1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4732 inlägg · 374 ämnen

HockeySnacks drift-tråd

« · 1137443 · » Till forumet


Sv: HockeySnacks drift-tråd

Metal Guru: Det är just det som är märkligt. Kanske "friskan" kan svara på om hon lade in sina kommentarer i min gästbok eller om det är jag som drömt.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

250kg kärlek:
Jag kan rensa i min egen gästbok. Men jag kan inte ta bort någonting i din bok, trots att jag själv skapat det.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Blir lite fundersam på min gästbok. Jag vet att en person har skrivit i den vid två tillfällen de senaste dagarna. Går jag in där och ska läsa det så är det borta. Gör jag fel eller är det så att den som skriver i min gästbok kan välja att ta bort det?

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

T T:

Den kan komma och försvinna efter ett tag själv. Hände mig en gång.

Sedan en annan jag vill påpeka. Angående blockningar, om man blockar en person är det inte meningen att personen ska kunna skriva till en, men hur kommer det sig att den kan det ändå? En liten rolig miss :)

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Råkade prenumerera på ett ämne som det inte ens går att prenumerera på. Nu kan jag inte ändra eftersom prenumerationen egentligen inte finns.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
mattias - 74:

Gästboken
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus:

När jag läser nya inläggen hos Frölunda så ser jag ingen lampa som lyser samt att den gröna markeringen är kvar när jag klickat på Gäteboken i fråga.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Vi har haft lite driftstrul på HS både igår och idag. Det beror på en (eller flera) hårddiskar som lagt av lite slumpmässigt. Diskhaveriet ledde i sin tur till följdfel men dessa ska nu vara fixade. Nya diskar är på ingående men sajten borde fungera bra ändå från och med nu
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Marcus:

?

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Mobilsurfar en hel del för tillfället. Igår kväll började jag få lite problem.
1a sidorna i de gästböckerna jag besökte var ovanligt 'korta', nån gång bara 4-5 inlägg. När jag sedan ville se sida 2 osv så fick jag bara 'inga inlägg hittades'.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Helt plötsligt får jag mail (på min ord.mail) om att jag har nya brev på HS, detta trots att jag satt "nej" på frågan om jag vill ha det. Började för ett par dagar sedan. Fler med samma problem?

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Marcus:
OK. That makes sense.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Det där är ursprungsbilden som även den är skalad. Det jag funderar på är om jag ska låta bli att skala orginalbilden.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Du kan verkligen inte släppa detta? Som jag minns så var felet för 65selander att editorn helt plötsligt försvunnit. Det är ett kritiskt fel och åtgärdades direkt som sig bör. Ditt fel är icke-kritiskt och det är sådant som jag typiskt låter bli att jobba/tänka på då jag har semester.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Marcus:
Om vi för tillfället lägger den andra diskussionen åt sidan undrar jag över varför den här då existerar:

http://www.hockeysnack.com/image/vetgirig.gif
79333 bytes stor, 698x600 pixlar

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Ok, Marcus:
precis som 65Seklander gjorde, som också väntade en vecka på svar.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Metal Guru: Nu i periodpausen så ska jag svara på din fråga från tidigare.

Du har rätt i att bilder skalas om på sajten. Det är ingen optimering för att sparar utrymme uten snarare en teknisk detalj. Bilderna genereras dynamiskt så din bild finns på såväl adressen

www.hockeysnack.com/image/400/300/vetgirig.gif

som

www.hockeysnack.com/image/200/300/vetgirig.gif

Det är URL:en som väljer hur stor bild som ska visas. Första siffran i URLen är max-bredd och den andra max-höjd.

Skalningen i ditt fall blev verkligen inte bra. Jag tror det får bli ett omtag då det gäller bildhanteringen alternativt buggrättning. Att skala om GIF-bilder i sig känns ju lite dumt då detta format ska vara loss-less till skillnad från jpg.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Okey. Ett tips för nya frågeställningar är att skapa ett nytt ämne istället för att skriva i min drifttråd.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Marcus:
Det var ju ytterst oklart om du hade sett frågan, så det kändes rimligt att påminna för min del.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Svar inom en vecka för icke-kritiska frågor känns som rimligt för min del.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Marcus:
2008-12-30 12:34 ställde jag min fråga.
2009-01-03 16:41 svarade du att du har sett frågan.

Vi pratar 100 timmar och 7 minuter.
Med en sådan svarsfrekvens har man all rätt att påminna.

Om du kallar mina fåtaliga påminnelser för att spamma forumet så vet inte du vad ett spammat forum innebär.

(Jag räknar då inte med mina tre tomma meddelanden, som jag nyligen producerade - de berodde på att jag började skriva innan cursorn var inne i editorn)

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Det spelar ingen roll hur mycket du spammar forumet. Det ger snarare motsatt effekt. Jag svarar då det kommer upp på dagordingen. Och JA bilder skalas om. Det sker över hela sajten.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Marcus:
Aah, livstecken!

Ett tips är att du svarar så här mycket tidigare, om du vill bespara både dig och mig några veckor liv i slutfasen på våra respektive eror på jorden.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Ännu märkligare att det finns en till version av bilden på HS:

http://www.hockeysnack.com/image/vetgirig.gif
79333 bytes stor, 698x600 pixlar

HS-Varianten som ses i filhanteraren:
http://www.hockeysnack.com/image/455/400/vetgirig.gif
36080 bytes stor, 455x391 pixlar

Den oförvrängda versionen:
http://i375.photobucket.com/albums/oo199/mGuruwich/vetgirig-1.gif
55240 bytes stor, 704x605 pixlar

Vilket betyder att om skälet till 'optimeringen' är att spara utrymme, så har man skjutit sig i foten. Varför blir det så här?

