Skellefteå AIK

16006 inlägg · 301 ämnen

Dynastiernas dynastiförenings guldresa

« · 1902327 · » Till forumet


Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov: Klart dom måste försvara barnarov och komsi-komsi.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Förstår din tanke, men att plocka in 12-13 åringar från hela världen i vissa fall långt hemifrån för att drilla dem som Barcelona gör är inte särskilt reko i mina ögon, för visst hade många av Barcas spelare säkert kunnat bli lika bra i någon annan spansk klubb. Tyvärr känns det som barn är spelbrickor för för storklubbarna. Barcelona är min favoritklubb och har absolut inget emot dem på det planet, men det jag kunnat läsa mig till låter inte bra, möjligen saknar jag kunskap alternativt är jag felinformerad.

Reklamintäkter från multinationella företag eller shejker känns lite som sak samma men annorlunda front.

Den klubb jag kan respektera för ungdomsarbete är West Ham, nu vet jag inte om det är fortfarande är så men de tog in alla som ville vara med till sin ungdomsorganisation.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

här håller jag inte med dig.

Bayern, Man U och speciellt Barca har alltid haft stolthet att fostra och utbilda egna spelare (även om Man U har vart knackiga på detta på slutet). Men klart att de också köper in spelare, dyra spelare, speciellt Real.

Skillnaden är att de får pengar genom publikintäkter, reklam, tröjförsäljning etc. Det är fyra av de största klubbarna i världen med mest supporters.

Man City, Chelski och PSG har en rik Qatarsnubbe eller rysk brottsling bakom som på ett konstlat sätt pumpat in pengar.

Det är fullt rimligt att klubbarna inte får spendera mer än de genererar. Om någon arabisk prins eller Putin köpte... låt oss säga Colchester, och gjorde den klubben till världens rikaste, då är det inte rättvist. Då får du se Neymar och Zlatan i Colchester istället för de största klubbarna.

För övrigt så är utbildningsbidraget en mycket bra idé, och att SHL betalar till allsvenskan också. Vi borde utöka det stödet till de mindre klubbarna som verkligen behöver pengarna för att bedriva sin verksamhet. Ett helt annat system än i NHL, men det passar in i Europa tycker jag.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Financial Fair Play är storklubbarnas sätt att försöka stoppa uppstickarna. ManU, FCB, RM Bayern M, kör med rovdrift vilket är lika trist som det är en naturlag(Tyvärr). Att de sedan vill stoppa PSG ManC mfl är lite fånigt, är själv ingen ”marknaden skall bestämma” i alla lägen men i det här läget så tkr låt dem köra på....

I övrigt tyckte jag det var trevlig med så mkt beröm till svensk hky från honom.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Tack.
Roligt och viktigt att du är tillbaka.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:

tack för att du håller de på stången Barbro. Avundsjukan finner inga gränser känns det som. Lichtenstein-fansen är inne och härjar och har sig, de borda veta hur och buga djupt i vördnad istället för att hålla på och spela allan.

Jag skulle vilja ta tillfället i akt och hänvisa till en bra artikel på hokceysverige som jag läste på semestern.

En kille med kunskap, insyn och erfarenhet av både SHL och NHL. Vad säger han?

Positivt:

Nedflyttning är kanon och spännande (men SHL-klubbarna vill inte åka ur och jobbar emot).
Fansen i SHL, ståplatskulturen och hängivenheten är bättre än i NHL.
Kvalitén och tuffheten i SHL är top notch.
SHL är genuint.

Negativt:

Vi behöver jobba med "produkten" och säljsidan.

Vi i SHL ska alltid kopiera allting från NHL, regler, kultur, allting. Istället borde vi inse att vi är en annan världsdel med en annan kultur och fortsätta att göra det vi är bra på, men fortsätta och utveckla alla delar av sporten och ligan. Men vi gör mycket rätt!

Jag tycker att stegen vi tagit på senare tid, med war room, situationsrum etc har vart ett stort steg framåt. Överlag är domarna bättre och misstagen som man stör sig så in i helvetet på är färre. Det man kunde önska sig är att reglerna runt målsituationer förklaras ytterligare och tydligare så att det blir mindre godtyckligt och att alla situationer bedöms likadant.

