Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

Sv: SHL 2015/2016
En annan sak som flera redan nämnt: WTF, visst leder vi ligan med utvisningar pga 6 utespelare på banan? Vi suger ju kraftigt på detta, vad beror det på? Visst ska spelarna ha koll på vilka man byter mot?

Xtravaganskaja: Visst, jag blev glad över segern men tack vare min bättre hälfts fanatiska Modohyllningar så är jag ju nästan modoit och därför ger modos spel mig hopp inför deras resterande matcher denna säsong. Hos oss så var Norman och Calof jättebra och även Axel visade goda takter. En bra lördagkväll som sagt.

Skön vinst mot ett bra spelande Modo. Hanses fick en perfekt start med det räddade friläget. Kunde gått åt båda hållen men ingen anledning att be om ursäkt för segern, Försvaret är i dagsget precis så stabilt som det var ostabilt i inledningen. Motståndarna gör inte mkt mål på oss för tillfället(hoppas och tror det håller i sig)

Synd att inte Axel fick näta men kapaciteten finns där och lägen skapas. Börjar närma sig 20 p till närmsta lagen efter oss vilket känns mkt,mkt bra.

Nu laddar vi mot tre nya poäng på torsdag:)

Kom igen AIK!!

:)

hockey_21: eeh, vad är din poäng? Känns som du är en dålig förlorare ?! För mig en toppenkväll! AIK vann, Modo spelade bra vilket ger hopp om att slippa kvalplats, och Luleå förlorade. En toppenlördag helt enkelt!

hockey_21:

jag tror faktiskt inte det blir guld för er heller! Konstigt att mopsa upp sig efter en förlust.

MoDo är det spelmässigt bättre laget ikväll. Men ni har hockeygudarna emot er. Tror det beror på köpmanin ni lider av.

Jag sa ju att MoDo inte har kapaciteten att gör mål på oss. Vi lekte med dem!

Skoja ba! Hanses gör en stormatch i kassen, och Thomas drabbas av kramp varenda gång läget dyker upp. Butler är totalt osynlig, inte ett rätt. Dwyer, hörde namnet i referatet, men såg honom aldrig på isen. Lapierre känns som ett potentiellt Qatarköp, både hjärndöd och dålig.

Vi gör en väldigt dålig match. Dåliga pass matchen igenom, dålig energi, dumma (och korrekta) utvisningar, otroligt mycket slarv, två utvisningar för 6 man (en mer än den obligatoriska!), tamt vi ger bort pucken i livsfarliga lägen om och om igen. Inget illa ment mot MoDo, men hade vi mött ett bättre och giftigare lag än MoDo ikväll hade vi åkt på storstryk. Ett lag från den övre halvan hade vunnit med en 3-4 mål sett efter kvällen prestation. Men tre mycket sköna poäng, och de tar vi.

Adam Pettersson är bästa utespelare och har vart bra över en längre tid, tycker även att Erik Forssell är väldigt bra. Kul att se Forssell i slag igen. Hanses helt jäkla lysande, 5+. Bäst ikväll var dock bortaklacken, måste vara jobbigt att vara TOTALT utsjungna på hemmaplan.

eltifoso: tackar

hockey_21: Gillar din ödmjukhet😂

Om ni fortsätter så här blir det inget guld för er. Modo spelade ut skeå i 2 perioder

{7603}:

tror inte på jinxar. Det finns inte. Bättre att ha ett för bra självförtroende, då vinner man mer, om man hela tiden tror att man ska vinna.

Om sanningen ska fram så är jag privat inte så kaxig när det gäller hockeyn. Visst ser det bra ut, men Frölunda är jävligt bra i år. Bakom dem finns det ett flertal grisiga lag som kan bli livsfarliga om de får till det, Färjestad, Växjö, Qatar.

