{7827}: Solklart mål men det är så här det kommer att se ut resten av serien målen ska vara klockrena annars dömer dom bort det....
Får vi bara passen att sitta på bladen kan vi nog ställa till en del problem för frölunda (som för övrigt passar oss bättre än växjö) att lule blev bortspelad av frölunda säger egentligen ingenting om hur bra frölunda är med tanke på hur långsamt lule spelade
Bara trumma på nu och fortsätta kämpa så kan det här gå bra
Alltså, det är svårt att vara hockeydomare. Det går fort, ibland sker misstag. Det får man leva med.
Måldomaren Christer Lärking har EN uppgift: titta om pucken är över mållinjen!
Han klarar inte att göra sitt jobb! ALLA TV-tittare ser det uppenbara att pucken är i mål! ALLA på arenan ser på mediaboxen att pucken är inne i mål! Det är ingen åsikt, utan bara ett konstaterande! PUCKEN ÄR I MÅL!
Det finns andra idrotter där det finns arbeten där det finns en enda uppgift.
En kicker i amerikansk fotboll ska sparka in poängen. Har kickern bara ett ben ska han nog söka sig till en ny arbetsuppgift.
En MC i boxning ska presentera boxarna vid matchstart. Är MCn stum, då ska han nog söka sig till ett nytt jobb?
På samma sätt ska Christer Lärking söka sig bort från situatiuonsrummet. Han klarar inte av sin enda uppgift. Dessutom ska han betala tillbaka varenda krona han har fått i lön. FÖRSVINN LÄRKING DIN JÄVLA NOLLA!
jag tycker vi känns som det något starkare laget som styr matchen, men det är ganska jämnt och det känns livsfarligt varenda gång Frölunda sticker upp. En kul match med högt tempo.
Det jag kan anmärka på hos oss är att det är något dålig skärpa i passningarna ibland. Vi åker skridskor, smäller på, täcker skott, spelar smart, krigar framför båda kassarna, men slår bort en del pass som normalt sitter på bladet.
Nu i tredje så lär Frölunda försöka liga på ytterligare då de ligger under, och det lär öppna upp för kontringar. Ifall vi bryter och sätter passen på bladet kommer vi att komma i hög fart genom mittzon i 3-2 och i 2-1, och kommer vi i dessa lägen så finns det inget lag i denna serie som är i närheten. Våra forwards är vindsnabba och brukar ha rugiig effektivitet.
Ser bra ut detta, och hoppas att vi fortsätter spela lika aggressivt och intensivt men ända smart och med tålamod.
Hoppas Svensson, A Pettersson och Ritola är okej? Ritola såg ut att få ett rapp över handen av Lauritsen? Lauritsen såg ut att tackla in A Pettersson in i sargen så att handen bryts mot sargen? Tuff och ful jäkel det där Lauritsen-monstret, hoppas han får smaka.
Blister Brigade: jo håller med men det var faen inte lätt att se. Tråkigt att det blir så mycket felaktigheter som det ska snackas om men jag hade ju varit skogstokig om det varit Frölunda som drabbats av den 2:an. Frölundas bortdömda mål hade blivit mål om inte Saik fått sitt bortdömt skulle jag tro ( klubba på benskyddet känns som en efterkonstruktion). Det var en match med mycket kamp men i det stora hela tycker jag den var juste! Är väldigt nöjd med spelet i 3:e då vi var överallt och skapade en massa samtidigt som vi inte släppte till så mycket.
{7804}: tack tack! Tråkigt att en felaktig utv blir avgörande jag hade varit lika sur som du men det har hänt förr och kommer tyvärr hända igen! Jag är väldigt nöjd med Frölundas spel i 3:e det såg bra💪 ut!
felaktig utvisning avgör, då ett skott studsar på två och in. Samt då ett felaktigt bortdömt mål, vår back petar på Lasch 62 kg som flyyyyyyyger och det blir utvisning, Lauritsen slashar bort Adam Pettersson ur serien utan utvisning samt Lauritsen slashar bort Ritola ur en period ingen utvisning.
Jo duktiga killar de där Sören Persson och Christer Lärking. Skicka dem till VM kanske? När de är borta så rycker vi passen och avslutar deras medborgarskap tycker då jag.
Anledningen till att man blir så förbannad är att det ALLTID är Christer Lärking och ALLTID är Sören Persson som ligger bakom tillställningar som dessa.
{7804}: förstår att du e förbannad men dom blundade för mycket efter det felaktigt bortdömda målet för oss och jag vidhåller att Frölundas mål kompenserades bort ser inget fel i det målet! Men jag e ju färgad( inte hudfärgen då).
Fattar inte att du han å se Lauritsens slashingar jag såg dom inte men jag börjar bli gammal;)
Adam Pettersson gick rakt ut i omklädningsrummet. Ritola satt en period.
