Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

SHL 2015/2016

Sv: SHL 2015/2016
Händer ganska mycket i dagarna.
Angående silly och kontrakt känns det som det är lika bra alla utgående tas efter slutspelet nu.
Antingen att de flesta varit klara och förlängda en bra bit innan slutspel eller efter,inte just innan tänker jag.

Roligt se Backlund i målet.

Undra om det inte tyvärr blir klart med kval för Modo ikväll. Kanske är lika bra så dom får börja ladda och förbereda sig.

Intressant det Lasse J sa i norran,visst tolkar man allt positivt men spännande höra. Det här med så många utgående tror jag beror på det finns stora angenäma problem.
Inte som det kan vara för klubbar som Qatar där många vill bort och få är intresserade skriva på.

Xtravaganskaja: Stort grattis!! Har tre tjejer själv och tonårstiden är speciellt njutbar!

hockey_21: Kul för Modo!

Här ser man. Hur många spelare från den "suveräna talangfabriken" Skellefteå togs ut i world cup truppen? Jo noll. Och 3 st från modo

Xtravaganskaja: Det finns ju risk att farten och drivet inte kommer att ligga på topp nu de sista tre matcherna. Eller rättare sagt; De kommer inte att vara på topp. :-)

Ja, antingen får vi se Hanses eller Backlund i mål. Matchen mot DIF i morrn blir nog den svåraste då de har mest att spela för, varken Örebro (lördag) eller HV (tisdag) har nått att spela för heller då det är klar att det blir 1/8-final för dem. Det kommer förmodligen att krylla av junisar de kommande matcherna och det blir ju kul också!

Förutom HV-matchen i morrn så har Luleå ett tufft schema kvar. Djurgården och Växjö som krigar om minst 6e-platsen. Den fixar ju Luleå men för att fixa 3e-platsen så krävs det kanske 3-4 poäng för de två matcherna. Orkar inte räkna på en massa scenarios just nu, det gör jag då det är 1 match kvar. :-)

Xtravaganskaja:Varsågod :) ....Haha, jag har tre grabbar själv så rutinerna "satt" minst sagt i när tredje kom till världen, förstår vad du menar :)
Lycka till själv, får se hur det går för resp. lag p slutspelet

M.Lemiux:

Stort tack till dig!!(och alla andra) Varit fina dagar som inte varit för svettiga(rutinen med två tidigare talibanpojkarna spelar väl in)

Blir DIF imorgon och hoppas vi inte bara ställer ut 'grejorna'.

Kanske vi får se en debut i målet också!?

Lycka till i slutspurten!!

/Xtra

Xtravaganskaja: Grattis till tillökningen i familjen...kul :)

{7804}:
Nog för jag hatar Qatar men om man lugnt och sansat tittar på Skellefteå AIK och Qatar så går det inte säga annat än vår klubb gör det mesta rätt och Qatar det mesta fel.
Man blir glad. Man sover gott.

Ja vad ska man egentligen skriva efter en kväll som denna? En sådan historisk kväll.

Dynastiernas dynastilag Skellefteå AIK gör sitt jobb. Man vinner. Det ena målet är grannare än det andra. Det är alltid ledigt i krysset.

En kväll då man vilar en massa stjärnspelare. En hade visst en blåsa, en annan ett exem. Man plockar in några juniorer, och när de drar på sig hockeyvärldens finaste tröja är det nästan som om de laddats med en burk dunderhonung. När man kisar ser det nästan ut som det är Sovjet på 80-talet som lirar hockey.

4e raka seriesegern. Den Sovjetiska lagmaskinen tuggar vidare, likt en tung traktor kör man helt enkelt över sina motståndare. Uj uj uj UJ!!! RESPEKT! Skellefteå AIK, halleluja!

Men det är inte bara i Skellefteå fansen är glada. Uppe i ingenmansland, i Kööp arena, är Qatars fans överlyckliga.

"Spelet" har suttit där mer eller mindre hela säsongen. Sargutdunkarmedley med en och annan lobb ut, bisvärm framför egen kasse. De inköpta har verkligen anammat de fula överfallen och filmningarna och det är knappt så att man märker att Per "döda fiskögon" Ledin skeppats till någon lingonliga. Det överklagas titt som tätt.

Ikväll får man då reslutatet med sig, 0-0, och som man har längtat. Tidigare har det vart något helt jäkla osannolikt flipperspel som ställt till det, självmål, snedträff, men orchpubliken har tålmodigt väntat på en höjdarkväll som denna. 0-0 skriker det i rätt på den inköpta jumbotronen, och de inköpta spelarna jublar, och köpepubliken är rentutsagt i extas! Äntligen blir det 0-0, oooooh du helige sargutande, mammondyrkarna lyckades äntligen med sitt uppdrag.