Det man hoppas på är såklart att vi får vara skadefria, att domarna inte kastar bort pipan likt i fjolårets final. Vi har trots allt hockeygudarna på vår sida jämfört med grislagen som alla är destruktiva köpelag. Den mörka sidan av kraften. Men Frölunda känns också som en god kraft i hockeyn.

Ja, från filmens värld så tänker jag på highlander. There can only be one. Problemet med köpelag som Qatar och Växjö, med alla pengar de har fifflat till sig, det är att när man hugger av ett huvud, så köper de direkt ett nytt. Köpehydror.

{7827}:
Är det bara magkänsla eller är det något konkret du tänker på gällande Jocke?

Skatteregler kan jag inget om och det är ju lagar som måste följas. Dock tror jag AIK kan tänka sig betala bra.

Kontraktsregler kan jag inget heller om men under åren så har jag fått för mig att där handlar det egentligen bara om hur parterna vill ha det. Allt som är skrivet kan rivas på 5 sekunder om alla är överens. Knepiga ryssar kan dock försvåra.

Om Frölunda förlorar så skulle ju egentligen en riktigt bra spännande match med förlängning och poäng åt båda lagen vara bäst. Modo tror jag kommer må bra av en match i högt tempo mot oss.
En kross lockar också på ett sätt. Svartvadet och Modos ledning har faktiskt slagit in på en galen väg och tigger om det.

{7603}: Jag tror inte Jocke kommer tillbaka under denna säsong. Trist för vi behöver spets, speciellt i ett slutspel. Har Lasse nån plan?
Angående matchen i morrn mot Modo så hoppas jag på ett bra tryck från de ditresta fansen. 7 bussar läste jag. Om vi förlorar så är det inte hela världen, men mest av allt hoppas jag på en kul match.

{7804}:

Det här med "jinx" ska man inte vara rädd för den? :)

Måste ta i ett annat ämne som jag egentligen vill undvika men kittlar för mycket.

Vad tror ni AIKare. Ni har säkert också läst Jocke L var bänkad idag igen. Agenten sa dessutom han tänkte åka till Petersburg i dagarna. Vad ska han dit för om de bara ska prata? Låter ju mer troligt det är pappersgöra på gång.

{7603}:

jag drar till och gissar att vi kniper matchen imorn med 8-1, fast skulle vilja säkra upp med en 8-0 också för är osäker ifall MoDo har kapaciteten att göra mål på oss.

I kvarten får vi möta Qatar som dalat i tabellen. Givetvis tar vi dem i fyra raka och går då upp till 12 raka slutspelsvinster.

I semi ställs vi mot Brynäs, som vi i vanlig ledning leker med och då tar i fyra raka. 19 raka mot Brynäs då!

I finalen ställs vi mot Frölunda, i tidernas bästa SM-final. Hela den svenska hockeypubliken sitter som fastfrusna och slits mellan hopp och förtvivlan under hockeyshown. Den går till sju matcher. I sista matchen leker vi med dem och vinner med 10-1.

Där har du mina tips Barbro!

Xtravaganskaja och Yoda.

Ja det låter ju ovanligt positivt från Karin Rundblad. Visst är väl skadan på överkroppen då borde de kunna gnugga Pesonen hårt på is bra tid innan comeback.
Känns som en sådan träningsperiod kommer göra mer nytta än om han spelat matcher.
Jag tror också Frölunda kommer tappa poäng nu. Rönnberg babblade väl om en tung träningsperiod i januari.

Bra vinstchans mot Modo. Tror AIK kommer vara i riktigt bra slag,inte riktigt max för det blir till veckan men nästan toppnivå och ska man vara ärlig ser det ju ut som upplagt för förnedring utan att jinxa för mycket.

Tråkigt för man vill ju Modo ska klättra men dom får börja visa bättre takter mot lagen runt om först.

Undra om inte Qatar vill ha bort Osten men när de smygrekar ersättare finns ingen klok som vill ta över.