Straffen för huvudtacklingar och grova överträdelser bör också skärpas och förklaras tydligare, i efterhand. Nu känns det litegrann som det är media som styr vad som är "hemskt" och inte ett klart regelverk. Släpp videos och förklara varför beslut är som de är.

I övrigt har vi en bra liga, men klubbarna skulle kunna sälja in lite av rivaliteten ytterligare. Fans släpper inte gamla dueller mellan lag och spelare och det borde vi spinna vidare på, de här känslorna som bubblar upp. När vi möter Färjestad så borde Färjestad gasa igång med lite videos från fjolåret med diverse incidenter. Så hade jag gjort om jag var medieansvarig i Färjestad.

Sen skulle jag också vilja att föreningarnas ekonomi blev lite tydligare och öppnare, samt att de på ett tydligare sätt kopplades samman med elitlicensen, redovisade spelarlöner och eget kapital. Lite utav ett "financial fair play" som förhindrar PSG, Chelski, Man City och köpelagen att köpa upp varenda bra spelare och inte tävla på samma villkor som de riktiga lagen i fotbollen. Det är lite halverst skumt att ett lag har stjärnspelare på 20 positioner men redovisar samma spelarlöner och samma egna kapital som andra klubbar. Hockey borde trots allt handla om idrott och inte om vem som har bäst skumraskrevisorer.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:
Lindvall är än ingen stjärna i SHL men tar steg och är stabil.

Din backanalys imponerar inte.
Ta bara Petter Granberg som jag tror kan vara seriens bästa defensiva back. JVM -SM och VM-guld på meritlistan vittnar om bra egenskaper inte bara på isen.

Bland forwards så tog centrarna Wingerli, Adam P och Linus L oss till final.
Vet inte vad du jämför med KHL eller NHL men om du kollar in andra lag så är många av våra forwards knappast mellanmjölk.
Ja vi sa nej till Pontus Petterström, Forssell, Martin Lundberg, Anders Söderberg bl.a
så internt skulle jag nog säga flertalet fans tycker AIK är för hårda mot trotjänarna.

Ska nog mycket till om Tommy S får sparken. AIK har en stark organisation och mycket kring laget är fastlagt och svårrubbat för enskilda. Ledare kan skruva på detaljer men det innebär knappast att man blir syndabock.

Där har Modo mycket att lära där syndabockar utsetts och sparkats på löpande band.
Läste Jesper O på FBKs hemsida och han sågade utvecklingen när Markus Näslund tog över efter Fredrik Andersson. Många yngre i Jespers ålder fick leta sig vidare när Modo skulle bli lilla NHL. Fredrik hade kanske lite för många äldre men där sker alltid en självsanering. De lägger av till slut för pengarna är inte som de i NHL där de får bära ut gubbarna.
Nä tvivlar starkt på det var era trotjänare som knäckte er utan de stora syndarna måste ha varit Markus Näslund, Foppa och Svartvadet med några ljusskygga ryggdunkare som snöade in på transatlantspåret. Då tror jag många i och runt klubben tappade gnistan och glädjen och sakta men säkert gick det utför.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Äh, gere! Jag var ju duktig och gjorde ett knastertorrt konstaterande utan att lägga in varken ironi eller eget tyckande.
Jag tycker jag var grym!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:
Du räknar rätt den här gången men det är lika bra du släpper dina egna regler.
Klubben säger "egna led" och det är AIKs vision och värdegrund som räknas. Det hjälper faktiskt inte om du klagar och anser dig ha rätt.
Det är ingen lag som måste följas och inga böter kommer utdelas men värdegrunden är viktig ändå som strävan och vision.
Hur kan du harmas och förlöjliga något så fint som när en klubb vill värna den egna verksamheten?!
Se på fotbollsallsvenskan den liknar ju ingenting!
Det är alltså 13 av 23 spelare från egna led och drygt 50%.
En som Jimmie räknas inte in men personligen hade jag tänjt på gränserna med hans bakgrund. Med far och rötter i bygden och Skellefteå AIK finns en stark logik till hans klubbval.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen: Nä, såhär ligger det väl till. Ganska bra faktiskt.

