Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 552253 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Valeri Krykov
ernie eagle: han dominera lätt i Borlänge i div 1 ;) sen gjorde han en hyfsad säsong i leksand...men dom 2 sissta där blev katastrof.......men mycket bättre än andré mattsson.....Bersan har vart i NHL i alla fall

mattias - 74: Det är ju en sak att spela fränt och frejdigt, tufft, småfult och ligga på gränsen till det tillåtna men inte över den samma i mitt tycke.

Spelförstörande har väl adrig varit något vägvinnande koncept eller lyckat schackdrag i jakten på poängen och framgången. Man vinner ju som bekant inga matcher ifrån utvisningsbåsen. Man skall vara smart, hålla sig kall, och låta det vara motståndarna som uppträder besynnerligt. Och skall man likt förbannat uppsöka "snickerboa" så skall man se till att ha släptåg med sig dit ut.

Skällde Per Hallin förra hösten när han lekte macho och vevade på allt som rörde sig på tv ben. Pelle blev flyendes förbannad över min synnerligen beska kritik. Men det bästa med kråksången var att karln skärpte till sig markant och spelade efter mina minst sagt väl valda ord en bländande hockey. Det var om inte världsklass så åtminstone hög europeisk klass över hans snickrande ute på isen.

Så skall det vara, 2+2 på masen, 2min på norrlänningen :-)

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

ernie eagle:

exakt min mening, Leksands klackledare helgonförklarade honom . han var i mina ögon inget annat än ett stort spelförstörande moment på isen :P

Db_04: Men vad fan har du druckit T-sprit eller? Stefan Bergqvist bra! Vart då någonstans om jag får fråga???!!!???

mattias - 74: hmm hur kan du jämföra en så bra spelare som bersa me en sån dålig som andré

Åkerman:

Haha nej jag hånar inte eran gb :D

Jag tycker bara att Andre var den klart fulaste backen i allsvenskan förra säsongen , minns bandysvingen i Rosens knä veck i leksand. Inte ens 2 min.

Dessutom väldigt ful annars också påminner lite om Stefan Bergkvist i spelstilen.

mattias - 74: Oss emellan? Hånar du det låga intresset på gästboken....?

Skämt och sido. Visst håller jag med dig.
Kunde inte drömma om att Djurgården skulle plocka honom. Ett tag var jag orolig att inget lag skulle ta honom så vi skulle bli sittande med hans kontrakt över nästa säsong, så visst var det en bra lösning.
Räknar med att Mattsson kommer att vara ungefär lika framträdande i DIF som i Skellefteå. Med den spelstil han har så är det inte så viktigt i vilken serie han spelar, då han är ganska strikt defensiv och ska böka framför mål. Bara han kan hålla sig från sina tjurrusningar där han söker open-ice tacklingar och oftast missar, så kan han kanske platsa några matcher.

En sak som talar för Andre i DIF är att han är bättre tränad nu än när han kom till Skellefteå. Han hade enorma problem med den höjda träningsdosen när han kom från Gnaget, och har man dessutom en tung kropp så blir det tufft.

Swordster:

Krykov, hadelöv, det tar sig sa mordbrännaren!

Men åkerman? Oss emellan, nog var väl Andre Matssons klubbyte det bästa som kunde hända er. Karln gjorde ju allt annat än spelade ishockey när jag såg honom :D

Djurgården passar honom precis ;)

Sv: Nyberg drar vidare
Db_04: Det är väldigt bra för alla parter.
Nypan kommer att göra succé i Sundsvall, samtidigt som han inte hade mer att hämta i Skellefteå.
Eftersom Nyberg är en offensiv spelare så ska han spela i producerande kedjor. I Skellefteå höll han inte riktigt för dessa kedjor i fjol och fick gnugga bort stjärnorna i andra lag tillsammans med Krekula och Hinz i vår checkingline.
Tidigare 2 år gjorde han 20 mål/säsong och det är egenskaper han kommer att visa i Sundsvall.

Nyberg drar vidare
Efter att ha förlorat flertalet tunga pjäser kan nu Sundsvall presentera ett etablerat namn på nyförvärvssidan. Snart 26-årige centern Andreas Nyberg, den gångna säsongen i Skellefteå, har kritat på för Sundsvall.

Åkerman: Kryckan håller för spel i Elitsserien...

Valeri Krykov
Veteranen som senast centrat i Timrå eventuellt på ingång.
Känns som ett bra förvärv som borde hålla ett år i allsvenskan trots hans ålder.

Sv: Andreas Hadelöv klar
Magnus: Man får väl, för Hadelövs egen och Skellefteå AIKs skull, hoppas att han fortsätter sitt samarbete med förbundets målvaktstränare...