Xtravaganskaja:

jag vågar inte hoppas på att super-Janne hinner koma tillbaka i fullt slag. Tippar att han inte har matchtempo eller timing. Men även utan matchtempo så kan han bidra på ett positivt sätt.

Det ska bli kul att krossa MoDo imorgon. Sjunga ut dem på läktaren och smiska upp dem rejält på isen. Frölunda lirar borta mot Färjestad som alltid är bra mot Frölunda. Vågar man hoppas på serieledning?

Förresten tycker jag att det är sjukt bra att alla ding-ding Qatarhybrider sluter upp bakom flensis. Hoppas han stannar där livet ut.

Super att Super Jannes rehab går bättre än planen. Iåfs inte oväntat då läkningstider ofta skrivs upp lite. Min oro har varit att Pesonen ska komma in precis i ett 'do or die ' läge och förväntas prestera ASAP. Kan han nu få några Xtra veckor att matchas in kan han helt klart visa sig vara den sista pusselbiten för att vi ska gå hela vägen. Nu har vi ett mkt bra PP och med Janne är jag övertygad om att vi kommer ha två grymma uppställningar.

Länge sen det kändes så här bra. Men tex en Lundberg och Nisse som gör makalösa säsonger och med en Mackan som är redan är outstandning i SHL (och som alltid är som bäst i ett slutspel) ser läget mkt bra ut. Känner mig faktiskt även mkt trygg med Hanses som backup(endast 1 förlust på sina starter) Urbom känns mer och mer gjuten och en bra uppsida på Heed och Holmström och motståndarna lär fasas.

För mig är seriesegern mkt viktig!! X-Tra roligt då vi kan förlänga en redan insane 'streak' Men med det sagt är det bara 'le mat' som gäller förstås!!

Tror vi tar seriesegern då Frölunda kommer darra till under en period framöver.

Kul med Modo i nästa match, gäller att vi kommer ut rejält ödmjuka, gör vi det lär Modo spela riktigt,riktigt bra för att ta ny 3a.

Kom igen AIK!!

Barbro:

tack för länken förresten!

{7603}:

vi ska passa oss för att glädjas för mycket bara. Får flensis sparken kan de bli livsfarliga ur ett mer långsiktigt perspektiv.

Näe, det får gärna gå lagom dåligt bara. Typ en 7-8 plats och ut i kvarten, fast sen går de då och vinner riksserien. Det skulle vara perfekt!

Jag håller faktiskt på Munksu... Qatar i riksserien, eftersom det skulle ge flensis lite PR så han behålla jobbet.

Sen om han får sparken, tror du han skulle överklaga det? Kanske? :-)

{7804}:

hahaha häll inte i dig för många bara, som Jörgens morsa brukade göra.

Se länk.
Osten svärtas än mer.
Man blir glad.

{7603}:

äh, låt de tro att de är bra på hockey. Vi vet ju att de inte är det.

En annan glädjekälla ikväll är förstås gamnackens -1 i statistiken, seriens sämsta kapten? Näe, bara att göra sprattelgubben till kapten, sen fanns det ingen annan kvar att kvotera in.

Nu ska jag gå och häva en pajala sunrise, passar bra med en korvbit då jag även är lite hungrig!

Wilhelmsson: Äh skit i muppen. Sitter man på julafton och nyårsafton och skriver hatinlägg om Luleå har man ett jävligt torftigt liv och är inte värd uppmärksamhet.
Luleå vann och är seriens formstarkaste lag, trollet mår dåligt och man blir glad!

Wilhelmsson:

Nej men allvarligt. Det går inte hitta någon sekvens eller byte i matchen som visar på kvalité.
Qatar är ett skitlag och varför lagen ni mött på slutet underpresterar å det grövsta går bara spekulera kring.

Bäst ikväll är ändå att Osten dras i smutsen.