Xtravaganskaja:

grattis xtra. Helt rätt att börja att indoktrinera redan från de första veckorna, och skydda henna från de onda krafterna. Viktigare än att döpa jäntan i min bok.

4 raka seriesegrar. Oddsen är små att något lag tangerar eller slår det de närmaste 10-15 åren. Störst chans har ju Skellefteå AIK nästa säsong. :-)

Xtravaganskaja:
Grattis!

Blister Brigade: He, ja nu slapp ju real lule vinna.

Xtravaganskaja: Va kul grattis!

Xtravaganskaja: Stort grattis!

Blister Brigade:
Magiskt:) att kunna vila som du är inne på kan bli viktigare än folk tror.

Fick en liten flicka i fre. 3408 g ,50cm som ligger i min famn och just fått se sin 1a AIK vinst. Hon såg FBK matchen oxå men har förhoppningsvis glömt bort eländet :)

Xtravaganskaja: Serieseger 4e i rad! Nice nu är det bara vila och ladda för slutspelet!

{7827}: På jobbet är det typ 60-40 till lule favör och vi brukar alltid skämta lite om "real" lule och det lustiga är att en del lulefans oxå säger real om lule vilket jag tycker är sjukt roligt, hoppas att det går okej för dom och att vi får spöa dom som vanligt i slutspelet ;-)

Blister Brigade:
Skönt och rättvist.

{7827}: Yes! Match igen!

Blister Brigade: Typ... Men så jobbigt... Hoppas Lule vinner nu.

{7827}: Haha fan det kommer gå åt helvetet!

{7603}: Kan hålla med om svensson har en förmåga att vara rätt platt i bland! Ska bli intressant och se vad som händer med han nästa säsong, har hört det pratas om Viktor fasth till aik undra om det kan ligga nåt i det ryktet.

Blister Brigade: Vi snurrar som bålgetingar runt runt Honken men det blir lite vassa avslut. Nu jäklar fixar videt här!

Xtravaganskaja: Jo det här kan nog sluta hur som helst, förhoppningsvis är vi piggare i 3e och kan stänga matchen med typ 1-4 (sista i öppen kasse)

Glömde Svensson. De gånger vi tappat poäng ser han plötsligt inga puckar.
Faller ihop så alla skott över halva målet går in.

Vissa kulturbärare brukar vara totalt osynliga också,t.ex en som Adam P som egentligen är en favoritspelare.

Blister Brigade:
Riktigt onödigt att inte sätt pucken djupt utan istället bjuda på kontring.

Snyggt mål dock.

Känns som detta kan gå hursomhelst trots att vi är det bättre laget.

Dominerar fullständigt i slutet och då kvittar dom! :-S

Så jävla typiskt! Haha

Skönt med 1-0!! Svensson verkar ha med sina bästa vänner ikväll också:) Kanske läge för säsongens 8e nolla!?:)

Kom igen nu AIK !!

Tillsammans mot 4e raka seriesegern.

Oftast får man vara nöjd men de gånger AIK är bleka och tappar poäng ser det ut som i första.
Spelare som ramlar omotiverat,tama avslut i magen eller på tok för högt,onödiga utvisningar kryddade med snack,rent alibispel i anfallszon, släppa till farligheter från ingenstans ,dåligt PP.

Kom igen nu AIK :)

Zappaholic:
Inte jag heller då Skellefteå AIK hade starka decennier 1950-60 och 70 talet.

I väntan på reaktion hade jag faktiskt i ärlighetens namn i efterhand tänkt säga det var inte ett ordagrant citat jag hittat men andemeningen är rätt.

Det var på 1980-t den riktiga hockeyn tog form. Den åsikten har Sven Savage fört fram många gånger.

{7603}: Där håller jag som Brynäsare såklart inte med

Zappaholic:
"Du får tänka på att hockeyn före 1984 var så primitiv så den kan inte betraktas som seriös idrott". Sven Savage

{7804}: Det klart att Brynäs tio SM-guld mellan 64-80 inte ens är i närheten av dynastiernas dynastiförening SAIK.

Ja ikväll kan vi bli det första laget någonsin som kniper fyra raka seriesegrar. Bäst någonsin, dynastiernas dynastiförening. Egentligen är det bara formalia som står mellan oss och titeln som svensk hockeys bästa lag någonsin. Skellefteå AIK, halleluja!

Tycker att de gör rätt som börjar vila de spelare som har krämpor/småskador.
Att vi skulle tappa seriesegern nu bör inte ens den värsta AIK-antagonist tro på? Då skriver Skellefteå AIK hockeyhistoria då inget lag sen den moderna serien startade 1975 har vunnit serien 4 gånger på raken.

{7804}: Nu var det en allvarligt ställd fråga.

Dig förstår jag ju att de inte frågat, tvångsintagna som är mentalt rubbade ger ingen statistisk tillförlitlighet.

