Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

ang. Jonte hedström

« · 734326 · » Till forumet


Sv: ang. Jonte hedström
bla bla bla bla....vem fan bryr som egentligen om vilken stad som är bäst osv? och vad spelar det för roll? Bor du i Luleå får du vara rädd för polarbjörnar på ICA, bor du i Skellefteå så får du vara rädd för något inavlat miffo, bor du i sundsvall så får du vara rädd att blir förknippad med en Timråbo, bor du i Umeå är du bara allmänt dum.

Så med detta vill jag säga...prata hockey här..annars får ni väl starta en egen tråd som heter "stadskampen" eller nått.

Sv: ang. Jonte hedström
Metal Guru: Du är min idol. Hur får man autografen?

Sv: ang. Jonte hedström
mikenomad:
Visse du att Timråiter förnekar dig, du finns helt enkelt inte.

Då jag tjäbblat befolkningsunderlag med Timråiter har de i princip gått ed på att ingen av kvinna född passerar kommungränsen för att kika på hockey i isladan E.on
Alla i publiken är boende i Timrå kommun, och därför bör övriga Sverige vara imponerade över att mer är 50% av kommunens innevånare går på hockey. Eller nå't sån't.

Men visst är det fel tråd, fel bok för att säga så här - så därför ber jag om ursäkt, och går och lägger mig fast jag inte är trött.

Sv: ang. Jonte hedström
Hawerchuk: Mest spännande med diskussionen är vad i h-e den har i den här tråden att göra! Å där rannsakar jag först o främst mig själv enär jag stack ut hakan en aning här tidigare...

Till metallgurun vill jag bara säga att jag bryr mig mkt lite om de siffror du redovisar. Det finns städer och det finns hålor. Sundsvall tillhör det förstnämnda. Fast detta är ju MIN uppfattning, som Sundsvallsbo och tillika ohejdat stolt över det! F.ö. så föredrar jag att säga att invånarantalet i S-vall på en höft är närmare 100.000 (ja, jag vet. DU redovisar tätorten, MINA siffror gäller kommunen. Men det låter så himla mkt bättre *L*).

Slutligen så är jag en Timråit boendes söder om S-vall, i Z:as och Modins hemtrakter, alltså inte i tätorten men väl inom Sundsvalls kommun. Vi är några stycken i regionen, vi som inte bor i Timrå men ändå hejar på det förnämliga hockeylaget.

Sv: ang. Jonte hedström
Hawerchuk:
Eftersom det jämförs hockeymetropoler får jag väl lägga till tätorten Önsköldsvik oxå, då'rå...

Önsköldsvik 28765

Sv: ang. Jonte hedström
Intressant diskussion. Som extremt berest i Sverige kan jag väl tillägga att Sundsvalls stenstad är väldigt fin medans omgivningen är blaha blaha, Luleå är en mysig stad med ett utbud större än andra städer i samma storlek. Gävle, Östersund och Skellefteå har ocharmiga stadskärnor förstörda under mitten av 1900-talet, detsamma gäller Umeå till viss del. Och att Örnsköldsviks läge slår det mesta i vårt avlånga land.

Sen såg jag att någon jämförde Schweiz högstaliga med Allsvensk nivå, tjena.

Sv: ang. Jonte hedström

Kanske skulle använt ordet Timråiter istället för Timråbor.
Och ja, jag vet att Östersund inte ligger efter norrlanskusten - se den noteringen som en referens...


Sv: ang. Jonte hedström

mikenomad:
"Sundsvall slår ALLA norrlandsstäder med hästlängder i ALLA avseenden. Norrlands självklara huvudstad, övriga är endast komplexfyllda, avundsjuka hålor!"

Intressant!
Annars när man talar med Timråbor om befolkningsunderlag - exempelvis då ishallen ska fyllas - så är alla i publiken från Timrå kommun, och Sundsvall finns inte alls, eller är åtminstone på 45-50 mils håll.
Och nu plötsligt är Sundsvall 'Norrlands självklara huvudstad'.