{7603}: Jag tycker på fullaste allvar att du är det värsta troll som någonsin har existerat .. ha ha ha, du är ett skämt och en skam för supporters av Skellefteå AIK .... vik hädan ;-)

{7804}:

Lätt nudd följt av stor spelad smärta.

Alltså jag satt och plågade mej genom Qatar -LHC och ta mej tusan,den följde mönstret från alla andra Qatarsegrar på slutet.

Jag hävdar på fullaste allvar LHC spelade på 30%. Alla andra lag som jag sett möta Qatar har också gjort enorma bottennapp.
Qatarerna intervjuas och tror det är dom som är bra!!

Det går spekulera vilt varför alla lag verkar lägga sig just nu när de möter Qatar men det blir bara gissningar.

Jag tycker på fullaste allvar Qatar är det näst sämsta laget i SHL.
Jag tror också de kommer åka ut i raka matcher i playin eller slutspel om de inte möter ett lag som längtar efter semester.

{7603}:

det är iofs litegrann att sparka in öppna dörrar. Som att hävda att Stalin inte var speciellt snäll ungefär.

Men bra att riksmedia är väl medvetna om problemet. Fusket, osportsligheten, brotten mot den svenska hockeypubliken.

Fabricius Gnetus Maximus nyaste filmattack... var det en gammal hederlig fuskig filmning, eller fick stackarn dessa sprattelattcker med spasmer och ryckningar i benen efter en lätt nudd på ett annat område på kroppen?

{7804}:
Till att börja med. Fabricius sina vana trogen fejkar skada och staplar ut efter ha blivit petad på men försöker få det se ut som crosschecking i sidan. Filmtajm.

Svårt återge sågningen av Osten. Den handlade om att Osten överklagade Melarts avstängning.
Ett par vassa meningar typ -hur i helvete skulle det se ut om alla höll på som Osten!
-Vilket jävla strul det skulle bli!
Låter kanske inte så allvarligt dock görs det med en bild på Osten under ordet SÄLJ och med hetta förklarar Wikegård vilka instanser som finns och att man i rena undantagsfall ska använda sig av dessa men Osten håller på hela tiden.

Wikegård ser förbannad ut och budskapet går hem att Osten är jävligt osportslig.

Ett rätt av fyra just nu. Tjoho.

{7603}:

missade det, finns det på video? Eller kan du citera?

Bagdad har faktiskt skärpt sig, och lite gliringar får man tåla. Men man undrar ju varför Bagdad är så sjukt fixerad vid guld-Jimmie?

Jag tror det är en kombination. Dels för att guld-Jimmie i det närmsta prenumererar på den ädlaste metallen. Han står där parkerad på kontoret och skyfflar in puckar vår efter vår, något han överglänser självaste Homer Simpson på. Sen är det ju en riktig alfahane som Bagdad såklart är riktigt avis på, hans hånflin är mäktigt när guld-Jimmie lägger manken till.

Men även för att det egna köpelaget leds av den inkvoterade kapten gamnacken Harjunen. Den spelare med sämst ledarförmåga och kroppsspråk i hela hockeyvärlden tror jag? En slöfock som fått vara med under denna otroliga anti-dynaste, ut i kvart, ut ikvart, ut i kvart, ut i kvart, ut i kvart, och sen åka på dyngpisk i åtta raka matcher mot den största rivalen där guld-Jimmie vart kapten, sen tillbaks till ut i kvart, ut i kvart.

Inte så konstigt egentligen att det brinner en säkring i proppskåpet, man får ha överseende med denna kombination grundad i sjukt djup avundsjuka.

hahahaha
Kung Wikegård!!

Wikegård sågar en av Sveriges mest avskyvärda personer Osten Bergström! igen!

I cmore inför kvällens matcher börjar svenska folket få klart för sig vilket ultrasvin Osten Bergström är.

Man blir glad.

Platini och Blatter ligger i lä.

