Svenska Hockeyligan

Nationellt · 7508 inlägg · 377 ämnen
« · 387813 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: VILKA VINNER SM GULD?
70 Rodrigues:

mmmm det är klart att brynäs går till final!!

Sibbe: Du behöver inte bekymra dig om utgången av årets ES:
scenariot har du lite längre ner.... :-)

Skulle mot förmodan profetian här nere inte slå in så kommer ni att falla på samma sak som ifjol: era backar i komb med målvakten.
I ett långt tufft slutspel behövs det fler tunga pjäser och en betydligt bättre keeper än er "egyptiske" puckmotare....

Övrigt:

Kenta Nilsson verkar ha fått det hela lite om bakfoten. Man kan förstå att han reagerar i egenskap av far, och att han naturligtvis vill sitt ättelägg det bästa. Strikt hockeymässigt och affärsmässigt har dock Leksand gjort helt rätt enligt min mening. Fullt förståeligt så har Djurgårdens IF legat lågt i denna sak, då man vet vad som gäller.

Bråket mellan Djurgården och Luleå ang "hämnden" är också rätt intressant. Alla vet att det var en hämnd, men att föra i bevis att Wikegård skulle ha varit hjärnan bakom det hela måste bli väldigt svårt.
Däremot kan han åka dit på att han inte officiellt tar avstånd från sådana aktioner. Skulle tro att hans hetsiga och raka sätt ligger honom i fatet i detta fall.
Saken blir än mer intressant när Luleå, med assistans av läkare och disciplinnämndsunderlag, hävdar att armbågstacklingen på Strömberg inte alls var ngt att orda om utan att Strömberg tydligen lider av ngn fysiskt medfödd defekt, som i huvudsak(!) skulle vara orsaken till den långa konvalescensen.
Såpan går vidare....

Danne_L: Brynäs IF möter MoDo Hockey i Final och Brynäs vinner i sudden i 7:e avgörande match :-))

Danne_L:

näää jag tror att det bli HV71 och Färjestad som gör upp om guldet!

Sibbe:

Tyvärr tror jag du får fel. Frölunda och Djurgården gör upp om guldet medan Färjestad ryker redan i kvarten mot...Södertälje, som jag tror blir årets joker.

Jag som är Färjestadssupporter drar en lättande suck när jag läser att ytterst få tror att FBK tar tillbaka guldet i år. Det blir mycket roligare att vinna SM-guld som underdogs.
Krisen vi är i reder ut sig lagom till slutspel och där håller den goda formen i sig.
SM-finalen spelas mellan FBK och Frölunda där FBK vinner med 4-2 i matcher, precis som jag trodde innan säsongen!
Jokern i slutspelet: Linköping

Carina: Tre gånger t o m. -99, när han och flera andra skrev om slakthuset i Ö-vik så var det ju nån som lämnade in sin avskedsansökan p g a sin egen inkompetens men som fortfarande jobbar kvar. Nu tror jag inte att det var Anrell den gången även om han var en av de som gick i spets för drevet. :)

Ford Prefect: :-D Lysande som alltid. Men...lämnar Anrell in sin avskedsansökan två gånger?

Ford Prefect: Det var ett härligt inlägg trevlig läsning,hoppas du brukar ha rätt!!

Lugn i sandlådan nu små barn så ska jag berätta för er hur slutspelet går.

Färjestad, som lyckas hålla fast vid förstaplatsen likt ett barn som kramar sin teddybjörn, lottas mot åttan Brynäs. Lasse Anrell gör en favorit i repris och skriver om slakt och hånar Brynäs. Gunnar Persson muttrar surt vilket taggar laget till tusen. Tyvärr glömde Bengt-Ernie tala om för sina adepter att man måste börja kämpa igen, så Brynäs snor första matchen i Sveriges Äckligaste Kaffe Arena. Sen vinner man båda hemmamatcherna. Störst jubel dra Mikko Kuparinen ner när han skickar Ulf Söderström genom plexit. Lagen fortsätter vinna sina hemmamatcher. Brynäs till semi efter 4-2 i matcher. Lasse Anrell lämnar in sin avskedsansökan.

Tvåan Djurgården slår ut sjuan Luleå i sju knallhårda matcher där hemmalaget vinner alla matcher. Luleåsupportrarna är i uppror. ALLT djurgårdarna gjorde var jättefult. Enligt luleiterna alltså. Wikegård ser oförstående ut och skäller istället på domaren för att han blåste ibland. Sen fortsätter han med att skälla på alla luleåspelare och kalla dem veklingar, luleåtränaren samt lagets materialförvaltare för att slutligen peka finger åt luleåklacken och konstatera att alla är så jävla gnälliga.

Trean HV och femman Frölunda gör upp i en trist historia som ingen håller sig vaken för att se vem som vann. Jag tror att Frölunda vann men vem bryr sig?

Fyran Link Ping förnedras i fyra raka matcher av ett taggat Timrå. I fjärde matchen ser Homer Melin lite irriterad ut, men det går över. Mys-Kenta i Timråbåset är nöjd med sitt lag.