Annars så är det tätorter ni pratar om, även om ni inte vet det.
Och så här var invånarantalet i tätorterna längs Norrlandskusten, sist man räknade efter: (2000.12.31, källa SCB).

Umeå  70 955
Gävle  67 856
Sundsvall 48 695
Luleå  45 036
Östersund 43 536
Skellefteå 31 742

Bara så att ni vet.


Sv: ang. Jonte hedström
mikenomad: Nu kan både du o Ambroo räkna med att bli kallade både det ena o andra. Ni har ju haft mage att ge er på lilla söta "Kickan". För min del så har ni gjort helt rätt.
Helt ofattbart. Att överhuvudtaget gnälla på ett annat lags supportrar bara för att de håller på ett speciellt lag.

Sv: ang. Jonte hedström
Kickan: Märkligt att en världsvan hockeystjärne-sambo som du inte har viktigare saker för dig än att dividera hårklyverier som vilken norrlandsstad som har trevligast uteserveringar el. dyl. med oss i pöbeln.

Sundsvall slår ALLA norrlandsstäder med hästlängder i ALLA avseenden. Norrlands självklara huvudstad, övriga är endast komplexfyllda, avundsjuka hålor!

Sv: ang. Jonte hedström
Har inte läst hela tråden men jag tror att Timrå kom överens med Jonte om att han skall spela i Timrå en säsong när han kommer tillbaka eftersom han fick ju strots allt bryta kontraktet med Timrå.

Sv: ang. Jonte hedström
4EVER: Har inte Du själv forever eller iallafall då o då??varit över på vår sida o tussat runt med allehanda mindre eller just (NOT AT ALL)..genomtänkta uttalanden om liknande ting så om Du ser bakåt på egna inlägg kommer Du att upptäcka ett fleratal sådana "vilt kastade stenar i glashus" ...

Sv: ang. Jonte hedström
Kickan: Hur man kan vara så insnöad och ointelligent i sina uttalanden och det trots att man hävdar att man är duktig berest och sitter på en relativt hög pall i rättsväsendet är för mig en enorm gåta...

Sv: ang. Jonte hedström
Hur kul (NOT!)som helst att läsa er debatt om vilken stad som är störst och annat ´matnyttigt´, !

Men allvarligt...

Kan ni ta det på ett annat forum? Förslagsvis era egna!

SAIK

Sv: ang. Jonte hedström
Kickan: Verkar som om ordet kärring har fastnat i nåns huvud. känns också som om engagemanget för det ordet är lite onormalt ungefär som om en tikare skulle skriva "hugg o slå -Luleå 8 ggr per inlägg ..väl ensidigt
o effekten blir aldrig större för att man upprepar!
Tror att Du egentligen menar KÄR-ING! en slags hatförälskelse..

Sv: ang. Jonte hedström
Kickan:
Du skulle inte ha berättat att du hade pojkvän.

Sv: ang. Jonte hedström
BlackBay: Fast erkänn att det är mer fart på Luleå än Sundsvall. Fler krogar och mer liv i stan öht. Storgatan i Luleå slår allt med alla ute(många med serveringstillstånd)serveringar under sommaren. Luleå vinner dessutom völdigt ofta solligan samt har landets vackraste skärgård.

Luleå är paradiset. Någon gång ska jag återvända, om än mitt fasta hemvist är i norra Finland med vissa inhopp runt om i Sverige emellanåt och jag har mina två övernattningslägenheter i södra och norra sverige (ingen i Luleå nu, tyvärr). Min pojkvän har dock lovat att vi någon gång skall bo i Luleå. Antingen så att han överger överger SM-liiga och försöker få kontrakt med LHF (Skulle inte vara så svårt om det vore nu) eller om jag börjar längta hem alltför mycket eller att han väljer att avsluta karriären i Sverige (det sista alternativet känns dock för avlägset. Han är drygt 7 år yngre än jag är så karriären är nog inte riktigt på väg mot slutet ännu, utan snarare i en stabil början av seniorkarriären).