Åkerman: Hadelöv har varit ganska jämn i Mif. Huruvida han bommar igen eller ej beror helt på hur bra backarna är då han har usel kontroll på sina returer.

Anders i Budum: Dalande kurva tror jag inte mycket på.
Killen har inte fyllt 30 och målvakter blir oftast bättre med åldern.
Problemet är nog snarare MIFs dalande kurva och att han kört fast där.
Har ju hänt mer än en gång att en spelare fått nytändning med ny klubb.
I Skellefteå kan väl Anders Söderberg nämnas som exempel. Även han född 75, har lite landslagsmeriter och sades ha en dalande kurva.
Ifjol var han nog topp 3 i hela allsvenskan.
Jag är inte orolig.

Åkerman: En bra målvakt som har en dalande kurva..

Sv: Åkerman
Åkerman: Kan jag tänka mig. Såg honom spela mot Rögle i Ängelholm för nån säsong sedan, och blev mäkta imponerad

nek97raj: Det tackar vi för.
Han är fortfarande lagets viktigaste spelare.

Ursäkta, ser här ovan att han är klar för ytterligare en säsong i AIK. Grattis!

Åkerman
Har ngn elitserieklubb nappat till sig backklippan Åkerman?

Sägs att Klint är klar för bajen

Magnus:
Fast jag har iofs aldrig sett Hadelöv checka upp någon i sargen..
Det var rätt häftigt av Sean att göra mot oskarshamn i sista matchen :)

Sv: Daniel Welser
Åkerman:

Ser bra ut ung och lovande. Skall bli intressant att följa !

Daniel Welser
Österrikiske VM-spelaren Daniel Welser klar för Skellefteå AIK.

Född 1983. 1,80 - 81kg
34p på 35 matcher i Klagenfurt förra säsongen. Spelat tre VM-turneringar med Österrike och beskrivs som en Magnus Wernblom för 10 år sedan.

Såg att SAIK värvat Patrik Rönnqvist från Brynäs till nästa säsong. Grattis! Rönnkan är en av mina favoriter bland de tidigare Brynäsjuniorerna. Tung, tuff och smäller på så fort han får en chans. Dessutom hyfsat snabb på rören. Hoppas ni får glädje av honom och att han får en chans att utvecklas av matchandet.

87bth01:

Ingen gauthier i Leksand han är för ojämn, vi behöver en klassmålis som henke om Leksand skall vara med i slutspel

Antos: Nja, Hadelöv har fått vara ohotad förste keeper sedan Andrew Verner försvann och ända fram till ledningen fick nog i höstas. Det har inte spelat någon större roll att han varit under all kritik många gånger eller att backuperna spelat bättre (framför allt Ola Nilsson).

I höstas, efter att han mer eller mindre själv sett till att Mif tappat 9 poäng, fick så ledningen nog och skickade honom till Växjö.

Men Hadelöv är en riktigt bra målvakt när han vill, klart bättre än Gauthier.

Vart tar Gauthier vägen? Kanske vore nåt för oss i Leksand, han var bra de matcher jag såg honom under hans period i LIF.

mattias - 74: Håller helt klart med.
Det här är den bästa målvakten sedan Dick Andersson.

Antos:

Hadelöv kommer bli bra för er eftersom han är bättre än vad Dunham och Gauthier är tillsammans, :P

Iaf enligt mig

Magnus:

kort och enkelt svar...: Bah!

Antos: Skulle snarare säga att Hadelöv fått på tok för stort förtroende i Malmö under åren.

Åkerman:

Japp, nu får man hoppas att han trivs bra i Skellefteå, (vilket de flesta hockeyspelarna verkar göra) och får det förtroendet som han nog inte fått i Malmö och jag verkligen tror att han behöver, så tror jag nog att han kan prestera riktigt bra, och utan lockout så tror jag att det kan vara så att man får kvalseriens bästa målvakt nästa vår.. *ta i trä*

Andreas Hadelöv klar
1-års kontrakt på den nye målvakten.

Sv: dött...
87bth01: Jag tycker det. Även för 100 papp.
Har fan aldrig sett en spelare med mer potential.
Snabb, stark, bra sinne, bra skott och allt det där.
Nackdelen med Jimmie är att AIK har haft svårt att hitta de rätta spelarna att spela med honom. Det kanske har att göra med att Jimmie faktiskt är alldeles för bra, men jag misstänker att han inte är den lättaste att spela med heller.
Fördelen är ju att han är omöjlig att spela mot.
Jag tror absolut att Jimmie inom nåt års tid är en stjärna i elitserien.

