Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Säsongen 16/17

Sv: Säsongen 16/17
Zappaholic:
Alltid? Nu överdriver du.

{7603}: Grattis till den värvningen. Ganska väntat trots allt.

Trist att det alltid ska komma nån skit när du skriver...

{7804}:
JAPP! Då var han klar!
Pettisbif kan sluta petta sig själv.

{7804}:
Med risk för att Du behöver nått lugnande så måste jag rätta dig lite, måste medge att Du läser ut vilken moderklubb en spelare tillhör på ett synnerligen unikt sätt!
Anknytning är en sak, moderklubb är en annan och oavsett vad Du nu säger och gör så är den rätta listan över vad Du påstår som följer:

1, Filip Gustafsson, från hufudstaden som via ett annat lag går till SAIK som ung junis, men spåddes INTE en framtid som vakt där, drar då till Luleå, där han då lyfter sig till en smått fantastisk nivå!!
(läge att korsfästa Krister Holm kanske??)

2, Tim Söderlund, som kom via Luleå där han har spelat sin mesta tid som junis!!

3, Sebastian Olsson, en ren Åsele produkt som via Björklöven gick till SAIK!!

4, Andreas Wingerli, har LyckseleSK som modertklubb!!

5, Jacob Moverare, är från Östersund, nu i HV sen ett par år, var dock en kort stund i SAIK!!

6, Erik Brännström, är från Eksjö och som hela sitt liv tillhört HV!!

Du kan mycket hockey, men snälla håll dig borta från uppgifter som är så lätta att kolla upp!!
Amen..........

6 spelare där vår verksamhet vart med och hjälpt Tre Kronor. Jag tycker att det är ganska imponerande att en förening kan bidra så pass mycket till svensk hockey! Att vara där och rota bland rejects från Tjeckoslovakien och Finland är inget som jag tycker är så imponerande däremot.

Kikar på bruttotruppen till JVM.

Ser att två Skellefteågrabbar är med: Fille Gustavsson och Timme Söderlund. Från Skellefteå AIK är även liraren Ante Wingerli är med liksom skridskovirtuosen Sebbe Olsson.

Noterar också att Skellefteåprodukten Jacke Movevare är med. Sen är ju Ekke Brännström uttagen - son till den gamla Skellefteålegendaren Nicke Brännström, snacka om att ha hockey i sitt DNA!

Ja 6 spelare med anknytning till dynastiernas dynastiförening. Man blir stolt!

Match mot BIF ikväll! Få se om kampen kring Bud är klar innan dess. Jag tror inte AIK blir de som betalar mest. Visst vill jag att Bud ska komma hit men han är inte tillräckligt skadad för att vara attraktiv för PA. (Lindgren gör jobbet enligt de förutsättningarna han får).

Angående matchen så får man säga att om vi kniper 1 poäng så är det bra!

hanzon: Du får läsa igen i forumet tror jag. Inte så många som jublar...

Ser att brynäs fansen jublar över Holloway, men inget är ju klart, hoppas jag.

Slutsnackat om Hedman.

{7804}: citationstecken 😉

Ser att Börje drar till med att Viktor Arvidsson aldrig skulle bli aktuell för oss igen.

Tror inte det stämmer då vi inte utnyttjade vår rätt att kalla hem honom då han fick inleda i AHL. Men svårt att säga?

Hur känner Qatars storstjärnor i Nordamerika inför att komma hem till moderklubben? Paul-Allan "bam-bam" Bamberg, är han aktuell efter sin utflykt till NCAA div3?

Exakta citat utan att ändra något menade jag

Daddeh:

Om du läser inläggen igen så ser de nog att jag använder exakta citat av dig utan att använda situationstecken.

Svårt för mig att läsa dina tankar, och du ändrar i efterhand. Om jag skulle försöka mig på att läsa dina tankar blir det:

Sargutdunkarmedley, köpmani och tjyvsmällar i huvudet, det är grejer det!