Trots allt är det inte överdjävulskt att åka hem för honom om han skulle bosätta sig i Norrbotten någon gång och hans svenska har förbättrats avsevärt sedan vi träffades, liksom jag har lärt mig en hel del finska trots att jag trodde att det var omöjligt att lära sig efter 7 års ålder. Kanske kan jag locka honom till LHF så småningom, fast jag får nog vänta tills hans kontrakt går ut. Annars är han nog någon LHF skulle välkomna och jag önska dit.

Sv: ang. Jonte hedström
Kickan: Kan hålla med om att Lule är en mycket trevligare stad än Sundvall.... mysigare samt att Lulebor i allmänhet är sköna människor... är nog lite därför jag många ggr undrat lite varför det finns sån hat-mentalitet hos hockeysupportrarna. Är man på en Lulematch så är det likt LHC en massa "hata motståndarlaget"-ramsor som går runt istället för att supporta sitt eget lag, något vi aldrig sysslar med här nere. vi hejjar fram vårat eget lag o thats it.... sånna gånger undrar man vart dom trevliga Luleborna tog vägen? Har fått vibbar av att det verkar råda samma sort klackstämmning hos SAIK-supportar också tyvärr.

Om allt nu handlade om pengar för Jonte så kan man ju fråga sig varför han tackade nej till SAIK där han skulle bli väääldigt bra betald?
Tror Jonte gillar hockey för mycket för att lira för Kloten i nån liga som håller Allsvensk klass, då skulle han snabbt tappa både status i sverige o landslagsplatsen.

Inom får vi se om du har rätt... men det troliga är nog att det är du som får stå med skägget i brevlådan.....

Sv: ang. Jonte hedström
BlackBay: Visst, inom Svverige, men inom det område Jonte är aktuell så är det ändå ingen jättestad. Jag har bott i både Sundsvall och Luyleå, liksom i 7 andra städer i landet (inklusive Stockholm) samt i två städer i andra länder. Bor även nu i ett annat land men har två övernattningslägenheter i Sverige som jag ibland använder pga jobbet.

Luleå är en betydligt trevligare stad än Sundsvall (jag är inte född i Luleå så anklaga mig inte för medfödd partiskhet). Sheleftyou är ungefär lika stort som Luleå om än med betydligt mer småstadskänsla än Sönnschvall.

Det handlar inte om städernas stoelek, Det handlar mycket om pengar. Jonte har inte tjänat så mycket (sett till många andra över pölen) over there och vill naturligtvis få ut så mycket som möjligt innan han är slut. Trots allt är hans begåvning i övrigt sett till vad de flesta som känner till något om hans person begränsad till att spela TV/dataspel och gulla med hunden, så karriärsmöjligheterna efter hockeyn är ju relativt begränsade.

En kille frågade Jonte en gång hur de kommunicerade med en kille i laget. Jonte svarede att han pekade med kuken vart han skulle åka. Jättebegåvat. Hört talas om engelska? Som funkade utmärkt för övriga spelare.

Sv: ang. Jonte hedström
Kickan: Beror på vad man jämnför med. Om vi håller oss inom sveriges gränser är Göteborg relativt stort ändå. I Luleå har jag varit många ggr eftersom jag har släkt där o den stan är ju av lite Sundsvallsstorlek. Sedan kan du ju inte jämnföra med hans spel på andra sidan atlanten, NHL är var hockeyspelares dröm o då kvittar det nog var man bor.

För övrigt kan man nästan ana en dold frustration hos dej över att grabben en gång lämnade er för att aldrig återvända.

Vet att Jonte inte är sån stor stjärna som det utmålas men jag må medge att jag gillar grabbens kampanda o kaxighet på planen samt att han emellanåt kan bjuda på nån shysst dragning.

