Skellefteå AIK

SHL · 16006 inlägg · 301 ämnen

Skellefteå AIK

Sv: Skellefteå AIK
Hahaha detta är lysande och en blivande klassiker! Det börjar 1:58:45 in i sändningen. Killen är en riktigt medgångssupporter.... "Skellefteå är för bra!"

Inte skulle jag protestera om Erik A får fortsätta men samtidigt oroar jag mig inte det minsta för ledningen verkar ha koll och en plan för allt och alla.

Kan sträcka mig till att det var spekulationer om AIK spelar ut alla kort i varje match men en sak står jag fast vid och det är att dom inte fått ut max än.

Konstigt med 3e perioden,håller med. Wallson pratar då hela tiden om att investera i nästa match,det här var som att skuldsätta sig av Dubai.

Tycker att vi är överlägsna igår. 0-3 är helt klart i underkant, med lite bättre effektivitet så hade vi petat in en 2-3 mål till. Dubai har däremot förtvivlat svårt att skapa öppna lägen eller långa anfall.

Nog förstår jag att Dubai spelar efter den taktik som Hallam tror på mest. Stabilt försvarsspel med få misstag, säckförsvar, minimalt risktagande, framåt handlar det om flipperspel eller individuella prestationer. Ganska gnetigt spel.

Det jag kraftigt ifrågasätter är Dubais tredjeperiod igår. Vad fan var det? Man ligger under med 3-0 i en SM-final, utspelade på hemmaplan inför en miljonpublik, vad gör man då? Jo, man rullar på 4 femmor, man spelar sin försiktiga förvarsinriktade hockey, ingen desperation, inga känslor. Man ger upp! I en SM-final?!? Jag tycker att det är ett väldigt dåligt ledarskap.

Hade jag vart tränare hade jag ändrat i femmorna, uppmanat till att smälla på, kasta puckar på kassen, plocka ut målvakten med fem minuter kvar tekning i anfallszon, chansa, ja vad fan som helst utan att bara rulla på 4 femmor och ge upp i en SM-final på hemmaplan.

Farbror Barbro: har inte pratat om mediokert. På dig låter det som om SAIK åker omkring och mörkar arbetsinsats och spelregister. Det tycker jag är skitsnack. Det finns ett skickligt lag på andra sidan men det vill vissa av er inte medge.

Ursäkta om jag lägger sordi på din glädjeyra

Farbror Barbro: Vad tror du om Erik Andersson? Har alltid gillat honom, kvick som få, hyggligt skott (jmf med Lindgren) och användbar som forward, men vi skulle behöva en eller två tyngre pjäser till på backsidan känns det som, speciellt om Sevc skulle sticka.

Kaiser:

Ja man får vara försiktig vad man säger för då kommer glädjedödaren Zappaholic. Enligt henne är AIK högst mediokert och har visat upp hela registret i alla matcher.

Hur det än går i finalen skulle det vara intressant efteråt samla ihop allt som sagts av andra än AIKfans kring Dubai.

Alla hejarop och förhoppningar att ett rent köpelag och främlingslegion skulle välta oss under falska argumentet "det är bra om Skellefteå AIK inte vinner".

Lite om sillyn så tycker jag det ser ut som Frölunda har problem. Om Växjö också tappar många viktiga pjäser är då de två närmaste hoten i år undanröjda. FBK kanske är på gång igen men just nu känns då AIK som klart lovande.

Väldigt många som stannar är i utvecklingsbar ålder,ex Holmström. Resten är inte så gamla det ska börja gå utför,möjligtvis Lindgren tappar någon %.

Tycker Wikegård ser stressad ut och jag tror han är rädd för kommande säsonger. 

En reflexion från matchen igår: Alltså, Skellefteå AIK och utvisningar för "too many players". Varför är vi så dåliga på att hålla koll på detta? Går spelet för snabbt för grabbarna i båset?
(Nu la jag iochförsig upp en straffspark för er belackare av Skellefteå AIK, få se om ni slår till :-)

Redigerad kommentar

Malmö sparkar Mats Lusth och man blir inte förvånad om Rönken nu kliver in.

Ledin kanske också går dit,vem vet, för dom verkar samarbeta kring avstjälpning och återvinning där det långa avståndet förmodligen är en fördel.

Ja Abbotten lär väl vara högaktuell också om nu Rönken den hemskaste och värsta dyker upp igen.