Håll dig till lite insmugglad bag in box och valium skall du se att allt blir bra.

Zappaholic:

ja det verkar inte som målgruppen specifikt inkluderar mytomaner, psykon, sargutfrälsta, mammondyrkare, dåliga förlorare och hjon i största allmänhet, annars kanske Qatar och ni själva vart med? :-)

Zappaholic: 1 från varje förening.... :-)

{7827}: En ganska så väntad lista. Undrar hur många, och vilka målgrupper, som tillfrågats...

Känns ju kul att ligga så pass högt med tanke på alla storstadslag.

Trevlig omgång imorgon tisdag.
Nog lutar det åt AIK blir klara som seriesegrare och en mille på kontot.

Kanske inte på det sätt man tror med vinst borta mot KHK utan Qatar kanske vinner mot Frölunda.
Qatar-Frölunda är en sån där perfekt match,bra resultat hur det än går.

Bästa scenariot är naturligtvis vinst mot KHK och att Frölunda förnedrar Qatar. Jag har ju en teori om att alla lag som bryr sig vinner över Qatar för dom är minst skickliga lag.
Modo gjorde det och kanske skärper Frölunda till sig efter några bleka insatser.

{7827}:
Såg det blev lite väl negativt. Var inte meningen håna Broadhurst som absolut inte var ett sänke tror jag.
Nog tror jag jag kritiserade killen tidigare också och mest som frustration att det aldrig blev några tydliga framsteg.
Det var som han bedrev sitt spel i en egen bubbla.

Johan Forsberg var inte bra på slutet tycker jag. Bra energi och hög lägstanivå men hur bra såg han pucken eller medspelare? Han hade väl dåligt spelsinne innan skadan men efter blev det ju plågsamt se hur lidande spelet blev med han på isen.

{7603}: Jag tyckte inte att Broadhurst var så lyckad i AIK men i nått annat lag så kanske? Men jag tycker att du är lite väl orättvis mot Terry. Så fort man lämnat laget så blir de inte helt värdelösa. Ta tex Johan Forsberg i Luleå, jag tyckte han var bra i AIK och även nu i Luleå, tyvärr så utförde han ju en av de fulaste tacklingarna i närtid i ES/SHL, men han är inte en återfallsförbrytare och ful spelare. Det är för jävligt för Fernholm och jag tror faktiskt Johan mår dåligt av det han gjorde, vilket han också ska göra. Det jag vill ha sagt är att det är tråkigt att vi dömer ut gamla spelare så fort de lämnar laget.

Jag tippar alltså vi får se Broadhurst i Qatar nästa säsong.
Spelmässigt är han faktiskt som klippt och skuren med ström i klubban,ett tempo och tunnelseende.
Lönemässigt kan man bara gissa han gör stor vinst och blir överbetald av Osten.
Kanske LJ gav typ 10 000 dollar/mån och då har Osten njutit när han lockat med 20 000.

{7804}:
Först tänkte jag skriva 10% men kom på det var på tok för hög siffra. Ja 5 känns mycket det också.

Jag ser Savage den sjuke jäveln fortsätter hänga ut en oskyldig. Det är nästan så det börjar klia och låta Olofsson dansa i neon.
Gnestas mörkerinvånare och psykopat börjar närma sig en plats i skyltfönstret.

Jo lite Qatar. Sitter och slötittar på Brynäs-LHC. Tänker på Broadhurst.
Jädrar va nöjd man blir Lasse J lyckades spara in några månadslöner.
Far omkring energiskt men antingen är han helt talanglös utan spelsinne eller så är allt alibi. Den enda nytta man kan ha av en sån kille fick nog AIK ut genom att han var positiv och jobbade på under den grå serielunken.

Jo dit jag vill komma är att jag började tänka Broadhurst skulle passa perfekt in i Qatar.
Sedan började jag tänka det var ju lite skumt och gick fort när killen lämnade AIK. Dessutom kom ingen ersättare som alla trodde.

Jo jag börjar tro Osten varit framme och blivit påkommen.
Detta fick Lasse J agera akut och förmodligen vänligt men bestämt förklara du kommer inte spela en minut mer. LJ kanske kontaktar Brynäs och stjälper över problemet dit.
Ingen katastrof om Qatar skulle tagit över Broadhurst men dels är det en principsak att vänslas du med Osten får det konsekvenser.
Även tror jag AIK inte riktigt uppskattar övergångar till Qatar. De som varit har ju handlat om killar som inte dög hos oss men AIK har nog lärt sig Osten alltid blåser upp det hela som Qatar är att föredra och ett steg uppåt,alltid lurar Osten någon.

{7603}:

en bra analys även om 5% är i överkant tippar jag. Jag skull nog säga 97% flipperspel, snedträff, tom kasse eller självmål.

« · 1731944 · »