Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 1896983 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
{7804}:

Diskussionen handlar inte om saik eller modo är bästa klubben just nu, vore en ganska lönlös diskussion att ha.

Det det handlar om är all skit som sprids härifrån och det måste väl fans få bemöta oavsett lag och liga?

Med ditt resonemang borde du ju inte kommentera Växjö då det är ett bättre lag som utklassade er.

Jag undrar fortfarande ifall ni i grunden är ett bättre lag än Växjö? ifall arvidsson är bästa svensk i nhl? Varför växjö inte skulle vara värda guldet pga värvade spelare precis som ni gjorde vid era guld?

Klart man är här och bemöter sådan idioti.

Att du börjar snacka om modo är bara för att du inte har något annat att komma med och du tror att det tar.

{7804}: Ang Edwin Hedberg så är nog beslutet att han inte ska spela mer i MoDo VÄLDIGT ömsesidigt.

Angående Växjös inköpta legionärer så har jag en tid undrat varför dom köpt in bättre spelare än ni köpt in?

{7804}: ni kom 2:a men placeringen i serien är nog en bättre måttstock på hur bra ni var den gångna säsongen! Starkt att ta sig till final dock!!

Mike.F

Rytter:

jag är nöjd med säsongen. En bra säsong även om Växköp var helt överlägsna i finalen.

Ska vi kika på MoDo då... jag tycker det ser ut som ni var 3 poäng ifrån kval till division ett? Det måste ha känns... spännande? Ni är faktiskt jätte jätte jätte dåliga!

Vi var näst bäst i hockeysverige. Ni var 24e bäst. Inte rätt läge för dig att mopsa upp dig, eller tycker du det? Det är liksom som om Albaniens fans ska gå in och provocera Argentina för att de förlorade VM-finalen mot Tyskland. Det vore verkligen patetiskt!
Uppladdat:

500x0-modorovjpg_0.jpg

{7804}:

Jasså vann Jocke Lindstöm guldpucken i år? Trodde han fick pris som årets spöke då han var helt osynlig i finalen och os.

Tragiskt när man börjar mäta framgång för låssaspriser som årets mål och årets räddning. Då fattar man att finalförlusten och 0-4 samt 1-20 tog hårdare än man trodde.

{7943}:

SM-silver
Guldpucken (Jocke Lindström)
Årets mål (Wingerli)
Årets räddning (Ortio)

Men det är klart, att mäta ovan med lövens bravader... hihihihi.... det är ungefär som att jämföra en helkväll på Kraft Arena med ett kulturellt genusparty med suspekt dryckestillbehör på norrlandsoperan.

{7804}:
Fråga?
Vann ni nått i år?
Förutom utmärkelsen: Flest insläppta mål i en finalserie ;)
Växjö tog inte bara ett SM-guld, utan tog ett andra silver i rad i J20, måste ha känts som en taskspark eftersom det bara är ett "plast" och "fejk" lag!!

Vika hädan för att Du påstår det, glöm det Du, jag och ett par MoDo fans måste ju in här och hålla uppe trycket på dig.. ;)

Tarasov:
Haha, den var bra.. ;)

{7804}:
Toronto är ett bra val, finns en möjlighet att gå för en 3:e lina om allt faller väl ut.

{7943}:
Tror man skall vara mkt försiktig men ev argument gällande att en grupp fans skulle vara någon slags expertis ;)

{7804}: Nu ska du vara snäll. Först kopierar ni Modos globala och överlägsna NHL, Art Ross, Hart Trophy, NHL tröja i taket, superjuniorrecept och sedan klämmer ni in ett Solna-emblem i en gul Löven-logga. Fattas bara att 2-5 utlånade och kickade Modoiter spelade upp er till den där torra SHLserien en gång i tiden ;-) Har ni inget eget recept? ;-) Ses vi snart här nere i gruvan, eller gräver ni vidare efter silver däruppe?

{7943}:

jag tycker vi gjorde en bra säsong, se mitt förra inlägg. Men ingen snack om att Växköp var tre nummer för stora i finalen, inte så konstigt när man tittar på spelarna de köpt in.

Jag brukar alltid följa gamla dynastiprodukter i vår serie och i andra serier, alltid flera som tar guld, för han man dynastiare i laget har man alltid chans på guld.

Angående Pär Lindholm så är han ingen stjärna i NHL och de vet inte vem han är än, men de kommer att bli varse ska du får se. Jag tror då inte han blir nedskickad till EHCL likt Rahimi och den där andra sopan som spelade i Örebro.

Ni var ju bättre än MoDo, men ni är inte bra. Ni harvar i allsvenskan!

Du är inne på dynastiernas forum nu. Vik hädan!

{7804}:
Nej nej ABSOLUT INTE!! inte nu när han skrev på för SKAIK så!!

By the way, minns jag helt fel men skrev inte Ortio på en förlängning nere på isen inför årets säsong?
Var det kanske bara för i år??

Tror inte att Du bör läsa kommentarerna från fansen i Toronto angående ryktet om att Pär L är på väg att skriva på!!
Men det är klart, Toronto fansen kan ju inget om ishockey...

