{7804}: Nu vet inte om ni landar de nyförvärv det snackas om, men spontant känns som att det billigare och utvecklingsbart istället dyrt + på dekis inför nästa säsong.
tror gör man på jesus. Man VET att dynastiernas är bäst på allt vi tar oss till. "Egentligen" är vi bäst asså, ibland maskerar vi kapaciteten litegrann.
Aaltonen höjde sig rejält efter en usel start, och det syntes att han led av dåligt självförtroende fast han hade kapaciteten och liret i sig. Skulle inte bli förvånad om han nu går in och öser in poäng i finska ligan.
Tarasov: Inget ont om Forsell eller SKAIK, men hur är din känsla av att en före detta spelare träder in på en sådan betydande post?? Det har tyvärr visat sig historiskt sett i flera andra lag inte minst "våra" att det inte har vart en så bra lösning även om jag inte vill kapa den genomsympatiske Forsell på nått sett!! Kan det bero på att GM blir lite för nära omklädningsrummet som han nyligen satt i? Får bara önska honom lycka till och som person är han allt annat än lik sina föregångare och just därför kanske han kommer att lyckas! Vi får vänta och se.
En mycket stabil bortamatch med mycket kamp. BP är så fint, så fint, och vi håller HV på stången trots hjälpen från Börje.
Sen råttar Qatar in en suddenseger mot Brynäs. Kovacs spelar, i väntan på sin dom. Det blev en poäng från Kovacs ikväll, utan honom hade det blitt noll, igen.
Därmed smiter vi förbi Qatar i värdegrundstabellen. Qatar riskerar att halka ner till plats 11a i värdegrundstabellen och därmed missa värdegrundsslutspelet.
Dynastitåget åker fram som en ångvält och HV får smaka sarg milt snack. Två stycken tuffa matchstraff där den första är ett stort domarmisstag, men dynastiernas är bra vassa och tar tre blytunga poäng i guldjakten.
Enligt experter och transfergurus så har vi gjort klart med Jacob Andersson från löven, Hugg från Kanada, samt den gamle dynastiprodukten Becker som imponerat stort i Piteå.
Tre stycken unga talangfulla killar som nu känner sig redo att bli dynastiare fullt ut med allt det innebär, sovjetiska träningar, lattjo lajban klapp spel och artisteri från den högre skolan kväll efter kväll efter kväll.
En liten slutsats kan man dra redan nu. Dynastiernas kommer att vara allmänt dynastiiga en lång tid framöver, kanske för alltid?
Jag vet en sak. Börje Bananslukares sjuka fantasier har inga limiter!
I brist på annat, som oftast när man letar efter fel när det gäller dynastiernas, attackerar han Anton Lindholm. Anton Lindholm har som bekant lyckats med någonting som noll, zipp, nada Qatahjon har lyckats med som noll stycken utespelare från Qatar har lyckats med på ett tusen år. Anton har lyckats med att spela 62 matcher i världens bästa liga utan att få sparken.
Det närmaste Qatar har lyckats med i dessa sammanhang på tusen år, det är Linus Osmarts prestationer. Linus Osmart, från Överkalix och ej Qatar han lyckades med att snålkspela matcher men få en massa minus i plusminus och sen få sparken. Det har Anton inte lyckats med ännu, Anton från dynastiernas kommun och ej inköpt.
Summa summarum: dynastiernas är bättre på allt!
En liten brasklapp: att jämföra sig med Qatar när det gäller hockey är likt att tävla mot en utvecklingssstörd inom IQ. Observera att jag inte lyfter fram dynastiernas nu utan bara skriver sanningen om det utvecklingsstörda Qatarhjonet.,
Nu till en ovanlig sak. Måste hålla med Börje Bananslukare om en grej. Robert Pettersson har försvunnit för hockeyetern, han skriver inte längre på HS. Det är underligt, minst sagt. En kunnigare och mer intressant skribent finns inte, dessutom vågar killen ha åsikter och ta ut svängarna. Visst verkar han vara lite speciell som person enligt vad man hört och vid ett fåtal tillfällen missade han målet grovt, men de flesta var bulls eye. Sådana personer måste man vara rädd om, men i det här landet är det mest "laget som just nu leder serien är bäst och leder utvecklingen", floskler hit och dit, få personer vågar sticka ut. Personligen gillar jag Wikegård även om jag själv har en annan syn på hockeyn då jag är mer inne på det sovjetiska, gillar också Sanny som verkar ha integritet och även kunskap. Men RP är en nivå högre än alla andra när det gäller ren kunskap, nörderi och modet att gå emot strömmen. Många experter är ren katastrof.
Vilket klockrent inlägg av Duncan. Blir oerhört imponerad. Kunnigt, kort och koncist, direkt svar på tal ut att brodera ut i en massa ordbajs.
Man känner sig nästan manad att byta från Qatar till råttan? Men eftersom så många nu vet att Qatar är Qatar så kanske det bästa är att bara fortsätta med Qatar.
{7804}: Fniss...så eran från Luleå Hockey inköpta Norska H Slätbak, hon som står bakom merparten av alla mål erat damlag gör, är alltså en egen Skellefteåprodukt?
Dynastiernas damlag plockade ner Qatars hobbydamlag. Hobbydamlaget är ju Qatars damlag fast med egna spelare.
