån stor skillnad beroende på vilken målvakt som står. Kanada verkar ju köra över allt motstånd tämligen enkelt. Är USA ens i närheten av att kunna rubba dem?
Kommentera

Sv: Damhockey
Lumber Jack:
Det rasar iväg ordentligt nu, 7-1.
Gött iallafall att de får göra mål men det hjälper inte så mycket när man släpper in fler..
Kommentera

Sv: Damhockey
Db_04: Andersson står för att hon ska få känna på lite bättre motstånd.
Kommentera

Sv: Damhockey
superovve:
Känns ganska onödigt om hon skulle göra det.
Kommentera

Sv: Damhockey
piff: Dom sa bara att hon sitter på bänken..! Så hon är påklädd och reda att hoppa in tror jag?? Lät det som iallafall..
Kommentera

Sv: Damhockey
Känns ändå som att de skulle ha mer chans om de inte visade en sån jävla stor respekt för Kanada. Visst ska man ha respekt för dem och spela tajt. Men i vissa situationer blir det ju löjligt. Som tex vid Kanadas båda mål.
Kommentera

Sv: Damhockey
Linnea:
Så hon sattsar väl på bronsmatchen då.
Kommentera

Sv: Damhockey
Db_04: Hon har ett knä som hon känner av ibland och vill väl inte riskera nåt i en match som de ändå inte kommer vinna.
Kommentera

Sv: Damhockey
Db_04:
Skott i stolpen.
De kanske kan göra ett mål denna match..
Kommentera

Sv: Damhockey
piff: tyckte dom sa nått om nå lättare sträckning
Kommentera

Sv: Damhockey
Db_04:
Hon, liksom Foppa, Kanske är skadad och vilar sej inför semin (och bronsmatchen).
Kommentera

Sv: Damhockey
piff: nej ja hade fel om målvakten.... vet nån varför inte kim står ????hon är ju given 1a
Kommentera

Sv: Damhockey
Linnea:
PP nu för Sverige, kan man hoppas på en reducering?
Har gjort sex mål i pp hittills..
Kommentera

Sv: Damhockey
Db_04:
Okay, får väl ge mej då. Varför försvara komentatorerna?
Kommentera

Sv: Damhockey
piff: 4 skott var det enligt den officiella statistiken :)
Kommentera

Sv: Damhockey
Db_04: Det är inte Kim som står utan Andersson. men hon har börjat bra. Har mer synpunkter på domaren..
Kommentera

Sv: Damhockey
Db_04:
Det var vad kommentatorerna sa att cecilia fick ett skott på sej på hela matchen runt två min i första perioden.
Hon stod där bak mellan stolparna och gjorde sina övningar för att hålla sej varm.
Kommentera

Sv: Damhockey
piff: men nog fick hon ett par skott till än 1 på sig va???
Kommentera

Sv: Damhockey
piff: nej det är Kim som står såklart....
Kommentera

Sv: Damhockey
Stigsson:
Är det Cecilia som står idag med då?
I gårdagens match mot Italien fick hon ETT skott på sej. Det lär bli fler idag, hoppas hon behåller lugnet fastän det 'åker' förbi nån puck då och då.
Kommentera

Sv: Damhockey
mattias - 74: Nej och när vi sparar Kim Martin också så kommer det bli ännu svårare. Allt under 5 måls förlust måste kännas som en seger.
Kommentera

Sv: Damhockey
Stigsson:

Nedsläpp nu, Tror inte att Sverige kan rubba kanada men man hoppas ju man har fel!
Kommentera

Sv: Damhockey

Ryssland har "bara" 1-1 mot Italien efter en period! Otroligt att Italien har lyckats göra mål överhuvudtaget.

Kommentera

Sv: Damhockey
mangan: Men kanada har väl alltid varit ledande? Eller har jag fel :S?
Kommentera

Sv: Damhockey
Stigsson: Jag tänkte inte så mycket på just den matchen, mer på matchen mot ryskorna och jämförde med de andra matcherna jag sett lite av... Ska bli kul att se om jag har fel eller om de har närmat sig imorgon!
Kommentera

Sv: Damhockey
superovve: Tror inte att det ska behöva hända att vi släpper 19 mot Kanada. För 5-7 år sedan hade det kunnat hända men inte i dagens läge. Skulle förvåna om differensen är större än 4 mål, faktiskt.
Kommentera

Sv: Damhockey
Db_04: Vilken Självförtroende man får om man förlorar med 19-0 mot Kanada... Skitroligt Faktist.. (eller inte)
Kommentera

Sv: Damhockey
Linnea: man får hoppas att sverige blir kanadas vitryssland
Kommentera

Sv: Damhockey
Db_04: Nej men det är ju bara att inse att Kanada är mil före. Men kan de hålla göra en bra match och hålla siffrorna nere är jag nöjd. de själva också med all säkerhet.
Kommentera

Sv: Damhockey
Linnea: få hoppas på de då..... men ja har svårt att se att sverige skulle ha nån chans
Kommentera

Sv: Damhockey
Db_04: Enligt henne själv ingen fara, nåt rapp över handen. Men hon räknade med att spela imorgon.
Kommentera

Sv: Damhockey
Stigsson: hoppas nu att Kapten Holst kan spela i morgondagens match mot Lönnlöven
Kommentera

Sv: Damhockey
Slitwargen: Spelar på heltid??? Skulle inte tro det va.
Kommentera

Sv: Damhockey
Slitwargen: Lite svårt att bedöma det kanske i en match mot Italien. Spel mot ett mål så här långt, med det motståndet kan jag förstå om inte skärpan framför mål är 100% det blir ju lixom mål ändå.
Kommentera

Sv: Damhockey
Nu har vi ju bara en riktigt bra kedja... Vad hände med de två som var överlägsna i Sverige förra OS!? Har för mig att det var några andra än Rooth/Holst som var grymma då.
Kommentera

Sv: Damhockey
Trodde att våra damkronor skulle vara bättre än så här... Tveksamt om vi verkligen klarar av att slå finskorna med det här spelet. Med tanke på att de numera spelar hockey på heltid trodde jag att de skulle få med sig bronset detta OS också och kanske även ha närmat sig Canada/USA. Nu behövs det en uppryckning i bronsmatchen!
Kommentera

Sv: Damhockey
Stigsson: På något sätt känns det rätt så värdelöst att man lyckas med just detta mot Italiens av alla lag. Det säger väl trots allt inte så himla mycket menar jag.
Kommentera

« · 679946 · »