M.Lemiux:
Man kanske skulle ha agerat så felfritt som Luleå gjorde här (se artiklar) istället? Inte nog med att man bara stoppade huvudet i sanden man befodrade Skuggan till a-lags tränare för hans "fina" agerande.
Sven Sewage:
Vad säger du om imorgon? Du har alltid något klokt att säga. Sitter på loserns vis och börjar leka med tanken kring värsta scenariot. Jag har t.o.m börjat lura mig själv det skulle finnas något positivt med en förlust,ja du hör ju.
Samtidigt utan att jinxa, hittar jag mycket som talar för seger imorgon och på lördag.
Känns som det är på gränsen man orkar se matchen imorgon.
Du brukar vara bra på höja stämningen.
Sven Sewage:
Jaha du menar ungefär som SAIK valde att avrätta Anders Forsberg inför alla, och dessutom fortsätta smutskastningen säsongen efter med Berts tårar på presskonferens?
Det går förstås under rubriken enormt proffessionellt i din bok eller?
Huge:
kontraktsskrivningar innebär alltid ett tjuv och rackarspel från bådas sidor, sanningen ligger säkert mittemellan. Inte säker på att Qatar gör fel som inte satsar på att behålla Christina.
Men att som sportchef att kalla till presskonferens för att totalsåga sin kapten och bästa spelare som gjort 6 år... det är inte normalt! Enormt oproffessionellt. Ingen annan sportchef i SVerige skulle göra det. Det är hela poängen, att den argsinte gubben är enormt småsint och rättshaveristaktig, han gör sig ovän med allt och alla och skapar en enorm negativitet runt laget.
Det börjar knorra i leden uppe i Qatar. Faktsikt lite orolig att de snart tvättar sig i underlivet och gör sig av med flens-Osten. Då kan de ju bir farliga med hamsterns alla pengar.
Bara att hoppas att fler resonerar likt puckot Bagdad Bob som ställer sig på Ostens sida... alltså han kallar till PK för att attackera sin fd lagkapten som gett honom 6 år och får ett skambud trots en kraftigt höjd spelarbudget och att han vart lagets bästa spelare... helt otroligt oprofessionellt, man baxnar!
Zappaholic:
jag skämms för många grejer... men när jag läser att jag tycker att Wolfen ska knipa igen åderpåleslukaren och att han är glad för att han har 10 miljoner grodyngelsliknande besökare som simmar uppåt i tarmen för att sprida sina sjukdomar... då drar jag på smilbanden faktiskt.
Huge:
alltså Huge... SS är det jag? Jag är INTE Barbro. Du refererar till Barbros åsikter, inte mina.
Min åsikt är att sanningen ligger mitt emellan vad Rytter skriver och vad Barbro skriver. 3-2 till Dubai är ett rättvist resultat då de totalt sett har vart lite bättre i en ganska jämn final rent spel- och chansmässigt.
Dubai är ett jätteduktigt defensivt lag med bra backar och flera defensivt skickliga forwards. Man följer sin defensiva gameplan på ett bra sätt. Det är svårt att spela sig genom Dubai, och svårt att komma in på kassen. Ett bra lag.
Samtidigt så har vi inte riktigt kommit upp i vår högsta standard. Vi har inte vart dåliga, men halvljumna faktiskt. Vårt adelsmärke är tempo, och tempo bygger på passningsspelet. Vi sätter inte passningarna på tejpen, och hamnar då i tidsnöd och Dubai hinner formera och positionera sig i försvaret. När passningarna sitter på bladet så hinner Dubai inte med. Samtidigt har flera för oss viktiga spelare inte kommit upp i standard i finalserien, Heed, Calof, Pesonen, Sevc, Sundqvist, Forssell, Kabanov... alla har de dippat och de behöver alla komma upp i prestationen.
Jag har då inte gett upp, men vi måste helt enkelt spela bättre än vad vi har gjort. Fördel Dubai, men it aint over until the fat lady sings
Håller med det varit en tung dag men det lindrar verkligen ögna genom grannarnas trupper. Ledin kan jag inte släppa,det kan väl inte vara så han är på gång till löven?
Gick ju hemska rykten om Kabanov sent igår men som tur var tränade han idag.
Kollade faktiskt på matchen en gång till och den innehöll mycket mystiskt. Det var långt från rätta AIK och antingen är det riktigt oroande eller tvärtom.
Läser vad Patienten skriver men försöker inte brusa upp. Man vet han är sjuk och Qatar är illa ute när han smutsar ner som mest.
Redigerad kommentar
Zappaholic:
men han har koll på alla skibenter som har vart här inne under flera månaders tid? Fast han har inte läst här och lovat 10+ gånger att han inte gjort det. Han ljuger, hela tiden, om allt! Hur många olika signaturer tror du han skriver under?
Hur var det nu med att kalla andra lag, spelare och skribenter för öknamn?
Här är för övrigt skadan som psykot Bagdad Bob skämtar om. Vadmuskeln är avskuren på Adam Pettersson som är borta resten av året.
