Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1842378 · » Till forumet


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic: Jo ska vi gå på endast personlighet hade jag mycket hellre tagit en öl med Melin än Bulan :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:
Ok handlar det om Melin så kan det naturligtvis bli väldigt mycket bättre på kort tid.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:
Glömde Karlqvist. Inte dålig men borde kunna visa mer hetta.
Sam Marklund åker på utvisningar men ofta för han vill något. Saknar hans och Wernbloms inställning hos flera.
Kanske mest hos Röymark med förmodad topplön och trodde hans adelsmärke var 100% arbetsinsats.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Nä. Det kan inte bli värre. Spelarna är synkade. Gillar Melin som fan, men här blev det fel.

Så är livet ibland.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:
Hanses har ett lite dåligt ingripande över säsongen har dock varit bra. Molins ;) kedja är riktgt bra, tyvärr så är Karlqvist lite ensam i andra, idag så lyckades 4 linan få lite längre anfall och skapa lägen, hoppas det kan fortsätta, även 3 linan skapade lite. Tyvärr så hade VH lite medvind med mål i rätt lägen och en riktigt het Palmberg, lite sur förlust men VH gör en bra match.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Stora frågan inför morgondagen, hur reagerar Brynästruppen?
Skellefteå AIK tror jag presterar likvärdigt eller ännu lite bättre, det fanns detaljer förbättra.

Även om Zappaholic bedyrar allt handlar om Melin tror jag det finns mer som är tokigt i truppen.
Om så kan senaste dygnet förvärrat läget.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Såg Modos match och klart bättre än mot SSK men sista perioden var svag.
Jag tycker de namnkunniga är på tok för bleka.
Hanses tveksam ikväll.
Röymark,Björklund och Kapten Hägg måste visa vilja.
Ser ut som Sam Marklunds kedja ska göra allt och det räcker inte.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Gäller vara vaken om man ska hinna läsa dina inlägg:)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Mitt förslag till tränare i Brynäs är Sergei Bautin. Ring honom! Ful, saknar spärrar, har spelat i Qatar. Uppfyller därmed alla kriterier.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:
Jo men även alla brynäsfans beskriver stilen som jag uppfattat den.
En stil eller ledartyp jag alltid haft svårt för men som passar vissa.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Finns inga motsättningar i spelartruppen. Däremot funkade inte Melins ledarstil. Där fanns det motsättningar.

Du har inte koll på Bulans ledarstil överhuvudtaget. Du resonerar utifrån dina känslor och hat mot Bulan och Luleå.

Det är ett ohederligt och oseriöst sätt att föra en diskussion på. Du kan nog bättre, hoppas jag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Jag har alltid hatat ledarstilen Bulan står för.
Gick in och läste i Brynäsboken och kanske är det riktigt rörigt i truppen.
Finns det stora motsättningar i laget kan det vara kaos imorrn.

Synd med skavanker på Katic och Pontus men knappast långvarigt och är AIK på spåret funkar det ändå.

Känns faktiskt upplagt för en värre förnedring men 3 poäng är viktigast.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: "Den förre Luleå Hockeyspelaren tog över som huvudansvarig i båset för Skellefteå när förre tränaren Hans Wallson och klubbens general manager Lars Johansson flyttade till Zürich. Fredrik Öberg hade kontrakt även under kommande säsong, men det kontraktet är nu brutet.

Två som enligt Aftonbladet ska ha tackat nej till att ta över efter Öberg är Thomas "Bulan" Berglund och Jonas Rönnqvist. Bägge två har dock enligt samma uppgifter ha tackat nej."

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Ja nu har det gått så långt att Brynäs fans lägger fram de sämsta o h skummaste tränarförslag man ens kan fantisera ihop.

CAM ABBOT!

Hihihihi! Ja jösses!

Tidigare varnade jag MoDo för att köpa in en massa avdankade pensionärer från Nordamerika, och det kulminerade i Geatan gate.

Nu varnar jag Brynäs från att fortsätta rota i Qatars soptunna. Det kommer också att sluta med allsvenskt spel.

De köper alltså in Mannberg och Gnomström för dyra slantar och funderar sen på varför de ligger i bottenträsket?