Jag skrev ju tidigare om att vi borde ha "kommunkampen" istället för CHL. Spelarna får representera sin bygd. Men varför inte expandera från att bara köra herrar. Kan också köra damer. Mixed. Juniorer. Pojkar. Flickor. Pensionärer.
Om dynastiernas mötte Qatar skulle det sluta på samma sätt i alla kategorier. Det har med gentik att göra.
Men när det är inköpta som representerar, då vinner ju ibland Qatar någon enstaka match mot dynastiernass. I grundserien.
Jag tycker Sanny är inne på någonting här. Det är förkastligt att föreningar själva överklagar disciplinära beslut som drabbar dem. Det fanns ju en argsint farbror som hade det här lite som sin specialitet, och nu ser då andra föreningar: ja den argsinte farbrorn gjorde det ju, så varför ska inte vi då göra detsamma? En tråkig utveckling att föreningar nu ser sig stå över gällande regler och inte kunna ta sina straff?
En sådan förening utan värdegrund och moraliskt kompass lockar nog till sig lite speciella typer? Typ sådana som blir dömda i domstol flera gånger, dödsfall, och sen vägrar ta sitt straff och fortsätter i samma banor; brottets banor.
SHL behöver skärpa till regelverket och det svenska rättsväsendet måste se till att återfallsförbrytare inte befinner sig på våra gator utan i buren.
Enligt Mr Madhawk som sällan brukar ha fel, så är allsvenskans bäste back Jacob Andersson klar! Dynastibacken Jacob! Välkommen hem Jacob! Kul som fan, spelskicklig som få med ett fint skott, kommer att passa in i dynastiernas likt en pygmé passar in i Qatarland.
Snacka om match made in heaven, Qatar och Kovacs. Ingen avliden denna gång, ingen flykt från rättvisan dock. Han hade inte bråttom hem till hunden heller vekar det som.
Tråkigt att vi inte vinner matchen när vi är det klart bättre laget spelmässigt. Men sådan är hockeyn, men en het keeper och ett gäng flipperspel kan David slå Goliat.
Qatar fuskar sedan hem en seger mot Djurgården. Rallymannen får fortsätta och spela i väntan på sin dom. Vi låtsas som det regnar för vi har en trasig värdegrund!
{7804}: Det där laget i din tabell som heter Qatar finns dom i Sverige? Vad jag vet så ligger det landet i Asien. Har jag fel? Sedan hur kan ett lag från Asien spela i vår hockey-liga? De som bor i det landet vet väl inte vad is är o ändå mindre vad hockey är. Tror att du avsiktligt valt att kalla Luleå hockey för Qatar. Har jag rätt eller fel? Kan det vara för att du tycker dom är ett köpelag? Men i så fall är väl Skellefteå ett ändå värre köpelag. Har jag rätt eller fel?
{7804}: Tänkte på Kovacs. Är det inte lätt det blir tryckt stämning när det ska snackas i laget. -Kom igen nu kör vi! -Vi måste visa oss ingen får gömma sig! -Nu ger vi järnet! Har du fler Yoda?
Ja ingen rapport om Kovacs tänker ni väl alla? Nu kommer den, något försenad.
Kovacs spelade för Qatar. Men verkade tyngd av något, vad det nu kan vara? Det blev nollor i alla kolumner denna gång, i en match där Qatar tog noll poäng.
Ja då får man uppdatera statistiken och "värdegrundpoängen".
Men vad är statistik utan en tabell? Ja får väl lägga till en värdegrundstabell då också.
Det man kan utläsa, det är att vi bara är en poäng bakom i värdegrundstabellen nu. Snart är vi nog förbi, i både värdegrundstabellen och den riktiga tabellen. Värdegrundstabellen är tabellen för normalt funtade föreningar med en värdegrund för er som undrar. Kovacs lilla rallylekar ser ut att ha stor inverkan på den jämna tabellen.
Känslan jag har är att Örebro kommer att åka ut. De har en riktigt vass förstafemma, men de har ett svagt försvar och dåliga keepers. Ett lag som har lite dåligt tåga och svag lagmoral, dålig bredd. Några namnkunniga, men kvalspel är en mental utmaning. Mora och Timrå är bredare och tuffare, bättre laganda.
Ja... vårdslöshet i trafik som leder till ett dödsfall och en personskada på en helt oskyldig medtrafikant... sen vägra ta sitt straff och vara ute och busköra igen, vägra att stanna och sen försöka fly från polisen till fots...
Ja... det är inte värre än att ha ett trasigt baklyse!
Nog sitter allt Yoda här i sin egen lilla värld som inte inser sådant! Hihihihihi!
Tror du att det är brottsligt att raca i 250 kmh med polaren som kör en annan bil, tyvärr får de ett möte eftersom de kör på en vanlig väg, och polaren tappar kontrollen på bilen och avlider? Bilisten i andra bilen blev väl också skadad? Jag tror det är vårdslöshet i trafik, inget liten trafikförseelse som vissa vill få det till.
Då är det inte sen ett vidare smart beteende att vara ute och busköra sen, när man inte får köra bil, och sen vägra stanna för polisen och sen försöka fly till fots.
Det är ganska allvarliga grejer. Både juridiskt och moraliskt. Om nu tidningsuppgifterna stämmer.