Tendenserna att skämta om spelare som åker på allvarliga skador... är vanligt förekommande hos Patienten. När vi åker på allvarliga skador, då kommer inläggen som ett brev på posten. Det är inte ett helt friskt beteende.
Forsberg 1978:
och sorry för det då Forsberg, men jag bad dig/er att inte blanda in min fru eller familj i grollet. Tråkigt att höra om dina föräldrar, jag menade inget illa.
Ber om ursäkt Forsberg. Sorry.
Zappaholic:
jag var smart nog att inte läsa här igår på fyllan, så jag svarar nu istället efter en jävla busy dag på jobbet med fet huvudvärk efter en halv box rödtjut i ådrorna
Farbror Barbro:
gå in och kika på Qatars sida. Psykot Bagdad Bob har som väntat stenkoll på allt som har skrivits här inne under en lång tid. Det är inte förvånande, trots att han vid upprepade tillfällen lovat att aldrig igen läsa här och att han lovat 10+ gånger att han inte läser här. Att han är en psykopatisk lögnare som totalt saknar integritet... det är ingen nyhet för mig. Jag vet sedan tidigare att han ljuger om allt. Han måste stå flens-Osten nära. Istället för att blåljuga har han nu hittat tillbaka till sitt gamla hederliga klippa och klistra av mina inlägg! Kul för honom! hihihihihi!
Zappaholic är där och skvallrar såklart och avlägger rapport! Sociopat, skriver han. Inga kommentarer eller uppmaningar om att inte kalla andra lag, spelare eller skribenter för öknamn däremot, varför kan man ju undra? hihihihi!
Jag kan dock inte vara sämre. Jag får ta och klippa och klistra best of psykots texter:
Sewage skrev dittan snyfta snyfta snyfta
Sewage skrev dattan skvallra skvallra skvallra
Värsta köpelusten, pungen, warulven och osthyveln hata hata hata
Apan hata hata hata hata hata hata
Jimmie Jump Cry Bert Lasse Johansson är Bagdad Bob hata hata hata
Köpa det är grejer det hata hata hata
Sargut och deffhockey är kul snyfta snyfta snyfta
Vi har visst anor snyfta snyfta snyfta
Jag är ett hjon, ett riktigt fullblodsmongo ut i fingerspetsarna hata hata hata
Jag är avis på apan hata hata hata
Jätteavis hata hata hata
Det är mitt i natten och jag har inga kompisar hata hata hata
Andidepressiva mediciner, mitt i natten hata hata hata
mumsskitklicken Forsberg 1978:
jag visste inte att Zappaholics mamma tragiskt gått bort när jag skämtade om henne, och bad uppriktigt om ursäkt efter jag fick veta. Det vet du.
du blandar alltså in min fru och kallar henne blåst?
din morsa däremot... hon har ju lite utav ett "rykte" att vara en riktig träsk-ho.... äpplet föll inte långt från trädet kan man ju lugnt säga!
Sven Sewage:Ååååå vilken underbar morgon! Tio miljoner svenskar vaknar med ett leende på läpparna med gårdagens utklassning på näthinnan. Vi kan knappt bärga oss till morgondagen när Växjö lyfter Le Matt mot den smålänska himlen då de på hemmaplan bärga hem guldet och förpassar Marklundarna till ännu en i raden av finalmotståndare vi glömt vilka de var.
Men gråt icke du SS-man, sommaren kommer även till Boden med algblommning i träsken och stadens hockeylag som barmarkstränar för ännu en säsong i division 3 hihihihihihihi.
Rytter:
Övertändning och nervositet låter bra även om jag tror något helt annat. En annan orsak som vore fullt möjlig är om laget internt havererat vilket jag inte tror.
Grisspela är ju det dom gör nu!
Du menar alltså att AIK ska börja med en taktik dom inte kört med på år och dag? Inte riktigt vad jag skulle rekommendera.
Jag likställer utespelarnas misstag med Svenssons. Hur kan hans svaga agerande förklaras med Dubais spel?
Jag lovar Rytter,du är ute och cyklar och hoppas inte du på något sätt är inblandad i Modos verksamhet även om det skulle förklara många av deras felbeslut.
Vi får väl se vem som får rätt. Om det kommer se lika illa ut resten av finalen oavsett vem som vinner får jag inga bevis dock.
Skulle AIK plötsligt dominera och spela ut Dubai kommer jag tänka:visste AIK hade en till växel.
Farbror Barbro:
Du verkar inte ha sett mycket hockey ifall nervositet är din bästa förklaring. Växjö lyckas läsa SAIK:s spel från grundserien och har gjort sin läxa till denna final. Att det drälls och fipplas är en konsekvens av att dom normala ytorna inte finns efter som Växjö tagit bort dessa, spelarna blir då nervösa och ängsliga eftersom det som tidigare fungerat inte längre lyckas och ytorna finns inte.
Du kallar det slarv och skyller allt på Skellefteå att dom inte kommer upp i normal standard, jag hävdar att det är Växjös defensiva skicklighet som gör att det ser krampaktigt, långsamt och struligt ut för SAIK.