Sv: ang. Jonte hedström
Åkerman: Kärringarna satsar ju gladeligen en stor del av lönebudgeten på en spelare som inte är en riktig stjärna (Jonte) så trots erat extrema bud verkar kärringarna rätt desperata. Egentligen kunde de få honom. och se honom göra 20p/säsong för en extrem lön. Jonte är egentligen rätt begränsad som spelare och kräver BRA omgivning för att öht producera. Annars "producerar" han mest när han blir provocerad. Han är efterslängarnas mästare och extremt (oövertänksamt) storkäftad.

Sv: ang. Jonte hedström
BlackBay: Göteborg är väl ingen storstad? Stockholm är en liten storstad, och Göteborg är en stor småstad. Iaf för folk som varit utanför Norden och då annat än i någon liten by utomlands.

Sv: ang. Jonte hedström
BlackBay: Det var ju FRÅN DIF. Om det visade sig inte funka så bra i något avseende i en klubb så accepterar man nog gladeligen en klubb som betalar ååtminstone lika mycket och kanske ännu mer.

Ni betalade bäst av de som ville och kunde buda då, så enkelt är det.Det är inte så att han blev totalkärring genom att vid någon match passera eran kommungräns.

Vad Jonte säger skall för övrigt inte tas så mycket på allvar. Han grejar att spela hockey och gulla med vovven. Tänkandet överlåter han till agenten.

Sv: ang. Jonte hedström
Kickan: "högstbjudande vinner så hans kärringtid"?...du vet nog inte allt du?

När han gick från DIF till TIK så klargjorde han tydligt att flytten INTE hade med pengar att göra, DIF hade på den tiden mer cash att erbjuda än TIK, han valde TIK för att han helt enkelt inte trivdes i Stockholm sa han enligt egen utsago. Jonte är helt enkelt ingen storstadsmänniska vilket även gör att man kan räkna bort ev rykten om Frölunda också.

Sv: ang. Jonte hedström
Bafucin: Hade det varit pengarna så hade AIK garanterat kunna erbjuda mer än Timrå.
Går han till centraleuropa så är det nog mest ett pengabeslut dock.

Spännande med Mikko Laine. Känns som en stabil värvning som håller de första veckorna innan Harkins kommer. Hoppas han kan överraska.

Sv: ang. Jonte hedström
Bafucin: Det finns ju även det alternativet att Jonte väljer ett alplag och ville förbereda Schtaan på det innan han släppte bomben för Kärringarna eftersom Schtaan ändå är mer Jonte än Kärringarna är. En sen dumpning av Kärringarna skulle således kännas mindre ont i hjärtat, om man nu kan tala om klubbhjärta i hans fall.

Jonte gillar pengar. Han har ju flyttat runt en hel del de senaste åren. Högstbjudande vinner så hans Kärringtid beror inte på ett medfött Kärringhjärta om nu Kärringarna trodde det.

När Jonte stack till DIF efter första sejouren över pölen hade Nobbe och Jonte haft en hel del kontakt. Han erbjöds ett kontrakt ganska tidigt men var då inte beredd att acceptera det utan ville avvakta ett tag eftersom han ville vänta och se vad överpölen erbjöd. När han så inte gillade erbjudandena hade LHF redan fyllt sin trupp och var inte i behov av ytterligare en forward. Av de med luckor i truppen bjöd DIF bäst och Jonte hamnade där. Sedan har pengarna styrt tillvaron. Jag gissar att det fortfarande är så.

Jonte väntar och ser. Högstbjudande vinner. Kärringarna är inte så viktiga att underrätta om att det förmodligen finns klubbar som betalar bättre eftersom han inte har något Kärringhjärta utan de får kvarstå som en nödlösning.