Att de inte lyssnar och lär sig. Bulan Bob har nu 9 raka utan seger... and counting... hos Qatar. Och han är så minst värdelös av Qatarpacket.

Vissa har en ohjälpligt skev bild av verkligheten. Att de inte lär sig?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Att dynastiernas dynastiförening skulle vara intresserad av Bulan Bob, Rönken, Skuggan eller flens-Osten är ungefär lika troligt som att Chicago Blackhawks skulle vara intresserad av att värva fistpumparn Mannberg.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Ja du har ju rätt att tycka vad du vill men bossarna i ditt AIK har i flera år sett både Bulan och Rönken som en våt dröm.
Nu senast kring Jul försökte man ännu en gång med komsi komsi till Bulan som ersättare till kalkonen Öberg.

Att de inte fattar att Bulan/Rönken aldrig i helvete kommer vilja träna SAIK ever. Rönken för han slagit ner bopålarna hårt i +10 miljonersvillan på Bergnäset och inte behöver äta blodpudding framgångsrik företagare som han är. Och Bulan som är så förknippad med Luleå att ett uppdrag i Skellefteå är en omöjlighet.

Och det förstår nog även du men kör anti-stilen i ett klent försök att dölja ditt besvikna surt sa räven.

Trevlig helg på dig!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Destruktiva? Näst flest mål i serien. Offensiv hockey. Visst ser vi olika på spelet. Det är tydligt.

Ja jag sa att spelet var jämnt efter en period, där vi bjudit på två mål. Det sa jag.

Men ditt personliga agg mot Bulan och Rönnqvist lyser igenom. Allt du anser bygger på vad du känner. Det blir oseriöst att diskutera.

Så vi sätter punkt här tycker jag. Och så hoppas jag matche blir jämnare i morgon :-)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jag skulle säga så här:

Bulan Bob är en vinnartyp, som är dålig på att vinna.

Rönken är djävulens gåva till den svenska hockeypubliken.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Bulan Bobs lag må vara destruktiva, men inte hockeymördare på samma sätt som Rönkens. Det är en stor skillnad.

Men klart man kan tycka olika. Det var jämnt... tyckte du... jag tycker det var jätteojämnt, och jag tycker inte att Rönken är ett anständigt val eftersom att han är ett hot mot svensk hockeypublik.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Det var knappast så det såg ut när vi spelade förra säsongen. Rönken- eller Bulanhockey. Bara Frölunda gjorde fler mål.

Blir ingen seriös diskussion när du inte har koll.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Jo det är en fråga om anständighet. Om du har sett en match med hur Rönkens lag agerar på isen så skulle du förstå, uppenbara terrorbrott mot publiken. Visst kan ni gneta in några 0-0 matcher, men ifall fler började med dessa terrorbrott mot hockeypubliken på sikt så skulle det vara ett publiksnitt på 14 betalande åskådare och 14 köpelag som turades om att dunka pucken till varandra via sargen. Sargutdunkarmedley!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Blister Brigade: Hahaha ja två flintskallar har ni lyckats byta ut hos oss TJ och RM

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Blister Brigade: Ja och då hoppas vi på samma effekt nu. Men så värst kul vet jag inte om jag tycker att 1-7 respektive 2-8 är...

Tydligt är att laget var i upplösning. Nu hoppas jag på en obekväm jävel till tränare...

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic: Lite kul ändå att vi har varit med och påverkat så mycket kring Brynäs, för tränaren ni hade före Bulan fick väl också sluta efter en förlust match mot oss? så ni har nästan oss att tacka för Bulan! :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Det har väl inget med anständighet att göra. Tycker det är rätt löjligt med er personliga vendetta mot Rönnqvist och Bulan.

Om du läser mitt inlägg igen så skriver jag om att Bulan fick in en vinnande kultur i Brynäs igen. Har inte skrivit ett smack om hur det gått i era slutspelsmöten med Luleå.''

Skilj på äpplen och päron, blir mer intressant och konstruktivare att diskutera då.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

ja angående den vinnande kulturen... det skulle vara intressant att kolla upp Bulan Bobs track record inklusive slutspelsmatcher mot dynastiernas dynastiförening - som andretränare i Qatar och sen som huvudtränare i Brynäs.