I semifinalerna fortsätter Timrå sen sin mot SM-guldet med att köra över Frölunda. Eller var det HV.

Brynäs å sin sida kämpar ner Djurgården, trots att Lasse Anrell skriker om slakt även nu och trots att Wikegård i desperation skickar in Johnny Odåga och Kris Kristofferson för att köra över lite folk. Efteråt gnäller Wikegård över hur osportsligt det är att flytta på sig när man ska bli tacklad och kallar Brynäs för jävla mesar. Sen går han gråtande upp till Brynäs kansli och bönar och ber om att få komma hem till Gävle. Han får kalla handen. Lasse Anrell lämnar in sin avskedsansökan.

Finalen blir stenhård. Brynäs stjäl en match i Timrå och har avgörandet i sin hand hemma i Gavlerinken, där dock Timrå tar en stabil ledning med 4-0 inför sista perioden. Då får Anders Huss se sin tröja i taket och kommer ihåg var han hör hemma. Han går in i Brynäs omklädningsrum och håller ett historiskt pep talk. Brynäs kommer ut som ett nytt lag och vänder matchen via hat trick av Micke Lind, kvittering av Cassel och avgörande på en läcker soloåkning av gamle Sjödin. "Alla ftod ftilla få jag beftämde mig för att fticka själv, å fen viffte jag inte riktigt vad jag fkulle göra få jag tog ett varv runt kaffen och fen ett till och fen var det bara att fprätta upp den i mafkorna" läspar en överlycklig Sjödin efter matchen. Mys-Kenta är nöjd ändå. Lasse Anrell, som gapat om slakt, lämnar in sin avskedsansökan.

Är det någon mer en mej som tror att FBK kan få det tufft i slutspelet?

Sv: Jarmo Myllys
Zcootah:

okej, var har du hört dom rykten?
de låter iaf intressant, Hirschovits spelade ju center i 2 :a formationen under hösten och spelade också mycket bra, men av nån konstig anledning blev han ändå petad och spelar nu mest i 4:e femman.

Vihko är definitivt bättre än vad statiken visar, han var ju me i nån av landslags turneringarna ifjol om jag inte minns helt fel, och då spelade han mycket bra. Vet inte va de e iår, men han har iaf inte kommit upp till normal standard.

Tror byten är positivt för båda klubbana, HIFK behöver iaf en Riihijärvi tror jag, dom har ett ungt lag, och ingen direkt någon rutinerad spelare.

lindberg: Så kan man ju också se på saken :)

DIForever: DIF vinner de har imponerat trots halvfullt lag hela säsongen, men vinner ändå, bra målvakt dessutom. Enda hotet är brynäs, men de måste kravla sig över strecket först.. ;-)

HV 71 kommer inte att slåss om guldet, de är sämst när det gäller... Färjestad kommer inte komma ur svackan så det kommer bli Djurgår'n och Frölunda som gör upp om guldet denna säsong.

Andersson79: Ja hoppas verkligen att DIF inte kommer längre än kvarten :)

BROS4EVER: Jag tror nog det blir HV71 och djurgården som gör upp i år, tycker att frölunda inte ser så starka ut som förra året.

Frölunda och Djurgårn gör upp om guldet i år.
Frölunda avgör i 6:e matchen!

Mattias - 74: Det tror jag också, så det lag som kommer 7 eller 8 vill nog helst möta fbk och hoppas på att dom har dålig form då också.

Andersson79:

Jo visst är det så!!

Jag tror Fbk kan bli utslagna direkt om de inte skärper till sig!!

Mattias - 74: Jag tror HV71 är ett av lagen som slåss om SM Guld i år dom har sett starkare ut i år änn tidigare år.

Mattias - 74: Känns som att dom kan det, man har nyckespelare borta men bara fortsätter mala på, man har lätt för FBK tex. Fetaset bara vräker in poäng... =)

Frella:

Jag tror Hv vinner.. Djurgården kan väl inte vinna i allt eller :)

Mattias - 74: Av det jag sett av HV71 så är man fortfarande inget slutspelslag, man är för dålig när det gäller tex. Djurgården vinner iår.

Mattias - 74: Ja tror Frölunda å FBK gör upp om det...

VILKA VINNER SM GULD?
Börjar så smått dra ihop sig för Sm Slutspel!

Eftersom Leksand inte vinner så tror jag fortfarnade på Hv 71!!

Vad tror ni?

Portello:

Jaja, troligt att ni slår ut oss :D

DIForever:
Tack, tack. Varför har inte Luleå kvar någon hemmamatch mot Hv, skulle vara hur kul som helst att se Jarmo igen.
Jajaja, vi får väl hoppas att vi får möte Hv i semin efter vi har slagit ut er ;)

Portello:

Ja, det står att Myllys ville lämna SaiPa för resten av säsongen och eftersom HV var intresserade så var det inte så mycket snack om saken. Myllys kommer återvända till SaiPa efter denna säsong.

DIForever: Ok. Kan du vara så snäll att översätta den? :)

Portello:

Jag kan ju finska, hur tror du jag annars hittade den där länken? :)

DIForever: Aija eller någon annan som kan finska kanske skulle kunna vara vänlig att översätta?