Jaha.. Vad ska man säga då? Ni kanske kan berätta lite om Jimme Ericsson? Var det en bra värvning av Leksand med tanke på hur mycket han får betalt?

Det är lugnet före stormen.

dött...
kan någon skriva något kul här???
börjar kännas lite som sålnas sektion på hockeysnack

Sv: Djurgården + skvallerbladet (se länk)
Antos: Förbundet skulle aldrig degradera Djurgården, oavsett hur dålig deras eknomi är.

Djurgården + skvallerbladet (se länk)
Om det nu vore så kul att djurgården skulle hamna i div. 1 så skulle väl Malmö hoppa in och ta deras plats? Det skulle kännas snopet!
Kanske skulle vunnit mot oskarshamn hemma ändå...

Sv: Spelarna drar nu?
Db_04: Backlunds regering inte lika sugen som Backlund att flytta hem, vilket är synd. Backlund satsar jag mer än gärna på.

Angående Paulsson räknar jag tyvärr med att han flyttar hem till Väsby. Lite synd, men så lite som han producerat mot övre-halvan lag så är det egentligen inte mycket till en förlust. Vill inte ha spelare som gör fler poäng mot Almtuna än de gör i hela kvalserien.

Angående Klint så känner jag att det inte är något att satsa på. Han fick ju spela på hösten innan Sean och Mike kom, men var egentligen väldigt dålig hela tiden. Klint har heller inte egentligen imponerat på mig säsongerna innan i Hammarby heller. Som andremålvakt är han väl ok, men det vill han väl knappast själv?

Åkerman: Paulsson eller hans regering vill då till stockholm rykten placerar han i Vilda Väsby....

Tycker ni borde satsa på Klint eller ta hem Backlund

maki: Sunkmaster kan nog hålla i eliten. Egentligen bra på det mesta och misstagen han gör handlar mer om orutin.
Jag tror ändå att han kan få ett tufft förstaår då han ännu väger lite lätt, men jag är övertygad om att han på sikt kommer att vara en riktigt bra elitserieback.

Åkerman: Hur har Sundqvist utvecklats i hans två år i klubben?? Håller han för elitseriemåtten? Minns honom som tuff defensiv back, men det verkar som han utvecklat sina offensiva kvaliteter också. Eller??

Db_04: Ja, det blir nog farligt mycket spelaromsättning.

Hirvonen, Mikaelsson och Sunkan redan borta.
Alla nordamerikaner försvinner - Sean, Dunham, Drake och Chad
Jimmie och Pasi blir svåra att behålla.

Sedan har vi de som AIK inte vill behålla vilka innefattar Nyberg, Martin Johansson, André Mattsson (trots kontrakt)?.

Kvar blir dock de kontraktsbundna Åkerman, Berka, Wernblom, Harkins, Rama, Krekula och Falk.

Prioriterade att behålla är Lindgren, Petriläinen, Jimmie, Pontus, Paulsson och Söderberg. Kanske även Fredrik Sundin.
Klint verkar kunna tänka sig att stanna, vilket jag tycker är märkligt eftersom han aldrig blir förstekeeper i AIK.

Där har du läget i laget.

Db_04: Ja...harkins och en massa ungdommar;)

Db_04:

Dessutom skall taavola träna Ssk så det blir väl nån annan som får äran att se till att Saik missar es kommande säsong ;) IGEN =)

Spelarna drar nu?
Tomi Hirvonen klar för Ilves!!!
Chad Hinz lär knappast komma tillbaks...
Jörgen Sundqvist sägs vara på väg till många elitserieklubbar!!
Jimmie Eriksson sägs också vara på väg till elitserien!!
Har Calle Klint tröttnat? han värvades som 1a och blev 3a
Ska Johan `Åkerman ta sissta chansen och få spela i ES igen?
Andreas Paulsson sägs vara på väg till stockholm!
Sean Gauthier är väll inte speciellt glad på klubben ,han hade också kunnat släppa in massa mål om det hade behövts.
kanske Pontus Petterström får chansen i Elitserien ?
Hur blir det med Werner och Söderberg? André Mattsson hem till Solna AIK ?

Blir nån kvar? eller får Harkins lira själv?

tyckte den nya tröjjan var fyndig....Nästa år då jävlar.....eller nästa

Sv: Lita på SAIK
mattias - 74: Måste vara alla dumma inlägg från borlänge ! Hahaha...

Sv: Lita på SAIK
mattias - 74: Nej, i år så hade Brynäs och Leksand helt klart bättre lag.
Ifjol var det mental genomklappning.
Tidigare år var det inte så nära.

« · 552253 · »