Zappaholic: Det naturliga är nog att han går dit plånboken pekar, som alla andra legoknektar. Vilket gör det än troligare att det blir Skeå för Bud, men det lär kosta dem rejält när de är långt ifrån något topplag denna säsong. Personligen hade jag blivit galen av att de värvar en forward istället för att förstärka backsidan, men jag är ju tack och lov inget Skeåfan :)

{7804}: I SHL skrev jag väl klart och tydligt. Varför är det så svårt för dig att förstå skriftlig text? Ja, han fick ett matchstraff i CHL också, vilket var korrekt utdömt men inte var av det direkt jättefula slaget och orsakade inte heller någon skada. Om jag påstår han inte blivit avstängd i SHL på 1,5 år så blir inte det mindre sant bara för att du drar in en situation från ett helt annat hockeyformat.
Hedman är en av de som tacklar allra mest i hela ligan, så det är oundvikligt att ett par tacklingar tar fel.
Vad har du för ursäkt för Jimmies otroligt fega register av regelvidrigheter som t.ex. spearings, slewfoots, huvudtacklingar från blindside, filmningar, pååkningar av målvakter, höga klubbor, domarvältande, extremt höga antal utvisningsminuter och avstängningar, samt ett konstant gnällande under matcherna som får självaste Niklas Sundström att bli avundsjuk?

{7804}: Tror inte det blir så. Det naturliga är att han går till er. Eller så vill han till Stockholm.

Zappaholic:

bara att gratulera till en bra värvning om det stämmer.

{7804}: Bud till Brynäs?

Ja ser att hockeysverige drar till med en liten Movembertävling så här i Novembermörkret. Jag får då dra till med en egen liten alternativ tävling för att lysa upp här i mörkret.

Vem har den bästa fiktiva muschen?

Här har ni ett förslag:

juniorsläckar-Hedman med Machetes mustache
Uppladdat:

500x0-hedman.png

Så nu lägger sig Brynäs i också.

{7804}: Jimmie är det största filmaren i SHL, minns bara i våras en solklar situation under en av finalmatcherna då han flög flera meter efter ett touch men inte blev han utvisad för det.
Minns Joel kallade han för jämnfota hopparen :)

M.Lemiux:

jag har inte sagt att Ahlbrant filmar hela tiden, även om han ofta ramlar enkelt. Antonia har jag däremot sett bli utvisad flera gånger för filmningar under de senaste åren vilket guld-Jimmie inte blitt.

{7804}: Borde ha haft massor....inte så svårt att se att han faller enkelt. Eller så är han jävligt dålig på skrillorna.
Då kan jag kontra dig då....du som tycker Anton Rödin och Arlbrandt filmar hela tiden, hur mkt har dessa två herrar blitt utvisade för det?
Tyvärr är det fortfarande så, fastän det har sagts att domarna ska hålla koll på filmningar, att det missas allt för ofta. Och det granskas sällan efteråt heller, annars skulle eran "Kapten" vara avstängd 20-30ggr/säsong.

Har aldrig sett guld-Jimme drabbas av en sprattelattack på isen i alla fall

M.Lemiux:

Hur många utv för filmning har guld-Jimmie haft de senaste 5 åren?

{7804}: Öööh, Jimmie förstärkte tidigare i karriären...då måste tidigare i karriären vara förra matchen ni spelade, för vad jag sett förstärker han än, den lille skådespelaren till "Kapten".

Daddeh:

"1,5 år sedan han blev avstängd för huvudtackling skulle det stå."

så vitt jag vet så är det ej ett och ett halvt år mellan Aug 2016 och Nov 2016?

Förstår att andra lags fans inte gillar guld-Jimmie. Spelar ofta på gränsen, kan alla tjuvtrix i boken, har ett mäktigt hånflin, förstärkte ofta situationerna tidigare i karriären.

Juniorsläckar-Hedman är däremot en spelare som är ond på riktigt. Hur många karriärer har han på sitt samvete? Hur många idiotsmällar emot huvudet har han delat ut?

Man får inte tackla folk i huvudet, och denna bedömning blir hårdare om man kommer in som tredjegubbe och riktar kraften i tacklingen uppåt rätt i skallen. Klart att juniorsläckar-Hedman får hårdare bedömning av diciplinnämnden. Så ska det vara när man är serieförbrytare och gjort sig en karriär på kriminella aktioner.