Målvakter
Mantas Legoknekt 1
Lindvall Egen produkt 1

Backar
Alm Egen produkt 2
Berglund Egen produkt 3
Dahlroth Juniorskolad 1
Djuse Legoknekt 2
Granberg Egen produkt 4
Lindgren Juniorskolad 2 (bara J20)
Norén Legoknekt 3
Pudas Juniorskolad 3 (J18 och J20)

Forwards
Aaltonen Legoknekt 4
Alvarez Legoknekt 5
Berggren Juniorskolad 4
Ericsson Legoknekt 6
Eriksson Juniorskolad 5
Hedberg Legoknekt 7
Holloway Legoknekt 8
Lindström J Egen produkt 5
Lindström L Egen produkt 6
Möller Legoknekt 9
Olimb Legoknekt 10
Pettersson Egen produkt 7
Wingerli Juniorskolad 6

Summa
Egen produkt 7
Juniorskolad 6
Legoknekt 10

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:
Lite övertoner blir det för att balansera när så många från främst luleåhåll försöker få förebilden Skellefteå AIKs beundransvärda framgångssaga till något förkastligt.

Då skulle du läsa inne i egna supporterforumet.
Tror du skulle njuta av all pessimism, negativism och skepticism som skrivs inför varje säsong och varje gång vi ligger under i matcherna.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Okej, jag ska bjuda på min analys så det inte bara blir oneliners och fjant från min sida. Nu spränger jag in fjanterierna i min analys istället. Håll till godo.

Målvakter:
Vi får hoppas att (den duktige) inköpte legoknekten håller ihop och står ut med mörkret i Schtaan, för er andremålis är ju något så ovanligt som en äkta egen produkt vilket vi vet normalt betyder kidnappad i ung ålder med komsi komsi. Egna produkter på målvaktssidan brukar vara en given flopp för Skellefteå. Så även denna.

Backar:
Kirunapojken Pudas är väl den som sticker ut. MoDoprodukten Djuse 😊 lär väl inte göra bort sig. I övrigt ungt och tafatt. Nye Norén skrämmer väl ingen? Åldermannen Lindgren blir kul att skåda. Kan bli långa byten på honom, långt till båset i andra.

Forwards:
Mest tydligt på forwardssidan att ni följer MoDos domedagsrecept att köra på gamla trotjänare alldeles för länge. Kill your darlings Skellefteå! En finsk fläkt har ni lyckats lägga vantarna på, men Aaltonen ror inte hem skutan ensammen. Mellanmjölk däremellan.

Tränare: Joe Dalton är revanschsugen, men han kommer mest få suga på slokmustascherna. Slokiga hållningen blir värre och värre tills han i januari till slut blir knivhuggen i ryggen och utnämns till ny persona non grata i Schtaan.

Slutsats:
Trots att ni kickar Dalton och ersätter med snedseglarna som med vindar från öster tar sig hem till tryggheten i Schtaan missar ni slutspel och klarar er från kval med minsta möjliga marginal. Nästa säsong får ni en sista chans att räta upp skutan innan ni gör en MoDo och hamnar på bakgården igen för en lång lång tid framöver.

5 av 23 är egna produkter om jag räknat rätt. Tufft liv värdegrundslivet.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:
Vet det är många som höjer Linus J till skyarna men även Sallinen är spelare vi städar undan inte bara i serien utan även i slutspel.
Ryno är Ryno och alla vet vad han går för ibland men ofta är det ganska skrala insatser. En spelare som nog blir tokfel hos oss.
Ottosson får visa först om han ens duger i SHL.
Alexander Johansson är en gåta. Han måste ha blivit överskattad nått hemskt efter guldet i Växjö för han betraktar jag som en nolla utan talang.

Adam P är en som går undan radarn bland andra fans eller experter. Han är en vass avslutare också men han har länge fått slita lägre ner eller fått täcka upp i de offensiva kedjorna.
Vi har många spelare som underskattas kraftigt tycker jag.
Tror det handlar mycket om önsketänkande från personer utifrån.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: De höga tankarna är inget problem. Det är sanningsböjandet som är lite påfrestande. På sitt sätt konstigt att det bara är två genier som sprider evangeliet som de värsta sydstatspräster härinne.