Ska kolla upp det i min inför-rapport när vi möter Qatar sen.

I Qatar var det ju torsk i 4 raka i SM-finalen, säkert några för det i serien. I Brynäs var det visst torsk i 4 raka trots att han var "helt säker på att vi ska slå ut Skellefteå"... du vet den där när Wallson drog iväg en liten halvdiskret fnissattack sådär på PKn.

Det kan nog bli en radda matcher torsk och en turseger på det, 20 torsk och en vinst eller nåt sånt skulle jag tippa på?

Ja det är ju en vinnande kultur? Kul att man kan se olika på saker och ting i alla fall.

Jag tycker som sagt att ni ska vara anständiga även om ni har inlett säsongen svagt och under förväntan. Var anständiga, ring ej Rönken!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Hur kan Bulan vara ett feltänk? Han skapade en anda i Brynäs där ingen tilläts att "smita undan". En grymt underskattad tränare som alltid får ut det bästa av sina spelare. Noggrann med detaljer både före, under och efter såväl träningar som matcher.

Bulan skapade en vinnande kultur igen i Brynäs, och han är omtyckt bland spelare, ledare och supportrar.

Stå för att du personligen inte gillar Bulan istället. Det skulle vara mer klädsamt än att förringa honom till ett feltänkt. Bättre kan du Barbro

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
eltifoso:
På sikt förmodligen men hoppas och tror det är för tätt inpå redan imorrn och det är ännu rörigare i Brynäs.

Yoda.
Det mesta med Brynäs gillar jag men Granström, Bulan och Mannberg är exempel på feltänk.
Det verkar finnas en falang i ledningen deras som får för sig Qatar är något. Flera spelare inköpta och nu detta med Rönken då är de verkligen nere och cyklar i helvetet.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
eltifoso:

ja där fick melin kicken.

I grund och botten är han en duktig tränare, men förstår att brynäs enledigar honom när det gått så dåligt. Tråkigt för honom men så fungerar branchen.

Däremot läser jag oroande grejer inne på Brynäs forum om vem de vill ha som ersättare. Rönken. Visst är det så att Brynäs ligger i ett dåligt läge i tabellen, men även om de är desperata kan de inte moraliskt sjunka hur lågt som helst. Det är inte ok! De har ett ansvar mot sin egen och SHLs publik att undvika terrrorbrott mot de betalande åskådarna. Någon i föreningen måste ställa sig upp och säga: vi har underpresterat, vi har vart dåliga, underkänd prestation, men vi behöver inte planera att begå upprepa kränkningar mot de mänskliga hockeypubliksrättigheterna bara för det.

Det blir en spännande match på Lördag. Får nog lägga in en liten inför-rapport sen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Nu får ni något att bita i på lördag, ett Brynäs utan Melin är ett bättre Brynäs. Lycka till

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Är han uteliggare också?
Torsk verkar han då vara. Diskutera priser med prostituerade på Malmskillnadsgatan går som inte försköna.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Qatartorsk. Hur fan kan autocue få det till magchef?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

Ja nog sitter man här en torsdagskväll och fantiserar om 2 till raka Qatarmagchef utan vinst, helst noll poäng då. Det skulle då bli 10 RAKA UTAN SEGER!!!

Sen ser jag på Qatars forum att någon föreslår att de ska sparka Kyrä ur båset och stoppa in Börje istället. Ja det kan nog göra susen, även om det blir en markant försämring av den personliga hygienen.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Vilken kväll!
Nu tror jag fjolårets mystiska sjuka är borta och vi kommer bli svåra tas med precis som vanligt!
Brynäs har problem och kan nog betydligt bättre men lite flyt för oss få möta ett lag i svacka.
Sedan säger Melin de gör en relativt bra match och inte vet jag men vi gav bort matchen mot FBK och ser inget annat lag spela så snyggt och elitmässigt som AIK. Kan bli en lång säsong!

