Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen
« · 705763 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: ES
Icing-Ove: Nepp, där har du fel. Han är klar för LHF. Vi bjöd 1 000 liter skoterbränsle, 1 000 kg hundmat och 500 X-Boxspel för en säsong. Trots allt är ju det han kan (han lär ju inte göra karriär som hjärnkirurg direkt) förutom att spela hockey i huvudsak att gulla med vovven och spela diverse TV/dataspel. Fast annars är han ju snäll och oförarglig utanför isen.

Jonte är snart klar för Modo. Han fick 1000 liter skoterbränsle vid påskriften.

TIKbiff: Samma här.

Skarin:
Ja enligt dom rykten jag hörde igår så är dragkampen om Jonte redan över men det blir inte officiellt förrän Anaheim spelat klart.

Åkerman: Jo du. Fredrik Warg fortsätter garanterat i Timrå. Kanske t.o.m. tillsammans med en viss Jonte som kedjekamrat.

Det blir en härlig dragkamp om den där Jonte framöver ;)

Åkerman: Det blir säkert en kvalitetshöjning på j-lagen iom ES-spel

Sv: Fråga
Åkerman: Snygg, klassisk dräkt i vilket fall.

nek97raj: Jo, AIK har hockeygymnasium sen några år tillbaka.
Har däremot varit svårt att locka spelare till det eftersom det inte funnits något elitserielag här. Vi tappade ju exempelvis Jocke Lindström till Modos hockeygymnasium för några år sedan.
Förhoppningsvis kan man locka spelare utifrån som höjer klassen på J-lagen nu. Det behövs starka lag för att juniorerna ska utvecklas.

nek97raj: Jag är faktiskt inte tillräckligt påläst för att veta varför man har lönnlöv. Får återkomma i frågan.
De klassiska tigerränderna tror jag däremot är inspirerat av Nottingham Panthers i engelska ligan efter någon turnering på 50-talet.

Åkerman: har inte AIK hockeygymnasium?

Åkerman: Klubblojaliteten var större förr, backstjärnan Göran Lindblom förblev t.ex. AIK troget hela sin karriär, trots lockrop från bl.a. Frölunda.

nek97raj: Ja, precis. Även om vi mestadels hade egna spelare så hade vi framförallt Luleå och Kiruna att falla tillbaka på.
Hur som helst är jag alldeles för ung för den debatten.

Kan däremot konstatera att ungdomssidan idag är alldeles för dåligt skött och jag hoppas på bättre i framtiden.
Blir väl typ 5 spelare från Skellefteå i elitserien skulle jag tro. Ramstedt, Lindgren, Larsson, Jonte (?) och nån till kanske.
Lite tråkigt, men vi får skärpa oss i framtiden. Det är ju i alla fall en fördel att ha ett elitserielag på orten, så juniorerna får testa på hetluften.

Åkerman: Tack! Lönnlöv är väl iofs inte särskilt utmärkande för Skellefteå? Snarare för Toronto då. Asplöv hade varit lämpligare, tycker jag.

Åkerman: Krobbe ja, vilken lirare!
Konkurrensen om spelare från Luleå har ju också försvårat för AIK, Norrskenen var ju förr hela Övre Norrlands lag.

nek97raj: Ja, det är väl ett lönnlöv. Modifierat för två säsonger sedan.

nek97raj: Jo, visst var det bättre förr. Det är svårare att vara en mindre stad och klara sig nu.
Måste även slå dig på fingrarna om Hardy Åström. Han är från Luleå har jag för mig. Däremot kan vi lägga till Krobbe Lundberg.

Albert Hall: Där fick jag så jag teg! Innan Luleå gick upp hade ju AIK ett enormt upptagningsområde!

Fråga
Jag har alltid undrat: vad föreställer det gula "lövliknande" i AIKs klubbemblem?

nek97raj:

Roland Stoltz värvades från IFK Luleå, ena delen i sammanslagningen som så småningom blev Luleå Hockey. Hans moderklubb är annars Överkalix IF.

Åkerman: Det var bättre förr, då var AIK närmast självförsörjande: Hardy Nilsson & Åström, X:et Erixon, Johnny Forsman, Peter Helander, Göran Lindblom, Roland Stolz, Mikael Granstedt, för att bara nämna några.

nek97raj: Ja, blir väl norra Västerbotten då. I södra Västerbotten finns det inte så mycket AIK-hjärta.