Tydligen lånas Myllys bara ut för resten av säsongen till HV 71.

Länk för de som kan finska.

Aija: enligt rykten så blir det dessa 2 som ska till Malmö
#4 Kim Hirschovits 45matcher 5mål 7ass 12 poäng 46 utv min -2
#12 Joonas Vihko 41matcher 3mål 6ass 9 poäng 42 utv min -7

Båda är Forwards

Zcootah:

hoppas på Lennart Petrell då :)
fast knappast, han är A-jun och har lyfts upp till första laget nu dom senaste matcherna, men han vore verkligen kul att se i ES!

Skiljer verkligen ut ur mängden!

Aija: nått sånt ja..... antagligen 2 rätt unga killar.... sen va ja vet så har väll malmö plats för nån icke europe också

Frasse:

Läste just på Aftonbladet, ska bli spännande att se vilka HIFK släpper ivåg, tror inte dom inte skickar iväg några etablerade sjärnor.
Säkert 2 st. från 3:e eller 4 :e formationen..

Sampan gör Comeback men inte i LHC utan i Frölunda!
enligt aftonbladet så har frölunda gjort klart sin gamle keeper Mikael Sandberg som bekant fick gå från LHC när Norrena kom.

Frasse: Nu står det klart ...JARMO MYLLYS förstärker HV71

Aija:
Enligt TV4 så handlade det om ett byte med IFK Helsingfors och att det skulle handla om 2 spelare i utbyte.
Dock nämndes inga namn på de eventuella spelare som IFK skulle släppa i från sig.

Jarmo Myllys är ingen toppmålvakt mer, visst spelar han i ett av FM-ligans sämsta lag men ändå, 89,91 i räddninsprocent på 34 matcher säger ändå sitt.
Sen är de inget nytt, det är väl 3 :e året han är i Finland nu, och varje år har han varit lite darrig.
Men o andra sidan så sprider Myllys stor respekt efter sina år i Luleå.
Få se hur långt de räcker.

Han höjer sig säkert till ett eventuellt slutspel, om han nu stannar så länge i HV?!

Sen, va var de där me Juha Riihijärvi, hörde nåt på sportnytt från SVT imårrn.. Men hörde inte vem som värvat honom? fast kanske jag hörde fel? eller så var de bara rykten? nån som vet mer?

Är väl egentligen bara till FBK som Jarmo borde vara intresserad av att gå. Där har han bäst chanser att bli förstekeeper inför slutspelet samtidigt som det är goda chanser på att vinna ett andra SM-guld.

Enda anledningen till att HV skulle vilja ha honom, och kunna försvara det ekonomiskt är väl om skadan på Liv verkar vara slutet på den här säsongen för honom. Annars duger Ahl mer än väl.

För inte borde väl den gode Jarmo vilja komma till Elitserien som backup, inte ens i Luleå skulle jag tro att han skulle acceptera en sån roll. Dessutom vore det en knäck för mig som Luleåsupporter att han skulle sälja ut sig till ett annat lag. Även om jag måste förstå att business och sportsliga framgångar slår klubbkänsla nästan vilken dag i veckan som helst.

Zcootah: Han var Timrås bästa spelare mot Luleå. Du har ju bara sett målen förmodligen. Var ju inte direkt några tavlor.

Idag var han ruskig, bättre än Kimmo nästan. Blev för övrigt första målvakten som nollade Färjestad på 3 år. Inte illa.

I Media tycker man bara synd om Leksand och kallar han för frimärke.

Nej han är ytterliggare ett klipp av Sveriges smartaste sportchef Kent Norberg.

JimmyH:

Jag anser det högst osannolikt att Myllys hamnar i Timrå. Varför skulle man värva en till när man redan har två ok målvakter?

JimmyH: Det håller ja inte med om att Hirsch skulle va seriens bästa backup....lite tidigt å säga också... han har inte stått mycke å i debuten släppte han ju typ in allt mot Luleå

DIForever: Timrå kan ta han som 3:e keeper ifall både Kapanen och Hirsch skulle bli skadade eller sjuka. Den sistnämda visade idag att han är Elitserien bästa andrekeeper.

DIForever: Jag vet inte....... Har faktiskt svårt å tänka mig nån klubb som akut behöver en målvakt......skulle vara typ Färjestad (Hört att dom är lite besvikna på Grizzly).... Eller kanske luleå om dom vill ha ett säkrare kort bakom Hento (även Frölunda har väll en orutinerad backup målis)

Bottenlagen tror ja inte kommer att värva nån.... MIF har redan 3 målvakter....
och i Leksand har faktiskt Backlund vart bra dom senaste matcherna ...även Bales är duglig...... SSK har iof vart lite ojämna (vet ej om det är målvaktens fel)...

Går att spekulera mycke =) återstår att se

Zcootah:

Jaajaa, men han är väl inte borta speciellt länge?

DIForever: Liv har ju problem med skador

Dysso:

Till HV 71?? Varför det? Ni har ju Stefan Liv, och Boo Ahl är väl en värdig backup?

« · 387813 · »