{7804}: 1,5 år sedan han blev avstängd för huvudtackling skulle det stå. Något ni påstår han frekvent gör. Den han åkte på nu senast tänker jag inte ens räkna som en avstängning för där är alla utan cyklopögon eniga om att det är en 2-minutare på sin höjd.

Du verkar duktig på att räkna upp matchstraff. Ska vi jämföra Hedman vs Jimmie Jump igen? Där har du SHL:s smutsigaste spelare :)

{6984}: Hmm måhända att han har lite hög fart men i övrigt ser jag inget fel på den där tacklingen. Att han bröt armen där är däremot otur. Jag kan bara minnas en annan gång som en armskada inträffat av en tackling och det var OKT på Per Ledin.

Läser att självaste Bud Holloway är aktuell för en återkomst i dynastiernas dynastiföreing. Mamma mia! Hoppas hoppas hoppas, det skulle vara helt grymt om han kom hem.

Daddeh:

"1,5 säsong sedan han senast blev avstängd i SHL."

Avstängd i mitten av Februari för boarding på Hetta, avstängd för huvudtackling mot Saipa i Aug, avstängd för huvudtackling nu mot Almqvist. Tre avstängningar på nio månader, fast med ett uppehåll emellan. 3 avstängningar på 4 till 5 månaders effektiv speltid.

Så har det iofs alltid sett ut när juniorsläckarHedman är på isen.

{6984}: Ja, men då är vi ju överens. Skrolla ner så ser du att jag håller med om att tidigare hjärnskakningar har betydelse men att den sista självklart avslutade hans karriär. Av alla alternativ som Gustafsson hade så tycker jag dock att han valda det värsta av dem alla och det är inget han får betalt av Frölunda för att göra.

Hedman har varit en väldigt ful och vårdslös tacklare men tycker han blivit mycket bättre. 1,5 säsong sedan han senast blev avstängd i SHL. Jag försvarar honom för denna tackling som jag tycker det är störtlöjligt att han blev avstängd för. Jag kommer däremot inte att försvara honom om han manglar någon på ett regelvidrigt sätt. Så pass enögd finns det andra i Skeåboken som har ensamrätt på.
Jag har inte sett tacklingen mot Enterfeldt, som var lite av en favoritspelare under sin tid i Luleå, så den kan jag inte uttala mig om. Vore hemskt tråkigt om han tvingades avslutade sin karriär. Jag önskar honom lycka till.

Daddeh: Får man EN hjärnskakning så brukar man klara sig efter vila. Får man flera så blir varje hjärnskakning medräknad och brukar även förvärra varje hjärnskakning. Givetvis var det den sista hjärnskakningen som avslutade hans karriär. Precis som att den sista skopan får bägaren att rinna över. Det jag menar är att det oftast är kombinationen som är avgörande. Så att ensam ge Gustafsson hela skulden är därför fel.. Sen om det gör mig till ett troll så är det väl så.

Hur många karriärer har Hedman avslutat? Som det verkar så ligger Enterfeldts karriär i fara. Sen om Hedman gjorde det i FBK tröja eller Luleåtröja är HELT ointressant. Nu är det HEDMAN vi pratar om inte laget han företrädde vid tillfället. Och honom försvarar du...
Sen håller jag med att den sista avstängningen är helt fel. Det är på tok för hårt. Sen kan man visserligen diskutera vad Hedman ville uppnå med tacklingen. Den gav ju knappast en taktisk fördel. Det känns mer som att han såg chansen att dela ut en fegsmäll..

{6984}: Heads up ja...tittar spelaren ner så skit i all respekt och dräm på dem i skallen så hårt det bara går. Jag skulle vilja se hur du spelar hockey då pucken är nära skridskorna.
Vad Gustafsson skulle ha gjort istället? Nu börjar jag misstänka att du är ett troll.
Vad gör varenda back när en motståndarspelare kommer in i deras försvarszon?
Du ska få en ledtråd...de satsar inte fullt mot huvudet på motståndaren och riskerar matchstraff och avstängning.