Skönt ändå att de andra skellefteåsupportrarna härinne är så ödmjuka och trevliga.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Rytter:
Håller faktiskt med om att Josefsson blir intressant men tydligen har han mest varit defensiv städgumma och poängskörden är ju minimal.
Dessutom skadebenägen och efter många år där borta på liten rink och underlig träning ibland är ju vissa hemvändare riktigt bleka.
Man tycker han borde vara bättre än de flesta men jag vill se det först.
Risken är ganska stor han behöver ett år eller två komma ikapp och klara av SHL.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:
Du och dina repriser. Tur man inte läser en rad av det du skriver i Modoboken.
Ibland blir man helt enkelt less läsa dina lengräddade kommentarer.

I grunden är väl problemet att AIK varit ganska enkelspåriga med 7 finaler på 8 år.
Då får du räkna med höga tankar om klubben här inne.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:

Skulle nog på förhand ranka Jacob Josefsson som en bättre center än Adam också. DIF ser starka ut med både Josefsson och Enqvist som 1:a och 2:a center.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:
Just Adam är helt ok även om han verkar lite trubbig framåt, men kan kanske ta ett kliv framåt. Ibland gör man ju det när man varit i samma klubbe en längre tid. Men jämför man Olimb med värvningarna av Sallinen/Linus J för FBK så väljer jag hellre Linus pga den fina utv han haft. Utan att Olimb behöver sänka ert lag på något sätt.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Nää, inte så. Var och en blir väl salig på sin tro, men det blir lite enkelspårigt. Sen får du vrida och vända, bryta och bända en hel säsong för att visa att du ändå nog hade lite rätt i ditt siande. Det är underhållande.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:
Ja alltså våra centrar är väl lite annorlunda centertyper men förutom en hel och frisk Andreas Engqvist skulle jag inte byta ut Adam P mot någon i FBK eller DIF.
Det finns en röd tråd i våra värvningar och det är en stor guldhunger, kan betyda en hel del.
Ja Lindgren sa vi förmodligen inleder som nu men dyker det upp någon som passar vill de ha in en till. Gissningsvis bör han kunna avlasta som centersidan också.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:
Men för f-n och sluta läs det jag skriver då!
Du är inne och sprider dynga om nästan allt jag skriver och det är fullständigt ofattbart varför du läser om AIK.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro: Undrar varför jag känner igen huvuddragen i din anal ys 😂

Repriser värre än Allå allå AIK armén

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Just for the record, Solna AIK?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Farbror Barbro:
Jo kan bara wingerli växla upp lite så blir det bra med Winge/Adam P/Olimb men håller nog DIFs/Fbks centersida som markant starkare för ni siktar väl ändå på ännu ett silver va;) känns bara som Olimb/Alvarez/Aaltonen är lite annorlunda värvningar. Jämf Calof/Bellemarklund/Budy Holly iofs så är det väldigt lyckade värvningar och när det gäller lagbygge finns ingen enkel väg alltid. Men jämf med backsidan känns FW mer spretig och fler spelare som är på ”potentiell nedgång”. Men lyfter 1-2 av det yngre ser det helt plötsligt bra ut. Men visst söker ni någon Center till?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:
Alltså mardrömmen för Linus L är att han går i Niklas Olaussons fotspår, risken finns för jag tycker de liknar varandra.
AIK måste fokusera allt på att få Linus så snabb som möjligt även om han aldrig blir en speedkula. Fysiskt hållbar också så han inte blir skadebenägen som Olausson.
Linus har händerna och spelsinnet.
Linus L får inte bli en ny Olausson!
Jag vill inte se en stillastående patetisk svullskalle som inte pallar med b2b eller 3 matcher i veckan men lik förbannat tror han är kung och värd kaptensbindeln!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:
Serien tror jag vi undviker djupdykningarna och de sämsta matcherna ifjol liknade inte mycket.
Varför?
Jag tror Tommy S kommer betyda väldigt mycket och styra upp en hel del som blev lidande när vi sparade in Fredrik Öbergs kontrakt.
Men jag tror inte vi kommer maxa under hösten utan växlar upp eftersom när vi har så pass meriterat rutinerat lag.
En och annan mina lär det bli när vi möter toktaggade "sämre" lag som ger allt i mötet mot giganten.
Centersidan har nästan fungerat bäst med hårt jobbande killar som Melker Karlsson mellan Möller och Jocke för några år sedan.
Vi har namnkunniga yttrar och jag är inte alls orolig för Adam P och Wingerli för de passar in perfekt.
Olimb tror jag blir bra men har kanske mer anpassning att göra trots sitt "namn".
Linus L är en stor talang men får gärna bli ännu mer ""istäckare" som ses "flyga runt" ännu mer ännu snabbare.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund:
Er backsida ser fin ut, men er centersida känner jag på förhand är ett litet frågetecken. Kan Wingerli/Lindström höja sig? Håller DIF/FBK/Växjö före men ni bör klara en topp-6. Rögle skall bli intressanta fin centersida

