1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27221 inlägg · 5186 ämnen

Gnaget!

Gnaget!
Jahapp.. Känns lite surt efter matchen mot AIK.Visst kan man ta en förlust ibland,men sättet som Rögle spela på igår va direkt uselt,tycker man va utspelade mer eller mindre i 3 perioder,framförallt i 1:a.4 femmor gick ju sådär...... inget tempo alls i spelet.Tycker framförallt Nordkvist borde börja visa mer nu.Känns som han inte fått ut nåt i kvelserien,borde va mer att ta av.Det enda positiva igår va väl stoppet på Max som blev stoppet i Stångebro.Tack till folket i bussen o hoppas på bättre uppslutning me folk i Lkpg. Vinst där så är vi med igen... O Om Pelle eller nån känner för det så......... "Slå ner Peter Casparsson...."

Sv: Gnaget!
Man blir liiiite trött på Aftonbladet när de skriver att det var "fantasifulla AIK mot tråkiga Rögle" som möttes på Hovet. Förvisso var inte den lilla 20-radaren signerad av någon skribent, men som journalist måste man väl ändå besinna sig lite!
Eftersom AB inte har sett RBK mer än på Hovet i år kan dom inte uttala sig så. Man har ett utpräglat spel på bortaplan som går ut på att vänta ut och tråka ut motståndarna till misstag och ett fantasifullt spel på hemmaplan. MEN...så spelar ALLA lag. Inte fasiken har väl motståndarna i ladan bjudit på klang och jubelfester i år? Allra minst "fantasifulla" AIK.

Jag har köpt min sista Aftonblad-blaska. Sämre journalestik får man leta efter.

Kingen: Journalist???

Snarare reporter, förmodligen utan adekvat ( oj va trixit ord) utbildning.

AB, KVP & expressen består väl mest av "brevkursjournalister" verkar det som....

Kingen:
Men enligt grönögda källor på plats den aktuella matchen, så VAR Rögle både dåliga och tråkiga och allt det där ;-)
Samma blaska har ju t.ex. skrivit vilket sagolikt tryck det kan vara i ishallen i Ängelholm.

fritte rbk: Ja, OK journalist är ett stort ord. Jag kom inte på något annat i hastigheten. Skribent kanske...

« · 250246