För det första var det inte Expressen som bedrev en fånig kampanj för Hardys avgång. För det andra är namninsamlingen mot Färjestad väldigt svår att ta på allvar. Därför har jag valt att inte göra det.
Ha det!
- Mattias"
Jag får väl be Ek om ursäkt för att jag "anklagat" honom personligen, men min poäng var väl egentligen mer av principiell karaktär och gällde pressen öht. Nu råkade just i detta fall Ek få klä skott och det var kanske lite olyckligt, för att inte säga felaktigt från min sida. Tydligen var det Aftonbladet som hade en namninsamling mot Hardy, vilket bör betyda att Ek isf tycker att denna kampanj var fånig. Och i förlängningen att kollegor inom kvällspressen därmed agerat fånigt. Vilket jag ville försöka få fram, fast jag anklagade fel person i just detta fall. Så kan det gå ibland....
Hoppas du får svar. Risken är väl dock stor att han blir rädd och ignorerar dig. Brukar ju ofta vara så när de känner att de hamna på för djupt vatten.
Jag har kommit på en insamling jag funderar på att starta. En insamling mot dåliga hockeymatcher. Bra idé, eller hur??
Bergius: Ärligt talat så känns den jävligt plastig i samband med seriematcher. Den finns där för att den måste vara med liksom. Är det ingen kamp mellan två länder så tycker jag det känns lite beigt.
jZo: Ja det är sant det Johan men du vet ju själv hur den sjungs sönder utav usla sångare i Timrå och övriga arenor i Sverige. Samt att publik inte respekterar sången, dvs står med mössa på, vänder sig inte mot fanan osv. Jag ser gärna att den är kvar men då skall den sjungas på ett bättre sätt och den skall också respekteras. Om inte, ja då är det BÄTTRE att ta bort den.
Jag tycker att man ska ha kvar nationalsången. Det ger en mäktig känsla när Pontare sjunger den. Det är iofs inte så ofta, men skulle man skrota nationalsången vore det ju aldrig.
Danne_l: Ja, jag mailade följande till Ek idag. Får se om det kommer något svar.
"Du skriver i din blogg:
"Att samla in namn på en hemsida är inget bråk. Det är en hobby, som frimärkssamlande. Jag blir så trött att jag går och lägger mig"
Blir du lika trött och gåisäng-sugen när din egen tidning bedriver samma taktik? Exemplvis när ni ville ha opinion för Hardys avgång? För att ta ETT exempel i högen. För din andemening är väl att namnsamlande inte är speciellt seriöst? Vilket logiskt sett borde innebära att ni själva inte alltid är seriösa."
Skall vi inte behålla våran nationalsång på matcherna ?? Du kanske tycker vi skall slopa den på fotbollsLandskamper eller på Vm i sommar i foboll också ??
Mkt intressant ståndpunkt som Mattias Ek förfäktar i sin blogg:
"Att samla in namn på en hemsida är inget bråk. Det är en hobby, som frimärkssamlande."
Expressen och andra blaskor brukar ju köra med namninsamlingar på sin egen sida. Exempelvis när det gällde att bilda opinion för att få bort Hardy som förbundskapten. För att ta ETT exempel. Måste säga att jag är lite avundsjuk på Ek. Sitter säkert med ca 30.000 kr i månadslön för att idka sin egen hobby. Frimärken, kanske?
LingaN: Bra initiativ. Fånigt NHL-påhitt det där med nationalsången innan match. Det ska vara landskamper för att den skall spelas. Dessutom så tycker jag stämningen förstörs något när alla helt plöttsligt ska stå och lyssna på den efter att det har varit ett intro och alla är laddade inför match.
LingaN: Håller med dig att den bör bara spelas vid landskamper på hemmaplan , liknar mest NHL och det patriotiska USA . Mig gör det då inget om den försvinner vid matcher i elitserien .
svennis: Nej det kan du ju ha rätt i iof. Men är det ändå inte så att FBK allt som oftast kommer med korkade uttalanden, där de mer än gärna sätter sig på höga hästar? Hur som haver..så har de iaf fyllt min motivation till att plita under det där.
mattias - 74: Håller inte med om vad Jörgen Jönsson har yttrat sig men jag kan inte skriva på p g a att jag anser inte att FBK skall inte straffas av vad en enskild spelares åsikt.
Salcin: som jag ser det så kan det även bli 16 lag, Lag från Allsvenskan som hade lätt klarat sig bättre än Leksand idag, är bla. Malmö. Skellefteå. Almtuna och Rögle.
mattias - 74: Tidigare var Bäckström rankad top15 på ISS scouting lista , vet dock inte om han sjunkit nå nu eller hur det är .. men enligt jyrgen så är det tydligen ett bevis på man inte håller det för om den platsen på rankingen håller i sig finns det stor risk att Bäckis kommer gå 1:a rundan i nästa års draft
exakt vad jag menade...Junisarna håller faktikst bra klass i Elitserien många av dom och att man skulle öka serien till 14 lag ger ju plats för ännu mer juniorer... Fattar inte jönsson detta ??
[Att stänga elitserien tror han i stället är rätt taktik för att få se fler juniorer på isen. – Det skulle ge lagen en bättre chans att anpassa sig och i längden skulle fler juniorer få chansen och fler skulle komma fram.]
Intressanta ord från Jönsson tycker jag. Fast Färjestad får nog skaffa ett J20-lag först.
det finns inte en enda junior som platsar i Es säger jönsson?
Tycker de flesta lagen har bra juniorer i sina trupper.. Ullman I Leksand t.ex sedan hade väl luleå en duktig 87:a som har gjort bra ifrån sig samt en massa andra så det där med juniorer är bara kvalificerat skitsanck från Jönssons sida...
Albert Hall: jag såg uppgifter i dag om att det kan bli TOTALT ca 15 mille till varje klubb mot dagens 8-9 någonting. Det är väl antagligen därifrån uppgifterna om 15 mille extra kommer i från - ett missförstånd, alltså.
Men sex-sju miljoner extra är fortfarande en bra extraslant.
15 mille mer tvivlar jag på, det gamla avtalet gav enligt dagens XP 85 millar, det nya 200-230. Om man delar mellanskillanden på 12 så får man 10-12 miljoner. Sen är det ju inte säkert att klubbarna får varenda öre av dom där pengarna.
Salcin: om det stämmer som det har sagts att det kan bli 15 mille mer nästa säsong till ALLA elitserieklubbar så är serien, om inte klubbarna missköter sig å det grövsta, i realiteten att betrakta som stängd. Vad jag förstår har inget allsvenskt lag ens i dag lika stor lönebudget som något lag i elitserien, och lägg då på ytterligare 15 miljoners skillnad på det - hur ska ett allsvenskt lag kunna konkurrera med det? Ja, även om det är så "lite" som fem miljoner per lag så är det redan där frågan om det finns någon möjlighet att hänga på för allsvenska lag såvida det inte kommer en Roman Abramovitj och öser in tiotals miljoner.
- Att läsa och sen på något sätt bry sig om Mattias Eks blogg är så ointressant att jag tror jag går och lägger mig.