Sv: ang. Jonte hedström
När skall ni lära er att sånt som "klubbkänsla" inte existerar i dagens hockey. Det är pengarna som styr helt och hållet:-(

Sv: ang. Jonte hedström
MorganaLefaey:

Kanske länken funkar bättre nu!

Sv: ang. Jonte hedström

Och ser man på. Skellefteå har värvat en ny kille på Try-Out  Mikko Laine.  Verkar vara en latebloomer som hade en ganska bra säsong i fjol, men året innan det skrämmer inte.

  • 04-05 46m 4p          
  • 05-06 56m 28p

                                                                    


Sv: ang. Jonte hedström
Åkerman:

Vi får se hbur det blir med jontes mottagande i Skellefteå Kraft =)

Sv: ang. Jonte hedström
mattias - 74: Absolut. Jag har dock inte sett något av de här hoten och personangreppen som alla pratar om, men det ska ju naturligtvis inte accepteras.
Däremot så har Jonte och AIKs supportrar haft ett väldigt speciellt förhållande under de här åren, och det är nog inte lätt att som supporter till annat lag än Skellefteå förstå hela frågan.

Sv: ang. Jonte hedström
Åkerman:

Precis då skulle vi leksingar ha Häxjakt på Lasse Jonsson och Andreas Karlsson för att de inte skrev på inför förra året., Man måste nånstans som supporter inse att vissa spelare får man bara inte hur mycket hjärta dom må ha för klubben men i Jontes fall är det väl ganska befogat med lite kritik eftersom han sagt massa gånger att han skall återvända till SAIk om dom går opp i Elitserien så nånstans förstår jag vissa av fansens besvikelse men att det skall gå till personangrepp och hot är bara löjligt och barnsligt

Sv: ang. Jonte hedström
mattias - 74: Klart att man blev väldigt besviken när Åkerman lämnade, men han hade ändå nekat elitanbud i 7 år och verkligen lyckats med målet att ta AIK till elitserien, innan en "familjesituation" gjorde att han lämnade.
Jonte har lovat mycket men inte levererat någonting. Det är skillnad.

När man sammanfattar bådas karriärer har Åkerman gjort 1000 gånger mer för AIK än Jonte. Man kan inte vara så blind som supporter att man buar ut alla som lämnar klubben av nån anledning.

Sv: ang. Jonte hedström
epa:

Nej han är inte från Skellefteå men har ett stort hjärtas för klubben påstår vissa, tycker jag inte han visade när han stack till HV! Vissa av Saik fansen borde va mer besviken på honom anser jag!

Sv: ang. Jonte hedström
Rabbe69:
Det stod en flyttbuss på den adressen för några timmar sedan.
Inga övriga kommentarer.

Sv: ang. Jonte hedström
Rabbe69: En fråga bara? Varför i h-vete ska man hålla på och lägga ner energi på att "sportsligt h-vete" för Jonte om han glider ut på isen i TIK-dressen? Är det inte viktigare att vi lägger ner energi på att elda på våra svart-gula krigare ist? Tror att det är ett bättre "straff", elda vårt lag så att TIK åker med noll pinnar i bagaget. Fast vill du hata, så visst...det är ditt val. Trist att vårt lag ska bli lidande bara.

Sv: ang. Jonte hedström
Rabbe69: Med tanke på din ironiska läggning så antar jag att du är 40-talist...

Sv: ang. Jonte hedström
Dream Team: ...vad jag menade var alltså att hon tog det hela med rätt god fattning.

Sv: ang. Jonte hedström

Tänk om alla Skellefteåbor hade varit lika vänligt inställda till den här affären som den här kvinnan. (För hela artikeln från Wild West Support, en supporterklubb till Frölunda, se länk)

"Det finns en dam i Skellefteå med efternamnet Hedström som blivit jagad av media under hela sommaren. Alla har trott att denna dam var Jonathans fru men de är inte ens släkt. Men varje gång har hon påtalat snällt att hon är lite väl gammal för att vara fru Hedström.
Och till WWS säger hon att det bara varit trevligt, men tillägger att hon tycker det var tråkigt att hemmasonen Hedström valde bort Skellefteå…."