Lasch ligger ner och trycker in Svensson i målet med klubban. Det kunde ha dömts mål, men det är då fan helt omöjligt att döma bort vårat? Vi får två stycken hittepåutvisningar som ni gör mål på båda, medan Lauritsen får göra vad han vill?
Frölunda gör en bra bortamatch, men faktum är att det är domarna som ligger bakom er vinst. Jävligt tråkigt att det ska bli så.
Är dessa fanskap verkligen det bästa vi kan ställa upp med i SHL?
Varför blir man så förbannad och så förvånad över den orättvisa och inkompetenta domarbedömningen/synskadade måldomaren?
Jag VISSTE att det skulle bli så här. Man tar fram de två "bästa" domarna. Man skapar ett war room och köpter utrustning för miljoner som klåparna då ska använda.
Men Skellefteåhatet hos vidoebedömare, och hos domaren, är så noggrant dokumenterat. JAG VISSTE DET! Jag visste att det skulle bli en jämn match där domarna gör ett par horribla missar, typ suddar ut några mål för oss, ger några för dem, och ger varenda jävla marginalbeslut till dem.
Tänk er Eurovisionfinalen i Kazakstan, och så kliver någon sminkad nolla från Azerbadjan in på scen och drar en rap som är så dålig och falsk att man som musikälskare får kväljningar. Azerbadjan har dock mutat alla fattiga jurymedlemmar från diverse c-nationer som levt sitt liv bakom järnridån. Dessa jurymedlemmar är Sören Persson och Lärking.
I svenska kommentatorstudion sitter då Petter Rönnqvist: oj vilket framträdande från Azerbadjan, vilka moves, vilken rap, jag ska nog köpa skivan när den släpps. Petter, ditt hjon! Skaffa glasögon.
{7804}: Kan säga med handen på hockeyhjärtat att det var måååånga missade utvisningar i denna match åt båda hållen och det är svaret på din sista fråga!!
En tanke bara: Hur man kan ta en open ice crosschecking när man släpper strax innan en crosschecking en halvmeter från sargen!?! Speciellt efter alla dessa avstängningar som vi har haft under denna säsong! Visst det är final men det är bara att inse att domarna pallar inte!!
Ganska imponerande att se en NHL domare ta en utvisning utan att blinka inför 19000 på läktaren!! Våra domare skulle garanterat ha fått stroke eller nått då! ;)
En undran bara!! Har Winnerborg lagt av?? I början av sin karriär var han inte mycket att ha på isen men efter ett par år så hade han skärpt till sig. Tycker personligen att han är den bäste eller åtminstone en av dem vi har haft...
Att Petter är lite färgad och är från "fjollträsk" kan kanske bero på att han både har stått i MoDo och Löven!!!
Kan kanske poängtera att det kanske är tur att vi INTE har NHL bedömning för i så fall hade dem som stått framför mål fått flytta ut sitt "kontor" ca en meter!! Det fick i alla fall den bäste i just detta spel göra när han kom till NHL!
Det hade vart många i SHL som skulle ha fått lägga om stil framför mål i så fall men snacket huruvida målvakten blir störd eller inte kanske vi skulle slippa då!
Men du ska se att i denna matchserie kommer bedömningarna att svänga fler än en gång och det är väll lite märkligt att det inte ska gå att ha en jämn bedömning!!
Om domarna ger oss bortamatch till skänks, tar bort ett mål för dem, ger oss två, och så får vi hugga av handleden på några utan utvisning, då är vi kvitt då.
är det samma jävla blindstyren som ska döma och sköta situationsrummet ikväll? Hade mardrömmar och Sören Persson och Lärking i natt. Jag lovar, om 100 år kommer deras onda andar att hemsöka Skellefteås hockeymatcher och sabotera
{7603}: Jag vet inte riktigt men vad menar du med att likna SkeAIKs spel med en Sovjetisk traktor. När du/ni beskriver ert spelsätt känner jag inte igen det i detta
Ännu en match vill jag lyfta fram Sören Persson som spelar ut hela registret. Väldigt kreativ och svårstoppad när han är i farten. Starkt att vi vinner med en sådan motståndare
{7804}: Bländande lobbande av SAIK för att få ur pucken ur zon. Man prickade till och med jumbotronen vid ett tillfälle. Räknade till tolv lobbar under matchen, fler gånger än de flesta av oss har fingrar på händerna. Såvida man inte är Skellefteåbo, för då hade fingrarna precis räckt till.
{7804}: intressant att du klagar på Sören P även när ni vinner! Vilken av Saiks utv är inte utv tycker du? Javisst han missade Johan S när han slog av klubban på en Saik spelare men även Ehn fick sin klubba slagen ur händerna utan signal! Speciellt i 3:e missade han flera tydliga utv som vi skulle haft PP men idag vinner ni utan att förta er, ni är inte bättre men spelet går ut på att göra mål och det gör vi inte! Men snälla klaga inte på domaren för det blir bara pinsamt när han missar betydligt mer för oss än för er!
