1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4732 inlägg · 374 ämnen

Spännande

« · 655668 · » Till forumet


Sv: Spännande
piff: Jag gör inte så mycket, kanske är därför;-)
Kommentera

Sv: Spännande
Hmm. Det har jag aldrig sett?

Är inte era datorer milleniumsäkrade?
Kommentera

Sv: Spännande
piff: du är inte ensam om de
Kommentera

Sv: Spännande
piff: Reagerade över det med, vad jag vet har det inte varit så förr iaf.
Kommentera

Sv: Spännande
Ibland när (åtminstone) jag tjuvkikar står det ibland ingenting efter användarnamnen. Är det bara jag som har det så, eller ska det kanske t.o.m vara så??

Leksands IF
mattias - 74 Läser inläggen hos Matchtips
Db_04

Luleå HF
lizzard Tjuvkikar på de andra
Jesper Jonsson

MoDo Hockey
Modoante
Icing-Ove
Frisco
Kommentera

Sv: Spännande
piff:
 
Man frågar sig...gång på gång :-)
Kommentera

Sv: Spännande

piff:
på en cachad sida, där originalet är puts väck..?

Kommentera

Sv: Spännande
ståpäls:
"...på en sida som inte längre finns" :S :S
Hur är det möjligt...?????
Kommentera

Sv: Spännande
Har nu fått en förklaring (?) till 404 på Tjuvkika. Jag citerar Marcus: "Användaren befinner sig på en sida som inte längre finns."

På Internet är allt möjligt.
Kommentera

Sv: Spännande
65selander: givetvis så stavas det fortfarande investera
Kommentera

Sv: Spännande
Frisco: Invistera i en ny skärm
Knas/DreamTeam: Byt glasögon eller köp nya linser.

Ser inte vad problemet är förutom Frisco som har en skärm från Dackefejden ;-)
Kommentera

Sv: Spännande
knaskamilla och Dream Team: Jag tycker att ni ska vara glada att ni ser allting som finns på sidan. Linjal och en vattenfast penna med smal spets är lösningen.
Kommentera

Sv: Spännande
Dream Team:

Jag håller med, det blir lite jobbigare att läsa när man scrollat sig ned så att det blå fältet på högerkanten försvunnit. Antar att det finns något bra med att inte ha det som en egen ram, men jag förstår inte vad det braiga skulle vara. Marcus kanske kan förklara meningen.
Kommentera

Sv: Spännande
Är det någon fler än jag som efter ett par dagars hyfsat frekvent läsande i de olika gästböckerna får känslan av att det ser lite rörigt ut. Ett exempel är att det saknas någon form av avgränsning till höger i rutan för inläggen. Det flyter liksom ut och det känns som något fattas just där. Eller är det så att detta är gjort så enbart för att det ska kunna ge plats åt större bilder i inläggen?

Kommentera

Sv: Spännande
65selander: NU är den det!
Kommentera

Sv: Spännande
Marcus: Vet ej om jag gör fel elelr inte men Dr Håkky verkar inte vara överflyttat.
Kommentera

Sv: Spännande
"Heta ämnen" och "medlemmar" buggarna ska nu vara åtgärdade.
Kommentera

Sv: Spännande
Marcus: Vill man se fallande så kan man ju bara se en sida nu också, sen hoppar den tillbaka till stigande. Så den funktionen blir ju lite meningslös om man inte söker någon på sista sidan...
Kommentera

Sv: Spännande
Tror att jag fixat medlemsmysteriet nu!
Kommentera

Sv: Spännande
Kanske har det sagts men.... Sortering hålls ej om man bläddrar till sida 2 på medlemmar. Jag sorterade fallande på antal inlägg och på sidan två så var det en helt annan sortering som dök upp.... Keep up the good work.....
Kommentera

Sv: Spännande
En sak som är lite underlig är under "Medlemmar" till vänster.

Trycker man där kommer dte fram en massa namn med början på "DK Blue Fox 44" fram till "73Sjöbba".