Qatar ser så lovande ut!
Vinstnollan intakt!
Truppstrul med två konstiga värvningar i Jalvanti och Kovacs.
En match mer spelad och på lördag vilar de så nog förskönas tabellen då.
Bästa till slut.
Nästa vecka möter Qatar tis Malmö borta. Torsdag FBK borta. Lördag Växjö hemma.
Ja alltså underpresterar inte de andra lagen kanske Qatar är nere i skiten snart och ingen kommer sörja.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Du får väl hålla tummarna för att man inte ställt ut sandlådorna utanför arenan, för då kan frestelsen bli förstor för Granis...
Att Mannberg tagit till nävarna på krogen är väl inget att tjata om, i Luleå har man ju med sig automatvapen på O’learys! 😳😉😅

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: haha yee right 😂

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
pjåtor:

Känner ändå en gnagande oro inför back to back på Lördag. Mannberg var ändå rätt så anonym ikväll, spelade drygt 13 minuter men skapade inte som han. Dukar göra. Trampar han igång kan det bli jobbigt på Lördag, speciellt ifall Gnomström Chippar in också!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: jag låg närmare med 2-6 😂grattis

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rögle bränner ett friläge med 3 sekunder kvar av förlängning.

Sen straffar. Inte direkt Jocke Lindström klass på dem, fram till att gamla dynastiliraren Widing stänker in den i krysset.

Ja Qatar tappar då 2 poäng hemma mot jumbon Rögle! Hihihihi!

Tycker själv att Rögle har rätt bra lag på papperet. Mitt tips är att de klättrar i tabellen. Nu när de har en bra målvakt i kassen är de ett bättre lag in Qatar.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Så länge vi vinner med 8-2 borta är jag nöjd!

Pär Lindholm 2 mål, 1 assist, +5, mancrush på honom!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Byt till FBK-DIF... kul match

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
2-8, tippade ju 1-6, lite snålt! Qatar Rögle tippade jag oavgjort som det blev. Åsa har då fortfarande noll segrar! Hihihi!

KÄMPA RÖGLE! Nu byter jag kanal

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Klart det går lätt att spela när ni leder så stort. Min poäng är att ni inte behövt vara bra ikväll. Spelar ni så här mot andra lag så är det inte ens säkert ni tar poäng. Så dåliga är vi.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Vi har en till växel att lägga in. Men är ändå rätt nöjd med spelet och lagmoralen måsta jag säga.

Sen Tim Söderlund 8-1 nu... herregud så vacker. Det ser ut som det är Vladimir Krutov som fintar bort målvakten!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Personligen tycker jag inte ni är så himla bra. Det betyder att det är vi som är så fruktansvärt usla så hälften hade räckt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
1-7. Brynäs får ett skott på mål. Fem utespelare går in framför egen kasse och boxar ut.

DYNSTIERNAS DYNASTIFÖRENING!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Fan 7-1... det är på riktigt Sovjet på 89-talet med direktpass in i mål! :-)

Innan dess tre frilägen på några minut.

Dynastiernas dynastiförening är riktigt bra ikväll men Brynäs är helt värdelösa. Problemet är inte att spelarna inte håller måttet skicklighetsmässigt men laget spelat TOTALT utan hjärta. Inte ett blåmärke på våra spelare. Jag spelar hårdare på innebandyn med jobbet. Förlorar jag likt Brynäs gör ikväll blir det i alla fall några slashings och mucka gräl, genommjukt ger ni upp.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Bettade du något? Skellefte gav 2,40 ikväll.
Hoppas ni håller i sista nu

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Klart vi är dåliga med tanke på hur självförtroendet och energin är i laget efter denna inledningen av säsongen.

Fortsätt njuta av din vin/ostbågskombo. Jag dricker lite begravningstämningsvin och ger upp den här säsongen.

Fy fan.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Zappaholic:

Om jag ska vara ärlig så är ni dåliga över hela isen. Okreativa framåt med låg energi och offervilja, slarvigt och ointelligent försvarsspel och mediokert spel i kassen.

Vi är ganska dominanta och gör litegrann som vi vill. Det jag kan klaga över är att det är slarvigt i de bakre leden ibland med schabbel och felbeslut. Städar vi bort dessa finns det knappt en teoretisk chans att ni gör mål på oss eftersom ni i te har något spel.

« · 1842378 · »