Redigerad kommentar

Blir intressant se hur Växjös utveckling blir. Nu pekar ju deras formkurva åt fel håll och det brukar krävas lite växla upp igen.

Sven Sewage:

Tänkte precis så också under matchen att jag svamlade i morse om två växlar för det här var ett mellanting.

Klart bättre än 90 från första men ändå inte en felfri toppmatch.

om jag får flika in Barbro så skrev du ju tidigare om att Skellefteå AIK är likt en Sovjetisk traktor med två växlar, en som går 90 och en som går 160. Jag skulle nog säga tre växlar, där den andre går 125, och vi lade i den andra växeln ikväll. På Torsdag tror jag nog att vi äntligen lägger i tredje växeln, det är då vad jag tror! :-)

När t om Petter Rönnqvist erkänner att vi är det bättre laget, då är det verkligen klasskillnad som ikväll. Vi gör Dubai dåliga och de hänger inte med i tempot.

Nu har jag läst Wennerholm, Nyström och nån fler. Jäkla kappvändare!

Zappaholic:

I tredje var det väl inget lag som tömde sig för ett mål till.

Sedan håller jag med om att arbetsinsatsen var 100 men spelet har inte lossnat helt och det beror nog på anspänning. 

Redigerad kommentar

Farbror Barbro: klart de går för fullt. De åker på stryk annars.

Zappaholic:

Du tror alltså det aldrig finns utrymme för taktik.

Redigerad kommentar

Farbror Barbro: Ursäkta men det låter för jävla dumt att sitta och påstå att de gör vad som krävs och spelar inte ut hela registret.

Lättnad. Klart bättre kämpatakter men nog finns det en växel till om man får till finliret och kyligare detaljer.

Ser lite krampaktigt och nervöst ut ibland eller så vill man inte visa upp hela registret och gör bara det som krävs.

modomille: håller med allt för att jaga klick

Blister Brigade:Hatar alla experter som ska ge kappan efter vinden hela tiden.

Zappaholic: Misstag är en del av spelet lika mycket som stolpskott...

AIK stressade Vöxjö bra oxå som gjorde misstag pga stress... Hepp!

Redigerad kommentar

Zappaholic: så är det med lagsport, vekaste länken och det kostar. Växjö gör bäst att hålla sig borta från utvisningsbåset

Kaiser: :-) ska bli intressant att läsa

Kaiser: SAIK är bättre ikväll, men matchen avgörs ju av två individuella misstag. Först av Lundh som ger bort pucken pojlagsmässigt och sen en klassisk målvaktstavla.

8-1 i PP till er. Intressant.

Sven Sewage: låt dom hylla! Vi går för tredje raka guldet undertiden ;-)

Sven Sewage: Ha! Så jäkla bra vi är! Nu vill jag se analyserna av Wennerholm, Ek, Wikegård och alla "experter"! Hade Växjö bara otur och Skellefteå råflyt? Skellefteå gjorde en bättre bortamatch än vad Växjö gjorde...

Blister Brigade:

det är fan svårt att inte bli irriterad på "expert"-kommentatorer som är så ensigigt jävla partiska och vrider allt emot oss. Det är ett lag på banan, men ändå är det "Dubai. Dubai, Dubai" hit och dit. Irriterande. Lite kunskap och obejktivitet vore faktiskt på sin plats när man sitter i riks fucking media och rapar.

Oj vad "experterna" nu hoppas på tidigt mål av Växjö! 

Sven Sewage: vi gör en riktigt bra borta match, trycker vi in en till så är det ridå, totalt avklätt Växjö

Kaiser:

Vi är ganska överlägsna nu när vi fått upp farten efter en längre vila. Det är stor skillnad i tempo och skicklighet. Dubai satsar på defensiv köttmur och går all in på flipperspel... det känner man ju igen.

Petter Rönnqvist, den gubben från Dö-vik... det är nästan så att man hör hur det går i byxan för honom när Dubai lyckas med att få ett skott på mål. "Ooooj vilket spel av Dubai, de är spelmässigt överlägsna" utbrister det gamla sållet efter ett fjuttskott från blå linje med fri sikt för Mackan.

Blister Brigade: Ja nu lär han få spela match 3

Kaiser: frågan om han inte borde spelat lite mer tidigare

Blister Brigade: Schrimp-Räkan!

Kaiser: oj så snyggt! Iskallt av Axel och öppen kasse för Kabban

Axel och Kabanoss!!! Och Norman!

Redigerad kommentar

Too many players... Vi vinner den ligan klart...

