1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27183 inlägg · 5186 ämnen

Tabellen

Tabellen
En snabb titt på tabellen ger rysningar längs ryggraden.
7 lag, 7 matcher kvar och 3 ska bort. De kan bli vilka tre som helst. Kanske kanske avgörs allt inte förrän i sista omgången. Då får vi veta hur värdefull någon av Löwgrens straffar, eller Arlbrandts i kväll, eller Franssons frilägesräddning i sudden varit.
Det är/har varit totalt 96 poäng på spel, så man kan omöjligt plocka ut en enskild sekvens som den avgörande. Ändå kommer alla att ha sin "tänk om..." eller "tänk om inte..." om sisådär tvåochenhalv vecka.
Vilka lag har kollektivt de starkaste nervtrådarna och vilka kommer att dallra och vika ner sig? Vi får snart veta... Nu är det allvar, på riktigt.

Sv: Tabellen
Hofnar: Jag tror vi slår Mörrum på söndag samtidigt som Halmstad får storstryk uppe i Rocklundahallen mot Västerås. Vips är ordningen återställd.

Ett citat från Presskonferensen:
- Halmstad är inte bra, men har gjort det bra. När man spelar en sådan hockey bör man inte få ta poäng.
(Oskarshamns tränare Joakim Fagerwall)

OBS CITAT!!! OBS CITAT!!! OBS CITAT!!! OBS CITAT!!!

T.o.m. målskillnaden är marginell mellan 5 lag (mellan +7 och +12). Bara knätofsarna och ugglorna har det väl förspänt.
För första gången denna säsongen har jag suttit och slängt ett och annat öga på resultattavlan för att pejla läget i dom andra matcherna.
Förlorade Jonstorp föresten?

OE:
Nu får du förmodligen hela Halmstad kommun på halsen!
Men det är bara att instämma. Jag ser stora likheter med Norge-Spanien i EM-kvalet.

OE: Det är inget att smyga med att Halmstad har spelat över sin förmåga. Jag tror att dom slutar 6-7...

Tips till topp 7..
1. Mora
2. Bofors
3. Rögle
4. Oskarshamn
5. Västerås
6. Halmstad
7. Växjö...

Ni vet att mina tips brukar stämma... kolla tipparligan *ler*

OE: Fagerwalls uttalande säger väl mer om honom än om hammers. Har man vunnit 5 raka matcher, bland annat mot Växjö borta och Oskarshamn borta så tycker inte jag att det finns så mycket att klaga på. Det spel Oskarshamn presterat de senaste åren (har inte sett dem i år) har inte heller det varit särskilt publikfriande om man säger så. Kontentan av det hela torde tyvärr vara att man för att kunna klara sig bra i toppen måste vara kapabel att spela riktigt organiserad tråk/grishockey och det vill jag hävda är hammers långt ifrån de enda som använder sig av ibland, dock kanske de gör det med större framgång än andra... =)

OE: Problemet är bara om det blir som du skriver, så är ju Västerås med i matchen, har lika antal spelade matcher som Rögle, Hammers har ju en mer. Den matchen man spelat i förväg mot Örebro hemma, där förlorade matchen efter förlängning eller straffar kommer inte i håg vilken. Menar om matchen inte hade varit spelad så hade Hammers vunnit den matchen med det flyt man har nu, så egentligen är det ju bra att den är spelad.

Jan

Thomas17Srsen:
Halmstad vann julmatchen mot Örebro med 5-4 på straffar.

« · 338768