Eller blir det inte så här?
Finns det någon uppfattning överhuvudtaget?

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Jag har sett din fråga. Har även raderat flera dubletter som du postat av samma fråga. Svar kommer snart...
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Marcus:
(nu blev HS så där rolig igen, och spottade ur sig tomma meddelanden medan jag skrev...)

Har du sett min fråga nedan, eller är den osynlig för dig?

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
HockeySnack kommer att ligga nere ett tag imorgon för underhåll. Antingen på förmiddagen eller vid 3-4 tiden.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Jag repeterar:
Laddade just nu upp en knivskarp GIF-bild på 55k, för att kunna illustrera ett inlägg. I HS-filhanteraren är den plötsligt 77k, och allt annat än knivskarp.

Inte håller HS på med nåt fuffens för att (host) optimera bilderna..?

Den oförvrängda versionen:
http://i375.photobucket.com/albums/oo199/mGuruwich/vetgirig-1.gif

HS-Varianten av samma bild:
http://www.hockeysnack.com/image/455/400/vetgirig.gif

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Marcus: Trots mina stasvfel så förstod du vad jag menade och jag sitter därför still i båten.

Tack för ett bra jobb och "Gott Slut"

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Metal Guru:

Förresten, den där 'moderna, och därför så mycket bättre' bildvisaren, går den att disabla?

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Marcus:

Märkligt. Laddade just nu upp en knivskarp GIF-bild på 55k, för att kunna illustrera ett inlägg. I HS-filhanteraren är den plötsligt 77k, och allt annat än knivskarp.

Inte håller HS på med nåt fuffens för att (host) optimera bilderna..?

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
65selander: Ja så är det nu. Men jag tror jag kommer att ordna så att man kan ladda upp direkt till forumet.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Marcus: Funkar fint med editorn nu.

ang funktionen bifoga fil fungerar det alltså bara om man har laddat upp den i sitt filarkiv. Har för mig i ganla HS så kunde man ladda upp direkt från disk.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Editorn fixad i IE!

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Poffa: Editorn verkar ha försvunnit i IE. jag kollar upp det...
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Metal Guru: Jag har min kvar.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
(alltså inte bara redigeringsfunktionen...)
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
65selander: Inte för att det var någon större förlust, men vi har helt riktigt tappat plus-editorn.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
73Sjöbba: Vet inte om jag är dum eller inte... När jag skall ladda upp bild så får jag bara ladda upp från mitt filarkiv samt att jag saknar panelen för redigering utav inlägg som jag hade förut. D v s kunna redigera fonter mm, har rensat cachen för IE 7 mm
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus: Ja, se där. Nu är Sjöbba glad igen =)
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
UnderbaaaartMarcus:
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
73Sjöbba: Utseendemässigt tror jag inte att det blev någon skillnad förutom att man slapp reklamen på sidan.

Bifoga bilder/filer funktionen som tidigare fanns på HS2+ har jag lagt in nu ikväll. Ni kan ju testa om det fungerar som det ska. Ni med plus alltså.

Test av bifoga filer:

Testbild SVT2

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Dream Team: Man kanske borde byta nick till Guldfisken.=)

Min spontana reaktion var att det blev ingen skillnad. Från gamla HS2 blev det en stor skillnad utseendemässigt vill jag minnas. Sedan konservationshistoriken är ju en bra funktion, medans filarkivet har jag inte kommit överens med på HS3 så det har nästan självdött för mig.

Bifoga bilder, den funtionen hittar jag inte. Har iofs inga glasögon på mig. :)

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

73Sjöbba: Jag har varit plusmedlem ganska länge och jag känner nog att det finns fler fördelar värda att nämna. Följande rader är hämtade från länken nedan.

Reklamfritt surfande
Du slipper se den reklam som finns på sidan.

Jag har nästan glömt hur det såg ut innan jag slapp läsa reklam bland alla inlägg, men visst är det en stor fördel att kunna få välja att vara utan det.

Större filarkiv
En vanlig medlem har 25MB utrymme till godo medans en HS+ medlem har 100MB.

En klar fördel jämfört med att inte vara plusmedlem förstås. Ja, för den som nu finner glädje i att utnyttja det förstås.

Historik för snabbmeddelanden
Du får fullständig konversationshistorik för dina snabbmeddelanden.

En värdefull funktion för oss som skriver mycket bubblor. Ibland kan det vara mer än lovligt svårt att komma ihåg vad man skrivit. Perfket då att slippa sitta och gissa vad man ska svara på.

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd

Marcus: Jag har inte varit medlem i HS+ sedan på den gamla HS2-tiden. Nu gjorde jag slag i saken men jag kan inte hitta några fördelar med HS+, förutom att man har bidragit till sitens drift då kanske :)

Finns det inga extrafunktioner?

Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
NU måste jag ta ner server i en kvart tjugo minuter för lite jobb....
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
-Gurra-: det ska inte skilja mellan olika dagar. filen är kanske för stor? eller att det är någon bugg...
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Varför funkar inte filuppladdningen vissa dagar ?? Det står att jag inte skrivit någon filbeskrivning trots att jag gjort detta. Vad är fel ???
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus: ...och i dag är det rutan för medlemsbilder.
Kommentera

Sv: HockeySnacks drift-tråd
Marcus:
Natti natti.
Kommentera

« · 1137443 · »