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Jag har en utmaning. Tänk er AIKs bästa lag mot Qatars verksamhets bästa lag. Alltså från Qatar kommun! Inte Qatar i öknen, utan Qatar i Norrbotten.

Jag kan sammanställa dynastiernas bästa lag, blir en combo av SHL och NHL.

Tyvärr saknar jag kunskap on div1, div2, norska ligan och dylikt, så kanske någon från Qatars sida kan hjälpa?

Målvakter kan jag, Anders ”Sållet” Nilsson och hitta-Joel Lassinantinen som andre.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Duncan:

Min analys säger att det är många som ser bra ut men ingen som sticker ut på samma sätt spm Växköp gjorde ifjol.

Vi blir att räkna med. Färjestad ser starkare ut än ifjol. Frölunda ser ut som ett bra lag på papperet. Växköp har inte köpt klart. Djurgårn blir också farliga med tanke på deras väldigt duktiga coach. HV är bra igen. Många som gör upp om det.

I bottenstriden så ser många starkare ut. Timrå lär bli en frisk fläkt och kan gå på rus första halvan. Abbots har gjort det ruggigt bra i Rögle och har även fått in några bra spelare. Brynäs har en väldigt stark backlinje men med har ett svagt anfall med Gnomström och Mannberg i spetsen. Mora blir luriga och de köper smart. Qatar har behållt de värdelösa och fyllt på med ännu sämre gnuggare. Tippar en jämn bottenstrid också.

Tror det blir två jämna halvor i seriespelet, och sen när det blir slutspel så växlar dynastiernas upp. Spm vanligt

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Har en känsla av att Skellefteå kan bli farliga i år. Kanske att de kommer bland de 6 bästa. Tror att Frölunda, HV o Djurgården kommer bland de främsta. Även Färjestad er farliga ut.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Dags att lyfta en gammal idé igen.

Dynastiernas dynastiförening är för överlägsna i norr för att det ska vara spännande. År efter år efter år hotar vi om guldet, matar ut stortalanger, samtidigt som de som ska vara rivaler jämt och ständigt tar tidigt sommarlov alternativt harvar i de lägre serierna i konstant medieskugga.

Lösningen vore att slå ihop dessa dåliga lag, Qatar, löven och MoDo, och spela var tredje hemmamatch i deras sunkiga nästen. Mer pengar att köpa för.

Vad skulle detta oheliga lag kallas då? Mott förslag är Qatar Fartcloud Lynx.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Ja man får önska lycka till med damhockeyn, dambasketen och landningsbanan då.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: 2 guld på 3 år, ja jag är lika imponerad som dig.

Visste inte man spelade hockey där i ökenlandet Qatar, tänk vad mycket du vet om arabisk hockey, imponerande!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Ni tog guld i damhockey, en idrott där ni har tre års klubbhistorik. Det finns inga bra hockeyspelare från Qatar!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Vadå toksämst? Luleå Hockey tog SMguld förra säsongen, hur många guld tog ni?
Nä visst ja det blev någonting med 1-20....
Och så fick vi 2 förstarundeval i draften, nur många hade ni?
Hihihihi

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

När ska Börje börja skriva igen? Visst kommer han tillbax? Att svara på dina inlägg är lite som träningsmatcher mot allsvenskt motstånd, tar man i litegrann så rinner det snabbt iväg, inte så utmanande.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Om du inte missat det, så är det här ett hockeyforum. Känns inte 100% relevant när du drar igång med dambasket och landningsbana??? Det är ju bara för att ni är och förblir tolsämst på hockey medans vi är dynastiernas.