Snälla Qatar,behåll Osten för han är så värdelös och kriminell.

{7827}: Ja, jo, det blev inte riktigt som jag skrev tidigare. Satsade på vinst för FBK, MIF, DIF samt X mellan LHF och LHC. Odds 50,49. Vill inte säga hur mycket jag satsade... Hm...

{7603}: En annan sak och nu studerar jag tabell-läget, visst är det intressant? AIK och FHC har seglat iväg sedan ett tag men plats 3-8 är ju jämnt nu nanting.
- Ikväll hejjar jag på Djurgården på mot Rögle och det är enbart för att jag vill att MoDo ska ha häng på Rögle.
- Örebro får gärna vinna mot MIF av samma anledning.
- FBK vinner mot KHK.
- Luleå mot Linköping, kan gå hursomhelst men Luleå är formstarka just nu så jag tippar 2p för dem i varjefall.
Då får vi:
FHC 70p
SKE 70p
VLH 55p
LHC 53p
LHF 53p
FBK 53p
BIF 52p
DIF 51p

Tror jag ska spela pengar på detta... :-)

Inte helt oväntat fortsätter Qatar spotta på norrbottenstalangerna och köper in från Slovakien. Ovärdigt. Oanständigt.

Om man ska vara helt ärlig ser framtiden mycket mörk ut för Qatar.

Qatar är inte bra för svensk hockey.

Zappaholic: Tror inte det hjälper. Då ska det videogranskas hela tiden om en spelare var inne i målgården eller inte.

Xtravaganskaja: Vad menar du nu?

Haha herregud alltså :) Det skönaste en kväll som denna är inte den 15e raka vinsten mot Brynäs utan att läsa om alla bortförklaringar från AIK "hatare":)
Att man ens orkar efter 15-0 i matcher! Hur ser månne spegelbilden ut på en sån person?:)

Tänk så mkt det finns att skriva om AIK för folk som tom gett sig FAN på inte skriva något om AIK:) Orkar inte vara lika patetisk som förloraren och räkna ! Men vi kan väl anta att inläggen sen det så omtalade AIK 'inläggstoppet' nu börjar närma sig ett 100-tal(som snabbt lär bli 1000 )

Men när 'marinella' flaskan är tömd fungerar den förstås lika bra som fiol för vissa (som helt saknar farstu.) Efter 2-3 'KUNG' är det dags för den verkligt grandiosa självbilden att krypa fram ska ni se:) Sen spelar det egentligen ingen roll att skotten blir typ 40-20 och Mackan 0-ar Brynäs för.....ja vilken gång i ordningen?:)

Men vad ska man som motståndarfan göra när det inte finns några bergstoppar kvar att bestiga? Lika bra att då inte hyckla mera utan krypa fram under 'hat'stenen och göra det 'hen' är bäst på:)

Hata!!

Kom igen AIK för nu börjar säsongen!!

Grattis igen till Modo som tog en tung skalp. Är det någon match denna säsongen jag kan ta en förlust så är det i nästa omgång. Men hoppas och tror förstås på en 'Victoria'

{7827}: Enklast vore att förbjuda spelare i målgården överhuvudtaget.

Ja man blir ju mest tokig på bristande dialog och skiftande bedömningar.

Ser annars vi har Modo på lördag och Qatar nästa torsdag. Såg ut som AIK hade mer att ge och kanske är det en formtopp planerad. Inte redan nu på lördag även om jag tror mycket kommer se bättre ut.

Mot Qatar tror jag dock man tänkt sig någon form av urladdning.

Lät som Wallson tänkt släppa fram Axel på lördag och tror det blir bra för honom och laget.
Hoppas och tror Frölunda kanske har en svacka på gång. Ska bli intressant se hur racet går,om Frölunda vill vara med.

{7804}: Om du återkommer med en lite mer nyanserad bild så kanske jag svarar. Kan han ha lärt sig av Jimmie?

