Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 471071 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Elitserien?
Kollar Fan: Varför då?????

Bra.
:nä det tror jag inte!!!

Elitserien?
Jag tycker värkligen att ni är värda en plats i elitserien

Sv: REVANSCH!!!
Svart-gula Emma:

Ooops ;) Nu leder vi serien med 4 p, men i ärlighetens namn så betyder det inte ett skit när SA börjar ;)

mattias - 74: hmm, ja jag gissade iaf rätt antal mål för saik..;)
jaa, vi visade att även de bästa laget kan förlora..:p

Elitserien väntar....

Svart-gula Emma:

5-4 sa du? *S*

5-6 blev slutresultatet och vi visade tt vi även kan slå de bästa lagen ;)

Nu blir det Elitserien!!

W T F....

mattias - 74: Hmmm...skulle inte tro det..

Mitt tips: 5-4

REVANSCH!!!
I morgon kommer Leksnads revansch mot Skellefteå.

Mitt tips: 3-5

Heja Stars ;)

Sv: Därför hoppas jag på Skellefteå AIK i ES nästa säsong!
perra: ja, iår så kommer vi...:p lita på det...P

Svart-gula Emma: det ar bara att jobba ni har ju bra gubbar både i laget och på kansliet med känsla för både spel och spelare.
vi väntar att ni kommer

Abron: behövs nog inte 14 lag för att skellefteå ska gå upp. Mer norrlandslag till eliten.

Helgens matcher.
Ja vad kan man säga? det känns bra. :)

Sv: Gauthier
Rabbe69: AMEN PÅ DEN! där satt den! :)

Rabbe69:
Kan nog gå bra, om det blir 14 lag i ES.

SMÅLAND:
Det var den tyngsta resa jag någonsin gjort...hem från Leksand.

Sv: Gauthier
Sean kommer att vara nyckeln för oss i kvalserien. Får vi bara in 2st toppspelare inför den serien så har vi inget att frukta, såvida inte nåt av elitserielagen har ett jävla flyt..För i år SKA vi upp.

Sv: Löven - Skellefteå AIK
GulSvartaMalin: en smula besviken...jag är då hur besiven som helst...om vi ska upp till Elitserien så måste vi skärpa oss, inte förlora mot lilla-syster..:p..och absolut inte på hemma planen..
Man får hoppas att dom skärper sig och börjar spela bättre annars kan vi ju glömma elitserien..

Sv: Miroslav Satan???
ernie eagle:
visste man överhuvud taget om att det fanns två bröder Hossa?

Svart-gula Emma: 2-2... måste medge att man var en smula besviken. Men jag var ju inte där så jag vet ju inte om det var rättvist eller hur det var. Nån som kan berätta lite mer om matchbilden?

Hodde: Vem trodde innan säsongen startade att bröderna Hossa skulle hamna i Mora?

Nåväl nu lirar förvisso Mora i ES men det är ett gäng böner som lirar på en päråker. Vägrar ta Mora på allvar innan de är etablerade och de dröjer ett bra tag till.

Så visst är oddsen större på att Miroslav Satan hamnar i en ES-klubb OM han nu väljer spel i Sverige MEN Peo Larsson är en erkänt skicklig sportchef med kontakter all over the world.

Men nu till en annan fråga? Var inte Richard Park klar för SAIK tidigare i höstas?

Blev det inget av den affären?

Emmaa*: Varför jag påpekade ditt inlägg var kanske inte just exakt ordagrant vad du skrev, utan för att det inte gav diskussionen något!

Nåväl ang. Satan, Jag tror nog att det finns en chans att han kan komma att dyka upp i Sverige, men chansen är nog lika liten som att Brynäs ska vinna SM-guld, men den finns!

Om han nu kommer så är det i första hand Elitserie klubbarna som har chansen att värva honom. Att han ska gå till SAIK är ungefär lika troligt som att Frölunda åker ned till Allsvenskan! (d.v.s. att näst intill omöjligt)

GulSvartaMalin: näe, jag tror inte det blir vinst imorron, utan jag VET att det kommer bli vinst imorron..;)
Löven hemma, slutsåld...inget annat än vinst räknas..
Så jag tror det blir 6-4 seger imorron..;)

Löven - Skellefteå AIK
Japp.. match imorrn då! Hur tror ni att det går? Jag tror att Skellefteå vinner. Hemmaplan och garanterat slutsålt, då ska man inte förlora om man har som målsättning att nå elitserien i år.

Jaa.. va trooo ni? =)

Sv: Almtuna
Svart-gula Emma: hur längesen var det när ni sist spelade i elitserien?hör hemma?jaja

Svart-gula Emma:
Men för satan!

GulSvartaMalin: ja, precis..jag håller med dig..man kan ju iaf få drömma...;)

Åh gud, det vore ju en dröm om Miroslav Satan skulle komma till lilla skellefteå. En är ju en av dom bästa. Man kan väl alltid drömma?

Hodde: Men det är ju faktiskt så. Satan ska över allt , och folk tar förgivet att spelare väljer Sverige framför sina hemland. Men klart att jag glädjs med Skellefteå om Satan kommer, självklart. Men tro inte för mkt bara.