Sv: ang. Jonte hedström
Äh, vi lägger ner det här nu och konstaterar att han pissat duktigt på oss!

Bara att pissa tillbaka ännu mer om han dyker upp i någon annan tröja(TIK) i hallen!

Tänk er att se P-A trycka ner han i isen! :)

Förmodligen enda gången i livet en "lövenkille" kommer att få rungande applåder för att han kört över en "AIK:are"! ;)

SAIK

Sv: ang. Jonte hedström
mattias - 74:
På NP:s forum har inte någon adress kommit ut, enda som diskuterats Jontes ev nya adress är..Timrås fans.
Dom har ju länkat fram o tillbaka adressen som Timrå IK just köpt, vilket dom hävdar ska bli hans nya boende.
Och att Jonte fått personliga hot är ju också skitsnack, expressens sanningshalt är ju katastrofalt pinsam.
Men däremot kommer han få ett sportsligt helvete ifall han kommer hit upp i Timråtröja, det kan jag lova.
Kallar man "Judas" "Svikare" "Aldrig mer välkommen hit" för hot, så får man väl omvärdera saker och ting.
Ambroo:
Ditt skitsnack om Saiktröja kontra Palmermordet, du är pinsam.

Sv: ang. Jonte hedström
Per HApps: PUNKT!

Sv: ang. Jonte hedström
Rabbe69:
Hur fasiken skall vi timråsupporters sittande nere i just timrå veta vart Familjen Hedström bor? Ärligt talat skiter jag i det bara han håller sig inom 060-området till vintern :)

Sv: ang. Jonte hedström
mattias - 74: Jamen, Åkerman är väl ändå inte från Skellefteå.

Sv: ang. Jonte hedström
Rabbe69:

Och de fans som gett ut Jontes ev adress är Timrås. ??

Jaså varför skal dom göra det. nej jag känner inte jonte men om saik fansen tror han skall skriva på för er efter dessa hot m.m ä ni mer än lovligt korkade. herregud det är bara idrott det handlar om. Jisses

Hu hade du / ni resonerat om åkerman valt luleå eller timrå tex ?? bara en undran ??

Sv: ang. Jonte hedström
Rabbe69: Och det grundar du på vad?

Sv: ang. Jonte hedström
mattias - 74: För det första känner du inte Hedström.
Och de fans som gett ut Jontes ev adress är Timrås.
Att det stått nåt om Jontes stugadress på nån NPsida är lögn.
Och Ambroo bör genast söka hjälp.

Sv: ang. Jonte hedström

Satt och tittade på Skellefteås kontraktslägen på en annan sida och började fundera över följande. Stämmer det verkligen att det bara är Öberg,Tähtinen och Virtanen som har kontrakt längre än till nästa säsong? Kan bli ganska jobbigt läge om ni skulle vara kvar i Elitserien och enbart ha 3 säkra kort för fortsatt i laget.


Sv: ang. Jonte hedström
En fråga bara, sen ska jag vara tyst igen!
Skellefteå AIK har lagt ett bud på 10 miljoner på 3 år till en spelare som har ett gällande NHL-kontrakt.
Spelaren svarade nej tack.

Mina 2 frågor är då.

Är inte detta en förhandling?

Och i så fall ett avtalsbrott mellan Elitserien & NHL?

Vad blir straffet ..?

Sv: ang. Jonte hedström
-Gurra-:

Jag måste också säga detta: Om jag känner Hedström rätt så kommer han just på grund av dessa löjliga påhopp att välja spel i TIK. Det får ni nog räkna med.

Tror mer det handlar om hans kärring ! Skall hon bestämma vart han skall bo är det väl inte Fansens skyldighet och börja hota och ge ut adresser till sommarstugan m.m

« · 734326 · »