Övrig sport

Grupper · 1738 inlägg · 29 ämnen

Tennis

Sv: Tennis
mattias - 74: Nu ska de börja, @eurosport.

spud: börja lovande ledning med 2-0 i första set.

ante08: ja 6-1 seger i första set hoppas på lika fint spel av Söderling i andra set nu.

ante08: inte lika bara start för Söderling i andra set underläge med 1-2 där.

ante08: Söderling vann andra set med 6-3 börja se bra ut det här.

ante08: Bockar och bugar för en fantastisk prestation, igen. Söderling ser verkligen het ut.

ante08: jaaa härligt Söderling vidare efter han van det 3 med set 6-1.

ante08: jaha murray nästa nu då. Lär bli tufft men inte helt utan chans. Nån som vet dag och tid matchen är.

ante08: edit såg nu att det inte är helt klart än såg nu att Murray spelar senare ikväll.

ante08: 5 minuter till matchstart på Roland Garros.

Eurosport sänder som vanligt och ni som inte kan häcka framför en burk kan lyssna på SR P3 som sänder direkt.

6-3 och stabil spel från svensken.

Har robin blivit utsatt för ett practical joke alá bert Karlsson? Hans antydan till skägg är ju hemsk.
Fast jäklar så bra han är. Verkar otroligt stark!

spud: Läge att serva hem andra set... Kom igen!

Och det gör han. Trots 0-30 underläge... Starkt!

Salle:
Nu börjar det bli spännande på riktigt.
4-4 i avgörande set, och svensk positiv trend.

Metal Guru: Heja Sverige!

Final för Robin efter en spännande och välspelad match.
Även final för nån svensk pojk...

Salle:
Han såg ju rökt ut i början på sista... :0)

Metal Guru: Jävlar vilken match, jag gav upp vid 1-4 i sista och bytte kanal. Gissa om jag blev förvånad när jag hittade tillbaka vid ställningen 4-4 igen.

WooHoo! Härligt Federer! Men på söndag blir det en nervpärs igen.

T T: "Jag har aldrig gillat Söderling, jag tycker att han är alldeles för dryg och grinig, men i dag ville jag verkligen att han skulle vinna. Jag vill se Federer vinna Franska och då var det här nästan en förutsättning."

Med den bedömningen antar jag att du följt Söderling på rätt nära håll, åtminstone närmare än jag har gjort. Jag har svårt att dra till med hur många matcher jag sett Söderling. Dock, från och med matchen mot Nadal, i denna turnering så har jag följt honom väldigt nära. Och det jag reagerar på är just det du säger om hans dryghet. Det har man inte sett mycket av den här turneringen. En otroligt ödmjuk tennisspelare som verkligen funnit harmoni och utstrålar självförtroende.

Han har kanske vuxit på sig och insett att ödmjukhet är förutsättning att vinna tyå såna här turneringar? Inte för att jag tror att han har så stor chans på Federer, men det sätt han utfört sina sista tre matcher så är jag grymt imponerad. Han kan faktiskt rubba Federer. Det är jag helt säker på.

Till skillnad från dig skriker jag ut: Go Söderling, go for the gold!

Vilken 'glädje' Kuznetsova visar

Daniel Berta vann finalen för juniorer.

Nu är det bara att hoppas att Söderling kan skrälla mot Federer,det vore en enorm kick för svensk Tennis.

ante08: snart dags heja Söderling.

Tyvärr verkar ju denna match bli lika spännande som F1...

Salle: Tala om att Robin för en rejäl lektion av Roger. Söderling spelar inte bra, samtidigt som Federer spelar riktigt fin tennis.

Känns lite som curling detta, ingen bryr sig om Robin innan han gick och vann mot Nadal. Direkt kom vi som egentligen inte kan ett skit om sporten som flugor till bajs och blev intresserad.

Kul att andra set är bättre än första!

spud: I övrigt har jag upptäckt vilken fantastiskt dålig radiosport tennis är.

T T:

Synd att vakten fick tag på honom innan han kom fram till söderling, då hade det för modligen stått Wilson i ansiktet på honom  :)

Dream Team:

Skönt att se att Robin efter en halvknackig start kunde vinna mot luxenburgaren!

När börjar Söderling??

Andersson: När dammatchen Azarenka mot Olaru är klar på bana två. Det står 4-0 i första set där just nu.

Stigsson: Ok . hoppas den visas på tv4 sport då...

Bra match av Robin mot Nicolas Almagro 7-6, 6-4, 6-4.
Blir det Federer i nästa match nu? Han har 6-3, 4-1 så här långt mot tysken Philippe Kohlschreiber.

Stigsson: Å nu är det Federer. Servematch.

renen: Ser ut att bli tre raka, han har en bra lägsta nivå Federer

renen: Jaha, det blev tre raka set. De två sista gick till tie-break men tyvärr håller schweizaren som sagt för hög lägstanivå för att man ska kunna rubba honom.

Stigsson: Bryta tennisen för trav, hmmm

Federer vinner Wimbledonfinalen med 3-1 i set tror jag.

Andersson:

Jisses sicken match!
Mycket surt att förlora, synd att någon måste göra det..

Fantastiska matcher det bjuds på ifrån Båstad. Vinciguera imponerar verkligen.

och Söderling kungen av Båstad.

ante08: Men Roddick är kung av servar.

Lite humor från årets Us open.

Davis Cup by PNB Paribas at Idrottens Hus: Skönt att höra fragment av bitterhet hos Jonas Björkman. “Hade vi haft publik i Baltiska Hallen skulle Vinci vunnit minst en av sina två matcher som gick till fem set.”

Svenska nationsfärger: gul tröja och kornblå shorts.
Rumänska nationsfärger: gul tröja och kornblå shorts.

Istället uppträder båda spelarna i första suddgummit i den färgsättning som Gefle IF tyvärr nyttjar 2009; vit skjorta och marinblå byxor.

Fotnot: “Suddgummi” är en översättning av det engelska “rubber” som används för att beskriva vad som normalt kallas “match” Till skillnad från “tie” (som består av fem matcher) som jag kallar “drabbning” – vilket andra svenskar under stundom benämner “landskamp”. Att Rumänien sedan ett par år förkortas “ROU” istället för “ROM” är en annan fight.

www.daviscup.com/teams/team.asp?team=SWE
www.daviscup.com/teams/team.asp?team=ROU

20 Lindgren: Spännande förstaset till rumänen i tie-break.

I kom, II kom, III kom, IV kom, V kommer nu: Wilander verkar vilja vinna volleys
Vinciguerra versus Victor

Stigsson: Alltid viktigt att vinna de avgörande bollarna. Trots att Hanescu tappade två poäng i sin serve i tiebreak blev det rumänskt 7–6 (7–5). På papperet är väl detta den match Rumänien är störst favorit i. Men enligt legenden är det alltid bra med 1–0-ledning i matcher…
Den här helgen känner jag opimism inför dubbeln. Men mer om det imorgon.

20 Lindgren:Tuff Rumän, missar ingenting typ.

renen: Andreas Vinciguerra måste hålla. Idag och i Rubber #5. Varken Simon Aspelin eller Robert Lindstedt är dugliga i single. Tejpa ihop foten och kom tillbaka!

Det var typ 18 år sedan jag stukade foten i idrott. Inget kul. Skall tejpas/lindas direkt. **knock on wood**

« · 1162838 · »