Men tyvärr finns det inte så många i förskingringen.

Jonte Hedström i Anaheim hoppas man på.
Johan Backlund i Leksand hoppades jag på, men han verkar inte så sugen.
Jocke Lindström i Columbus vill nog fortsätta försöka slå sig in i NHL.
Fredrik Warg fortsätter väl i Timrå.

Sen finns det väl rätt många till, men det är väl tveksamt om dessa tillför så mycket.

nek97raj: Kanske det.

Annars har det ju fungerat bra med västernorrlänningar också! ;-)

Gidde: Förvisso, men SAIK lär väl kunna spetsa till laget med Västerbottningar i förskingringen?

nek97raj: Hmmm, får inte alla andra ES-lag också 18 miljoner då?

Klinth: Ah, early days yet! Med 18 fräscha miljoner får SAIK ett slagkraftigt lag.

Nu när det har sjunkt in så har jag bara en sak att säga: Grattis Magnus Wernblom. Den mannen är cool och en klar ES-profil. Men i övrigt? Jag vet int...

elin: Bara att gratulera

Harkins stannar
Peo och publikfavoriten Brett Harkins är överrens om ett nytt artistkontrakt.

2 Centrar klara m a o.

GWG-målskytten Öberg och killen som spelade fram- Harkins.

Sv: Grattis Skellefteå
Metal Guru: Hehe, inga problem! :)

Du är säkert mer välhängd också ;-)

LOL

No problemas, Gidde:
Bara jag får anses ha starkare pappa (inkl övrig attribut) är earnie är läget lungt.

Och jag hängde visst med i svängarna, jag bara läste lite slarvigt.. :-$

Ber så mycket om ursäkt för det... :)

Metal Guru: Aha!

Jag läste bara det översta i det inlägget, och där står det ju

'Grattis till återkomsten!' ;-)

Men du har helt rätt i att sista raden står det väntan på (Y)

ståpäls & Gidde:

Om ni inte hängde med i svängarna, så svarade jag på ernie eagle's:
"Timrå IKockså. Vi väntade i 18år på Elitserien - sådeså!"

och skulle lika gärna kunna sagt:
"Mora IKockså. Vi väntade i 30år på Elitserien - sådeså!"

och på så sätt bevisligen haft en starkare pappa, grövre utrustning i kalsongerna samt vassare sportbil än den gode ernie, i vår gemensamma jakt på att skaffa fruntimmer.

Vad var det ni ville ha sagt egentligen?

ståpäls: I orginalpåståendet stog det inget om ElitSERIEN utan bara ElitVÄNTAN.

Metal Guru: Hmmm, Mora har väl inte gjort comeback?
Hade dom funnits i Elitserien innan dom gick upp för några år sedan?

Metal Guru: Nänä, blanda inte in Mora IK här, de har aldrig åkt ur elitserien.

Zettergren: Örebro IK finns ej längre och räknas ej. Likaså Västerås IK.

ernie eagle:

Juniorer.
Mora väntade in den gyllene medelåldern, och äntrade finrummet efter 30 års exil.

Zettergren: Timrå IKockså. Vi väntade i 18år på Elitserien - sådeså!

Fysisk hockey: VI ÄR TILLBAKA :D

Grattis Aik:are. Unnar er verkligen en plats i finrummet. Det är ni värda efter så många "snubbla på mållinjenförsök".

LYCKA TILL

Grattis till återkomsten!
16 års ökenvandring är över,det är bara Hammarby 21 år,Väsby 19 år och Örebro ca 25 år som slår er i elitväntan.

Grattis!,

tjobba: Du fick rätt. Så småningom.

Anders i Budum: Är de läge med ett grattis, synes i FM arena.

Åkerman: Se till och promota HS nu på Northpower så att det blir lite debatt.

Då har ni nu åxå hamnat på rätt sida i HS! grattis!

Varför debattera Frölunda och Färjestad?
Innerst inne är alla Skellefteå AIKare ändå.

mattias - 74:
Då är transferfönstret stängt.

Stigsson:

Inte skriftligt i så fall då! Men möter ni FBK i en final nån gång så skriver jag på under finalserien. Inga Problem :)

« · 705763 · »