Ditt resonemang att det inte var den sista hjärnskakningen som avslutade hans karriär är så korkat att jag åter igen misstänker du är ett troll.

Hade Cam spelat vidare om Gustafsson inte huvudtacklat honom? Klart som fan han hade!
Försök nu att förstå...den som avslutade Cams karriär var Gustafsson! Vore det inte för honom så hade Cam haft många skridskoskär kvar i sin karriär.

Gå in på Djurgårdens forum och skriv att det inte var Forsbergs tackling som avslutade Fernholms karriär, eller varför inte på Philadelphia Flyers forum och skriv att det inte var Scott Stevens som avslutade Eric Lindros karriär. De kan säkert idiotförklara dig bättre än vad jag kan.

Daddeh: Ishockey är en kontaktsport. Man skall hålla upp huvudet och vara beredd på att får en tackling, i synnerhet när man är puckförare. Men du kanske kan ge en förklaring om VAD Gustafsson skulle ha gjort? Vikt undan och gett honom fri lejd mot mål? Försökt tackla honom lösare och riskera att det blir en bentackling? Gustafsson gör precis det han har betalt för att göra. Att tacklingen tar olyckligt ÄR en kombination av otur och det faktum att Cam stirrar ned i isen.
Sen är det så att det inte är den SISTA hjärnskakningen som orsakar att hans karriär tog slut utan det är ALLA hjärskakningar tillsammans.

Vilken kunglig kommentar av den eminenta kommentatorn Lars Lindberg

Juntila skriker till Rydal ge mih puckilainen

{6984}: Med tanke på att Cam redan har två spelare runt sig och Gustafsson är klart längst bort...så ja. Gustafsson kommer in i situationen som fjärde gubbe. Man kan inte förvänta sig att Cam eller någon annan spelare ska kunna hålla reda på så många faktorer för att inte bli dräpt på isen.

Otur? Fredar sin del av isen? Tolkar jag dig rätt så tycker du det är okay att med all kraft du bara har att drämma in axelkåpan rakt i nyllet på en spelare som redan är upptagen med 2 andra spelare plus puck? Det är absolut inget med den där tacklingen som är otur. Gustafsson tvärvänder riktning, kryper ihop och reser sig sedan snabbt vid tacklingstillfället med all kraft riktad uppåt mot Cams nylle. Cam stupade som en klubbad oxe ner i isen med blodet sprutande, HV-spelaren fixade till hjälmen och fortsatte spela. Det var 0 procents risk att Hedmans tackling i styrfart skulle kunna åstadkomma lika stor skada som Gustafssons.

Sedan är din sista fråga jäkligt konstig. Tidigare hjärnskakningar är självklart bidragande, precis som när spelare lägger av vid t.ex. upprepade knäskador, men det är väl fan solklart att det var just den tacklingen som avslutade hans karriär. Tror du Cam hade lagt skridskorna på hyllan efter det där bytet och levt lycklig i alla sina dagar om han aldrig blivit tacklad? Min åsikt är att han hade spelat än idag.

M.Lemiux:

Så de tycker inte att regelverket ändras när straffskalorna förändras? Just runt huvudtacklingar har det ändrats väldigt mycket.

Jag tycker inte att det är en snorful smäll. Utan en huvudtackling riktad uppåt av en spelare som kommer in som tredjegubbe.

En tämligen solklar avstängning. Den andra huvudtacklingen på kort tid av fanskapet. Den hundronde under juniorsläckarns onda karriär. Klart han förtjänar ett hårdare straff än random spelare. Jag hade själv gett något mellan 80 matcher och livstid

M.Lemiux:
Jo att... :)
Måste snart vara läge för en "best of" utgåva... hihihi... ;)

{7943}: Haha, ja...då vet jag en som skulle gå bananas här inne :)
Men, med all rätt förvisso

{6984}: Precis, och därför är avstängningen felaktig. Man kan inte döma avstänging på Hedman i en situation som för andra spelare klarar sig undan. Återfallsförbrytare ska INTE straffas hårdare av en harmlös situation, då är DIFiplinnämnden ute på jävligt hal is.