SAIK måste upp med en plan B och det redan på Torsdag, och jag tror inte att nyckeln är att få igång offensiven utan snarare att börja grisspela och stänga av som Växjö gör. Ligg rätt hemåt, lyft ut pucken och gå på kontringar, tråka ut Växjö genom att spela som dom gör.
Lyckas inte SAIK ändra matchbilderna (som varit lika i alla matcher utom en) så är risken att det är över på Torsdag redan.
Rytter:
Vad har neutralisera med att spelare ramlar, inte kan lägga ner pucken djupt som Pontus glömmer, Svensson agerar i ultrarapid,Heed fipplar vid 1-3?
Spelarna gör massor av misstag och fattar konstiga beslut som inte har något med Dubai att göra.
Jag väljer att säga spelarna är nervösa bara.
Redigerad kommentar
Zappaholic:
smaken är som baken.
Du kan bara inte övertyga mig att skitklicken smakar gott eller att man är glad efter att somna med 10 miljoner spermier i tvåan + 10 000 kronor i bankkonton natt efter natt likt livet är för Forsberg 1978.
Knip igen bullsaxen säger Wikegård. Knip igen åderpåleslukaren säger jag.
I övrigt håller jag med hockeystudion i de flesta av deras analyser ikväll.
Men jag har lärt mig en sak: tvivla ALDRIG på Skellefteå AIK.
Jag är ett ganska rutinerat fan. Jag kommer ihåg Wikegård, i Boden. Jag har gått igenom eld och vatten, och jag har renat min själ för att blidka hockeygudarna. Tippade innan finalen 4-3 till oss och ser ingen anledning att ändra det tipset.
Zappaholic:
vi som är allmänbildade i musik och inte bara snöat in oss på en artist vet att Butthole Surfers är ett betydelsefullt band från staterna ditt hjon.
Min fru får besöka mig när hon vill, gärna flera gånger per dag. Har aldrig lyckats säga nej en endaste gång.
Farbror Barbro:
Du tror fortfarande inte att det är så att Växjö lyckas neutralisera er. Du verkar glömma att ni möter ett lag som är experter på just detta. Skrev ju det innan finalen började.
Men du fortsätter tro att bara ni får i nästa växel blåser ni dom av isen med 4-0 i två raka matcher.
Det är helt jämt mellan dessa lag när dom presterar på max. Just nu leder Växjö rättvist för dom jobbat lite hårdare, vunnit lite fler närkamper och spelat lite smartare.
Er chans ligger i att Växjö dippar pga nerver nu när dom har matchboll, eller att ni väljer att anpassa ert spel och spela grishockey och vinna varje närkamp framför målen och offra er hårdare än vad växjö gör.
Ni har ju försökt med offensiven i tre matcher i rad hemma och det fungerar bevisligen inte.
Sven-Barbro Slobodan...
Om du nu tycker sin fru, och tillika syster och mamma, är sexig och het med klass får du väl tycka det. Själv tycker jag att det är j-ligt osmakligt.
Farbror Barbro:
håller med dig Barbro. Äntligen en som skriver något vettigt. Backen (läs Aho) ramlar när det är 2-2, backen (läs Heed) tar ett idiotbeslut och det blir 2-1 eller 3-2, forwards (allihopa) checkar alla i fel läge och blir överspelade... spelet stämmer inte! Osynkat, och okoncentrerat.
Energin i laget är bra, så tror inte att vi sitter och passar runt en fet jävla holk innan match... men vi uppträder mentalt som om det vore fallet! Visst är Dubai ett bra lag, det vet vi, men då kan vi inte hålla på och bjuda på lägen som ikväll.
Sven Sewage:
Vill bara säga jag stöttar dig till 100% i dina ordval. Önskar jag kunde komma på lika bra åthutningar åt dessa låtsassvenskar man inte vill gå ut i strid med direkt. Mardrömmarna upptäcka i sin egen pluton om man säger så.
Zappamums:
gå nu och fantisera om den sämsta spelaren eller ledaren från ni Qatar som ni kan få. Tippar att flens-Osten snart blir ledig och då kan nu ju slå till!
11 RAKA SEGRAR DIN LILLA BUTTHOLE SURFER!
Tycker det ser ut som dom spelar utan tanke. Hjärnorna är inte påkopplade och man rusar runt,ramlar,krockar och gör det mesta i otakt.
Vet inte om yra höns eller trögtänkta passar bäst,en kombination kanske. När dom vimsat runt en och en blir dom bara dyngslut.
Övertändning och nervositet kanske det är och släpper det ska det gå vägen.
Redigerad kommentar
hanzon:
Såklart åt helvete skött och jag antar det var den incidenten Lemiux syftade på. Det jag menar är att man borde sopa sin egen bro innan man hoppar på andra. Men Lemiux gör som vanligt, köper allt Savage säger med hull och hår där Luleå är felfria och Skellefteå suger i alla avseenden.