Svenska Hockeyligan

7507 inlägg · 377 ämnen

Sporten i stockholmspressen

« · 76164 Till forumet


Sporten i stockholmspressen
Är det fler än jag som reagerat över bevakningen av årets hockey-slutspel i Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet? Till viss del avser jag också Aftonbladet och Expressen.

Jag har försökt följa slutspelet i främst DN men även i SvD, och såg fram emot att läsa lite kommentarer inför matcherna. Först blev jag förvånad, sen blev jag alltmer (svärord)! Jag undrar hur många rader sammanlagt dessa morgontidningar presterat om årets slutspel i hockey?

Direkt skrattretande blir det när jag hittar två sidor om fotboll samma dag som den tredje och kanske helt avgörande finalmatchen spelas - samtidigt som det finns en liten tvåspaltare om Gerber. (Idag har DN en helsida om FBK, men den har nog sluppit igenom av misstag...)

Visst, jag förstår att det står mer när DIF och AIK är med, men man behöver ju inte tjura i sandlådan och låtsas att hockey inte existerar så fort de åkt ut.

Är det inte härligt nedlåtande: Vet inte DN och SvD att Stockholm till stor del består av inflyttade människor, som håller på Brynäs, MoDo, FBK, Frölunda osv? Jag tror att sanna hockeyentusiaster är intresserade även när deras eget lag är utslaget.

(Bästa informationen fick jag istället i Östersunds-Posten och Länstidningen: De har inte ens ett eget elitlag att bevaka...)

Har jag fel?
Kommentera

« · 76164