Södertälje SK

2611 inlägg · 374 ämnen

SSK-FBK 080930

1069354 · » Till forumet


Sv: SSK-FBK 080930
Puh: Ryggsäckarna ifrån Karlstad? Nja - det vet i katten om de är kända för.
Kommentera

Sv: SSK-FBK 080930
distanserad:
It takes two to tango. FBK är bra på att låsa motståndaren i egen zon och haka så där lite lagom så att man klarar sig ifrån botbänken.
Kommentera

Sv: SSK-FBK 080930
Puh: Skulle också gärna se pakas med Hyvönen. Tror mer på det.

Jag skulle vilja säga att Gustavsson även gör era killar uddlösa. Men ja - det påminde mycket om SSK anno 06-07...

I det stora hela var det en rätt tråkig tillställning i allmänhet.
Ungefär som LHC-SSK. Ni kanske helt enkelt spelar tråkhockey som smittar av sig på motståndarna också...? ;)
Kommentera

Sv: SSK-FBK 080930
distanserad:
Gustavsson gör naturligtvis en bra match (svårt att göra mer än att ta alla skott) men du måste hålla med om att SSK var allt annat än vassa runt målet igår. Skotten var oftast från distans eller ur knepiga vinklar och man hade sällan folk framför mål. Bjurling hade det svettigare, fick fler skott på sig och mötte ett mer samlat anfallsspel. Det är tyvärr lite väl mycket déja vu över SSK f.n. - samma förmåga att göra fantomer av motståndarmålisarna som förra säsongen.

Hyvönen kommer inte alls till sin rätt tillsammans med grovjobbarna Morgan och Robban - det blir inte många mackor från dem. Vet inte varför man flyttade bort Hannes från linan med Paka och Klasen, tyckte det såg lovande ut. Benoit har inte heller levt upp till förväntningarna hittills men det kommer förhoppningsvis. Hancock (som jag f.ö. saknar) kom ju också från SM-Liiga och fick ta en del kritik i början men växte ju längre säsongen led.

Ljuset just nu tycker jag faktiskt är Dragan som alltid fått höra att han är en glidare som inte jobbar hem. Nu tycker jag att han är en av de som jobbar hårdast över hela banan och det var ju han som stod för de flesta vettiga målchanserna.
Kommentera

Sv: SSK-FBK 080930
Puh: Det var en till som var en kopia av den räddningen. Bland några svettiga till.
Kommentera

Sv: SSK-FBK 080930
distanserad: Allvarligt? Han gjorde en fenomenal räddning på ett friläge för Dragan, i övrigt satt det mesta stenhårt i magen på honom.
Kommentera

Sv: SSK-FBK 080930
Puh: Då såg vi inte samma match. Gustavsson var fenomenal och fick göra ett par fantomräddningar för att hålla sin nolla.
Kommentera

SSK-FBK 080930
Det var en riktigt seg tillställning ikväll och allra segast var SSK. Fantasilöst och enkelspårigt, Jonas Gustavsson behövde inte jobba alltför hårt för sin nolla. Den nya, vassare offensiven lyser med sin frånvaro och de usla publiksiffrorna lär inte bli bättre med det här spelet. Utanför Templet strilar regnet från en dyster himmel. Oktober är bara timmar borta. Höstmörkret lägrar sig över Kringelstan.

Äh, bryt ihop och kom igen. Rögle nästa - då vänder det.
Kommentera

1069354 · »