Knegare: Tror oxå han får problem ta en plats .. men Ryan Shannon som gick motsatt riktning i traden spelade ju 53 matcher för ankorna och en sån spelare skulle han nog kunna ersätta .. sen beror det mycket på hur han presterar på deras träningsmatcher och träningar
Barbapappa: Snygg jämförelse mellan Lennartsson å Lintner...varför Lintner gav en magsyra berodde ju på 9 av 10 gånger på hans mer eller mindre huvudlösa offensiva räder å då offta utan deffensiv back up...en riktig säkerhets risk var/är han...förmodligen var det just det som den gode Ambroo menade...
WarhawK: Dessutom så lär han knappast ta en plats i Ankornas lag utan får förmodligen inrikta sej på spel i AHL...15 mål på 55 matcher i Elitserien är ju inte speciellt imponerande om man är värvad som målspruta...
Portello: King gick från Saik till tyska ligan men skrev på för Canucks 5 dar efter det och canucks bytte bort King och ett draftval till Ankorna mot Ryan Shannon om man ska vara riktig petig
till och med lintner är bättre än Lennartsson. men okej då vrider vi det så här, skellefteå har så bra forwardstrupp så dom behöver inte jason king så han fick nöja sig med atlanta trashers. ojdå, nu får skellefteå se upp så inte nhl lagen tar resten av deras forwards också:D
Ambroo: Well enligt Peo så är back besättningen spikad men en center å ev. en 3:e målis kan komma in senare...å jag är av precis samma åsikt...Lintner...ja jäklar vad mycket magsyra man fått av denne spelare under säsongen...åsså fick han ju hemlängtan på slutet ifjol + skadebekymmer på slutet oxå å då tycker jag han slutade prestera ordentligt
Knegare: Ja och att ni slipper Lintner ser jag bara som en fördel. Ok att han vann många matcher åt er ifjol, men han förlorad också en hel del på samma sätt. Jag tror t ex att en sån som Novak är bra mycket nyttigare. Annars då? Är truppen spikad? Personligen så tycker jag att det fattas såväl en back som en forward...
Knegare: Visserligen, men jag skrev även det där inlägget med lite ironi. Glöm inte att andra säsongen är tuff, jävligt tuff. Tappet av Werner lär också märkas, även om Renberg klivit in...
Visst, jag håller med.Spelarmässigt har vi långt ifrån samma klasspelare iår.Men förhoppningsvis så visar årets upplaga lite mer inställning.Den var inte den bästa förra säsongen.
allsvenskan;) nädå inte helt säkert men nog ser det ut som att ni kommer få det riktigt hett om öronen i alla fall. ni har inte lyckats ersätta varken renberg eller surovy, därav min tro att det blir tufft. men hur är det med bartecho är han artistspelare eller?
Knegare: Välkommen till klubben.Men när det gäller oss (Luleå) så ska vi enligt experterna ALLTID missa slutspel.Dom har hittills alltid haft fel.Återstår och se hur det blir i år.
Ambroo: Jo tjena!! Det snacket kommer vi förmodligen inte slippa på nåra säsonger framöver...oavsett hur bra det går för dessa spelare...Luleiterna å fansen för Umeås rinkbandygäng(löven) kommer nog inte släppa det snacket....nånsin förmodligen.
Knegare: Följdes idag upp med seger mot Torpedo med 5-3. Underbart att Renberg, Goren och Koskenkorva gjorde mål. Om de tre spelarna lyckas i år kommer det här bli en rolig säsong.
Paddan: DEt kan vara någon som "hackat" el "tagit sig in bakvägen" på en fax och skickat iväg nåt, men det mesta talar för att han faktiskt är klar. Men hur som så gjorde PEO ett undantag från sin media hållning, som han förvisso redan gjort några undantag ifrån. Mannen är en pajas och allt talar för att han kommer fortsätta vara det.
Ska bli kul att se Novak och vad han duger till, men mest ska det bli intressant att se om Tobbe V kan utvecklas under en tränare som förhoppningsvis ger han lite förtroende.
Paddan: Well...jo nu verkar det banne mej vara klart...fast det ju det där med lagen om alltings jävlighet...å den lagen har ju en viss koppling till Skellefte AIK...fast liite bättre är det ju lik förb.
MorganaLefaey: Det är alltid lika spännande att följa händelseutvecklingen för samma spelare i två olika gästböcker. Det kanske kunde räcka med att föra den i den gästbok det faktiskt berör. Som den här, t.ex.
MorganaLefaey: Hold your horses...som man brukar säga...det är faktiskt lite tagit ur luften av Expressen...dom skriver ju att det står på lagets hemsida...vart då?
Dragan 2k: Det jag tyckte var roligaste i den artikeln var " Claes Elefalk säger: - Får han väldigt bra betalt för en spelare är det klart att det kan hända, men det skulle förvåna mig väldigt mycket om Vancouver tradade bort Mattias Öhlund."
Man skulle ju kunna tolka det som att agenten inte tror något lag är villig att erbjuda nucs bra betalt för MÖ.
Wayne Gresky: Kan uppfattas som en dissning - nej jag väljer ett annat ord - nedklankning (jag har ju fullt med street cred redan) men det är nog en stilla förundran kring vår silly season som kanske uppfattas som aningen massiv.
All right!! Klarade ytterligare ett inlägg utan smiley.
Vi ska in med en sista riktigt vass offensiv back! Harmer gjorde bra ifrån sig under de matcher han spelade, men någon 1:a-back i ett ES-lag är han inte! Långsam på grillorna, usel bakåt men ett välriktat skott och bra speluppfattning...
Som svar på din fråga - Nej, inte med tanke på vad vi ska in med!
Lee Goren är den sista pusselbiten på forwardssidan, säger Mikael Engström från sportsidan. Han är den powerforward som vi varit ute efter. Han är bra nere vid sargen och framför mål, och han är dessutom en bra skridskoåkare. Lee har dessutom bra referenser från dem han tidigare spelat med.