Jag skyller inte på domarna för idag hade inte fler utv hjälpt då Hanses var för bra och ni fick 1:a målet och "fick" tvåan av JG! Vi behöver vara med målmässigt efter 2 perioder för i 3:e är vi starka känns det som.
kanske borde i ha fått 20 minuter då istället för 10? Och ni 2?
Det handlar inte om att skylla på domaren eftersom vi vinner matchen. Men Sören Persson är faktiskt den sämsta domaren på denna planet.
Vilken match har du sett? Jag såg en där bland annat Ritola blir trippad i friläge utan åtgärd, Era spelare håller vid upprepade tillfällen fast klubban i 10 sekunder utan åtgärd och så kommer lagkompisen och snor pucken. Burström 72 kg petar tillbaka och åker ut 3 gånger! Guld-Jimmie åker på en fet crosschecking nere i sarghörnet, han crossar tillbaka, visselpipan går: ut med dig 2 minuter! Så här brukar det alltid se ut när Sören Persson dömer. Ni behöver inte ens muta honom för att han ska uppträda mutad. Totalt jävla katastrofal domare som ALLTID dömer emot oss. Han är sämst.
Resultatet speglar såklart inte matchbilden. Men vi spelar ett bra försvarsspel där ni har svårt att få igenom skotten, och när de går igenom har Hanses fri sikt och bra kontroll.
Ni är välkomna upp till Skellefteå AIK. Hoppas vi får slippa Sören Persson. Kan vi lägga in en protest eller någonting? Snälla låt oss få slippa Sören Persson! Ni kan få ett gratismål om vi slipper se honom på isen.
Vi spelar SM-final borta mot Sveriges näst bästa lag, 12 000 på läktarna. Vi står för en storstilad insats och krigar hem den! Har aldrig i hela mitt liv sett så många blockerade skott i hela mitt liv tror jag?
Och då ska du komma in här på vårt forum och håna och sprida din dynga?
Alltså, ditt lag tog sig inte till slutspel. Nu sticker alla bra spelare. Era klantiga ekonomiansvariga schabblar bort 8 miljoner och ni har lyckats bränna hela det egna kapitalet, och elitlicensen är hotad. Ni har alltså lyckats torska S E X T O N raka matcher mot laget som du går in och ska håna.
Hela din uppenbarelse är så djupt tragisk att man nästan inte tror att det är möjligt? Herregud Simple Zappa.
Ta nu och kika på ditt klipp igen. Kom tillbaka i höst när ditt lag spelar hockey igen, så ska vi få se om det då blir 17:e gången gillt kanske?
{7804}: Nu såg jag inte matchen då vi varit bort bjudna på kalas! men jag satt och tjuvlyssna lite på radiosporten några gånger och vart positivt överraskad när jag hörde att vi ledde med 0-3, vilket senare visade sig bli vinst med 1-4!
Gud va skönt, det här skapar bra förutsättningar för fortsättningen! blir att sova gott i natt! Heja AIK! :-)
{7804}: nej självklart inte och ja dom missade ett par för er men även ett par för oss! Burströms utvisningar var väl när han bakifrån fällde en Frölundaspelare framför mål och en var väl en solklar 2:a för interference i 3:e, den 3:e minns jag inte! Såg du reprisen på Ritola? - nej för den kom aldrig och solklar tripping? Det är duktigt av dig att se den;) jag vet inte. Men att Saik skulle ha haft fler utvisningar än VF tycker jag e solklart. Nog om det ni vann och ni gjorde det rättvist! Hanses var grym och en målvakt är ju en del av laget!
Bara för att Petter Rönnqvist och resten av gänget inte väljer att visa repris, betyder inte att det är utv eller straff när en spelare mejas ner bakifrån i friläge.
Otroligt "otur" med domsluten för oss två matcher i rad. Klart man blir förbannad, speciellt när det är samma snubbe som för 100e gången ligger bakom.
Förklaringarna man får är: det var inga protester. Han såg skyldig ut. Shit happens. Ni har marginalerna emot er ikväll.
Alltså, jag hittar inte på ni. Det är sant.
Ska sluta gnälla nu. På isen är det två kanonlag som är precis lika bra som man hade hoppats på, högt tempo som fan. Tycker vi ser lite tuffare ut och vi vinner fler närkamper. Detta kan bli en episk final mellan de två bästa lagen i mannaminne, och det är jättekul att lira final mot ett lag som har en spelidé som går ut på att man vill försöka vara det bättre hockeylaget. Kul för publiken. Det känns helt öppet, även om ni måste känna oro med Lasse J skadad eller småskadad och Gustavsson som backup, inte många rätt av honom idag.
Tack för god match och välkomna upp till Skellefteå
Får vi bara passen att sitta på bladen kan vi nog ställa till en del problem för frölunda (som för övrigt passar oss bättre än växjö) att lule blev bortspelad av frölunda säger egentligen ingenting om hur bra frölunda är med tanke på hur långsamt lule spelade
Bara trumma på nu och fortsätta kämpa så kan det här gå bra