M.Lemiux:
Den svadan av förklaring skulle vara intressant att läsa!!

Zappaholic: Håller med vad du säger, man kan iunte döma bara för att det är Hedman utan man måste se i situationen i sig. Bara denna säsong har jag sett minst 10 talet situationer som är liknande eller värre men har inte renderat i nått.
Visst är Hedman vårdlös ibland, det säger jag inget emot och de flesta avstängningar han fått håller jag fullständigt med om och återfallsförbrytare ska få strängare straff efter varje gång de stängs av för vårdlösa tacklingar men i detta fall är avstängningen helt fel.
Man kan inte döma en situation hårdare bara för att det är Hedman och friar andra för samma tilltag. Fattar inte ens att denna situation diskuteras, den är inge allvarlig alls.

Zappaholic: Det är knappt utvisning på just den situationen

Zappaholic:
Helt rätt det Du säger, skulle vara intressant om denna händelse skulle skickats över till NHL och låtit dom titta på och bedöma den!

En "Hedman" finns i de flesta lag, mer eller mindre och hyllar INTE hans dumma tacklingar och denna tackling tillhör inte dessa, det räcker att det är han som delar ut den!

Om ni ser eller överhuvudtaget sett tacklingen, vilket jag betvivlar att alla har gjort så kan man tydligt se "hur Hedman nästan överdrivet håller armen mot kroppen och kommer visserligen som andra gubbe in i situationen och INTE från blindside!!
Spelaren blir INTE skadad, men visst kunde han blivit det när en sådan här tackling utdelas flera gånger under en match!!
Nu "råkade" det va Hedman och det är därför den blir uppmärksammad!!
Det är många händelser som händer där ute på isen och "vissa" spelare "råkar" vara i närheten eller i centrum av situationen, så att kalla honom för en "ond" spelare blir lite som att "kasta sten" i det berömda glashuset när det händer för ens egna spelare!!

Det som INTE ser det hoppas jag INTE kör bil för den betraktaren måste vara blind, misstänker att filmen av tacklingen som finns på Youtube INTE är "klippt och klistrad" i......

{7804}: Experten har talat ;)
Nej, regelverket såg INTE annorlunda ut då, däremot staffskalan som utdelades av DIFiplinnämnden var mildare och med all rätt har det blivit hårdare och återfallsförbrytare ska straffas hårdare.
Om du nu bortser från att det är Hedman, skulle du tycka att det var ett befogat straff om er "Kapten" åkte på tre matchers avstängning för den situationen? Ej hög fart, ej blindside utan rakt på, samt ingen armbåge och tacklingen ej riktad mot skallen?

{6984}: Tycker du tacklingen var brutal? Är den verkligen värd en avstängning? Jag är väldigt tveksam till det och jag tror att det blir avstängning endast av det faktum att det är Hedman som delar ut den. Tror du att det blivit avstängning om någon annan tacklat. Det tror inte jag.

Missförstå mig inte. Hedman är den spelare jag tycker om minst i SHL, han har skadat tillräckligt många spelare redan tyvärr och ändat deras karriärer. Men om man isolerar tacklingen och bara tittar på den rent objektivt, utan att ta hänsyn till vem som tacklar, så blir i alla fall jag tveksam till om rätt straff utdöms...

{6984}:

I min bok är juniorsläckar-Hedman en dålig, klumpig, vårdslös, ful och ond spelare. Med en lååååång historik. I NHL stängde de ju av någon ful buse för 80 matcher eller vad det nu var efter upprepade huvudtacklingar, något sådant borde även juniorsläckar-Hedman fått. En livsfara för sina motståndare.

Men Börje han tycker ju att juniorsläckar-Hedman nästan aldrig sätter en fot fel? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta? Innan satt han ju och bölade om att tacklingar borde förbjudas likt inom damhockeyn, det skulle vara roligare och bättre. Sen när juniorsläckar-Hedman delar ut vårdslös huvudtackling nummer hundra så svänger idioten och börjar babbla om DIF och annat tjoller. Qatar har det inte lätt alltså.

« · 1781038 · »