Om vi fokuserar på hockeyn. Dynastierna har spelat 7 SMfinaler på 8 år. Qatar har rykt jävlart direkt i ett helt årtusende i streck. En pinsam jämförelse, nästan lika pinsam som när man jämför anorna.

Men tänk då så här: vi ställer upp med de bästa lagen vi har i en winner takes all hermano y hermano, spelare från de egna kommunenerna! Ja undra hur det skulle sluta? Hihihihihihi! 20-0 kanske?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Ja Luleå äger ut Schtaaaan hårt i allt förutom storleken av finalförnedringar med pinsamma 1-20 i färskt minne och köttmurssargut framför stackars köpefinnen Ortio, ljuvliga minnen som jag är glad att vi för en gång skull är överens om.

Men lätt för fantastiska Luleå att överglänsa Schtaaan. Bara som exempel kan nämnas förorten Skelleftehamn utsedd till Sveriges fulaste ort som för tankarna tillbaka till ett utbombat Stalingrad toppat med arsenikdimmorna över industrikomplexer Rönnskär.
Bara ett Skaiktroll kan vilja tillbringa sin ungdom där.
Hihihihi.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Ja vi tog oss till final i hockey. Men när det kommer till landningsbanor, dambasket och sargutdunkarmedley, då ligger vi i lä jämfört med Qatar. Så är det.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Nähädu gubbe lilla sist har Luleå aldrig kommit men det har däremot ditt AIK gjort.
Och SM i sargut tog ni i fjolårets finalserie där bara eran zon behövde spolas i pauserna.
1-20 vill jag minnas och 100% av era finalmål gjordes av inköpta icke egna produkter.
Hihihihihi

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
DansbandsWolf:

Ja som dynastiare blir man ju avis av sådana förträffligheter. Jag menar, tänk att få ha Sveriges längsta landningsbana eller Sveriges största osthyvel! Sen leder ni ju även sargutligan, och så är ni även framgångsrika när uppochnerhängande fladdermöss läser tabellen! Hihihi!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Hahaha, du är sinnessjuk på ett sjukt roligt sätt 😂👍🏼

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Duncan:
Håller på Modo bror!

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Yoda Marklund: Tack Jodå att du lyfter fram Luleås förträfflighet men du glömde herrbasketen, sveriges största flygflottilj, största skärgården efter Stockholm, sveriges längsta landningsbana, ledare av solligan ja superlativen äro oändliga.
Fy fan vad Luleå äger!
Man är glad :)

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov: Det står ju i AB att AIK har värvat en ny 34-årig back

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Duncan:
Jaha vem då?

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov:
Alltid framifrån bror

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Duncan:

Jag vet faktiskt inte riktigt hur högt upp vi kommer att sluta.

Men när slutspelet drar igång och agnarna sållas från vetet, då kommer vi vara där och tampas om guldet. Det kan jag lova, liksom att Qatar viker ned sig och tar tidigt sommarlov samt att surlöven skämmer ut Västerbottenshockeyn i de lägre serierna

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
bisterfinnen:

Njae? De flesta är infödda, genetiskt fulländande hockeyspelare som lär sig åka skridskor innan de lär sig gå. De som kommer utifrån... det är liksom föräldrar som av olika skäl lämnar bort barnen till ett Shaolintempel för att de ska lära sig stridskonst. När de sen kommer tillbax när barnen fyllt 18 år och ser barnen utföra dessa i det närmsta övernaturliga färdigheter för första gången... de tänker precis som hockeyföräldrarna till dynastiernas olika kullar: ja, jag gjorde rätt val!

Dynastiernas verksamhet... superlativen räcker inte till. Men å andra sidan har Umeå sin kisskonst, Qatar har damhockeyn och dambasketen, och Ö-vik har ju både BAE systems och väldoftande massafabrik. Sundsvall ligger för långt söderut för att man ska orka engagera sig i lustigheter.

Sv: Dynastiernas dynastiförenings guldresa
Tarasov: Såg i AB att ni värvat en ny 32-årig back.

« · 1902327 · »