Redigerad kommentar

Sven Sewage: Tror Kanada håller på AIK... :-) Trots att vi har färre transatlanter i laget... Det jag har så svårt att förstå är att modoiter håller på Växjö? 

Men jag flännar inte över det, ensam är stark...

Kaiser:

det känns som om det är Skellefteå mot resten av Sverige. Plus Kanada och Finland.

Att det håller på Dubai uppei Qatar, det kan jag förstå. Men att de håller på Dubai i resten av Sverige, på anrika klassiska norrlandshockeyorter som Gövle och Dö-vik... helt otroligt!

Alltså fotbollens Qatar mutade till sig fotbolls-VM. Har bara svårt att se att fans i Italien och Argentina skulle och sitta och hålla på Qatar med ihopköpta spelare för att Tyskland inte skulle få vinna ett till guld?

Domarna har en bra nivå men säkert är att AIK får första utvisningen... 

Kaiser: sent svar! Snabb middag i pausen, perfekt första period från våran sida. Bara bra att dom vill hylla Växjö då svider det mer om vi tar dom :-)

Men satan va opartiska fyran är!
NOT!
Ett till mål nu så får Växjö jobbigt...

Blister Brigade: experterna på fyran öser lovord över Växjö. Men nu ska vi se...

Match igen och nu jävla gäller det! Torskar vi blir tung uppförsbacke men vid vinst hemma fördel känns som en ödes match. Abbotts i aik har jag svårt att se men media här uppe gillar att publicera rykten.

Egentligen är nersnacket av Skellefteå i alla medier och även i olika forum ett otroligt bra betyg! Man förlorar en match, och då är det kört! OJOJ, Skellefteå förlorade hemma, nu är dom slut, dynastin är över, kungen är död, kvalserien nästa, typ så låter det...

Vad säger ni om ryktet Chris Abbott till SAIK? då blir ni riktiga bröder med Luleå....

Zappaholic:

jag ska då tagga ner med det här med köpelagssnacket med Dubai. Samt att de spelar en tråkig hockey. De gör det bästa de kan för att slå oss. vi får helt enkelt se till att vinna över laget som ställs på andra sidan.

Det känns bara lite konstigt att media, kommentatorer, andra lags fans etc, hellre ser ett tråkigt köpelag utan anor som segrare. Den mörka sidan har nästan tagit över helt, mammondyrkarna, Saurons trupper. Vi som den goda sidan av kraften får själva stå upp för allt som är äkta, genuint, konstruktivt... så är det.

Sven Sewage: Återkommer till det här med köpelag. Har funderat kring Växjö. De spelade alltså i div 4 för 15 år sedan. Det gick upp för mig att det är totalt orimligt att kräva att de ska ha en fungerande juniorverksamhet som spottar ut talanger i shl. Det här är vägen de måste gå.

Sen om det är rätt eller fel går ju att diskutera, men de vill såklart vinna matcher och sm-guld, och då är detta deras enda möjliga väg.

Sven Tuta:

Ja Gáetan lirade ju 3 matcher 2001 i fjärdefamman som slagskämpe. Maken till storspelare har man aldrig sett på en rink, endast 38 år gammal 14 år senare i lingonserierna efter dessa 3 gnuggarmatcher!

Alltså... du lägger upp till straffspark efter straffspark emot ett mål utan målvakt!

Kan du dra så att vi andra får diskutera SM-finalshockeyn?

Sven Sewage: Ok, så nu kallar du NHL för en lingonserie. Ingen vill spela i en "lingonserie", är det därför som SAIK är dåligt representerade där.Hade du otur nu igen när öppnade matluckan?

Sven Tuta:

Big Mac i all ära, men det är nog the one and only Géatan vi skulle ha haft. Den storspelarn hade nog kunnat dyrka upp Dubais försvar.

Det här med att köpa in 40-åriga slagskämpar från lingonligorna i Kanada... det gick ju bra! Ni tog ju Vita Hästen när de hade borta sina två bästa spelare. Stabilt M0D0!

Sven Sewage:Ni skulle behöva Big Mac mot Växjö, så ni får tyngd och tuffhet. Tycker SAIK är lite veka, finns ingen i laget som inger respekt direkt ;-). Du/ni verkar ha bra insideinformation, har mer information än de mest inbitna Modosupporters här på forumet, eller är det som vanligt att du har bara otur när du öppnar matluckan?

« · 1680757 · »