{7827}:

själv tycker jag att videogranskning vid mål är bra. Det kan bli rättvist.

Kanske man skulle skapa ett regelverk som förklarar vad man får och inte får göra, och vad som "att störa målvakten" innebär?

Slutligen så borde man kanske anställa personal i situationsrummet som klarade av att ibland göra rätt bedömning?

Då skulle det bli bra.

{7804}: och Zappa: Alla lag drabbas av detta, men givetvis upplever man som att det oftast är ens eget lag som drabbas mest. Bl.a. så upplever jag det så att Ske drabbas ofta och FBK och Djurgårn minst ofta. Men, jag är kraftig motståndare till denna videogranskarhysteri. Snart är det lika bra att säga att inga mål är mål förren situationsrummet sagt sitt, dvs huvuddomarna på is får inte godkänna mål direkt utan ok från SR.

Zappaholic:

då är det min tur att fråga dig:

varför ramlar Rödin stup i kvarten när någon råkar nudda på henne? Varenda jäkla match. Har hon oslipat, drabbas av okontrollerbara spasmer i lårmuskeln, konstant virus i balansgången eller är hon bara allmänt jäkla vek? Eller en jättefilmare som vi inte sett husera i SHL sen Calle Filmkrok?

Zappaholic:

det ska såklart vara ett bortdömt mål då guld-Jimmie är före pucken in i målgården, och han stör målvakten genom att klubban stöts i benskydden. Solklart.

Ert mål förra omgången skulle ha vart godkänt.

Frölundas mål i förra omgången skulle ha vart bortdömt, och tyvärr förlorar vi matchen pga det.

Tre felbeslut i rad. The Lärking show!

Det ni kan "trösta" er med är ni hade förlorat matchen ändå, och ni skulle ha behållt er supersvit med 15 raka dundertorsk intakt! ;-)

{7827}: Alltså...jag går i taket på svensk domarstandard. Förra omgången fick vi ett mål bortdömt mot DIF då det ansågs att vi stört Tellqvist i målgården. Repriserna visade att pucken redan gått i mål.

Ta er en titt på den här sekvensen jag länkar till från kvällens match. Observera att jag inte skyller förlusten på detta, vi hade förlorat ändå. Det är inkonsekvensen jag stör mig så in i helvete på. Varför kollas inte denna situation. Notera
Saik:arens klubba mot Starkys benskydd.

Vad tycker ni?

{7804}: Well, jo, visst är det kul med 15 raka vinster men ofta har det ju varit tillfälligheter som avgjort, vilket också Wallson sa. Bryr mig egentligen inte om rekordet mot Brynäs längre, förr eller senare vinner de men förhoppningsvis går vi segrande ur en ev slutspelsserie mot dem. Jag tror fortfarande Brynäs är topp 4 då serien är slut. Modos vinst var lika skön som vår egen ikväll.

Hoppas Bulan är med på PKn. Kan bli underhållande.

Vi kniper 3 poäng i säsongens hittills viktigaste match, och går upp till F E M T O N!!! raka matcher mot Brynäs. Det hade inte ens hjälpt för Brynäs med två stycken handikappmål när pucken släpptes som jag tidigare föreslog.

HIHIHIHI!

Det är banne mig helt otroligt. Nu sitter jag och hoppas att vi får möta Brynäs i ett slutspel. Fyra raka där, så skulle vi då vara uppe i 19!!! raka segrar. Mamma mia!

Ser också att Frölunda åker på stryk, hemma mot MoDo!!! YES!

Nu är det dags att tvåla dit Frölunda på hemmaplan i början av Februari. Vi har fortfarande seriesegern i egna händer.

Vilken trevlig start på det nya året.

Xtravaganskaja: Akta jinxen! :-)

Yes Sofos!! Nu hoppas vi Svensson får hålla 0-an!! (Igen)

Härligt! 3-0!

« · 1719056 · »