Trycker man på sida 2 börjar det på "58 Larsson" och slutar på "Abron". "73Sjöbba" är med på sidan 2 också.

Det hoppar tillbaka en massa namn mao.


---

En sak till på medlemmar.

Ställer man in det hela på ANTAL INLÄGG och FALLANDE är "Paddan" i topp och "Johan J" i botten. Klickar man på sidan 2 så hmnar man på samma sidan 2 som jag beskrev här ovanför.
Kommentera

Sv: Spännande
Friman SR: Glöm det jag skrev nedan. Hemma har jag allt jag efterlyste. Men man kan ju undra varför det såg ut som det gjorde på, ojojojdå, jobbet??? Jag min idiot får väl klura lite på det...;-)
Kommentera

Sv: Spännande
Salle: Dom övre numren såg jag inte förrän nu, men dom tycks ju stämma.

404? En ny version på gång redan? ;)
Kommentera

Sv: Spännande
Metal Guru: Och en stackare som kallar sig Greven tycks ha drabbats av svår skrivkramp. Han har filat på ett inlägg i TIK-boken hela dagen.
Kommentera

Sv: Spännande
När jag går till (2) längst ner på "Heta ämnen" markeras det att jag är på (29). Väljer jag sedan t.ex. (24) står det att jag är tillbaka på (1) osv.
Kommentera

Sv: Spännande
Signalera att man fått prev i lådan...... Kan man inte byta färg på ledtexten Brevlåda i arean Medlem när man fått brev????? Byte färg på texten till röd kanske.....

Bubblorna, jag harinte fått någon ännu, borde väl också signaleras på förstasidan tycker jag.......
Kommentera

Sv: Spännande
Detta är Metal Guru, sett i ett par tjuvkikarglasögon:

Metal GuruLäser inläggen hos Mora IK



Ponera nu att den gode M.Guru plötsligt sprungit iväg för att botanisera i kylskåpet, och fastnat med överkroppen i inkrökt läge, bland majonäs, rysk pesto och Bullens Pilsnerkorv.
Tiden går, och oroliga HS-besökare börjar bli oroliga, och bubblar varandra om att nu läser väl M.Guru osedvanligt långsamt, emedan det bara inkommit ett bidrag i Moraboken det senaste dygnet - ett lunarlikt öÖöHhH!!! från en förkommen Leksing.

För att en sådan oro inte skulle få fördärva den allmänna stämningen på HS, föreslår jag en TimeOut-detector, ett känslospröt som noterar en aktivitet på nada, och som sedan då en given tidsperiod (15 minuter?) går ut, visar följande för den vane tjuvkikaren:

Metal GuruHar somnat in vid inläggen hos Mora IK
Kommentera

Sv: Spännande
Hittat en bugg, på presentationerna. Om man drar muspekaren över "msn: ja" så vägrar rutan med mailadressen att försvinna. Ej något som är på just min dator. Likadant för andra.
Kommentera

Sv: Spännande
Jag kan inte hjälpa det men jag saknar "Mina favoriter" och "Mina vänner" alltid i högerspalten, men jag gissar att med alla annonsmöjligheter som nu finns så blir det fina pluringar in till Marcus och ännu mera utveckling....
Kommentera

Sv: Spännande
Poffa: Funkade för mig med nu när jag dubbelkollade (i flera GB dessutom) Konstigt!
Kommentera

Sv: Spännande

Salle:

Det funkar för mig i Café-boken.

Kommentera

Sv: Spännande
65selander: Funkar i MoDo för mig men det är i Cafe-boken jag råkat ut för detta. Antog att det var nåt som gällde alla gb.
Kommentera

Sv: Spännande
Salle: Hos mig fungerardet ua. Har provat i två olika gb.

Kör vanlig IE
Kommentera

Sv: Spännande
Har hittat en bugg tror jag.
Om man väljer "Visa Ämnen" i en GB och trycker på sidnumren längst ner så kommer jag till motsvarande sida MEN numreringen står kvar på sida1 (i svart).