Fredriksen: Du kan ju glömma att jag ska glömma han....jag lever på hoppet..:p

Svart-gula Emma: Grannen min snälla du glöm SATAN !!!!!

Hodde: Ja, det kan ju stämma, men sen beror det ju på hur mycket dom vill ha han!!

Ang. Satan:
Jag tror iofs. att Satan fortfarande bara är ett namn för de Svenska ligorna, om han någonsin kommer att dyka om återstår att se!
Dock tror jag nog att om en elitserieklubb vill ha Satan så får de honom nog lättare än SAIK, både för att ligan har högre status och för att klubbarna i ES har mer pengar (förrutom Malmö och Brynäs).

OT:
Emmaa*: Försök att skriva seriösa inlägg eller så behöver du inte skriva alls, det är ganska tråkigt att försöka föra en diskussion när någon kommer in och skriver ett inlägg i form
"Miroslav Satan ska till all klubbar i sverige samtidigt."

God Luck!

Svart-gula Emma: Miroslav Satan ska till alla klubbar i sverige samtidigt .

Svart-gula Emma: Jag tror inte att SAIK kan komma nära de kontrakten HV71 ger! HV71 är en av de rikaste klubbarna i sverige och vill de ha en spelare ger de antagligen det kontrakt han förtjänar!

Hodde: Okey, ja, han väljer ju förmodligen Elitserien före allsvenskan, tyvärr...fast om han får bättre betalt i Skellefteå AIK, så varför inte...Om inte så kan man ju iaf drömma och hoppas att han väljer skellefteå AIK...;)

Svart-gula Emma: HV71 har ju också varit i kontakt med killen, han vill till sverige men inget är klart ännu. Däremot så tror jag nog att det är större chans att han går till HV71 är Skellefteå AIK...

Miroslav Satan???
Har hört rykten om att det kommer en viss Satan till just Skellefteå AIK!
Men som sagt är det bara ett rykte och det behöver inte vara sant, men man ju alltid hoppas..;)
Det vore enormt kul om en sån spelare kommer till Saik..så jag håller tumamrna på att han dyker upp snart..;)

mora
Älskar skellefteå aik,,men måste bara säga att mora gör ett jevla bra jobb i elitserien.Hoppas bara vi kommer upp nångång vi med.!

Sv: Mora
ernie eagle: Jo det är sant. På ett sätt är jag glad att vi ej gick upp i år för att jag tror inte att vi skulle klara oss lika bra som mora gjort, men på ett sätt är det ju inte så roligt att se samma gamla lag i ladan i år igen. Jag vill se modo, timrå osv. Jag hoppas verkligen att det blir i år nu.

Det måste vara något av det jobbigaste jag varit med om när dom förlorade mot Hammarby hemma. Det var tungt vill jag lova.

Tyvärr är jag en tjurig människa och kan bara inte vara glad för moras skull. Tyvärr.. men men. vi ska nog visa att vi hör hemma i elisterien TILLSAMMANS med Mora. i hope.

Därför hoppas jag på Skellefteå AIK i ES nästa säsong!
Jag led med Skellefteå i kvalserien förra säsongen..
Tänk att stå och falla på målsnöret..
Men i år kommer det att gå bättre..
Hja Norrland och Skellefteå AIK

GulSvartaMalin: Det är väl kul att det går bra för Mora. Det visar ju bara att det finns möjligheter för lagen underifrån att kliva upp i Elitserien och hävda sig.

Varför känna en bitterhet på Mora när det var ni själva som sumpade möjligheterna att gå upp i våras. Ni hade ju avgörandet i helt egna händer och 2 matcher på er att avgöra men fixade inte detta.

Alltså hade ni ingenting i Elitserien att göra. Klarar man varken av att slå ett avsågat Hammarby på hemmais eller ett avhängt Leksand i sista omgången så är det ju ett solklart bevis på det faktumet att ni inget har i Elitserien att göra.

Men ni får en ny chans framåt vårkanten i April att ta er upp.

ernie eagle: haha helt rätt det du säger FÖRUTOM att det ligger MYCKET bitterhet bakom orden.

GulSvartaMalin: Ja, jag håller med...känner verkligen deras lycka, hur kul som helst, verkligen super kul..:P

GulSvartaMalin: Det där lät inte speciellt övertygande. Låter lite falskt på ditt sätt att formulera det hela.

Anar jag en viss bitterhet bakom orden?

Mora
Hmm.. kul att det går så bra för Mora. Jätte kul, verkligen.

Sv: Leksand!!!!!
Albert Hall: Jag håller helt med dig, skellefteå hör hemma i elitserien! Härliga derbyn mellan lule och skellefteå Väntas!

Härligt med vinst igår...;) Nu väntar bara elitserien...

Albert Hall:
Jag har också småhållit på dem genom åren, men det tog ett tvärt slut efter påsk-incidenten 2004 då en enorm bitterhet plötsligt vällde ner från norr. Den dagen bitterheten slutar att tränga fram genom porerna i den stad min mor har sin släkt i ska jag se om det är möjligt att återta småhållandet. Men jag är skeptisk.

« · 471071 · »