Kul att läsa att Du gläds åt ratade spelares SM-guld, det tyder ändå på att Du anser att VHL lyckats förädla spelare som inte ansetts duga, eller??

Blev det mycket nu på en gång, vännen?

Ja nu när besvikelsen över Växköps överköpning i finalen har lagt sig, så kan man ändå konstatera att dynastierna står för ännu en stark säsong.

SM-silver
Guldpucken (Jocke Lindström)
Årets mål (Wingerli)
Årets räddning (Ortio)

Följer man sedan våra guldgrabbar i andra lag, så är det då SM-guld till Martin Lundberg och SM-guld till Arvid Lundberg.

Ska bli spännande att följa dynastilirarna i VM-laget och i Stanley Cup. Guld guld guld mest hela tiden.

Det känns ändå bättre än att harva i botten av allsvenskan och låtsas att det ser spännande ut... men smaken är som baken!

Rytter:

ja nog kan man undra varför Hedberg inte går tillbax till moderklubben och tampas i botten av allsvenskan?

Att du är här inne och drygar dig är ungefär lika logiskt som om jag skulle göra detsamma på SKA St Petersburg eller Torontos forum.

bisterfinnen:

tror inte Edwins uppsåt var att fuska där, mer klantigt. Ska inte döma ut människor för tidigare misstag, förutom om de är Qatarare

{7804}: Hedberg är ju dessutom van att fuska så det är ju hand i handske

{7603}:

Det tror jag med, ni är ju i grunden ett bättre lag än Växjö.

{7603}:

Ja det luktar guld! Eller minst SM-final :-)

{7804}: Grattis till att ni värvar hem 2 st genuina SKAIK produkter i form av Edwin Hedberg och Patrik Norén. Synd bara att alla andra lag skall vara så dåliga så dom värvar från annat än sina junior-led precis som SKAIK gör hela tiden.

{7603}: Eftersom vi alla vet hur lite du i verkligheten vet så när du tror är det knappast trovärdigt ;)

{7804}:
Precis. Jag tror vi är klubben med högst status i Sverige.

Tarasov:
Patrik Norén klar för två år och det låter som sportchefen fortsätter vår framgångsrika hockey med mycket skridskoåkning.
Bra för Modo också indirekt.
Kanske bör vi bli rakare och tyngre också.
Tänker på du nämnde Tim Erixon Ivan och väldigt tyst om honom men även Sunken.
Båda kanske är vrak efter åren däröver eller så har de utvecklats.

Rytter:
Tkr Djuse är ett bättre exempel på någon med medioker prestation som lyft sig i en annan klubb.

{7804}:
Sätt honom med Wingerli och Holloway, tror Hedberg/Wingerli skulle kunna få fart på George. Hedberg visade dessutom tendenser till god speluppfattning hos oss.

{7603}:

ett spännande nyförvärv som har mycket utveckling i kroppen. Kan bli riktigt bra, och nu är det dags för höjdpunkten i Edwins karriär. Dynastiernas!

{7804}:
Edwin Hedberg klar för två år. länk
Tror han kommer passa in perfekt av det man sett från Rögles matcher.

Wingerlis förlängning satt också som en smäck och tystade alla olyckskorpar.
Känns som vi gör ett omtag i år, skalar rent först och bygger bättre.

Tror detta kan vara en riktigt bra värvning av er.

{7804}: Du är en riktig underhållare du.. =)

Rytter:

Att Växköp vinner är inte konstigare än att PSG och Man City vann sina ligor.

Måste påpeka att du som MoDoitgäst har lite underlig ton när du är inne på dynastiernas forum och härjar.

Rytter:
En med SHL-mått rätt bra back särskilt sista säsongen, däremot var backsidan rätt bra i Saik då bortsett från Urbom men han kunde nog utan problem matchats 20 min. Rätt tydligt på uppgång, värvningen kändes med tanke på ålder inte som en chansning precis.

Förstår att du vill slå ihop poängskörden de två senare säsongen för att leda någon slags bevisning men men 7p sista säsongen i Saik på 15 min jämf med 11p i Växjö på 20 min känns rätt jämförbart om man nu vill jobba med statistiken istid/poäng som bevisföring.

Min poäng är däremot att de var en back där man faktiskt såg på spelet att han var på väg att växa ut till en riktigt bra SHL-back och definitivt inte medioker. Han har helt enkelt fortsatt enligt den utvecklingskurva han hade redan då, 15 min istid i ett finallag med en stark backsida är rätt bra.

{7804}:

"då vet man innan pucken släpps att köpelaget kommer att vinna eftersom alla andra föreningar är försvagade pga spelarflykt till NHL, NLA och KHL - där Växköp då köper sina spelare ifrån."

Oj då börjar du prata om att SHL är försvagad nu, tidigare lät det ju som att detta inte stämde när ni tog era två raka guld, utan det var ju historiens bästa lag som ställde upp. Kryddat med lite köpesspelare i Möller, Bellmare och Holloway bland annat.