Kommentera

Sv: Spännande
Marcus:
Spelscheman och Tabeller tycker jag är lite fel.

Kikar jag på spelschemat till ES, vill jag gärna toggla mellan tabellen och schemat - inte mellan schemat för ES och AS.

Enkelt förslag: gör Elitserien och Allsvenskan istället, där man togglar mellan tabell och schema.

Men egentligen vill jag se tabell och schema samtidigt, varför jag när jag gjort sådana här grejer själv alltid har en fast tabell överst, och ett scrollbart schema under.

Jag är dock väl medveten om att en sådan lösning skulle generera ett nytt 800x600-inlägg av (storleken har ingen betydelse) Frisco.

Just my 2 cents.
Kommentera

Sv: Spännande
När jag tjuvkikar och trycker på uppd. huvudfönster så förväntar jag mej samma sida men uppdaterad, men ibland så kommer förstasidan upp. Inget som stör mej mycket kan istället trycka på tjuvkika igen i marginalen. Men vad är meningen med en uppd. fönster-ruta om man inte samma sida uppdateras??
Kommentera

Sv: Spännande
Om ni hamnar längst ner på sidan så finns där en "till toppen" länk som man kan klicka på.
Kommentera

Sv: Spännande
Metal Guru:
Det tycker inte jag heller om, visst det är inte så jobbigt att scrolla sej uppåt igen men det hade vart bra om vänsterspalten låg i samma läge hela tiden. Platsen längst ute i höger ska det vara plats för reklam i framtiden eller är det jag som har fel på skärmen?
Kommentera

Sv: Spännande

Dragan 2k:

Gillar också omröstningsplaceringen, samt det visuella läget när man väl röstat.

Däremot är jag inte övertygad om genialiteten i att vänsterspalten försvinner upp i himlen då jag scrollar mig söderut i current guestbook.

Kommentera

Sv: Spännande
Måste säga att det är jäkligt skönt att se att omröstningarna numera finns i högerspalten. Slipper man scrolla som en dåre.
Kommentera

Sv: Spännande
För att förklara lite bättre/ge exempel så hoppar klockan ibland 3-4 minuter framåt efter att stått och stampat på samma tid lääänge. Det tar även låång tid innan grön-rutor blir röda efter att jag tittat på sidan.

Kommentera

Sv: Spännande
Är det bara för mig som HS 2.0 verkar benägen att "fastna". Det är några gånger idag jag märkt att det skett.

Kommentera

Sv: Spännande
Coolt Marcus.... Men jag har en liten tröskel just nu, det gäller bara att få det nya att bli en vanesak....;-)
Kommentera

Sv: Spännande
Och länksidan återställd. Tack och bock.
Kommentera

Sv: Spännande
Paddan:Då är jag inte ensam om det problemet får upp samma sak
Kommentera

Sv: Spännande
När jag klickar på "Våra arenor" så får jag upp följande meddelande

Fatal error: Call to undefined function latestPost() in /usr/home/Marcus/hockeysnack.com/arena/allaarenor.php on line 38

: Call to undefined function latestPost() in on line

Kommentera

Sv: Spännande

Någon mer än jag som får en blinkande markör om man klickar med muspekaren på skärmen?

Dessutom blir det ett svart streck när jag klickar på mina favoriter.Strecket blir före alla favoriterna.

Kommentera

Sv: Spännande

Marcus: 

Mitt inlägg i Luleås GB blev tre gånger så långt (massor med tomrum) i IE jämfört med Firefox. Det enda jag gjorde var att skriva en rad själv och sedan kopiera in en text från swehockey.

Någon liten bugg, kanske?

Kommentera

Sv: Spännande
Poffa: Skönhetsdetaljen fixad!
Kommentera

Sv: Spännande

piff:

Ja, övriga har ett antal meddelanden att välja på.

Kommentera

« · 655668 · »