"Så vidhåller att ett åsna hade kunnat coacha Växköp till guld."

Vidhåller att ni vek ner er, en OS lina borde ha fått mer uträttat mot Växjö, iallafall mer än en mål framåt. Faktum är att denna lina var sämst när det gällde och sedan en ledning i båset som inte klarade av att hitta medel mot Växjö och ställa om spelet, man försökte med sitt spel i varje match och det misslyckades totalt, detta är anledningen till utklassningen, inte att växjö har köpt in spelare som alla andra.

Söderlund är inte den enda som tröttnat på Bert enligt rykten.

Tarasov:

Vad skulle du själv kalla honom? Eller förväxlar du honom med Martin Lundberg?

Arvid Lundberg var knappast en av toppbackarna i SAIK, låg ganska långt ner i hierarkin, däremot har han under Hallam vuxit ut till en tvåvägsback av hög SHL klass.

Sett till istid så var han 7:e/8:e back i SAIK, i Växjö har han ökat på sin istid med ca 5minuter mer per match och ligger nu strax under 20 minuter/match i snitt, samt att han mer än fördubblat sin poängskörd sett över två senaste säsongerna i varje klubb.

Så jag skulle nog hävda att han det är närmare sanningen att han gått från medioker 7e/8e back till en tvåvägsback av klass i Växjö. Det är ju inte så att Växjö värvade en färdig toppback.

Tycker du på fullaste allvar att Arvid Lundberg var en toppback i SAIK?

Rytter:

Det verkar vara problem runt Söderlund, inte första gången...

Sen säger jag inte emot dig att Hallam är en mycket duktig coach och verkar vara en sympatisk ledare.

Men tittar man på deras helt inköpta trupp... Calof, Rasmussen och Shiminin i tredje, Lundberg, Reddox och Josefsson i fjärde... då vet man innan pucken släpps att köpelaget kommer att vinna eftersom alla andra föreningar är försvagade pga spelarflykt till NHL, NLA och KHL - där Växköp då köper sina spelare ifrån.

Så vidhåller att ett åsna hade kunnat coacha Växköp till guld.

Rytter:
Tkr du på fullaste allvar att Lundberg var medioker i Saik?

{7804}:

Väldigt orättvist att försöka att ta ära av Hallam men det är ju så man jobbar i SAIK också så inte förvånad.

Faktum är att han är förmodligen sveriges bästa tränare som lyckas bygga lag och få spelare att vilja dit och spela för att utvecklas vidare. Kolla vad han har lyckats med t.ex Arvid Lundberg som gått från medioker till en av SHL's stabilaste backar, kolla utvecklingen på Joel Persson som går från div 1 och gör 30+ poäng fösta säsongen. Även Högberg och Martisson har fått enorm utveckling under Hallam. Förstår varför spelare vill dit.

Andra exempel är Emil Petterson som fick kicken av er men kanske var en av seriens bästa spelare andra halvan i Växjö.

Inte alls säkert att Elias fått samma utvecklingar i andra klubbar.

Men du är förstås nöjd med Bert som skrämmer iväg era juniorer t.ex Söderlund.

{7804}: Ungefär som SKAIK då 2013 och 2014 ;-)

M.Lemiux:

Om du kikar på Växköps laguppställning torde du inse att en åsna hade kunnat coacha dem till guld.

{7804}: Ska han få ledning av Sam Hallam då ;-) ??

Rytter:
Ojämna finalseriern försvinner i glömska, man minns knappt 2002 men 99/94 sitter bättre.

Rytter:

jag tror att som vanligt får flera juniorer chansen. Det är vad jag tror. Tur att man inte ligger i botten i allsvenska iaf!

{7804}:
5p på Berggren i kvarten, rätt soft.

{7804}:

Blir det köpfest i Skellefteå i år?

Ska ni verkligen ha Bert kvar, verkar som att han har en del i att juniorerna vill dra speciellt Söderlund.

DansbandsWolf:

Tror han blir klapp-klapp-spel ansvarig

{7804}: Lasse J får en viktig roll där i ryssbåset som 7:e coach.
Hans uppgift är att förklara på pitemålisk skolengelska vad som står på alla skyltar och sargreklam för ryssarna kan bara läsa krylliska bokstäver :)

Rytter:

Jag tror dom kommer att komma ihåg dynastiernas mot Qatar, men även Leksand - MoDo som var en speciell liten serie. Nog är Elias Petterson en man kommer ihåg, en annan är Geatan Royer.

{7804}: Hahaha.

{7804}:

Och i år var det första gången någonsin ett lag förlorade med 1-20 över 4 matcher och en negativ målskillnad på -19 som är det största genom tiderna.

Vilken final tror du fans kommer minnas om 10-år? Er mot Luleå (som flesta redan glömt) eller SAIK-Växjö som var utklassning samt dominans av Elias Pettersson?

Tarasov:

vi lekte med både Qatar och Färjestad, 4-0 i båda. Mot Qatar var det den första finalen någonsin i svensk hockey som slutade 4-0.

{7804}: hade ni en storseger med 8-0 i någon final?

« · 1896983 · »